Dan laat je film met een lage iso, zeg 400, ontwikkelen alsof het ISO 1600 is. Erg handig als je lichtgevoeligheid nodig hebt en een beetje korrel niet erg vindt. De truc is gewoon om de film langer in het ontwikkelbad te houden.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:25 schreef bl0emetjE het volgende:
Hoe werkt dat met dat pushen? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar!
Ah dankjewel! Dat had ik eerder moeten weten voor een rolletje dat ik net heb laten afdrukkenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:48 schreef Azreal het volgende:
[..]
Dan laat je film met een lage iso, zeg 400, ontwikkelen alsof het ISO 1600 is. Erg handig als je lichtgevoeligheid nodig hebt en een beetje korrel niet erg vindt. De truc is gewoon om de film langer in het ontwikkelbad te houden.
Overigens kun je ook pull-processen: film van een hoge ISO laten ontwikkelen alsof ie een lagere ISO heeft.
Marktplaats/thriftshops/etcaetera.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:29 schreef Dromenvangertje het volgende:
Weet iemand waar je nog analoge of lomography of polaroid camera's kan kopen?mijn plaatselijke fotografiewinkel verkoopt ze niet meer, zelfs rolletjes hebben ze niet meer :l
Het is tegenwoordig overigens wel belachelijk duur om te laten doen (gaat al snel naar 2 euro/stop of meer) en je moet een lab vinden waar ze uberhaupt willen pushen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:45 schreef bl0emetjE het volgende:
Ah dankjewel! Dat had ik eerder moeten weten voor een rolletje dat ik net heb laten afdrukken
Maar dat ga ik zeker ook eens proberen!
Kun je het niet zelf pushen eigenlijk? Voor die prijs kun je beter zelf aan de slag gaan.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:19 schreef Azreal het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig overigens wel belachelijk duur om te laten doen (gaat al snel naar 2 euro/stop of meer) en je moet een lab vinden waar ze uberhaupt willen pushen.
Zwartwit kun je makkelijk zelf doen, de middelen zijn op interpret nog volop verkrijgbaar, zeker omdat de produktiefaciliteiten van Agfa door nichespelers zijn opgekocht.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:29 schreef MASD het volgende:
[..]
Kun je het niet zelf pushen eigenlijk? Voor die prijs kun je beter zelf aan de slag gaan.
heb deze te koop:quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:29 schreef Dromenvangertje het volgende:
Weet iemand waar je nog analoge of lomography of polaroid camera's kan kopen?mijn plaatselijke fotografiewinkel verkoopt ze niet meer, zelfs rolletjes hebben ze niet meer :l
Kun je DM'en wat je ervoor wilt hebben?quote:Op zondag 29 mei 2011 16:21 schreef T42 het volgende:
[..]
heb deze te koop:
polaroid: 1000, 1500, 635, 636 en 636 close up (zijn alle nog in gebruik)
canon: de A1 uit 1978 (ook nog in gebruik)
rolletjes hebben ze gewoon bij de hema, kruidvat enzo
polaroid koop je bij missionimpossble
Is dit de kleur die je zo uit de polaroid van the impossible project krijgt. Ik had wat van de eerste kleur versie voor mijn sx-70 gekocht, maar vind de kwaliteit toch wel heel erg tegen vallen. Heel blauw en niet kleurecht. Daarnaast gaat de kwaliteit snel achter uit, hetzelfde geldt voor de zwart wit polaroids. Ben daar dus een beetje op afgeknapt. Weet niet of het inmiddels al beter is, iemand een idee?quote:Op zondag 29 mei 2011 23:47 schreef whaley het volgende:
Polaroids koop je bij The Impossible Projectnu ook kleur voor de 'gewone' 600 film camera's: PX680.
[ afbeelding ]
je hebt je niet aan de regels gehouden..quote:Op maandag 30 mei 2011 10:21 schreef dragonrider het volgende:
[..]
Is dit de kleur die je zo uit de polaroid van the impossible project krijgt. Ik had wat van de eerste kleur versie voor mijn sx-70 gekocht, maar vind de kwaliteit toch wel heel erg tegen vallen. Heel blauw en niet kleurecht. Daarnaast gaat de kwaliteit snel achter uit, hetzelfde geldt voor de zwart wit polaroids. Ben daar dus een beetje op afgeknapt. Weet niet of het inmiddels al beter is, iemand een idee?
Regels... het zijn meer workarounds. Je kan ze ook helemaal uit elkaar halen en en heb je alleen een dun laagje film over waar het beeld op zit.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:38 schreef T42 het volgende:
[..]
je hebt je niet aan de regels gehouden..
je hebt er zonlicht of te veel licht op laten vallen. en je moet ze drogen (met knipjes in de foto)
ik heb zw van 06-2010 en die hangen nu bijna een jaar aan de muur en zijn wel beetje verkleurd naar bruin maar nog altijd goed te zien.
dat is waar en ik gebruik nog altijd ook oude pakjes van 11-2000 (ooit 100 gekocht in amerika)quote:Op maandag 30 mei 2011 23:23 schreef whaley het volgende:
Nee, echt makkelijk voor de gewone consument is het nog niet, maar wel leuk!
wat voor 1?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:33 schreef Debsterr het volgende:
Ik krijg zaterdag een echte Polaroid, had oma nog op de zolder liggen.
Dat verschilt niet echt veel met wat ik gebruik. Ik scan met een V750 Pro (dus die is wel iets beter, maar of dat een enorm verschil is weet ik niet...) en ik gebruik ook regelmatig de 50mm F/1.8. Ik zal eens zoeken naar voorbeeldfoto's!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:07 schreef tubacloud het volgende:
Dan zal het waarschijnlijk aan de scanner liggen...
Benelli, hoe scan jij ze? Ik met de epson perfection v500 photo, maar bij elk beeld dat ik heb is het niet echt geweldig scherp... objectief dat ik gebruik is de canon 50 mm 1.8...
en waar haal je daarvoor de film nog?quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:13 schreef Mr_Moon het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
met deze camera's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
op 120 film
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |