abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 februari 2011 @ 23:56:28 #126
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_92750291
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 23:53 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

In dit boek:
Drunk With Blood: God's killings in the Bible
http://www.amazon.com/dp/(...)RSTK1MKZY2P8Y6D6N74&
wordt daar tot in detail op ingegaan.

Het gaat om daden door God zelf en in naam van God.

De Duivel: 10 moorden
God: 2,476,633 waarvan 14.700 wegens het klagen over het moorden :X

(Er is een andere telling met 60 moorden voor Satan en een kleine 25 miljoen voor God)
Ben van mening dat we ergens in een ver verleden zijn afgedwaald van de juiste god dan :)
pi_92760525
De mensen die door satan vermoord werden, dat gebeurde in opdracht van God. Voorbeeld Jobs familie. God gaf satan toestemming om zo Job's geloof te testen voor een weddenschap. Lijkt me ook logisch dat voor alles wat satan probeert, hij toestemming van god nodig heeft. De één is almachtig en de ander niet. Dus kun je gelijk die 10 of 60 extra moorden ook bij god rekenen

[ Bericht 2% gewijzigd door tastycomawife op 14-02-2011 11:34:50 ]
pi_92762380
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 23:53 schreef ZureMelk het volgende:
In dit boek:
Drunk With Blood: God's killings in the Bible
http://www.amazon.com/dp/(...)RSTK1MKZY2P8Y6D6N74&
wordt daar tot in detail op ingegaan.

Het gaat om daden door God zelf en in naam van God.

De Duivel: 10 moorden
God: 2,476,633 waarvan 14.700 wegens het klagen over het moorden :X

(Er is een andere telling met 60 moorden voor Satan en een kleine 25 miljoen voor God)
En hoeveel mensen hebben anderen vermoord doordat ze naar het kwaad afdreven?
pi_92763024
Definieer 'het kwaad'. Nogal een subjectief begrip lijkt me.
pi_92779982
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:26 schreef Modus het volgende:
Definieer 'het kwaad'. Nogal een subjectief begrip lijkt me.
De wil om kwaad te doen zit in elk mens, de een minder aanwezig dan bij de ander

maar 'het kwaad' ? Weetniet of er een bron is (satan? maar die bestaat niet.)
pi_92788407
quote:
Op maandag 14 februari 2011 18:41 schreef shintek het volgende:
[..]
(satan? maar die bestaat niet.)
Die kan goed liegen die satan. Hitler was zo bezeten als maar zijn kan m.i.
pi_92791299
Maja, god schiep alles... dus ook.. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 00:25:00 #133
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_92802685
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:09 schreef tsijben het volgende:

[..]

En hoeveel mensen hebben anderen vermoord doordat ze naar het kwaad afdreven?
Ik heb geen idee wat je bedoelt. Waarschijnlijk een heel stuk minder aangezien "het kwaad" niet bestaat.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 00:26:41 #134
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_92802788
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:51 schreef Gedoetje het volgende:

[..]

Die kan goed liegen die satan. Hitler was zo bezeten als maar zijn kan m.i.
Hij was een Christen en de Joden hebben Christus vermoord.
Misschien was hij bezeten door God.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_92806207
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 00:26 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Hij was een Christen en de Joden hebben Christus vermoord.
Misschien was hij bezeten door God.
Hij was een vrijmetselaar, geen christen.
Corrie ten Boom was een christen.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:15:19 #136
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_92815657
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 03:26 schreef Gedoetje het volgende:

[..]

Hij was een vrijmetselaar, geen christen.
Corrie ten Boom was een christen.
Hitler was een Katholiek die nooit zijn geloof afgevallen is.
Hij heeft in diverse uitspraken aan God gerefereerd.
Het reguliere leger, de SS en de Hitlerjugend hadden "Gott mit uns" op hun dolken en riemen staan:
http://www.google.nl/imag(...)=wi&biw=1680&bih=838

Hitler was een felle tegenstander van de vrijmetselarij:

quote:
Hitler and Freemasonry

Hitler praising Freemasonry?
"All the supposed abominations, the skeletons and deaths heads, the coffins and the mysteries, are mere bogeys for children. But there is one dangerous element and that is the element I have copied from them. They form a sort of priestly nobility. They have developed an esoteric doctrine not merely formulated, but imparted through the symbols and mysteries in degrees of initiation. The hierarchical organization and the initiation through symbolic rites, that is to say, without bothering the brain but by working on the imagination through magic and the symbols of a cult, all this has a dangerous element, and the element I have taken over. Don't you see that our party must be of this character...? An Order, that is what it has to be an Order, the hierarchial Order of a secular priesthood... Ourselves or the Freemasons or the Church there is room for one of the three and no more... We are the strongest of the three and shall get rid of the other two." 2

The reality
"On Hitlers rise to power, the ten Grand Lodges of Germany were dissolved.3 Many among the prominent dignitaries and members of the Order were sent to concentration camps. The Gestapo seized the membership lists of the Grand Lodges and looted their libraries and collections of Masonic objects. Much of this loot was then exhibited in an "Anti-Masonic Exposition" inaugurated in 1937 by Herr Dr. Joseph Goebbels in Munich. The Exposition included completely furnished Masonic temples.
"The persecution was carried over into Austria when the country was captured by the Nazis. The Masters of the various Vienna lodges were immediately confined in the most notorious concentration camps, including the horrible living hell at Dachau in Bavaria. The same procedure was repeated when Hitler took over Czechoslovakia, then Poland. Immediately after conquering Holland and Belgium, the Nazis ordered the dissolution of the lodges in those nations.
Uitspraken van Hitler:
quote:
"While the international world Jew slowly but surely strangles us, our so-called patriots shouted against a man and a system which dared in one corner of the earth at least, to free themselves from the Jewish-Masonic embrace and oppose a nationalistic resistance to this international world poisoning."
quote:
"The general pacifistic paralysis of the national instinct of self preservation begun by Freemasonry in the circles of the so-called intelligentsia is transmitted to the broad masses and above all to the bourgeoisie by the activity of the big papers which today are always Jewish."
quote:
"The prohibition of Masonic secret societies, the persecution of the supra-national press as well as the continuous demolition of international Marxism, and, conversely, the steady reinforcement of the Fascist state conception, will in the course of the years cause the Italian Government to serve the interests of the Italian people more and more, without regard for the hissing of the Jewish world hydra."
Dus, nee, Hitler was niet bepaald een fan van de vrijmetselarij.
Probeer eens iets anders zou ik zeggen.
pi_92820567
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:15 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Hitler was een Katholiek die nooit zijn geloof afgevallen is.
... An Order, that is what it has to be an Order, the hierarchial Order of a secular priesthood... Ourselves or the Freemasons or the Church there is room for one of the three and no more... We are the strongest of the three and shall get rid of the other two."

Geen idee wie mij dat heeft wijsgemaakt dan, dat heb ik nooit geweten. Vond die vent ook te eng om me er echt in te verdiepen. Het rare is wel dat ie dan zei katholiek te zijn, maar van de kerk af wou.
pi_92822843
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:08 schreef Gedoetje het volgende:

[..]

Geen idee wie mij dat heeft wijsgemaakt dan, dat heb ik nooit geweten. Vond die vent ook te eng om me er echt in te verdiepen. Het rare is wel dat ie dan zei katholiek te zijn, maar van de kerk af wou.
Hitler is een populair voorbeeld van een "ongelovige" die verschrikkelijke dingen deed. Helaas een net zo slecht voorbeeld als Einstein (waarvan ten onrechte wordt beweerd dat hij een theist was) en Stalin (die welliswaar ongelovig was, maar vooral atheisme propageerde omdat hij niets moest hebben van concurrerende ideologieen).

Of het waar is weet ik trouwens niet, maar heb wel s gehoord dat Hitler opdracht gegeven zou hebben om een anti-joodse Bijbel te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 15-02-2011 18:27:56 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_92823381
tvp, mooie discussie, dit wil ik op mijn gemak eens nalezen.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')