abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 februari 2011 @ 17:09:49 #31
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_92231916
De hazelnootschuimtaart van de Albert Heijn!!
En de aardbeientaart en appelkruimeltaart van de AH is ook erg lekker :9
pi_92232010
Multivlaai :9
Echter zijn de appelkruimeltaarten van de Hema ook wel erg lekker!
pi_92233230
offtopic tip; koop geen appelkruimelvlaai van de C1000! echt.. gatverdamme. hoe kun je een appeltaart nou vies maken? :X
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_92238672
tov de Multivlaai heeft de Hema maar een klein assortiment op vlaaiengebied. Beide zijn qua smaak van hetzelfde niveau, volgens mij als je een blinddoek gebruikt zou je het verschil niet weten.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_92240885
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:35 schreef FutureFairytale het volgende:
offtopic tip; koop geen appelkruimelvlaai van de C1000! echt.. gatverdamme. hoe kun je een appeltaart nou vies maken? :X
die boerenappeltaarten van de AH zijn ook niet lekker, regelmatig harde stukjes appel in die dingen, bah..

die gewone appeltaartjes bij de bakker (die kleintjes) zijn wel errug lekker bij de AH, en regelmatig in de bonus :)
  woensdag 2 februari 2011 @ 23:19:26 #36
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_92253642
Ik vind vlaaien (of iig die van multivlaai) echt ranzig. HEMA vind ik goed te doen.
Mijn favoriete taart is appelkruimel, en heb die een keer blind geproeft van beiden, en vond de HEMA toch echt lekkerder.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_97976524
Hee mensen!

Ik kom toevallig op dit topic en ik zie het echt heel anders;) Ik werk bij de Multi-Vlaai en ben een paar weken geleden naar Limburg geweest om te kijken in de Bakkerij.. De vlaaien bij Multi-Vlaai worden echt iedere dag vers uit Limburg geleverd. In de Bakkerij staan uiteraard machines, maar bijvoorbeeld de toefjes slagroom worden echt met de hand gedaan! Het is echt zeker niet allemaal fabriekswerk! Echt veel wordt nog met de hand gedaan langs een lopende band. Er staat bijvoorbeeld een bak met bavaroise en iemand doet dat met de hand in de bodem, de volgende spuit met de hand de slagroom erop enz..

Ik vind eerlijk gezegd die gewone zache vlaaibodems ook niet te eten.. Maar er zijn zoveel vlaaien die een harde bodem, bladerdeegbodem of roomboter hebben tegenwoordig. Ik vind dat Multivlaai bijna taarten verkoopt en geen vlaaien meer. Bijvoorbeeld de appelnoten of kersenschuim zijn echt heerlijk vind ik!

Overigens heb ik die slagroomtaart nog nooit geproefd dus dat weet ik niet;)

Groetjes
  vrijdag 10 juni 2011 @ 12:29:55 #38
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_97976841
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:22 schreef Jacky89 het volgende:
Hee mensen!

Ik kom toevallig op dit topic en ik zie het echt heel anders;) Ik werk bij de Multi-Vlaai en ben een paar weken geleden naar Limburg geweest om te kijken in de Bakkerij.. De vlaaien bij Multi-Vlaai worden echt iedere dag vers uit Limburg geleverd. In de Bakkerij staan uiteraard machines, maar bijvoorbeeld de toefjes slagroom worden echt met de hand gedaan! Het is echt zeker niet allemaal fabriekswerk! Echt veel wordt nog met de hand gedaan langs een lopende band. Er staat bijvoorbeeld een bak met bavaroise en iemand doet dat met de hand in de bodem, de volgende spuit met de hand de slagroom erop enz..

Ik vind eerlijk gezegd die gewone zache vlaaibodems ook niet te eten.. Maar er zijn zoveel vlaaien die een harde bodem, bladerdeegbodem of roomboter hebben tegenwoordig. Ik vind dat Multivlaai bijna taarten verkoopt en geen vlaaien meer. Bijvoorbeeld de appelnoten of kersenschuim zijn echt heerlijk vind ik!

Overigens heb ik die slagroomtaart nog nooit geproefd dus dat weet ik niet;)

Groetjes
Fijn dat je dat even komt melden, en leuk dat ze dingen er met de hand op doen. Maar het gaat er natuurlijk om hoe dat spul wat ze erop smeren gemaakt wordt. Dat is namelijk gewoon massa productie als in de eerste de beste fabriek. Daar komt geen echte bakker aan te pas.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 12:35:34 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97977082
Hema is lekkerder en hebben ook saucijzenbroodjes, en wie multivlaai lekker vindt heeft nog nooit echt vla gegeten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97977099
vlaai :r :r hoe kunnen mensen die smerige bodem lekker vinden. :{ ;( :r
pi_97977228
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:09 schreef dutchdevil het volgende:
De hazelnootschuimtaart van de Albert Heijn!!
Dit, sowieso hazelnootschuimtaart > alle andere meuk. Maar als ik dan toch moet kiezen doe dan maar taart van de hema, multivlaai is zo ranzig en chemisch dat je het geen gebak mag noemen.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_97977732
Haha oke ik vind t wel echt lekker!;) iedereen eigen smaak toch;)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:01:23 #43
296595 foodlover
live and learn
pi_97980187
Heerlijk! Mis een goede Rijstevlaai met slagroom of een Bienestich (2 cakebodems met slagroom en kersen ertussen). Een goede Limburgse bakker is Bakkerij Smeets in de Hendriklaan in Roermond.
Vroeger had je ook bakkerij Holleman (iets verder, Nassaustraat) en die verkocht een Advocaatvlaai met bladerdeegbodem, slagroom, advocaat en boerenjongens, afgedecoreerd met chocolade en die was heerlijk, nooit meer ergens gezien helaas.

Vroeger zat er op de Maria-Theresialaan een bakker en die verkocht m.i. de lekkerste Chistoffelgebakjes! Zit even op Google te kijken en verbaas me dat er nog maar zo weinig bakkers aldaar over zijn, vroeger zaten er alleen al 3 bij mij om de hoek (Loven, Holleman, Smeets).

In Den Haag verkoopt Maison Kelder heerlijke taarten, een bekende is de hazelnoot-schuimtaart of Chipolatataart maar dat kan echt niet tippen aan 't Limburgse gebak.

[ Bericht 0% gewijzigd door foodlover op 10-06-2011 14:07:52 ]
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:10:38 #44
45206 Pietverdriet
pi_97980589
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 14:01 schreef foodlover het volgende:
Heerlijk! Mis een goede Rijstevlaai met slagroom of een Bienestich (2 cakebodems met slagroom en kersen ertussen). Een goede Limburgse bakker is Bakkerij Smeets in de Hendriklaan in Roermond.
Vroeger had je ook bakkerij Holleman (iets verder, Nassaustraat) en die verkocht een Advocaatvlaai met bladerdeegbodem, slagroom, advocaat en boerenjongens, afgedecoreerd met chocolade en die was heerlijk, nooit meer ergens gezien helaas.

Vroeger zat er op de Maria-Theresialaan een bakker en die verkocht m.i. de lekkerste Chistoffelgebakjes! Zit even op Google te kijken en verbaas me dat er nog maar zo weinig bakkers aldaar over zijn, vroeger zaten er alleen al 3 bij mij om de hoek (Loven, Holleman, Smeets).

In Den Haag verkoopt Maison Kelder heerlijke taarten, een bekende is de hazelnoot-schuimtaart of Chipolatataart maar dat kan echt niet tippen aan 't Limburgse gebak.
Ik was recent weer eens in Limburg en heb me rotgezocht naar een goede bakker. Dat was in mijn jeugd ook anders. Bij tantes op bezoek in de mijnstreek, vla eten, asperges, ach heit, al het mooie verdwijnt.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:31:58 #45
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_97981389
Rij naar Patisserie Royale in Maastricht
Die appelvla _O_ en daar moet ik dan iedere dag langslopen als ik ga werken.
www.royale.nl

Edit:
Ik heb een tijdje bij de Bijenkorf in Maastricht gewerkt. "De Meesterbanketbakker" maakte bij ons altijd zelf zijn vlaaien. Toen kreeg de Bijenkorf opeens ook zelf dat idee om vlaaien te gaan verkopen en kregen wij dat als personeel om te testen. Ik heb geen hap genomen, hoe heerlijk de andere boltaaren van de Meesterbankertbakker ook altijd lijken, die vlaaien zagen er niet smakelijk uit en roken ook niet lekker. Iedereen kraakte het ook af op het feedbackformulier.
Massaproductievlaai :')

Net tenminste lekkere appelamandelvlaai gegeten van een echte bakker, mmmmm

[ Bericht 54% gewijzigd door megamandy op 10-06-2011 14:37:24 ]
吴 曼 迪
pi_97987419
wat een kutkick :')
pi_97987760
edit: nee.

[ Bericht 98% gewijzigd door Mirjam op 10-06-2011 20:45:46 ]
  vrijdag 10 juni 2011 @ 23:20:57 #48
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_98006420
Hema!!
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_98008672
Multivlaai spul is de moeite van het eten niet waard. HEMA, dus. Liever een goede bakker natuurlijk :9
  † In Memoriam † zaterdag 11 juni 2011 @ 00:04:03 #50
240917 Mula
pi_98009081
Hema! Alhoewel ik bijna alles wel lust op taartgebied. ;)

Vooral de mini appelkruimeltaartjes zijn lekker bij de Hema.
pi_98032462
Ik lust die dingen van de Mulltivlaai niet, ik heb op verjaardagen altijd pech, want het is bij mijn familie en op het werk nog steeds 'in' om dat soort zooi te presenteren.
pi_98036150
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 18:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik lust die dingen van de Mulltivlaai niet, ik heb op verjaardagen altijd pech, want het is bij mijn familie en op het werk nog steeds 'in' om dat soort zooi te presenteren.
daarom gaan we hier meestal gewoon voor de kleine AH appeltaart, die zijn wellicht wat duurder, maar redelijk neutraal en vrijwel iedereen lust het
  zaterdag 11 juni 2011 @ 20:02:07 #53
45206 Pietverdriet
pi_98036572
Ik bak liever zelf een taart. Als ik al taarten koop dan van Coppenrath & Wiese, diepvries Duits kwaliteitsproduct, beter dan 90% van de bakkers.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 20:05:49 #54
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_98036767
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:28 schreef kawotski het volgende:
tov de Multivlaai heeft de Hema maar een klein assortiment op vlaaiengebied. Beide zijn qua smaak van hetzelfde niveau, volgens mij als je een blinddoek gebruikt zou je het verschil niet weten.
Ik wel. Ik zweet het je. Op verjaardag door miscommunicatie een keer een appelkruimel van elk gehad, en ik heb altijd bij hoog en laag beweert dat HEMA lekkerder was, dus heb het geprobeerd, en ik had het wel degelijk door.

Overigens is appelkruimel de enige waar ik de vlaai bodem wel weg krijg, bij alle andere taarten vind ik die wel zo smerig.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zaterdag 11 juni 2011 @ 20:10:13 #55
45206 Pietverdriet
pi_98036958
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 20:05 schreef Tanin het volgende:

[..]

Ik wel. Ik zweet het je. Op verjaardag door miscommunicatie een keer een appelkruimel van elk gehad, en ik heb altijd bij hoog en laag beweert dat HEMA lekkerder was, dus heb het geprobeerd, en ik had het wel degelijk door.

Overigens is appelkruimel de enige waar ik de vlaai bodem wel weg krijg, bij alle andere taarten vind ik die wel zo smerig.
Een vla is geen taart, bij een échte vla is de bodem van brooddeeg.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 20:15:11 #56
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_98037167
Nou lette ik nog ZO op, en in de laatste zin... ;( 8)7
  zaterdag 11 juni 2011 @ 23:06:05 #57
156451 nexus-pilot
Slapend horror
pi_98044849
Kan je taarten kopen in de Hema? :'(
Ik zie daar 2 dwergen staan en ze zijn dronken ;[.
  zondag 12 juni 2011 @ 00:11:41 #58
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_98048204
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij zegt ook vla O+
Wat hollanders vla noemen heet pudding.
吴 曼 迪
pi_98059535
Hema en mulitvlaai halen het bij lange na niet bij sommige bakkers in Limburg. Niet allemaal top, ook hier veel wannabe's met weinig liefde voor het vak.

Als je bijv. in Maastricht bent, probeer dan eens een vlaai van Schols of een vlaai of taart van Mathieu Hermans. HEERLIJK!!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Zigger op 12-06-2011 12:47:16 ]
pi_98060431
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

vla heeft uberhaupt geen bodem:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')