Wat een prachtig topic!
Na het lezen, met uiteraard veel enthousiasme, van deze topics heb ik besloten om mezelf toch maar aan te melden bij 'de club'.

Sinds een paar weken ben ik ook weer helemaal in de ban van analoge fotografie!
Ooit kreeg ik van mijn opa een zeer mooie Pentax Super A, met daarop een 50mm f/1.7 objectief.
Eén keer een rolletje mee volgeschoten, maar de resulaten waren niet om aan te zien. Waarschijnlijk omdat ik er gewoon niks van begreep.
Nadat ik me er nog eens goed in verdiept heb er een Fuji Sensia 200 en Hema zwart/wit filmpje mee volgeschoten. De resultaten waren al meteen stukken beter!
Heerlijk werken met zo'n camera!
Twee weken geleden kocht ik voor twee tientjes een nette Pentax ME Super met daarop een 28mm f/2.8 lensje. Die uiteraard ook goed op de Super A past.
Nog geen rolletje mee volgeschoten, maar dat gaat zeker gebeuren!
Rolletjes laat ik ontwikkelen bij de hema.
Via mijn stage-adres ben ik aan een oude Primefilm 1800AFL scanner gekomen. Toch alweer een oud beestje, maar scannen lukt prima!
Zie hier de resultaten van 't HEMA zwart/wit rolletje, 200 iso.
http://www.flickr.com/photos/louisdeleeuwZoals je ziet nog wat weinig contrast. Waar zou door komen? Geen idee hoe oud het rolletje was, zat geen doosje meer bij. Misschien door een normaal C-41 process geweest, of gewoon de scanner van mij?
Naast deze twee camera's heb ik nog een paar andere, een Minolta XG1 (met een goedkope 28-80 f/3.5~4.5 lens), Sigma SA-300 (Sigma 35-80 f/4~5.6) en een hele mooie 6x6 Agfa Isolette II.
Inmiddels weet zowat iedereen in mijn vrienden- en collegakring dat ik gek ben op de oude 'rolletjescamera's', dus krijg ik van iedereen oude rolletjes die ze nog hadden!
Ook kocht ik gisteren drie Kodak Gold 200 rolletjes voor één euro bij de Albert Heijn, die kon ik niet laten liggen!
Inmiddels heb ik alweer vier rolletjes die liggen te wachten op ontwikkeling. Binnkort maar even heenbrengen! Kodak VR200, Kodak VR400, een hele oude Kodak Plus-X Pan (exp. 1986) en een nog oudere Kodak Ektachrome 160 (exp. 1976) die ik laat pushen tot 200 iso.
![0008.jpg]()
![0014.jpg]()
![PentaxSuperA50mm17.jpg]()
Blijft leuk hè, dat analoge gevoel!
[ Bericht 7% gewijzigd door LDLProductions op 25-05-2011 14:29:35 ]