abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92237924
Klinkt spannend Loveli!

Ik heb mijn vader gisteren bang gemaakt met mijn rant over statines :@ (hij is erg stijf in z'n spieren en nu die enkel...). Dus nu ben ik aan het googlen op wat hij nu precies moet laten meten in z'n bloed, hij wil wel met de tabletten stoppen en zijn eetpatroon aanpassen**. Maar dat hoor ik dan van mijn mams he, hij doet altijd net of ie nooit naar me luistert ;)

**Ik ga hem morgen wel heel erg op het hart drukken dit in overleg met de huisarts te doen hoor.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:16:25 #102
331 Merel
Be here now.
pi_92238015
Ik kan nevernooitnie 25 km lopen :o
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  Vis een optie? woensdag 2 februari 2011 @ 19:19:41 #103
70532 loveli
N
pi_92238198
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:14 schreef Syrena het volgende:
Klinkt spannend Loveli!

Ik heb mijn vader gisteren bang gemaakt met mijn rant over statines :@ (hij is erg stijf in z'n spieren en nu die enkel...). Dus nu ben ik aan het googlen op wat hij nu precies moet laten meten in z'n bloed, hij wil wel met de tabletten stoppen en zijn eetpatroon aanpassen**. Maar dat hoor ik dan van mijn mams he, hij doet altijd net of ie nooit naar me luistert ;)

**Ik ga hem morgen wel heel erg op het hart drukken dit in overleg met de huisarts te doen hoor.
Statines wegflikkeren, want die doen het goede cholesterol dalen tot veel te laag. Bewegen, omega-3, bewegen, suikertroep laten staan, bewegen.
*raadzaam om ook even advies van een arts in te winnen. Statines: meest voorgeschreven naast maagzuurremmers.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 2 februari 2011 @ 19:19:55 #104
70532 loveli
N
pi_92238210
En nu ben ik ff weg :+
crap in = crap out
pi_92238329
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:13 schreef uniekhoorn het volgende:
Niemand zin in wandelen Lauwersoog a.s. zaterdag?
Heerlijk 5 uur lang met elkaar opgescheept *O*
graag, maar het is net wat te ver fietsen!
pi_92238438
definitief lijstje voor vandaag:

O: yoghurt met muesli en banaan
B: 30 minuten naar het werk glibberen
T: sinaasappel
L: ceasersalad, zonder croutons, met bacon, kip en parmezaanse kaas
T: 2 volkoren wasa crackers met cream cheese
B: 30 minuten naar huis glibberen
D: zalm/aardappel/prei chowder (met cream cheese en melk en water en eerstgenoemde zaken)
T: overrijpe mango O+

Ik denk dat ik tevreden ben!
pi_92238482
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:19 schreef loveli het volgende:

[..]

Statines wegflikkeren, want die doen het goede cholesterol dalen tot veel te laag. Bewegen, omega-3, bewegen, suikertroep laten staan, bewegen.
*raadzaam om ook even advies van een arts in te winnen. Statines: meest voorgeschreven naast maagzuurremmers.
:Y
Ik maak me inmiddels zo'n zorgen :') dat ik serieus overweeg om samen met hem te gaan sporten bij de sportschool in de buurt. Hij beweegt, ik beweeg O+

Overigens zit het in zijn familie, inclusief diabetes type 2. Mijn oma lag na haar hartaanval in het ziekenhuis en at een slagroomgebakje en vond het vreemd dat de arts dat niet goed vond....

en die oma is dus in haar slaap overleden, 67 was ze pas....

Mijn vader heeft een paar jaar terug een TIA gehad, vandaar de statines.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:29:49 #108
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_92238768
Syrena, niet te druk maken meis...

Owja,doden... moet morgen niet vergeten de halve dag vrij te nemen, morgen crematie...

ja ik ben altijd zo hard, da's mijn manier
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_92239403
Ben wel benieuwd wat je wil doen Li!
Statines zijn soms rotdingen en je kan best overwegen ze te stoppen, maar als je een tia hebt gehad, zou ik daar niet te licht over denken.
Nieuwere statines worden overigens ontwikkeld met een gunstigere ldl verlaging tot gevolg.
Als je cholesterol bij een vrij normaal eetpatroon al flink hoog is, heb je echt niet genoeg aan een dieet en omega3 alleen.
Wel vind ik dat de indicaties voor het gebruik flink bijgeschroefd worden steeds. Vraag me af hoe braaf het geslikt wordt, want je merkt er persoonlijk, in tegenstelling tot bijvoorbeeld maagzuurremmers, eigenlijk niets positiefs van.
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:46:07 #110
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92239580
Weer een leuke vacature gezien waar ik eens op zal reageren. En met mij 200 anderen, waarschijnlijk, maar goed, niet geschoten enzo :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_92240582
wat schrijf je in de email als je een open sollicitatie doet?
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:12:19 #112
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_92241000
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ben wel benieuwd wat je wil doen Li!
Statines zijn soms rotdingen en je kan best overwegen ze te stoppen, maar als je een tia hebt gehad, zou ik daar niet te licht over denken.
Nieuwere statines worden overigens ontwikkeld met een gunstigere ldl verlaging tot gevolg.
Als je cholesterol bij een vrij normaal eetpatroon al flink hoog is, heb je echt niet genoeg aan een dieet en omega3 alleen.
Wel vind ik dat de indicaties voor het gebruik flink bijgeschroefd worden steeds. Vraag me af hoe braaf het geslikt wordt, want je merkt er persoonlijk, in tegenstelling tot bijvoorbeeld maagzuurremmers, eigenlijk niets positiefs van.
Ik zou eigenlijk ook aan het spul moeten, maar wil niet -O-
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:14:25 #113
229513 Blurred86
Live Positive
pi_92241117
hi :s)
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:18:08 #114
229513 Blurred86
Live Positive
pi_92241346
ik heb net echt lekkere broccolisoep gemaakt :9 zo misschien eens bijlezen (al vind ik eigenlijk dat jullie teveel hebben gepraat vandaag }:| ) maar eerst even afwassen!
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_92241698
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:12 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk ook aan het spul moeten, maar wil niet -O-
Puur omdat 'ie hoog is? Je hebt toch nooit iets gehad met je vaten?
Dit is wel een goede risicotabel, met bijbehorende richtlijnen voor behandeling:)
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:23:42 #116
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_92241738
Ik leer dit blok o.a. over statines (cardiologie blok) en daarbij krijg ik heel erg het gevoel dat je bij bepaalde aandoeningen zeker niet te makkelijk moet denken over het niet nemen van statines. Maar goed, ik heb er geen ervaring mee in de praktijk en leer nu alleen wat in mijn leerboeken staat en door hoogleraren wordt verteld, ik heb geen verdere onderzoeken gelezen over statines.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_92241903
Zelfde als Merel, denk niet dat ik 25Km kan lopen :') Krijg al blaren en last van m'n schenen als ik er aan denk...

Van 17:45 tot 19:45 in de sportschool doorgebracht, armen getraind maar nu kan ik m'n pan met bloemkool bijna niet meer optillen :{
Dat wordt morgen uit bed rollen!

Geen idee wat m'n cholesterol is :@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_92241934
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:23 schreef Rituals het volgende:
Ik leer dit blok o.a. over statines (cardiologie blok) en daarbij krijg ik heel erg het gevoel dat je bij bepaalde aandoeningen zeker niet te makkelijk moet denken over het niet nemen van statines. Maar goed, ik heb er geen ervaring mee in de praktijk en leer nu alleen wat in mijn leerboeken staat en door hoogleraren wordt verteld, ik heb geen verdere onderzoeken gelezen over statines.
Je risico is, als je ervoor in aanmerking komt, zeker hoger als je het niet neemt.
Maar het is altijd een afweging voor de patiënt. Als iemand čcht veel klachten heeft ervan, het nut ervan niet ziet en het daarom niet neemt, is het de keuze van de patiënt om het niet te nemen.

Daarnaast kunnen andere keuzes voor de patiënt veel meer impact hebben, dieet en lichaamsbeweging, andere medicijnen bijvoorbeeld :)
http://www.medicine.ox.ac(...)ardiac/statcalc.html
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:27:13 #119
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_92241976
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:23 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Puur omdat 'ie hoog is? Je hebt toch nooit iets gehad met je vaten?
Dit is wel een goede risicotabel, met bijbehorende richtlijnen voor behandeling:)
Thanks. Zal het er eens met de dokter over hebben. Heb een heel hoog cholesterolgehalte, maar gelukkig een lage bloeddruk en ik rook niet (meer). Mijn voedingspatroon nog verderrr aanpassen heeft geen zin en ook veel sporten doet weinig helaas.
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:31:26 #120
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_92242276
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:26 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je risico is, als je ervoor in aanmerking komt, zeker hoger als je het niet neemt.
Maar het is altijd een afweging voor de patiënt. Als iemand čcht veel klachten heeft ervan, het nut ervan niet ziet en het daarom niet neemt, is het de keuze van de patiënt om het niet te nemen.

Daarnaast kunnen andere keuzes voor de patiënt veel meer impact hebben, dieet en lichaamsbeweging, andere medicijnen bijvoorbeeld :)
http://www.medicine.ox.ac(...)ardiac/statcalc.html

Dat is ook zo natuurlijk. Ik bedoelde meer te zeggen dat het in sommige gevallen niet zo 'simpel' is als loveli het zegt. Tenminste, dat idee kreeg ik tijdens de colleges :P.
Your body. Your soul. Your rituals.
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:36:43 #121
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92242608
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 20:04 schreef Jagärtrut het volgende:
wat schrijf je in de email als je een open sollicitatie doet?
Hierbij doe ik u een open sollicitatie toekomen voor de functie van toiletjuffrouw bij McDonald's.
Niet meer actief op Fok!
pi_92242691
Ik weet dat het zo hoort in dat soort brieven, maar het klinkt mij net zo krom in de oren als de-"Doe jij even de boodschappen opruimen?"-constructie waar mijn moeder zo goed in is :D.
pi_92242705
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hierbij doe ik u een open sollicitatie toekomen voor de functie van toiletjuffrouw bij McDonald's.
Zijn daar echt 200 gegadigden voor :?
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:40:16 #124
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92242835
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 20:38 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Zijn daar echt 200 gegadigden voor :?
:P
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:41:10 #125
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_92242886
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Bijgesloten vindt u mijn open sollicitatie naar de functie van .....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')