Precies. Het zou juist zeldzaam zijn als er een student psychologie studeert zónder borderline of een andere 'stoornis' te hebben.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:04 schreef ehqo. het volgende:
Psychologie studenten zijn allemaal een tikje vaag.
Dit dus.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:04 schreef ehqo. het volgende:
Psychologie studenten zijn allemaal een tikje vaag.
Volgens mij is TS wel van plan een universitaire studie te doen. En dan nog: iemand die psychologie gaat studeren, hoeft lang niet altijd in de hulpverlening terecht te komen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:44 schreef yvonne het volgende:
Eerlijk antwoord?
Nee, niet doen en al helemaal niet "met mensen"gaan werken of iets in die sector gaan doen.
Je zult uiteraard de uitzondering op de regel zijn, maar ik zou het niet doen.
No offence en het slaat niet op jou, maar in de groep lui die psychologie gaan studeren zitten al genoeg lui met een "afwijking" en daar ben je als hulpzoekende client wél aan overgeleverd.
Inderdaad, je kan ook de kant van onderzoek op.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:50 schreef StringsOfLife het volgende:
[..]
Volgens mij is TS wel van plan een universitaire studie te doen. En dan nog: iemand die psychologie gaat studeren, hoeft lang niet altijd in de hulpverlening terecht te komen.
Jammer genoeg komen degeen met een stoornis/afwijking dat nou juist wel..quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:50 schreef StringsOfLife het volgende:
[..]
Volgens mij is TS wel van plan een universitaire studie te doen. En dan nog: iemand die psychologie gaat studeren, hoeft lang niet altijd in de hulpverlening terecht te komen.
Maar waarom zou het vervelend zijn een ervaringsdeskundig iemand als psych te hebben? Je hoeft niet te weten/merken dat je psycholoog iets heeft.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jammer genoeg komen degeen met een stoornis/afwijking dat nou juist wel..
Grappig juist in dit topic, maar dat is echt veel te zwart-wit gesteld en daarbij ga je er vanuit dat TS niet kan functioneren als behandelaar. In ieder geval respect voor TS dat ze haar situatie goed overdenkt en ook aangeeft heel graag die studie te willen doen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh, okequote:Op woensdag 2 februari 2011 14:55 schreef StringsOfLife het volgende:
[..]
Grappig juist in dit topic, maar dat is echt veel te zwart-wit gesteld. In ieder geval respect voor TS dat ze haar situatie goed overdenkt en ook aangeeft heel graag die studie te willen doen.
Jouw generaliserende post draagt eigenlijk nergens aan bij.
Nee, oké, ik ben alweer wegquote:Op woensdag 2 februari 2011 14:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar waarom zou het vervelend zijn een ervaringsdeskundig iemand als psych te hebben? Je hoeft niet te weten/merken dat je psycholoog iets heeft.
Omdat de benodigde afstand tussen client en psych daardoor te klein kan worden omdat TS zich er helemaal in kan herkennen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar waarom zou het vervelend zijn een ervaringsdeskundig iemand als psych te hebben? Je hoeft niet te weten/merken dat je psycholoog iets heeft.
Misschien kan de cliënt in kwestie hier zelf ook wat over posten?quote:
Dat is afhankelijk van de professionaliteit van de psycholoog natuurlijk.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Omdat de benodigde afstand tussen client en psych daardoor te klein kan worden omdat TS zich er helemaal in kan herkennen.
Dat gevaar zit er dan meer in dan normaal.
Je hebt tientallen meiden met borderline intensief gevolgd die psychologie wilden studeren en uiteindelijk behandelaar werden na hun studie en faalden?quote:
Je leest m'n blog maar luilakquote:Op woensdag 2 februari 2011 14:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Misschien kan de cliënt in kwestie hier zelf ook wat over posten?
ja, die lees ik genoeg, dat wist je toch? vandaar ook het verzoekquote:
Ik heb die ook wel eens gelezen. Maar dat zegt toch alsnog niets over TS of andere borderliners die psychologie willen studeren?quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja, die lees ik genoeg, dat wist je toch? vandaar ook het verzoek.
17 is al geen piekleeftijd meer wat betreft hormonen bij meisjes meen ik, maar je hebt idd gelijk.quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:11 schreef StringsOfLife het volgende:
Hoe lang heb je de diagnose eigenlijk al? TS is pas 17 zie ik en het komt wel vaker voor dat pubers allerlei stempels krijgen die lang niet altijd terecht zijn. Vandaar dat ook veel deskundigen ervoor pleiten om een diagnose als borderline pas te stellen wanneer iemand 18 jaar of ouder is.
Ik zou zelfs zeggen 21 jaar of ouder.quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:11 schreef StringsOfLife het volgende:
Hoe lang heb je de diagnose eigenlijk al? TS is pas 17 zie ik en het komt wel vaker voor dat pubers allerlei stempels krijgen die lang niet altijd terecht zijn. Vandaar dat ook veel deskundigen ervoor pleiten om een diagnose als borderline pas te stellen wanneer iemand 18 jaar of ouder is.
En het erge is; dat soort labiele kutfiguren komen allemaal in de "publieke" sector terecht.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:53 schreef yvonne het volgende:
Ik geloof niet dat je eerlijk en ware post op prijs wordt gesteldquote:Op woensdag 2 februari 2011 15:13 schreef kastanova het volgende:
[..]
En het erge is; dat soort labiele kutfiguren komen allemaal in de "publieke" sector terecht.
Oftewel, mensen die "geen goede" kunnen betalen (en daarmee vaak toch ook de mensen die het hardst goede hulp kunnen gebruiken) komen vrijwel altijd terecht bij zo'n met zichzelf kwakkelende prutser die ook geen flauw idee heeft waar ze (vrijwel altijd vrouwen ja) geen reet aan heeft.
De "normale" en goede psychologen/psychiaters, daar kom je vrijwel nooit zonder verwijzing en/of geld, dus daar zit voornamelijk de "elite" die als grootste psychische problemen hebben dat ze niet weten hoe ze hun dag in moeten vullen aangezien de man de gehele dag op zijn werk zit.
Oftewel, de nutcases krijgen de nutcases.
Tel daarbij op dat dergelijke prutsende psychologen zichzelf in stand willen houden en dus bij elke binnenkomende patient ook daadwerkelijk een diagnose wíllen stellen.
En dát verklaart dan direct ook weer de disproportionele stijging in het aantal Aspergers, Wajongers en ander excuses zoekend tuig.
Echt totaal niet meer serieus te nemen, de huidige psychologische/psychiatrische sector.
Hetgeen ook wel blijkt uit de reacties in dit topic overigens.
Zou je eens in [OUD] moet posten: "Ja hoi, ik heb in een momentje van onachtzaamheid m'n 2 kinderen laten verdrinken in de gootsteen, dus nu wil ik graag de kinderopvang in. Wel of niet doen?"
Kijken hoe enthousiast zij daarop zullen reageren.
Maar nee hoor, als het slechts over de menselijke geest gaat kunnen we dergelijke "gokjes" en probeerseltjes wel gewoon doen hoor.
Wat een enorm slechte vergelijking, werkelijk waar.quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:13 schreef kastanova het volgende:
Zou je eens in [OUD] moet posten: "Ja hoi, ik heb in een momentje van onachtzaamheid m'n 2 kinderen laten verdrinken in de gootsteen, dus nu wil ik graag de kinderopvang in. Wel of niet doen?"
Door mij wel hoorquote:Op woensdag 2 februari 2011 15:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je eerlijk en ware post op prijs wordt gesteld
ik heb er alles over gelezen op je blog. maar ik ben ook benieuwd naar het verhaal van de kant van De Dochter, waar ik geen contact mee heb.quote:Je kind uit de klauwen van de hulpverlening redden, en ja ik zeg REDDEN, is te vergelijken met je kind uit een sekte ontvoeren.
hulpverlening is doorgaans kut, dat zeg ik hier ook heel vaak, maar dat betekent niet dat alle hulpverlening kut is. tenminste, dat hoop ikquote:En verder houd ik m'n smoel wel weer
Oh?quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat een enorm slechte vergelijking, werkelijk waar.
je eigen kinderen verzorgen of andere kinderen verzorgen is hetzelfde.quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:24 schreef kastanova het volgende:
[..]
Oh?
Ze heeft haar eigen geest kennelijk niet onder controle <=> Ze heeft de zorg voor haar eigen kinderen niet onder controle.
Ze wil geestelijke problemen bij andere mensen oplossen <=> Ze wil andermans kinderen gaan verzorgen.
Nou vertel me dan maar eens, waar loopt het precies spaak?
Jij omschrijft het vermoorden van je eigen kinderen als 'ze heeft de zorg voor haar eigen kinderen niet onder controle' ? Understatement of the year.quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:24 schreef kastanova het volgende:
[..]
Oh?
Ze heeft haar eigen geest kennelijk niet onder controle <=> Ze heeft de zorg voor haar eigen kinderen niet onder controle.
Ze wil geestelijke problemen bij andere mensen oplossen <=> Ze wil andermans kinderen gaan verzorgen.
1 van de meest voorkomende symptomen van borderline is het extreme bevooroordeeld en emotioneel labiel zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:26 schreef -Strawberry- het volgende:
Jij omschrijft het vermoorden van je eigen kinderen als 'ze heeft de zorg voor haar eigen kinderen niet onder controle' ? Understatement of the year.
Dat je zelf een stoornis hebt (waar TS misschien wel goed mee heeft leren omgaan) betekent niet dat je geen advies zou kunnen geven aan anderen en de problemen die zij hebben.quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:24 schreef kastanova het volgende:
[..]
Oh?
Uhuh...quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat je zelf een stoornis hebt (waar TS misschien wel goed mee heeft leren omgaan) betekent niet dat je geen advies zou kunnen geven aan anderen en de problemen die zij hebben.
Ik ga me even héél voorzichtig uitdrukken,quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Door mij wel hoor
[..]
ik heb er alles over gelezen op je blog. maar ik ben ook benieuwd naar het verhaal van de kant van De Dochter, waar ik geen contact mee heb.
[..]
hulpverlening is doorgaans kut, dat zeg ik hier ook heel vaak, maar dat betekent niet dat alle hulpverlening kut is. tenminste, dat hoop ik.
Ja, Anthonie Kamerlingh en anderen hebben er ook goed mee om leren gaan, en toch komt er een dag..quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat je zelf een stoornis hebt (waar TS misschien wel goed mee heeft leren omgaan)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |