SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Genoeg gewerkt / gestudeerd voor vandaag. Tijd om de tweede helft van het seizoen met Palermo af te maken![]()
Ligt eraan hoe het loopt. Als ik echt een op win streak zit ga ik niets wijzigen of zo min mogelijk.quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:57 schreef jackson het volgende:
Tweaken jullie gedurende een seizoen veel of rammen jullie op een gegeven moment de wedstrijden er in flink tempo door? Uiteraard bij blessure en dergelijke tweak je wat meer maar in de regel zeg maar?
Nieuw team = seizoen lang tweaken.quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:57 schreef jackson het volgende:
Tweaken jullie gedurende een seizoen veel of rammen jullie op een gegeven moment de wedstrijden er in flink tempo door? Uiteraard bij blessure en dergelijke tweak je wat meer maar in de regel zeg maar?
Idd.. Het enige waar ik zelfs in een winningstreak op let is dat ik zoveel mogelijk spelers met een conditie van onder de 90 een wedstrijd rust wil geven.quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:58 schreef Solique het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe het loopt. Als ik echt een op win streak zit ga ik niets wijzigen of zo min mogelijk.
Ik heb veel plezier beleefd aan Espanyol voordat mijn #$&%$^@ savegame corrupted raakte. Lukte me niet om binnen 6 seizoenen kampioen te zijn, wel steeds tussen plek 7 en 3.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:06 schreef Typisch het volgende:
Iemand een suggestie voor een tof team ?Geen ploegen als Man City of Atletico, deze waren te makkelijk voor mij.
Ook benieuwd naar jaquote:Op woensdag 2 februari 2011 23:24 schreef opgebaarde het volgende:
Iemand een idee wanneer nieuwe patch uitkomt?
Met realistisch inkopen in het vorige topic, bedoel ik niet gelijk de beste spelers proberen te halen. Transfer die in real ook voor zouden kunnen komen en dan bedoel ik dus niet gelijk Messi naar City halen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:01 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Ik heb veel plezier beleefd aan Espanyol voordat mijn #$&%$^@ savegame corrupted raakte. Lukte me niet om binnen 6 seizoenen kampioen te zijn, wel steeds tussen plek 7 en 3.
Lol! Een 10 neem ik aan?quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:52 schreef Scarsick het volgende:
Vela knalde er bij mij midden in zijn vormdip even 7 in binnen de 90 minuten! (Weet even niet meer tegen wie overigens, savegame staat thuis op de pc. Zelf ben ik Feyenoord.)
Supporters zijn direct weer lyrisch over hem. Wedstrijd werd overigens ook met 7-0 gewonnen.
Rond 1 maart denk ikquote:Op woensdag 2 februari 2011 23:24 schreef opgebaarde het volgende:
Iemand een idee wanneer nieuwe patch uitkomt?
Een 10 inderdaad, maar die kreeg hij na de 5-0 al. Een minder cijfer had ook onterecht geweest. In dezelfde wedstrijd scoorde Wijnaldum trouwens een 9.6 met 4 assists!quote:
Een 10 had ik al wel eens gezien. Maar bij Barcelona-Cluj kregen zowel Villa als Messi een 10, dat had ik nog nooit gezien, 2 tienen in 1 wedstrijd..quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:24 schreef Scarsick het volgende:
[..]
Een 10 inderdaad, maar die kreeg hij na de 5-0 al. Een minder cijfer had ook onterecht geweest. In dezelfde wedstrijd scoorde Wijnaldum trouwens een 9.6 met 4 assists!
Dat heb ik ook nog nooit gezien inderdaad. Bij grote overwinningen wel vaak veel negens, maar nog nooit meerdere tienen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:32 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Een 10 had ik al wel eens gezien. Maar bij Barcelona-Cluj kregen zowel Villa als Messi een 10, dat had ik nog nooit gezien, 2 tienen in 1 wedstrijd..
Pique had een 6,8 ivm de veroorzaakte penalty. Valdes een 7,7. Verder vier 8en, drie 9ens en twee 10en..quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:39 schreef Scarsick het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nog nooit gezien inderdaad. Bij grote overwinningen wel vaak veel negens, maar nog nooit meerdere tienen.
29 wedstrijden, 30 goals nu. Wat een baas inderdaadquote:
Dat heb ik ook. Ik wijs zo'n bod van 700k van Everton op Van Loon af, hij komt uit de eigen jeugd, is ie 't niet mee eens en vindt dat ie een duidelijke contract verbetering verdient. Kosten: 400 euro per weekquote:Op donderdag 3 februari 2011 17:16 schreef stevenmac26 het volgende:
Goffedomme heel Europa zit achter mijn selectie aan, zelfs achter mijn reserves
Dat vind ik het al niet meer zo leuk eigenlijkquote:Op donderdag 3 februari 2011 17:11 schreef Lindgren. het volgende:
Dames en heren, bij dezen presenteer ik; De toekomst van Ajax.
[ afbeelding ]
Er komt niet zoveel uit m'n jeugd..quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:53 schreef Doublepain het volgende:
En ik maar denken dat Ajax een super jeugdopleiding had..![]()
Tis gewoon Argezil FC..
Valt me wel op dat RKC en RBC wel wonderkids produceren..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:02 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Er komt niet zoveel uit m'n jeugd..![]()
!
Je hebt wel je jeugdopleiding geupgrade neem ik aan? Ik heb in mijn eerste game twee keer de jeugdfaciliteiten verbeterd en ben toen vertrokken naar NEC, maar de talenten kwamen bij er bij Ajax toen aan de lopende band uitrollen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:02 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Er komt niet zoveel uit m'n jeugd..![]()
!
Hmm..Niet dat ik weet. Ik dacht dat die al op z'n hoogst was.. Zo even kijken.. Ben wel de trainingsfaciliteiten aan het upgraden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:49 schreef icebliss het volgende:
[..]
Je hebt wel je jeugdopleiding geupgrade neem ik aan? Ik heb in mijn eerste game twee keer de jeugdfaciliteiten verbeterd en ben toen vertrokken naar NEC, maar de talenten kwamen bij er bij Ajax toen aan de lopende band uitrollen.
Jeugd kan je ook upgradenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:11 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Hmm..Niet dat ik weet. Ik dacht dat die al op z'n hoogst was.. Zo even kijken.. Ben wel de trainingsfaciliteiten aan het upgraden.
Algerije heb ik ook nog gemanaged. Leuke ploeg. Na het WK, waarin we derde in de poule werden met Nederland, Brazilie en China, een contract getekend bij NL U21. Eerste twee wedstrijden van het WK met 6-0 gewonnenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:12 schreef Lindgren. het volgende:
Algerije en Kameroen hebben me benaderd voor het bondscoachschap. Afgewezen bij beiden.. Misschien ooit nog een mooier land. Voor nu zit ik prima op mijn plek bij Ajax alleen.
Jij hebt echt 20 spitsen, of niet?quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:47 schreef Lindgren. het volgende:
Weer 2 nieuwe mannetjes opgehaald. Eentje op huurbasis omdat ie qua overname 32 miljoen moest kosten.Ik ben benieuwd of die aan het eind van het seizoen voor wat minder over te nemen is.. Als Gabriel (wel gekocht, 2.6mln) op het mentale vlak nog wat groeit heb ik een baasje in huis.
[ afbeelding ]
Allebei 4 Future stars.
Mwah, 7 spitsen bij het eerste, in de leeftijden 17 - 22 in een 3-spitsen systeem vind ik op zich wel meevallen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:36 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Jij hebt echt 20 spitsen, of niet?
Ik moet zeggen dat een spits ook mijn favoriete speler is om te kopen, simpelweg omdat die voor de goals zou moeten zorgen..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:36 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Jij hebt echt 20 spitsen, of niet?
Zelf merk ik vaak dat de spitsen nog wel aardig zijn bij clubs maar dat men name de verdediging een ramp is. Nu train ik ook nog geen topclubs maar meer clubs als Reading / NAC. Zou nu ook graag weer wat goede verdedigers aantrekken voor NAC.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:33 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat een spits ook mijn favoriete speler is om te kopen, simpelweg omdat die voor de goals zou moeten zorgen..
Moet mezelf echt inhouden om niet al het transfergeld aan spitsen uit te geven
Middelmatige spitsen met scorend vermogen zijn er genoeg. Goede verdediger zijn lastig te vinden met een mindere reputatie. Dan zul je het toch moeten hebben van de jongelingen en oude rotten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:13 schreef jackson het volgende:
[..]
Zelf merk ik vaak dat de spitsen nog wel aardig zijn bij clubs maar dat men name de verdediging een ramp is. Nu train ik ook nog geen topclubs maar meer clubs als Reading / NAC. Zou nu ook graag weer wat goede verdedigers aantrekken voor NAC.
Filteren op wonderkind?quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:18 schreef Lindgren. het volgende:
Oh ik vind nog een stuk of 5 zieke nieuwe talentjes. Even filteren op wonderkind.
Het was een grapje. Gewoon even kijken wie het beste potentieel hadquote:
Al zijn ze fysiek en technisch in orde, heb je best kans dat een aantal het mentaal nog niet aankunnen op dat niveau inderdaad.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:33 schreef stevenmac26 het volgende:
Ik denk alleen dat ik zwaar afgeslacht ga worden in de CL
Ah joh, maakt geen bal uit, in FM heb je genoeg gasten die op hun 20e al net zo goed zijn als Fabregas enzo.. Leeftijd zegt niet zoveel, mentale stats zeggen bijna alles.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:03 schreef stevenmac26 het volgende:
Gasten zijn gemiddeld 20 ofzo geloof ik heheheh
Fabregas was op zijn 16e al een baas.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:22 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ah joh, maakt geen bal uit, in FM heb je genoeg gasten die op hun 20e al net zo goed zijn als Fabregas enzo.. Leeftijd zegt niet zoveel, mentale stats zeggen bijna alles.
Ja, dan wordt het lastig haha, ik krijg zelden goede spelers uit m'n eigen jeugd, heb nu maar 2 Nederlandse spelers in m'n eerste elftal en dat zijn spelers uit m'n eigen jeugdquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:23 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Fabregas was op zijn 16e al een baas.
Dit zijn allemaal gasten uit mijn eigen jeugd
Ligt eraan, past hij in je team? Huntelaar is een vrij statische spits, dus als je graag met meevoetballende spitsen speelt in je opstelling, zal hij waarschijnlijk niet zoveel rendement geven.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:56 schreef poiuytr het volgende:
Kan Huntelaar kopen voor 6 miljoen doen of niet? Zit in het 3e seizoen met Leeds.
Mwah speel niet echt meevoetballende spitsen. Speel met 2 spitsen een SCR= Targetman en SCL= Afmaker, Huntelaar is een typische afmaker dus zou hij toch makkelijk in dit systeem kunnen passen?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:05 schreef Scarsick het volgende:
[..]
Ligt eraan, past hij in je team? Huntelaar is een vrij statische spits, dus als je graag met meevoetballende spitsen speelt in je opstelling, zal hij waarschijnlijk niet zoveel rendement geven.
Edit:
In je tactiek kun je kijken welke instellingen je gebruikt en welke stats daarvoor belangrijk zijn. Vergelijk dat eens, voordat je een beslissing neemt.
Ik klik hem aan en hij verdwijnt gewoon, start ik hem weer op en dan krijg ik de melding dat fm al draait.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:57 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Wat wil je er niet meer dan? Foutmelding?
Legale versie of heb je het spel gedownload?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:17 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ik klik hem aan en hij verdwijnt gewoon, start ik hem weer op en dan krijg ik de melding dat fm al draait.
Verder kan ik niks
legalequote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:41 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Legale versie of heb je het spel gedownload?
Bewaar anders je savegame en installeer FM opnieuw.
Spannend!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:15 schreef poiuytr het volgende:
De ontknoping in de competitie nadert
[ afbeelding ]
Europees voetbal ligt in het verschiet
Vaak zit er tussen deze wedstrijden relatief weinig tijd om je spelers te laten herstellen van een vorige wedstrijd, ik had mijn pijlen gericht op twee competities. Zal dan gaan voor het kampioenschap en de EURO Cupquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:45 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Spannend!
Hier nog 2 competitiewedstrijden te gaan. Lig nu met Palermo 2e met 3 punten achter op nummer 1 Juventus. En... moet nu tegen Juventus spelen! Winnen = 1e staan, omdat mijn onderling resultaat dan beter is.
En zit dan ook nog in finale Italiaanse beker (tegen AC Milaan) en finale EURO Cup (tegen Aston Villa). Dit seizoen kan nog altijd de treble worden (!!!), maar het kan ook een seizoen worden zoals Bayern Leverkusen een tijd geleden had: 2e worden in elke competitie.
*fingers crossed*
Kloptquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:50 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Vaak zit er tussen deze wedstrijden relatief weinig tijd om je spelers te laten herstellen van een vorige wedstrijd, ik had mijn pijlen gericht op twee competities. Zal dan gaan voor het kampioenschap en de EURO Cup
Gohquote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:23 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Nu ziet niemand je achternaam._!
Met 'Afwerken 6' er 4 inschieten lijkt me een uitzondering. Kan me niet voorstellen dat hij in 25 wedstrijden meer dan 15 goals maakt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:31 schreef Doublepain het volgende:
Iedereen komt hier met wonderjochies met super stats.. Terwijl spelers met mindere stats ook beter zijn.. Ik keek naar scoutingsrapporten en wedstrijdverslagen.. Dit is een speler uit mijn jeugd, ik besloot hem een kans te geven in de beker.. Scoort gelijk 4x.. Daarna 1x laten invallen, gelijk een assist.. Daarna een debuut en gelijk een goal..![]()
[ afbeelding ]
Hmmn interessant die had ik met die stats zelf al lang ontslagen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:31 schreef Doublepain het volgende:
Iedereen komt hier met wonderjochies met super stats.. Terwijl spelers met mindere stats ook beter zijn.. Ik keek naar scoutingsrapporten en wedstrijdverslagen.. Dit is een speler uit mijn jeugd, ik besloot hem een kans te geven in de beker.. Scoort gelijk 4x.. Daarna 1x laten invallen, gelijk een assist.. Daarna een debuut en gelijk een goal..![]()
[ afbeelding ]
Hij ziet er niet echt denderend uit..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:31 schreef Doublepain het volgende:
[ afbeelding ]
Dus dan verdien je een 15 op afwerken? Hij groeit toch nog? Dat zou betekenen dat ie met gemak de 19, 20 finishing haalt..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:40 schreef Dr.Mikey het volgende:
Waarom hebben ze trouwens Castaignos in hemelsnaam een10 voor afwerken gegeven ?
DIe jongen schoot ze er in het echt bij de jeugd toch achter elkaar in ?
Als je hem goed begeleid dan wel ja.. Met FM 10 had Kadlec ook niet zon super stats.. Na 2 seizoenen, wereldspits.. Bijna alles 18..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:41 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Dus dan verdien je een 15 op afwerken? Hij groeit toch nog? Dat zou betekenen dat ie met gemak de 19, 20 finishing haalt..
Ik zat bij mijn vorige game in 2016 , Ik gebruikte de Ronald training en nog steeds had hij niet hoger dan 14 voor afwerken. Ook heb ik hem daar elke seizoen invidueel op laten trainen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:41 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Dus dan verdien je een 15 op afwerken? Hij groeit toch nog? Dat zou betekenen dat ie met gemak de 19, 20 finishing haalt..
Vorig seizoen 7 goals in de competitie (5 penalty's, 2 vrije trappen), 2 in de beker (1 vrije trap, 1 penalty) en twee vriendschappelijk (2 penalty's). Maar doordat ik hem opstel heb ik ook minimaal 10 goals tegen gekregen die mijn andere GK waarschijnlijk wel had gestopt. Het is meer een gimmick dan dat het effectief is, maar ik vond hem zo'n baas dat ik hem het hele seizoen heb laten spelen. Aankomend seizoen ga ik de CL in, dus ik weet niet of ik dan met zo'n clown kan aankomen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:39 schreef Kn0x het volgende:
Hoeveel goals heeft die gemaakt tot nu toe?
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:42 schreef CarlosJacques het volgende:
Ik heb nu in m'n game die ik met een maat van me speel echt een geniale baas gevonden. Een nieuwe Chilavert, keeper met Free kick taking en Penalty taking 20..
[ afbeelding ]
Ik zal eens een videootje maken met zijn hoogte en dieptepunten van het eerste seizoen waar ik hem in de basis heb staan.
Qua keeperskwaliteiten is hij niet m'n beste keeper maar in de IJslandse competitie kan ik daarmee wegkomen aangezien het niveau daar nu niet echt geweldig is. In de voorronde van de Champions League die ik aan het eind van dit seizoenmag spelen stel ik liever een betrouwbare keeper op.
De ronald training gebruiken en keihard het krachthonk in gooien.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:40 schreef Lindgren. het volgende:
[ afbeelding ]
Wat móet je hier nou toch weer meeDilemma. Hij heeft nog zo'n vier jaar om fysiek te trainen...
Herkenbaar met Dortmund stond ik een keer 12de omdat ik drie keer achter elkaar met 1-0 verloorquote:Op zondag 6 februari 2011 01:32 schreef poiuytr het volgende:
Hebben jullie ook vaak last van lullige wedstrijden? Al vier competitie duels op rij gewonnen van niet de minste clubs en dan moet je tegen de nummer zestien en dan krijgen je betere kansen, balbezit 65 om 35, betere tackles etc. maar toch sta je met rust met 2-0 achter :s
Zijn dan ook net die wedstrijden die je gewoon zakelijk moet winnen om CL voetbal binnen te slepen.
Tsja, hij kost 9 miljoen.. Hij zit wel al bij het grote Brazilie, samen met Cuca (die ik al een paar keer heb gepost. Die is inmiddels 16, maar zit dus ook al bij het A elftal. Die is al bijna zo goed al Ronaldoquote:Op zondag 6 februari 2011 00:37 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
De ronald training gebruiken en keihard het krachthonk in gooien.
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:42 schreef CarlosJacques het volgende:
Ik heb nu in m'n game die ik met een maat van me speel echt een geniale baas gevonden. Een nieuwe Chilavert, keeper met Free kick taking en Penalty taking 20..
[ afbeelding ]
Ik zal eens een videootje maken met zijn hoogte en dieptepunten van het eerste seizoen waar ik hem in de basis heb staan.
Qua keeperskwaliteiten is hij niet m'n beste keeper maar in de IJslandse competitie kan ik daarmee wegkomen aangezien het niveau daar nu niet echt geweldig is. In de voorronde van de Champions League die ik aan het eind van dit seizoenmag spelen stel ik liever een betrouwbare keeper op.
Fysieke stats kunnen met de juiste training (lees: 5 sterren op Strength en Aerobic (coach: o.a. Bisciotti, zeer makkelijk te halen) + focus op strength of quickness) enorm verbeteren. Ik had een 19-jarige spits met Acceleration 9, Pace 11 en Strength 9 die drie jaar later resp. 15, 17, 17 had. (Was wel een wonderkid, maar toch.) Soms groeit het abnormaal snel.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:40 schreef Lindgren. het volgende:
[ afbeelding ]
Wat móet je hier nou toch weer meeDilemma. Hij heeft nog zo'n vier jaar om fysiek te trainen...
Wat hier enorm helpt: houd de Motivation van je team tijdens wedstrijd in de gaten! Is een speler Complacent, Without confidence, Ill-disciplined (etc.), dan moet je die er gelijk uithalen. Ook helpt het inbrengen van oudere spelers (lees: betere mental stats zoals Determination) nog wel es.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:32 schreef poiuytr het volgende:
Hebben jullie ook vaak last van lullige wedstrijden? Al vier competitie duels op rij gewonnen van niet de minste clubs en dan moet je tegen de nummer zestien en dan krijgen je betere kansen, balbezit 65 om 35, betere tackles etc. maar toch sta je met rust met 2-0 achter :s
Zijn dan ook net die wedstrijden die je gewoon zakelijk moet winnen om CL voetbal binnen te slepen.
Van te voren kun je toch niet zien als een speler nerveus is? Alleen als de wedstrijd begint en je je basiselftal heb gemaakt en laat maar zeggen de wedstrijd gaat spelen kan je dat zien.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:56 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Wat hier enorm helpt: houd de Motivation van je team tijdens wedstrijd in de gaten! Is een speler Complacent, Without confidence, Ill-disciplined (etc.), dan moet je die er gelijk uithalen. Ook helpt het inbrengen van oudere spelers (lees: betere mental stats zoals Determination) nog wel es.
Sowieso is de motivation van je spelers tijdens de wedstrijd echt cruciaal om in de gaten te houden. 'Without confidence' is echt _killing_. Zo'n speler raakt geen pepernoot. (Spelers met een zeer slechte moraal (bv. door strubbelingen in de spelersgroep, een afgeketste transfer of de usual onbegrijpelijke FM-shit die je soms over je heen gegoten krijgt) spelen standaard 'Without motivation' -> niet opstellen!)
Als je een speler iets weigert en hij wil op de transferlijst gezet worden, dan zakt zijn moraal automatisch naar Very Low en blijft daar een aantal wedstrijden. Die wedstrijden zal die allemaal 'without confidence' spelen, dus dan kun je dat wel van tevoren weten --> niet opstellen. Voor de rest is het inderdaad even afwachten tijdens wedstrijden, al zullen sommige spelers minder vaak nerveus zijn (met de verborgen eigenschap 'relishes big matches') dan andere.quote:Op zondag 6 februari 2011 10:36 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Van te voren kun je toch niet zien als een speler nerveus is? Alleen als de wedstrijd begint en je je basiselftal heb gemaakt en laat maar zeggen de wedstrijd gaat spelen kan je dat zien.
Kadlecquote:Op zondag 6 februari 2011 10:56 schreef VonHinten het volgende:
Heerlijke vrije dag ligt voor me, beginnen aan tweede seizoen met Palermo. Boel overbodige knakkers verkocht, Kadlec en Galeano binnengeharktEn een aantal goede coaches! En mijn board heeft mijn verzoek tot verbetering van trainingsfaciliteiten ingewilligd
![]()
Lijkt me best vet! Geldt dat ook voor 2D?quote:Op zondag 6 februari 2011 12:11 schreef Nick-GizMo het volgende:
http://fminside.nl/nieuws/fm-2011/download-tip-pitches.html
Ook niceeens kijken of ie ook doet afwisselen
Weet ik nietquote:Op zondag 6 februari 2011 14:29 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Lijkt me best vet! Geldt dat ook voor 2D?
Nah ik speel met Roda dus eer ik op topniveau zit, ben ik wel wat seizoenen verder. En dan is het taak om mijn Roda naar de Europese top te brengen en de rijkste club te maken, vaakst de CL winnen etc etc etc.quote:Op maandag 7 februari 2011 00:03 schreef VonHinten het volgende:
^-- Kudo's hoor, maar vinden jullie de Nederlandse competitie op den duur niet doodsaai worden? Als je eenmaal een leuk team hebt staan is het kampioenschap een zekerheidje met 40+ goals voor je spits en is alleen de knock-out fase van de CL nog een uitdaging.
Kies ik liever Spanje, Italie of Engeland waar er elk seizoen 3-4 topteams zijn van wie het lastig winnen is en die soms winning streaks neerzetten waar je gallisch van wordt.
P.S. Welke skin is dat? Episch!
Met wat voor skin speel jij?quote:Op zondag 6 februari 2011 22:00 schreef Kn0x het volgende:
Geweldige start van het seizoen. 11 wedstrijden; 10 gewonnen, 1 verloren. Twente uit met 3-1. Nog geen grote namen op bezoek gehad op AZ na, dus ik krijg het nog zwaar. Maar in ieder geval een mooie start.
Wedstrijden tot nu toe.
[ afbeelding ]
De stand
[ afbeelding ]
Player stats:
[ afbeelding ]
MIJN HELD
[ afbeelding ]
Mijn andere twee talenten. Toen ik ze net kocht en nu.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn opstelling.
[ afbeelding ]
DIRKY!
[ afbeelding ]
Moet ik thuis even kijken, hij is hier al eens gepost volgens mij.quote:
Wat een goaltjesdief is die Klaas Jan Huntelaar toch.quote:Op maandag 7 februari 2011 00:38 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
BarriosNa 2 matige wedstrijden betaalt hij het zo terug !
5-0 winnen van de grote rivalen en daarmee ook nog de finale van de duitse beker behalen![]()
Genieten gewoon weg genieten.
@VonHinten
Inderdaad de Eredivise is leuk in de eerste twee jaar maar als je vervolgens elk jaar met zoveel punten voorstaat is het wel minder spannend. Gelukkig was ik als Feyenoord samen met Ajax opermachtige dus de klassieker was ook weer echt heel tof. Het kwam vaak voor dat het met mij en Ajax om 1 punt scheelde terwijl de nummer 3 op ons altijd meer dan 20 punten achterstond.
Verder tot nu toe geniet ik erg van mijn game met Dortmund.
Ik sta nu 5de maar ik kan zo weer 12de of 8ste staan, En elke wedstrijd lijkt wel een topper.
Ja dat herken ik wel, heb nu ook het beste team ter wereld, op enkele posities na. Ik speel eigenlijk alleen nog maar met deze game omdat ik een nieuw stadion krijg en ik nog het WK wil winnen, maar denk er wel sterk over om een andere competitie te gaan doen.quote:Op maandag 7 februari 2011 00:03 schreef VonHinten het volgende:
^-- Kudo's hoor, maar vinden jullie de Nederlandse competitie op den duur niet doodsaai worden? Als je eenmaal een leuk team hebt staan is het kampioenschap een zekerheidje met 40+ goals voor je spits en is alleen de knock-out fase van de CL nog een uitdaging.
Kies ik liever Spanje, Italie of Engeland waar er elk seizoen 3-4 topteams zijn van wie het lastig winnen is en die soms winning streaks neerzetten waar je gallisch van wordt.
P.S. Welke skin is dat? Episch!
Dat zijn inderdaad wel frustratie momentjes ja,.. alhoewel ik het erger vind om 17 schoten voor te hebben en 2 tegen en dan 1-1 te spelenquote:
Hier ook net:quote:
wat ik ook irritant vind is dat als je met PSV begint je maar 4 miljoen hebt te besteden, begin je niet met PSV weten ze meestal voor 6 miljoen aan spelers te kopenquote:Op maandag 7 februari 2011 19:41 schreef poiuytr het volgende:
Irriteer me ieder seizoen er weer aan dat je dat budget zo laat krijgt waardoor spelers die op einde van het contract lopen of bij een club weg willen aan je neus voorbij gaan omdat je simpelweg niet genoeg geld hebt.
QFT!quote:Op maandag 7 februari 2011 19:41 schreef poiuytr het volgende:
Irriteer me ieder seizoen er weer aan dat je dat budget zo laat krijgt waardoor spelers die op einde van het contract lopen of bij een club weg willen aan je neus voorbij gaan omdat je simpelweg niet genoeg geld hebt.
Heeft met rechten te maken..quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het komt dat Duitsland als ze internationaal spelen dat alleen maar met amateurs doet ? Erg spijtig want ik weet zeker dat half mijn team normaal gezien opgeroepen zou worden.
Dat niet volgens mij.. FM opnieuw starten en dan de game laden.. Dan is het misschien niet meteen te zien, maar kan zijn dat pas is als de selectie voor de interlands bekend gemaakt wordt..quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:27 schreef Dr.Mikey het volgende:
En dan zeker een nieuwe game beginnen ?
In de map 1100 1101 of 1102 hangt af van je patch gewoon even zoeken via search in windows of Mac.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:23 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Heeft met rechten te maken..
Moet je het fake bestandje aanpassen of verwijderen.. weet alleen zo 1,2,3 niet waar die precies staat..
Behalve dat grote OPZ in het midden van het grafiekje naast Messi. Onoverzichtelijk. Ik gebruik dat grafiekje best vaak om in een oogopslag te zien waar een speler goed in is.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:46 schreef TheArt het volgende:
Voor het eerst dat ik bij een skin echt iets heb van wauw: http://forum.manutd.nl/showthread.php?p=2777768#post2777768
Het is idd een supermooie skin. Alleen dat OPZ verknald het zo gigantisch!!..dat ik hem niet zou nemen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:56 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Behalve dat grote OPZ in het midden van het grafiekje naast Messi. Onoverzichtelijk. Ik gebruik dat grafiekje best vaak om in een oogopslag te zien waar een speler goed in is.
Die was in FM2010 al een baas, daar heette ie nog Ananidze.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:51 schreef VonHinten het volgende:
[ afbeelding ]
Komt naar me toe aan het einde van dit seizoen (nu oktober). Is nu al (als 19-jarige) 14,9 gemiddeld op AMC Playmaker. Nice
Hij heeft me overigens 9.5M gekost.
Precies. Prachtig gedaan maar overal staat in koeieletters OPZ BEAM V3 en russisch gebrabbel. Ik switch snel weer terug naar de standaard skin.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:18 schreef Moron het volgende:
[..]
Het is idd een supermooie skin. Alleen dat OPZ verknald het zo gigantisch!!..dat ik hem niet zou nemen.
Nicequote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:53 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Die was in FM2010 al een baas, daar heette ie nog Ananidze.
Ik had ook zo'n gast met LLM die gaf zichzelf 5 sterren als MC.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 21:53 schreef Otis2.0 het volgende:
Hij komt nu met een trainingsverslag dat ie zichzelf wel goed vond trainen!
quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:10 schreef MMUFC het volgende:
Hehe Spaanse Super Cup:
Barcelona - Real Madrid 1-0
Real Madrid - Barcelona 0-3
1e competitieduel:
Real Madrid - Barcelona 1-3(bij 1-1 kreeg Puyol zijn 2e geel)
Na 3 officiële duels voor Barca en Real staat het dus 3-0 voor Barca
Hij is nog wel leuk gegroeid. Vaak koop je zo'n 16-jarig knulletje, maar als ie dan 2 jaar later komt is ie (nog) niets veranderd.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 21:40 schreef Lindgren. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog maar een paar maandjes, dan komt ie.
Hahaha lolquote:Op dinsdag 8 februari 2011 21:41 schreef Otis2.0 het volgende:
Hahaha, ik heb dus zo'n verdediger, die tegelijk mijn assistent-trainer is. Op een salarisbudget van 950 euro per week verdient hij 600 daarvan. Daar wil ik dus wel vanaf. Dus ik zet hem op de transferlijst, komt hij een paar dagen later bij technisch overleg adviseren om zichzelf van de transferlijst af te halen. Wat een baas.
Met wat training moet het een leuke reserve zijn voor in de Ijslandse competitie.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:44 schreef CarlosJacques het volgende:
[ afbeelding ]
Terug op de Nederlandse IJslandse velden, Johan Cruijff. Mijn scouts waren het niet eens met deze aankoop omdat hij volgens hen geen potentie heeft. Ik kon het toch niet laten omdat hij in de uitverkoop stond bij ADO, met zo'n naam moet het wel een topper worden. Ik heb hem alvast nr 14 gegeven voor het nieuwe seizoen.
Finishing 9
Waarom wacht je eigenlijk met zoveel smart op die update, om de winterse transfers? Snap dat nooit eigenlijk, een kalenderjaar in FM duurt in in het echt bij mij al vaak 3/4/5 weken. Dan kan je toch nooit een prestatie bij een team neer zetten omdat je constant aan het updaten bent?quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:07 schreef Nick-GizMo het volgende:
Eerste 8 wedstrijden competitie gewonnen, UEFA ook nog alles. Gaat nog goed met PSV
.
Ik laat de winter update even voor wat het is
Dat kan voor de ijslandse competitie nog best een leuke worden. En idd, Johan Cruijff heten is gewoon kopen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:44 schreef CarlosJacques het volgende:
[ afbeelding ]
Terug op de Nederlandse IJslandse velden, Johan Cruijff. Mijn scouts waren het niet eens met deze aankoop omdat hij volgens hen geen potentie heeft. Ik kon het toch niet laten omdat hij in de uitverkoop stond bij ADO, met zo'n naam moet het wel een topper worden. Ik heb hem alvast nr 14 gegeven voor het nieuwe seizoen.
Finishing 9
Een seizoen duurt 5 weken bij jou??quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:40 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Waarom wacht je eigenlijk met zoveel smart op die update, om de winterse transfers? Snap dat nooit eigenlijk, een kalenderjaar in FM duurt in in het echt bij mij al vaak 3/4/5 weken. Dan kan je toch nooit een prestatie bij een team neer zetten omdat je constant aan het updaten bent?
Zoiets wat is er raar aan?quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:48 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Een seizoen duurt 5 weken bij jou??
Dat is echt wel redelijk ontiegelijk ontzettend belachelijk lang.quote:
Net even terug gerekend, vandaag precies 12 weken geleden begon ik mijn eerste game (ook nog steeds mijn huidige game) met Leeds en begin nu net aan het 4e seizoen. Dus gemiddeld doe ik 4 weken over 1 seizoen. Vind dit nog niet eens zolang, denk mensen die een drukke baan of drukke studie hebben nog langer erover doen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:50 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Dat is echt wel redelijk ontiegelijk ontzettend belachelijk lang.
Omdat ik liever realistisch speelquote:Op woensdag 9 februari 2011 18:40 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Waarom wacht je eigenlijk met zoveel smart op die update, om de winterse transfers? Snap dat nooit eigenlijk, een kalenderjaar in FM duurt in in het echt bij mij al vaak 3/4/5 weken. Dan kan je toch nooit een prestatie bij een team neer zetten omdat je constant aan het updaten bent?
Ik denk dat het meer iets over jou zegtquote:Op woensdag 9 februari 2011 19:50 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Dat is echt wel redelijk ontiegelijk ontzettend belachelijk lang.
Dat valt wel mee toch? Zo overdreven hard ga ik niet..quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:24 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Omdat ik liever realistisch speel
[..]
Ik denk dat het meer iets over jou zegt
Kijk nou naar wat ik tikte. Jij bedoelde zuivere gametijd (dus: de tijd dat FM aanstaat). Die ander bedoelt waarschijnlijk kalenderweken (dus: de totale tijd die hij gamed in 4/5/6 weken).quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:38 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Dat valt wel mee toch? Zo overdreven hard ga ik niet..
Hij bedoelde inderdaad want anders, boeit ook verder niet.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:42 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Kijk nou naar wat ik tikte. Jij bedoelde zuivere gametijd (dus: de tijd dat FM aanstaat). Die ander bedoelt waarschijnlijk kalenderweken (dus: de totale tijd die hij gamed in 4/5/6 weken).
BSP? En zo'n baas is Livaja niet dus bespaar je het geld en de moeite!quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:59 schreef heloef het volgende:
Wat een kutregels in Engeland probeer ik Livaja te halen krijgt ie geen werkvergunning alsof er betere spitsen zijn die in de BSP willen gaan voetballen.
Inderdaad! Ooit voor 1M gekocht, een seizoen laten kutten in mijn reserves en toen voor 2M doorverpatst aan AS Roma. Kutspeler.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:02 schreef poiuytr het volgende:
[..]
BSP? En zo'n baas is Livaja niet dus bespaar je het geld en de moeite!
Blue Square Premier League, de vijfde divisie van Engeland dus daar zal hij echt wel iets kunnen toevoegen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:02 schreef poiuytr het volgende:
[..]
BSP? En zo'n baas is Livaja niet dus bespaar je het geld en de moeite!
Heb hem net door verkocht aan Liverpool voor 1,9 miljoen, kon de verwachtingen bij mij in de reserves nooit waar maken, snap ook niet wat Liverpool met hem moet.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:05 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Inderdaad! Ooit voor 1M gekocht, een seizoen laten kutten in mijn reserves en toen voor 2M doorverpatst aan AS Roma. Kutspeler.
Ja hij is haalbaar verlangt 1,100 per week dat is minder dan Geert den Ouden en wil dolgraag komen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:18 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Heb hem net door verkocht aan Liverpool voor 1,9 miljoen, kon de verwachtingen bij mij in de reserves nooit waar maken, snap ook niet wat Liverpool met hem moet.
Voor de 5e divisie is het zeker wel een versterking ja, maar is hij financieel wel eens haalbaar? Sani Emmanuel is net zo'n speler die op begin wordt aangeraden door veel scouts, seizoenen daarna is hij qua stats niet echt vooruit gegaan!
Jammer dat je zit met die rot vergunningen dan. Heb zelf twee Braziliaanse scouts die aardig goed kunnen inschatten hoe goed een talent wordt en al zeker 3 a 4 vier spelers met een 4,5 scoutingsverslag zijn niet haalbaar, alleen door zo'n rot werkvergunning. Net is een van die spelers opgekocht door Real Madrid voor 30 miljoen :Squote:Op woensdag 9 februari 2011 22:20 schreef heloef het volgende:
[..]
Ja hij is haalbaar verlangt 1,100 per week dat is minder dan Geert den Ouden en wil dolgraag komen.
Ach ja maakt de uitdaging alleen maar mooier Livaja had er op het niveau van Wimbledon een stuk of 40 ingelegd dus dan was het een stuk makkelijker geworden. Nu heb ik een veel slechtere spits maar die presteertquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:42 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Jammer dat je zit met die rot vergunningen dan. Heb zelf twee Braziliaanse scouts die aardig goed kunnen inschatten hoe goed een talent wordt en al zeker 3 a 4 vier spelers met een 4,5 scoutingsverslag zijn niet haalbaar, alleen door zo'n rot werkvergunning. Net is een van die spelers opgekocht door Real Madrid voor 30 miljoen :S
Laag in de 16. Dan zit je op niveau Christiano Ronaldo, David Villa, Javier Pastore e.d. (Ga maar na hoe zeldzaam dat is, dan heeft een speler gemiddeld 10 specifieke atrributes boven de 16!)quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:18 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Heb hem net door verkocht aan Liverpool voor 1,9 miljoen, kon de verwachtingen bij mij in de reserves nooit waar maken, snap ook niet wat Liverpool met hem moet.
Voor de 5e divisie is het zeker wel een versterking ja, maar is hij financieel wel eens haalbaar? Sani Emmanuel is net zo'n speler die op begin wordt aangeraden door veel scouts, seizoenen daarna is hij qua stats niet echt vooruit gegaan!
VonHinten wat is de grootste rating die jij hebt gezien in jou excel sheetje?
Ja ik snap dit niet hoor, ik heb dit echt nog nooit gehad, hoeveel heb je nog op je balans staan dan?quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:33 schreef thettes het volgende:
Verdomme, talentvolle speler, altijd in de basis bij me, zo'n 4 mln waard. Komt liverpool met een bod van 5mln, mag ie van voorzitter Uri Coronel weg.
Totaal onzinnig spel zeg, zeker als je bedenkt dat ik nog 10mln transferbudget heb liggen :/.
'Balance' bij finances? ruim 41 mln. Club is 139mln waard.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:43 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ja ik snap dit niet hoor, ik heb dit echt nog nooit gehad, hoeveel heb je nog op je balans staan dan?
Ja kerel, daar heb je je antwoord al. Das natuuwk cruciale informatie die je niet vermeldtquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:59 schreef thettes het volgende:
[..]
'Balance' bij finances? ruim 41 mln. Club is 139mln waard.
Hij stond wel (op eigen verzoek) op de tranfer list, maar ik dacht daarbij eerder aan 20 mln ofzo
Kopje: goede actie!quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:15 schreef VonHinten het volgende:
Grappig, bij Transfers -> Clauses kun je zien welke clausules er nog allemaal geldig zijn. Dus, of je bijv. nog geld krijgt van clubs als jouw ex-spelers doorverkocht worden, of andersom: percentages van inkomsten van spelers die jij verkoopt die je af moet staan.
En, die clausules kun je weer verkopen. Zo zou ik 20% van de transfersom krijgen van een verdediger die ik eerder aan Inter verkocht. Echter, de clausule heb ik nu verkocht voor 2,5M. Handje contantje. Bam. Verwacht namelijk niet dat die speler ooit voor 12,5M (en 20% daarvan is 2,5M) verkocht zal worden.
Had dat wel eens gezien.. maar eigenlijk nooit iets mee gedaan..quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:15 schreef VonHinten het volgende:
Grappig, bij Transfers -> Clauses kun je zien welke clausules er nog allemaal geldig zijn. Dus, of je bijv. nog geld krijgt van clubs als jouw ex-spelers doorverkocht worden, of andersom: percentages van inkomsten van spelers die jij verkoopt die je af moet staan.
En, die clausules kun je weer verkopen. Zo zou ik 20% van de transfersom krijgen van een verdediger die ik eerder aan Inter verkocht. Echter, de clausule heb ik nu verkocht voor 2,5M. Handje contantje. Bam. Verwacht namelijk niet dat die speler ooit voor 12,5M (en 20% daarvan is 2,5M) verkocht zal worden.
Je board onderhandelt achter de schermen over die clausules. Als je een board update in je news krijgt moet je maar es helemaal onderaan dat bericht kijken, daar staan de clausules genoemd die ze de afgelopen periode hebben uitonderhandeld.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:52 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Had dat wel eens gezien.. maar eigenlijk nooit iets mee gedaan..
Maar volgens mij is er ook een maximum periode dat je die kan verkopen.. want sommige wel en sommige kan je niet verkopen..
Die had ik inderdaad ook wel eens zien staan.. Maar bij Barça staan er iedere maand dezelfde 4 genoemd.. en dat al bijna 1,5 jaar langquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:05 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Je board onderhandelt achter de schermen over die clausules. Als je een board update in je news krijgt moet je maar es helemaal onderaan dat bericht kijken, daar staan de clausules genoemd die ze de afgelopen periode hebben uitonderhandeld.
Bij Cordoba - Barcelona pakt de keeper van Cordoba al in de 1e minuut roodquote:Op donderdag 10 februari 2011 18:06 schreef MMUFC het volgende:
Whaha Barcelona - Sevilla. Na 3 balcontacten van Barcelona heeft Sevilla al een rode kaart..
Sevilla neemt de aftrap.. speelt een stuk of 5x over. Keeper schiet bal naar voren, wordt onderschept door mij, speel 3 keer over en na de 3e keer schopt een speler van hun mijn speler onderuit, ter hoogte van de middenlijn. Rode kaart!
Uiteindelijk "slechts" 2-1 gewonnen
Hoe kan je een clause verkopen dan?quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:15 schreef VonHinten het volgende:
Dan staat er een zwart driehoekje voor de clausule, wat betekent dat je em kunt selecteren. Zoals ik hierboven zei: alleen als je board erover heeft onderhandeld kun je eventueel clausules cashen / afkopen. Je kunt ze dus niet allemaal selecteren en afkopen/cashen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:06 schreef Kn0x het volgende:
[..]
Hoe kan je een clause verkopen dan?
Als ik vantevoren weet dat het een enorm talent is wil ik er wel eens een jaar of 3 aan vast plakken. Al is het alleen al om z'n marktwaarde op te drijven.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 00:16 schreef poiuytr het volgende:
Verlengen jullie wel eens contracten terwijl ze nog een contract hebben voor meer twee jaar? Ik doe dit echt nooit, wanneer iemand in zijn laatste jaar van het contract zit ga ik het pas verlengen.
Kut interland voetbal altijd, komen om de maand zeker twee spelers geblesseerd terug!
Dat, of als het echt een vaste waarde is in je team die nog wel een paar jaar mee kan. Dan kun je in ieder geval zien wat hij wil voor contract en als dit teveel kost kun je hem verkopen voor een goede prijs.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 03:26 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Als ik vantevoren weet dat het een enorm talent is wil ik er wel eens een jaar of 3 aan vast plakken. Al is het alleen al om z'n marktwaarde op te drijven.
Ik had het nog niet echt meegemaakt.. Maar dan is het wel mooi om het kunst-stukje uitvoeren, en dan ook nog eens 2x achter elkaar. En beide in een uitduel. En uit bij Ajax winnen is dan altijd mooiquote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:15 schreef Moron het volgende:
Dat heb ik ook weleens ja. Mijn ervaring is dat, als er voor rust nog gescoord wordt dan door jouw team, dan zijn ze meestal na de rust gemotiveerd om terug te komen in de wedstrijd. Scoren ze na de rust pas, dan wordt het meestal een lange lijdensweg
Ik zou zeggen lees dat topic eens door, staat zelfs al in de openingspostquote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:27 schreef Winski05 het volgende:
Zeg, weet iemand of het promotie/degradatiesysteem in de Nederlandse competities goed werkt in de nieuwste MU Update? En dan doel ik dus voornamelijk op Jupiler League/Topklasse/Hoofdklasse. Lijkt me wel leuk om daar een game mee te beginnen, maar wel met een goed werkend systeem...
Hoe eerder je verlengt, hoe modaler zijn eisen zullen zijn. Wat hierboven ook gezegd werd: als het een topper wordt = zo vroeg en lang mogelijk vastleggen incl. een minimum fee release clause.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 00:16 schreef poiuytr het volgende:
Verlengen jullie wel eens contracten terwijl ze nog een contract hebben voor meer twee jaar? Ik doe dit echt nooit, wanneer iemand in zijn laatste jaar van het contract zit ga ik het pas verlengen.
inclusief?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:01 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Hoe eerder je verlengt, hoe modaler zijn eisen zullen zijn. Wat hierboven ook gezegd werd: als het een topper wordt = zo vroeg en lang mogelijk vastleggen incl. een minimum fee release clause.
Ja tuurlijk, als 18-jarig knulletje kun je er nog makkelijk een 120M minimum release clause opzetten. Heb je geen gezeik met transferboden die je per se moet accepteren omdat de speler anders gaat zeiken.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:04 schreef MMUFC het volgende:
[..]
inclusief?
Ik probeer die er juist altijd uit te slopen.. En als ze dat niet willen gaat hij op minimaal 30m, maar liever hoger..
Klopt, dat probeer ik op te lossen door een mix aan te brengen van goede (dure) AMC's en DMC's, en talenten / spelers die op de transferlijst staan. Zo heb ik twee heerlijke spelers (Fazio en Alfaro) voor 4M voor beide opgehaald. Prima spelers, gemiddelde rating boven de 7.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:36 schreef Scarsick het volgende:
Dat extra budget heb je wel nodig ook volgens mij. Goed AMC's zijn populair en dus erg duur. Goede DMC's zijn er niet zo heel erg veel en daardoor dus ook erg duur.
Mijn tactiek staat op Fluid wat betekent dat de spelers bijdragen aan (bijna) alle facetten van het spel. De AMC's verdedigen dus mee, en de DMC's lopen mee naar voren als ik in de aanval ben. Die 'leegte' op het middenveld is dus altijd wel gevuld met enkele spelers van me.quote:Daarnaast verlies je volgens mij veel op het middenveld aangezien er niets tussen aanval en verdediging zit. Op het eerste gezicht is het een taktiek die vooral bij de 'grote' teams gaat werken, omdat je anders niet de benodigde kwaliteit kunt aantrekken.
Leuk om te zien dat je 3 dezelfde spelers als mijn team hebt! Sirigu, Galeano en Pastorequote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:30 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, als 18-jarig knulletje kun je er nog makkelijk een 120M minimum release clause opzetten. Heb je geen gezeik met transferboden die je per se moet accepteren omdat de speler anders gaat zeiken.
Iets anders, dit is mijn formatie nu:
[ afbeelding ]
Voordelen: veel kansen en goals, en maar 4 typen spelers nodig: dc, dmc, amc en strikers (dat betekent een kleinere selectie en meer geld beschikbaar per positie/speler).
Nadeel: verdedigend soms kwetsbaar tegen brede formaties met vleugelspelers.
Voorlopig van de eerste 6 wedstrijden met deze formatie 5 gewonnen en 1 verloren met een doelsaldo van 19 voor en 8 tegen.
Ja heb ik nog, maar was 5 maanden geblesseerdquote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:52 schreef Moron het volgende:
[..]
Leuk om te zien dat je 3 dezelfde spelers als mijn team hebt! Sirigu, Galeano en PastoreHernandez had je ook? Maar verkocht?
De man staat in het echt ook nogal onder druk: http://news.bbc.co.uk/spo(...)/wrexham/9395031.stmquote:Op woensdag 9 februari 2011 11:33 schreef heloef het volgende:
[ afbeelding ]
Hij had het bij zingen moeten houden.
Mijn broer speelde ook met PSV, die was al eerder uitgeschakeld.. Hij werd uiteindelijk kampioen en PSV B won de beker. PSV ging Europa in en PSV B mocht tegen PSV voor de super cup.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 00:46 schreef Doublepain het volgende:
Wie gaat nu Europa in?![]()
![]()
[ afbeelding ]
Nice. Ik heb dat ook een keer gehad in 2009 of 2008. Moest tegen mn reserves in de halve finale, ze schopten eerst 3 sterspelers van me het ziekenhuis in en daarna verloor ik ook nog met 2-1 in de 90ste minuut. FM is zo voorspelbaar triest soms.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 00:46 schreef Doublepain het volgende:
Wie gaat nu Europa in?![]()
![]()
[ afbeelding ]
Vrije trap?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:43 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Nice. Ik heb dat ook een keer gehad in 2009 of 2008. Moest tegen mn reserves in de halve finale, ze schopten eerst 3 sterspelers van me het ziekenhuis in en daarna verloor ik ook nog met 2-1 in de 90ste minuut. FM is zo voorspelbaar triest soms.
Edit:
Wat een schitterende keeper is die Bradford toch. Als ik hem op Goalkeeping skills wat beter kan krijgen nog dan wordt dit toch wel een topper.
[ afbeelding ]
Yupquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |