die boerenappeltaarten van de AH zijn ook niet lekker, regelmatig harde stukjes appel in die dingen, bah..quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:35 schreef FutureFairytale het volgende:
offtopic tip; koop geen appelkruimelvlaai van de C1000! echt.. gatverdamme. hoe kun je een appeltaart nou vies maken?
Fijn dat je dat even komt melden, en leuk dat ze dingen er met de hand op doen. Maar het gaat er natuurlijk om hoe dat spul wat ze erop smeren gemaakt wordt. Dat is namelijk gewoon massa productie als in de eerste de beste fabriek. Daar komt geen echte bakker aan te pas.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:22 schreef Jacky89 het volgende:
Hee mensen!
Ik kom toevallig op dit topic en ik zie het echt heel anders;) Ik werk bij de Multi-Vlaai en ben een paar weken geleden naar Limburg geweest om te kijken in de Bakkerij.. De vlaaien bij Multi-Vlaai worden echt iedere dag vers uit Limburg geleverd. In de Bakkerij staan uiteraard machines, maar bijvoorbeeld de toefjes slagroom worden echt met de hand gedaan! Het is echt zeker niet allemaal fabriekswerk! Echt veel wordt nog met de hand gedaan langs een lopende band. Er staat bijvoorbeeld een bak met bavaroise en iemand doet dat met de hand in de bodem, de volgende spuit met de hand de slagroom erop enz..
Ik vind eerlijk gezegd die gewone zache vlaaibodems ook niet te eten.. Maar er zijn zoveel vlaaien die een harde bodem, bladerdeegbodem of roomboter hebben tegenwoordig. Ik vind dat Multivlaai bijna taarten verkoopt en geen vlaaien meer. Bijvoorbeeld de appelnoten of kersenschuim zijn echt heerlijk vind ik!
Overigens heb ik die slagroomtaart nog nooit geproefd dus dat weet ik niet;)
Groetjes
Dit, sowieso hazelnootschuimtaart > alle andere meuk. Maar als ik dan toch moet kiezen doe dan maar taart van de hema, multivlaai is zo ranzig en chemisch dat je het geen gebak mag noemen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:09 schreef dutchdevil het volgende:
De hazelnootschuimtaart van de Albert Heijn!!
Ik was recent weer eens in Limburg en heb me rotgezocht naar een goede bakker. Dat was in mijn jeugd ook anders. Bij tantes op bezoek in de mijnstreek, vla eten, asperges, ach heit, al het mooie verdwijnt.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:01 schreef foodlover het volgende:
Heerlijk! Mis een goede Rijstevlaai met slagroom of een Bienestich (2 cakebodems met slagroom en kersen ertussen). Een goede Limburgse bakker is Bakkerij Smeets in de Hendriklaan in Roermond.
Vroeger had je ook bakkerij Holleman (iets verder, Nassaustraat) en die verkocht een Advocaatvlaai met bladerdeegbodem, slagroom, advocaat en boerenjongens, afgedecoreerd met chocolade en die was heerlijk, nooit meer ergens gezien helaas.
Vroeger zat er op de Maria-Theresialaan een bakker en die verkocht m.i. de lekkerste Chistoffelgebakjes! Zit even op Google te kijken en verbaas me dat er nog maar zo weinig bakkers aldaar over zijn, vroeger zaten er alleen al 3 bij mij om de hoek (Loven, Holleman, Smeets).
In Den Haag verkoopt Maison Kelder heerlijke taarten, een bekende is de hazelnoot-schuimtaart of Chipolatataart maar dat kan echt niet tippen aan 't Limburgse gebak.
daarom gaan we hier meestal gewoon voor de kleine AH appeltaart, die zijn wellicht wat duurder, maar redelijk neutraal en vrijwel iedereen lust hetquote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik lust die dingen van de Mulltivlaai niet, ik heb op verjaardagen altijd pech, want het is bij mijn familie en op het werk nog steeds 'in' om dat soort zooi te presenteren.
Ik wel. Ik zweet het je. Op verjaardag door miscommunicatie een keer een appelkruimel van elk gehad, en ik heb altijd bij hoog en laag beweert dat HEMA lekkerder was, dus heb het geprobeerd, en ik had het wel degelijk door.quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:28 schreef kawotski het volgende:
tov de Multivlaai heeft de Hema maar een klein assortiment op vlaaiengebied. Beide zijn qua smaak van hetzelfde niveau, volgens mij als je een blinddoek gebruikt zou je het verschil niet weten.
Een vla is geen taart, bij een échte vla is de bodem van brooddeeg.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 20:05 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ik wel. Ik zweet het je. Op verjaardag door miscommunicatie een keer een appelkruimel van elk gehad, en ik heb altijd bij hoog en laag beweert dat HEMA lekkerder was, dus heb het geprobeerd, en ik had het wel degelijk door.
Overigens is appelkruimel de enige waar ik de vlaai bodem wel weg krijg, bij alle andere taarten vind ik die wel zo smerig.
Jij zegt ook vlaquote:Op zaterdag 11 juni 2011 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een vla is geen taart, bij een échte vla is de bodem van brooddeeg.
vla heeft uberhaupt geen bodem:quote:Op zaterdag 11 juni 2011 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een vla is geen taart, bij een échte vla is de bodem van brooddeeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |