En nog eentje uit het archief.

Iemand biedt een oosters tapijt aan op marktplaats. Ik vraag in eerste instantie waarom hij zo'n mooi tapijt verkoopt en of er geen luchtje aanhangt.
quote:
beste Jolien,
er is niets mis met het tapijt, ik heb het een paar dagen geleden gekocht in een opwelling. ik zit op het moment nog in marokko en ik wacht even af of er nog meer geinteresseerden zijn.
alvast bedankt voor het bericht.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Beste Martijn,
Ik wil echt heel graag het tapijt van je overnemen! Als je het voor mij zou kunnen reserveren, ben ik eventueel bereid om meer te betalen. Zojuist heb ik mijn zwager ook geïnformeerd wat betreft je kleed. Hij werkt namelijk bij het Rijksmuseum van Oudheden. Het is dus nog even afwachten wat zijn conclusie is. Misschien komt hij nog wel in een museum te hangen, je weet het maar nooit...
Graag hoor ik van je.
Jolien
quote:
echt waar?
dat zou wel echt super vet zijn.
als dat zo is dan doe ik hem misschien wel voor minder weg als ik kan komen kijken waar hij hangt.
laat me maar zo snel mogelijk horen wat je zwager zegt ervan.
groetjes
Beste Martijn,
Ik heb goed nieuws voor je! Ik kreeg zojuist reactie van mijn zwager per telefoon en hij
vertelde mij dat het hier gaat om een bijzonder prachtig en uniek exemplaar! Hij vroeg
zich ook af hoe je dit tapijt ooit kunt wegdoen... Ook wilde hij graag weten in welke
plaats je dit tapijt hebt aangeschaft? Hij dacht dat waarschijnlijk iemand op een markt
een enorme vergissing heeft gemaakt tijdens de totstandkoming van de prijs.
Voor de eventuele plaatsing in het museum is het belangrijk dat je het kleed onder
geen beding afstoft en op een donkere plaats opbergt. Dit is vanwege aerodynamische
redenen.
Verder is het belangrijk dat je vanaf je minimaal drie keer per week oosterse tradities
uitvoert in je (vakantie)woning. Voor eventuele plaatsing in het RMO in Leiden is het
belangrijk dat de authenticiteit van de spullen niet verloren gaat.
Je hebt een uniek exemplaar in handen; draag daar dus ook zorg voor!
Graag hoor ik van je.
Met vriendelijke groet,
Jolien
P.s. Mijn zwager heeft wat problemen met de internetverbinding op zijn privé adres.
Is het goed als ik tot die tijd de communicatie met jou afhandel?
quote:
Beste Jolien,
ik bewaar mijn tapijt op een donkere plaats, maar wat voor rituelen moet ik er mee uitvoeren? moet ik bidden op het kleed richting mekka?
afstoffen doe ik natuurlijk niet. dat zou de structuur kunnen beschadigen toch?
ik heb het kleedje trouwens gekocht bij een wever in äidillesi.
ik hoor wel als je nog ideeen hebt over wat ik het beste kan doen.
groetjes
Beste Martijn,
Dank voor je reactie. Ik ben blij te horen dat je het tapijt zorgvuldig hebt opgeborgen en
dat je het niet zult afstoffen. Dit heeft inderdaad te maken met de structuur en ook
zoals ik al eerder zei, vanwege aerodynamische redenen.
Verder maakt de speciale fijnstof op het kleed het exemplaar ook nog unieker en
waardevoller. Verder zou het fijn zijn als je wat rituelen in de buurt van het kleed
kunt uitvoeren. Een gebed of een andere wijze van dankzegging is denk ik wel
op zijn plaats. Het hangt er ook vanaf hoe je hier zelf in staat natuurlijk?
Krijgen de vrouwen in jouw omgeving trouwens vaak opvliegers als ze in de
nabijheid van het tapijt zijn? Dit zou namelijk een erg goed teken kunnen
zijn.
Met vriendelijke groet,
Jolien
Hier had hij me volgens mij al wel door: quote:
beste jolien
ik zal extra goede zorg dragen voor het tapijt.
ik bid nu 2x per dag bij het kleed in de buurt.. ik durf er alleen niet meer op te gaan zitten omdat het dan misschien beschadigd wordt.
nu je het zegt valt me inderdaad op dat er best veel vrouwen een opvlieger krijgen,
dat is misschien wel door dat fijnstof.
is er nog iets dat ik kan doen? morgen vlieg ik namelijk weer naar huis.
zal ik misschien een luchtdichte box kopen voor het kleed? dan blijft het in ieder geval in goede staat tijdens transport.
ik hoor het graag.
groetjes
Heey Martijn,
Je hebt het goed gedaan. ;-)
[link naar vorige MP topic]
Veel succes verder met de verkoop van het kleed!
Groetjes,
Een Marktplaats Klootzak
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.