Zelfs als ze controleren merken ze niet.quote:Op woensdag 2 februari 2011 01:56 schreef RacerDKB het volgende:
Laat ze lekker, totdat ze gepakt worden.
9 van de 10 keer controleren ze je toch niet (in de trein dat is).
Ja uiteraard dat is een direct gevolg.quote:Op woensdag 2 februari 2011 01:57 schreef manusjehatte het volgende:
door die paupers worden mijn sigaretten anders wel 50 cent duurder he
quote:Op woensdag 2 februari 2011 02:00 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ja uiteraard dat is een direct gevolg.
Ja, en als mensen er niet mee stoppen worden de sigaretten volgend jaar duizend.quote:Op woensdag 2 februari 2011 02:00 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ja uiteraard dat is een direct gevolg.
En natuurlijk behoor jij niet tot 'die mensen'...quote:Op woensdag 2 februari 2011 01:53 schreef manusjehatte het volgende:
Wat een fucking paupers. Betaal voor je reis of ga met de fiets man ; (
Het voelt volgens hun niet echt als diefstal omdat het via de computer kan allemaal.
Ik download dan nog wel muziek via torrents, maar dat is weer een ander verhaal vind ik
Je krijgt een 10 voor begrijpend lezen (Y)quote:Op woensdag 2 februari 2011 02:01 schreef bas-beest het volgende:
[..]
En natuurlijk behoor jij niet tot 'die mensen'...
Ik ben blij dat je rookt, scheelt mij uiteindelijk geld.quote:Op woensdag 2 februari 2011 02:01 schreef manusjehatte het volgende:
[..]
[..]
Ja, en als mensen er niet mee stoppen worden de sigaretten volgend jaar duizend.
toen ik je username zag, las ik ali bombabiquote:Op woensdag 2 februari 2011 02:03 schreef ABombali het volgende:
Ik ga het ook proberen komende week...
Waarom?
Ik kreeg vorig jaar een boete voor niet inchecken(Student Jaarkaart), in de eerste week dat het verplicht was.
En als je 'vergeet' uit te checken moet je 4 euro betalen. Moeten ze wel zorgen dat al die apparaten het doen!
Ongeveer 80 euro kwijt door de OV chipkaart, dus ik ga voor 80 euro gratis reizen, dan stop ik ermee.
Haha, je kon beter "Pearle Opticiens, 2e montuur gratis" lezen, maarjaquote:Op woensdag 2 februari 2011 02:03 schreef manusjehatte het volgende:
[..]
toen ik je username zag, las ik ali bombabi
Ergens ben ik het wel met je eens. Laatst deden die kk dingen het ook niet hier en kon ik mooi 4 euro gaan betalen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 02:03 schreef ABombali het volgende:
Ik ga het ook proberen komende week...
Waarom?
Ik kreeg vorig jaar een boete voor niet inchecken(Student Jaarkaart), in de eerste week dat het verplicht was.
En als je 'vergeet' uit te checken moet je 4 euro betalen. Moeten ze wel zorgen dat al die apparaten het doen!
Ongeveer 80 euro kwijt door de OV chipkaart, dus ik ga voor 80 euro gratis reizen, dan stop ik ermee.
Hier in Rdam kan je alleen nog maar met die dingen betalen. Nou dikwijls doen de poortjes het weer niet waardoor mensen niet kunnen uitchecken of je kunt niet inchecken en moet je weer naar een ander perron (aan de overkant) anders kost het je 4 euro.quote:Op woensdag 2 februari 2011 02:10 schreef manusjehatte het volgende:
ze moeten die uitcheckpalen bij de bus en tram ook gewoon buiten zetten
Dat scheelt al een hoop gedoe
quote:Op woensdag 2 februari 2011 02:05 schreef ABombali het volgende:
[..]
Haha, je kon beter "Pearle Opticiens, 2e montuur gratis" lezen, maarja
Wanneer er miljarden aan gespendeerd worden zou ik persoonlijk een systeem verwachten waarvan iig de opzet deugt, ook zou ik verwachten dat het nieuwe systeem het reizen voor de klant zeker niet lastiger maakt. Op beide punten faalt dit wanproduct.quote:Op woensdag 2 februari 2011 07:16 schreef DroogDok het volgende:
OV chipkaart![]()
Met strippenkaarten werd ook flink gefraudeerd, nu met de ov-chipkaart, 100% waterdicht bestaat helaas niet.
Dit is nieuw voor mij. Bron?quote:Op woensdag 2 februari 2011 07:16 schreef DroogDok het volgende:
Met strippenkaarten werd ook flink gefraudeerd...
Dan gebruik je lekker dat andere tooltje waar je jezelf incheckt. Geen verbinding met TLS meer nodig, dus helemaal niet meer traceerbaar.quote:Op woensdag 2 februari 2011 07:54 schreef __Saviour__ het volgende:
Die worden nog wel gepakt. De conducteur kan de fraude niet zien, maar in het systeem wordt wel uiteindelijk opgemerkt dat er ineens uit het niets saldo op de kaart verschenen is.
Dat kan ook opgespoord worden. Gewoon een kwestie van de juiste informatie combineren.quote:Op woensdag 2 februari 2011 07:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dan gebruik je lekker dat andere tooltje waar je jezelf incheckt. Geen verbinding met TLS meer nodig, dus helemaal niet meer traceerbaar.
En hoe willen ze dat bewijzen? "Ja maar onze computer zegt dat..."... Die computer kunnen ze laten zeggen wat ze willen!quote:Op woensdag 2 februari 2011 07:54 schreef __Saviour__ het volgende:
Die worden nog wel gepakt. De conducteur kan de fraude niet zien, maar in het systeem wordt wel uiteindelijk opgemerkt dat er ineens uit het niets saldo op de kaart verschenen is.
Dat is wel weer een flinke infrastructurele wijziging waar ze wederom geen geld voor hebben.quote:Op woensdag 2 februari 2011 08:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat kan ook opgespoord worden. Gewoon een kwestie van de juiste informatie combineren.
Laat de scanner van de conducteur alle nummers opslaan van kaarten die gescand worden. Vergelijk dat met de informatie van paaltjes die kaarten hebben ingecheckt. Is daar een inconsistentie, dan duidt dat op fraude.
En die ene keer dat je geen kaartje hebt wel.quote:Op woensdag 2 februari 2011 01:56 schreef RacerDKB het volgende:
Laat ze lekker, totdat ze gepakt worden.
9 van de 10 keer controleren ze je toch niet (in de trein dat is).
Indd, of oudjes in de tram. Die houden hun kaart er niet goed voor, horen een BEEP, maar dan van de andere scanner en denken dan dat ze uitgechecked zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2011 02:07 schreef ABombali het volgende:
In den haag heb je ook van die buschauffeurs, die de deur dicht doen en wegrijden als het uitchecken niet lukt![]()
Dan moet je teruglopen, geen probleem voor mij....maar ik heb het al 1x gezien bij een oud vrouwtje, dat is toch fucking zielig?
\quote:Op woensdag 2 februari 2011 01:53 schreef manusjehatte het volgende:
Ik download dan nog wel muziek via torrents, maar dat is weer een ander verhaal vind ik
en hoezo is dat een ander verhaal?quote:Op woensdag 2 februari 2011 01:53 schreef manusjehatte het volgende:
Btw, leuk als je een "anonieme" chipkaart hebt, waar je of met bankpas geld op zet, of niet kan uitchecken, waarbij je even een formulier met al je gegevens op moet sturen..quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:28 schreef Bartcoah het volgende:
Ik heb ook een anonieme Ovchipkaart hoe kan ik er ook saldo opgooien zonder te betalen erg handig.
Google itquote:Op woensdag 2 februari 2011 09:28 schreef Bartcoah het volgende:
Ik heb ook een anonieme Ovchipkaart hoe kan ik er ook saldo opgooien zonder te betalen erg handig.
daarom, moet je die ook hackenquote:Op woensdag 2 februari 2011 09:30 schreef hexta het volgende:
[..]
Btw, leuk als je een "anonieme" chipkaart hebt, waar je of met bankpas geld op zet, of niet kan uitchecken, waarbij je even een formulier met al je gegevens op moet sturen..
betaal je weer 7,50 en heb je een nieuwe je kan het gewoon betalen met munt geldquote:Op woensdag 2 februari 2011 09:30 schreef hexta het volgende:
[..]
Btw, leuk als je een "anonieme" chipkaart hebt, waar je of met bankpas geld op zet, of niet kan uitchecken, waarbij je even een formulier met al je gegevens op moet sturen..
En de 27,50 die ze van mij hebben gestolen?quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:32 schreef dtech het volgende:
Reizen doe je in 99% van de gevallen omdat het moet, niet omdat het gratis is (1). Voor elke persoon die fraudeert lopen de vervoersbedrijven dus sowieso inkomsten mis. Daarnaast is het laten reiden van het OV niet gratis en moet er voldoende capaciteit zijn om jou ook te vervoeren.
hoeveel machines staan er waar je je ov chipkaart kan opladen met muntgeld?quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:34 schreef Bartcoah het volgende:
[..]
betaal je weer 7,50 en heb je een nieuwe je kan het gewoon betalen met munt geld.
quote:Op woensdag 2 februari 2011 02:05 schreef ABombali het volgende:
[..]
Haha, je kon beter "Pearle Opticiens, 2e montuur gratis" lezen, maarja
ik heb 3 keer iemand met een stripkaart dit zien proberen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 08:00 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
Met mat plakband over de strippen, dan kun je daarna de stempel er weer afvegen ...
Sigarettezaak in het dorp, betaal je contant en hij zet er saldo op.quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:35 schreef hexta het volgende:
[..]
hoeveel machines staan er waar je je ov chipkaart kan opladen met muntgeld?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |