Ja, spannend! Zelf vind ik het wel gaaf als er elke keer een 'verrassing' uitkomt!quote:Op zondag 20 februari 2011 23:43 schreef erikkll het volgende:
No problem! Ik heb begrepen dat hij er wel enthousiast over was, dat het op sommige punten nog beter is dan de 'oude' polaroids! Maar het is een nogal lastig chemisch proces dat ze nog niet écht consequente resultaten oplevert.
Maar dat is natuurlijk niet erg; het is wel history in de (re)-makingHet levert misschien niet altijd het perfecte plaatje op, maarja, je bent pionier of je bent het niet he
Dapper!quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:30 schreef Debsterr het volgende:
Vandaag geprobeerd of ik double exposures kon krijgen maar helaas, 2 polaroids verpest!
Nope, een Fuji Instax waarvan ik met Google zo gauw niks kon vinden over de optiesquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:39 schreef Azreal het volgende:
[..]
Dapper!
Heb je een digitale camera die multi-exposure ondersteund (de oudere Nikons kunnen dat iig, van andere merken weet ik het niet zeker)? Dat is wat veiliger oefenen, zodat je weet wat een goed resultaat oplevert en wat niet.
Heb je hem wel op de donkere setting gezet en de schuif in de camera geblockt zodat de foto er niet uit kwam?quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:30 schreef Debsterr het volgende:
Vandaag geprobeerd of ik double exposures kon krijgen maar helaas, 2 polaroids verpest!
Nee, geprobeerd om 'm uit te zetten direct na het maken van de foto, en geprobeerd de shutter ingedrukt te houden zodat 'ie niet zou ejectenquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:44 schreef MASD het volgende:
[..]
Heb je hem wel op de donkere setting gezet en de schuif in de camera geblockt zodat de foto er niet uit kwam?
Thanks! Sjoerd had ook echt een masterlijke look toen ik die foto namquote:
Hihi, ja dat koppiequote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:20 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Thanks! Sjoerd had ook echt een masterlijke look toen ik die foto nam.
Voor Kodachrome film, nergens meer. Het was een bedrijfje dat het nog deed. Niet Kodak zelf. En nu maakt niemand meer de speciale chemicaliën die nodig zijn voor het K-14 process.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:35 schreef kuhne het volgende:
Ik heb net 2 pakjes Super 8 Kodachrome 40 film voor E1,- bij de kringloop gekocht (film film, dus geen 35mm foto film).
Bij dwdd was ooit een stuk over dat Kodak gestopt is met het ontwikkelen van Kodachrome. Weet iemand waar ik ze nog wel kan laten ontwikkelen?
je krijgt ze nu overal voor niks heb 20 rolletjes liggenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:35 schreef kuhne het volgende:
Ik heb net 2 pakjes Super 8 Kodachrome 40 film voor E1,- bij de kringloop gekocht (film film, dus geen 35mm foto film).
Bij dwdd was ooit een stuk over dat Kodak gestopt is met het ontwikkelen van Kodachrome. Weet iemand waar ik ze nog wel kan laten ontwikkelen?
misschien komt er nog ooit een bedrijfje die het oppikt zoals met polaroids is gebeurd gelukkigquote:Op maandag 7 maart 2011 02:02 schreef Junkie het volgende:
[..]
Voor Kodachrome film, nergens meer. Het was een bedrijfje dat het nog deed. Niet Kodak zelf. En nu maakt niemand meer de speciale chemicaliën die nodig zijn voor het K-14 process.
ik had hem echt niet eens weggedaan voor 6 euroquote:Op donderdag 10 maart 2011 08:45 schreef MASD het volgende:
[ afbeelding ]. Alleen is 6 euro echt way too much.
Helaas zijn of gaan die neopan 1600 eruit. Heb nog een flinke voorraad in de koelkast liggen. Geweldig spulquote:Op woensdag 2 februari 2011 17:05 schreef Benelli het volgende:
Zoals gezegd vind ik de Fuji Neopan 1600 een aanrader als je naar de hogere gevoeligheden kijkt.
Deze gemaakt met een Neopan 1600 filmpje in een Olympus OM-1n:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |