abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 februari 2011 @ 12:36:40 #61
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_92365863
Serieus?! Ik heb nog 2 werkende 600's dacht ik en een Image.. En nog wat van die Zip-dingen ofzo... Maar ik zag die SX-70 vanochtend nog staan en er was alleen maar ¤40 euro op geboden :?

Deze heb ik in ieder geval, dat regenboogstreepje doet t m O+

Op een Solex, op een Solex, zit je als een miljonair.
Je hoeft alleen maar op te stappen en dan maar fietsen, zonder trappen.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 12:49:08 #62
165512 MASD
Music is dead.
pi_92366238
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 12:20 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

De SX70 is dan ook wel mooi :D
Niet 300 euro mooi :D Geweldige camera, maar het is die prijs niet waard.
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 12:36 schreef Benelli het volgende:
Serieus?! Ik heb nog 2 werkende 600's dacht ik en een Image.. En nog wat van die Zip-dingen ofzo... Maar ik zag die SX-70 vanochtend nog staan en er was alleen maar ¤40 euro op geboden :?

Deze heb ik in ieder geval, dat regenboogstreepje doet t m O+

[ afbeelding ]
Regenboogcamera's. O+

Ik raad je aan een keer een emulsielift uit te proberen, zeker met de mislukte foto's. Het effect is echt geweldig. Het is even oefenen (mijn eerste brak doormidden) maar als je het eenmaal onder de knie hebt is het resultaat leuker dan de foto itself.
Long live music.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 13:03:17 #63
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_92366656
Tutorial? :P
  FOK!fotograaf zaterdag 5 februari 2011 @ 16:51:15 #64
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_92374649
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_92375725
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 12:49 schreef MASD het volgende:

[..]

Niet 300 euro mooi :D Geweldige camera, maar het is die prijs niet waard.

[..]

Regenboogcamera's. O+

Ik raad je aan een keer een emulsielift uit te proberen, zeker met de mislukte foto's. Het effect is echt geweldig. Het is even oefenen (mijn eerste brak doormidden) maar als je het eenmaal onder de knie hebt is het resultaat leuker dan de foto itself.
Oeh ja, emulsielift heb ik er ook een paar van! Dat is leuk, ik doe het met 2 zachte kleine penseeltjes, ze zijn tot nu toe allemaal heel gebleven. Maar ik doe de emulsielifts met type 100 films. Ik heb 1 keer zo'n type 600 uit elkaar gehaald, maar dat kon ik niet liften in het water, dat bleef vast zitten.

Ik heb ondertussen ook al een hele verzameling aan polaroid camera's (ook zo'n witte met een regenboogje) en polaroidbacks (voor mn kiev en voor mn holga), het blijft leuk!
Ik zou nog wel heel graag zo'n double exposure willen, maar die zijn onvindbaar :P

Er zijn wel truuks om double exposure te doen met sommige camera's (met degene die type 100 slikken kan het natuurlijk sowieso), maar dan met een type 600 film lijkt me cool. Alleen momenteel wel zonde om foto's aan te verspillen om te oefenen op zoiets. Dus de doubles doe ik dan maar op de 100 film :)
  zaterdag 5 februari 2011 @ 17:21:30 #66
53151 T42
Pinball Wizard
pi_92375799
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 11:49 schreef MASD het volgende:

[..]

Ik heb al een pakje half leeggeschoten. Ook 600. De helft van de foto's (3) heeft een gebied dat niet ontwikkeld is. Bij de laatste foto zelfs de helft ervan.

Daarnaast zijn er een keer twee foto's tegelijk uitgekomen. Geen idee of dat door de cassette of door de camera komt. Zal het vrijdag in de fabriek vragen. Maar dan kun je de tweede foto zo goed als weggooien.

Tot nu toe niet echt het geld waard geweest. Charmante resultaten, maar meer iets voor een keer, in ieder geval tot ze het proces beter in de hand hebben.
heb al meerdere pakjes opgeschoten en 1 foto is mislukt door me eigen schuld rest is alles goedgegaan. (pakjes waren van 06-2010)
normale stand:

met de belichting spelen:

zaterdag 5 februari 2011 @ 17:24:27 #67
53151 T42
Pinball Wizard
pi_92375893
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 12:14 schreef MASD het volgende:
Net op marktplaats gekeken en ben echt zó blij dat ik de camera heb gekocht voordat het een hype werd. Er zijn mensen die meer dan 100 euro bieden voor de simpele 600 modellen. De sx-70 gaat zelfs voor meer dan 300 euro over de toonbank.

Madness.
[TK] fototoestellen

heb er nog 2 te koop en veel goedkoper dan die 300 ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door T42 op 05-02-2011 17:33:17 ]
pi_92375999
T42: Had je geen problemen met de 'killer chrystals'? In het begin zagen mijn foto's er wel ok uit, maar later werden ze toch erg vaal (had ze wel in het donker bewaard, samen met een silicazakjes)
  zaterdag 5 februari 2011 @ 17:32:17 #69
53151 T42
Pinball Wizard
pi_92376126
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 17:28 schreef hydraulix het volgende:
T42: Had je geen problemen met de 'killer chrystals'? In het begin zagen mijn foto's er wel ok uit, maar later werden ze toch erg vaal (had ze wel in het donker bewaard, samen met een silicazakjes)
ze hangen bij mij gewoon aan de muur. ze zijn wel wat verkleurd maar niks ergs.
heb ze wel ingeknipt zodat ze beter drogen.

gebruik ook nog pakjes van jaar 2000 die geven ook leuk oud effect
pi_92379211
ja ik heb er ook in gesneden in de bovenkant voor ventilatie, maar toch zijn ze enorm verkleurd :{ Heb waarschijnlijk wel een pakje gekocht uit de eerste batch. Een oud pakje heb ik ook nog liggen, binnenkort maar open maken
  zaterdag 5 februari 2011 @ 19:43:29 #71
165512 MASD
Music is dead.
pi_92381005
Mijn ouders bleken gewoon de heletijd een Praktica MTL-3 in de kast te hebben liggen. Daarnaast lagen er ook 2 flitsers, 2 lensen, een UV-filter en een filterhouder. Nu heb ik twee MTL-3's, kan ik er af en toe eentje uitlenen op een feest of wat dan ook, tof.

Dus hierbij een vraag. Er lag ook een fotorolletje bij. Hoe kun je zien/merken of er foto's op staan of het nog een ongebruikt rolletje is?
Long live music.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:17:43 #72
53151 T42
Pinball Wizard
pi_92382381
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 19:43 schreef MASD het volgende:
Mijn ouders bleken gewoon de heletijd een Praktica MTL-3 in de kast te hebben liggen. Daarnaast lagen er ook 2 flitsers, 2 lensen, een UV-filter en een filterhouder. Nu heb ik twee MTL-3's, kan ik er af en toe eentje uitlenen op een feest of wat dan ook, tof.

Dus hierbij een vraag. Er lag ook een fotorolletje bij. Hoe kun je zien/merken of er foto's op staan of het nog een ongebruikt rolletje is?
als er nog een stukje rolletje uit steekt is hij nieuw (is meestal nog te gebruiken ook al is hij over de datum, geeft vaak speciaal effect)

en als er niks uit steekt is hij gebruikt. (late ontwikkelen altijd leuk)
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:35:20 #73
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_92383152
Hoeft niet trouwens... zijn ook zat camera's die het laatste stukje film niet helemaal terugspoelen in de cassette. Je weet het nooit zeker. Risico is dat als je hem gaat gebruiken terwijl ie al vol is, dat je het hele rolletje verpest. Ik zou zeggen, laat lekker ontwikkelen, in het ergste geval betaal je een paar euro voor niets.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 21:34:38 #74
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_92385975
Pff, denk je iets leuks gevonden te hebben... Vind in een doos een Polaroid 1000 Land camera, mét bijbehorende Polatronic opzetflitser! Blijkt de vorige eigenaar de batterijen iets te lang in de flitser te hebben laten zitten :( Kreeg het batterijklepje niet eens open door de oxidatie, heb er maar een schroevendraaier opgezet, maar is niks meer van te maken ;(
  zondag 6 februari 2011 @ 03:22:17 #75
53151 T42
Pinball Wizard
pi_92400051
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 21:34 schreef Benelli het volgende:
Pff, denk je iets leuks gevonden te hebben... Vind in een doos een Polaroid 1000 Land camera, mét bijbehorende Polatronic opzetflitser! Blijkt de vorige eigenaar de batterijen iets te lang in de flitser te hebben laten zitten :( Kreeg het batterijklepje niet eens open door de oxidatie, heb er maar een schroevendraaier opgezet, maar is niks meer van te maken ;(
dan is alleen de flitser stuk
de camera gebruikt de accu op de foto casette
  zondag 6 februari 2011 @ 10:37:56 #76
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_92402358
Ja, dat wist ik wel, maar die flitser is zo leuk!
  zondag 6 februari 2011 @ 14:18:34 #77
53151 T42
Pinball Wizard
pi_92409974
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 10:37 schreef Benelli het volgende:
Ja, dat wist ik wel, maar die flitser is zo leuk!
leg hem eens een dag in 50/50 water/azijn misschien lost het goed op.
  zondag 6 februari 2011 @ 19:44:18 #78
165512 MASD
Music is dead.
pi_92424091
Vandaag een liftemulsie proberen te doen. :) Vrij goed gelukt.

Long live music.
pi_92445658
Ik heb afgelopen week voor een paar knaken een EOS 50E aangeschaft. Ik heb wel wat leuke plannetjes ermee maar ben wel een complete noob wat fotografie betreft. Nou wil ik bijvoorbeeld komend weekend bij het NK indooratletiek bij de loopnummers wat fotos maken met een lange sluitertijd zodat je een leuk effect krijgt van strepen op de baan. Zou dat überhaupt mogelijk zijn met dit apparaat? Ik begrijp dat je voor dit soort dingen een ND filter nodig hebt, welke zijn geschikt voor deze 28-80 lens? Het lijkt me leuk om wat te experimenteren maar het zou ook wel fijn zijn als er nog een paar fatsoenlijke opnamen tussen zitten als ik de rolletjes laat ontwikkelen.
pi_92447200
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 02:58 schreef Pieter-Bas het volgende:
Ik heb afgelopen week voor een paar knaken een EOS 50E aangeschaft. Ik heb wel wat leuke plannetjes ermee maar ben wel een complete noob wat fotografie betreft. Nou wil ik bijvoorbeeld komend weekend bij het NK indooratletiek bij de loopnummers wat fotos maken met een lange sluitertijd zodat je een leuk effect krijgt van strepen op de baan. Zou dat überhaupt mogelijk zijn met dit apparaat? Ik begrijp dat je voor dit soort dingen een ND filter nodig hebt, welke zijn geschikt voor deze 28-80 lens? Het lijkt me leuk om wat te experimenteren maar het zou ook wel fijn zijn als er nog een paar fatsoenlijke opnamen tussen zitten als ik de rolletjes laat ontwikkelen.
De 50E heeft shutter priority (S), dus je kunt je sluitertijd zelf bepalen, terwijl het diafragma automatisch geregeld wordt. Hiermee kun je idd een motion blur creeeren als je een lange sluitertijd gebruikt en de camera mee beweegt.

Wat ik van het ND filter begrijp, is dat je die gebruikt om je diafragma verder open te zetten (klein f-getal) en je sluitertijd toch rond de 1/500 sec. te houden, in het geval dat je sluiter niet sneller dan 1/500 sec gaat. De andere toepassing is om te zorgen dat het verschil tussen een slecht verlichte tribune en een beter verlichte sporter wat groter wordt, maar misschien kan iemand met meer ervaring in sportfotografie daar wat zinnigs over kan zeggen.

En ten slotte een tip aangezien je zelf al aangeeft dat je niet weet waar je mee bezig bent: koop bij de Blokker een paar van die Kodak Gold 200 fotorolletjes (4 euro voor 3 stuks ofzo), schiet die van de week vol (laat even iemand lekker voor je camera heen en weer rennen), schrijf bij elke foto op wat je gedaan hebt en laat ze in een snelservice ontwikkelen zodat je een beetje kunt zien wat wel werkt en wat niet. En vergeet ook vooral niet dat je mislukte foto's (onscherp, onderbelicht) die toch geprint worden, meestal niet hoeft te accepteren en dus ook niet te betalen!
  maandag 7 februari 2011 @ 08:32:22 #81
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_92447783
Dat laatste is zeker niet overal meer zo! Bijvoorbeeld niet bij het fotolab waar ik werk (en ik weet dat er bij mij in de regio een aantal zijn die dat allang niet meer doen). Wij corrigeren elk beeld met de hand op kleur en densiteit en drukken de in onze ogen mislukte niet af. Mensen kunnen achteraf dus niet de foto's teruggeven die ze niet willen, dat zou namelijk wel een erg dure grap worden. Helemaal tegenwoordig, nu we al veel minder films krijgen dan een paar jaar terug.
pi_92447967
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 08:32 schreef Benelli het volgende:
Dat laatste is zeker niet overal meer zo! Bijvoorbeeld niet bij het fotolab waar ik werk (en ik weet dat er bij mij in de regio een aantal zijn die dat allang niet meer doen). Wij corrigeren elk beeld met de hand op kleur en densiteit en drukken de in onze ogen mislukte niet af. Mensen kunnen achteraf dus niet de foto's teruggeven die ze niet willen, dat zou namelijk wel een erg dure grap worden. Helemaal tegenwoordig, nu we al veel minder films krijgen dan een paar jaar terug.
Ik had al zoiets verwacht ja. Hier in de buurt kan het nog wel, maar ik wist niet dat foto's weigeren uberhaupt een optie kon zijn totdat ik het van iemand hoorde.
pi_92518479
Heb z/w rolletjes en chemicaliën besteld. Heb een camera. Kan binnenkort dus beginnen. Jee! *O*
pi_92562045
Ik heb een canon AE1 in de aanbieding
lens 35-70mm diafragma 4
telelens 80-200m diafragma 4.5
In koffer
Iemand die ik daar wellicht blij mee kan maken?
pi_92565738
Mij zou je met de 35-70mm lens blij kunnen maken, maar ik weet niet of je aan losse verkoop wil gaan doen?
  woensdag 9 februari 2011 @ 22:08:36 #86
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_92568149
Wat had je in gedachten voor de hele set? Ik mis nog een oudere canon reflex in m'n verzameling :P is er misschien iets wat je er tegen wil ruilen ofzo? Is de camera nog helemaal goed? En de lenzen, origineel canon?
pi_92590636
Ik maak zo even een fotootje
De lenzen zijn origineel canon het is ooit als set gekocht.
Wellicht komt de flitser er nog bij als deze niet op onze canon mag
Ik verzamel zelf geen fotospul wel hebben wij een canon 450d

Vraagrpijs op Mp gaat een losse camera vanaf 50 euro weg.
Ik denk zelf zo rond de 75-100 wellicht te hoog of te laag dan hoor ik het graag
Van de grote lens is het rubber wat minder maar hij werkt naar behoren

[ Bericht 15% gewijzigd door F_r op 10-02-2011 15:43:48 ]
  donderdag 10 februari 2011 @ 16:13:45 #88
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_92592531
Zet die flitser niet op je nieuwe Canon! Grote kans dat je de elektronica van je digitale EOS sloopt, omdat de voltages van die oude flitsers te hoog zijn :o

Mooi setje, ik heb alleen nu niet het geld voor die set ;)
pi_92592667
Vriend heeft het gisteren al een keer gedaan
Hoop dat die van ons nu nog werkt
Dan zit de flitser er dus ook bij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')