Precies. Het zou juist zeldzaam zijn als er een student psychologie studeert zónder borderline of een andere 'stoornis' te hebben.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:04 schreef ehqo. het volgende:
Psychologie studenten zijn allemaal een tikje vaag.
Dit dus.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:04 schreef ehqo. het volgende:
Psychologie studenten zijn allemaal een tikje vaag.
Volgens mij is TS wel van plan een universitaire studie te doen. En dan nog: iemand die psychologie gaat studeren, hoeft lang niet altijd in de hulpverlening terecht te komen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:44 schreef yvonne het volgende:
Eerlijk antwoord?
Nee, niet doen en al helemaal niet "met mensen"gaan werken of iets in die sector gaan doen.
Je zult uiteraard de uitzondering op de regel zijn, maar ik zou het niet doen.
No offence en het slaat niet op jou, maar in de groep lui die psychologie gaan studeren zitten al genoeg lui met een "afwijking" en daar ben je als hulpzoekende client wél aan overgeleverd.
Inderdaad, je kan ook de kant van onderzoek op.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:50 schreef StringsOfLife het volgende:
[..]
Volgens mij is TS wel van plan een universitaire studie te doen. En dan nog: iemand die psychologie gaat studeren, hoeft lang niet altijd in de hulpverlening terecht te komen.
Jammer genoeg komen degeen met een stoornis/afwijking dat nou juist wel..quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:50 schreef StringsOfLife het volgende:
[..]
Volgens mij is TS wel van plan een universitaire studie te doen. En dan nog: iemand die psychologie gaat studeren, hoeft lang niet altijd in de hulpverlening terecht te komen.
Maar waarom zou het vervelend zijn een ervaringsdeskundig iemand als psych te hebben? Je hoeft niet te weten/merken dat je psycholoog iets heeft.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jammer genoeg komen degeen met een stoornis/afwijking dat nou juist wel..
Grappig juist in dit topic, maar dat is echt veel te zwart-wit gesteld en daarbij ga je er vanuit dat TS niet kan functioneren als behandelaar. In ieder geval respect voor TS dat ze haar situatie goed overdenkt en ook aangeeft heel graag die studie te willen doen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jammer genoeg komen degeen met een stoornis/afwijking dat nou juist wel..
Oh, okequote:Op woensdag 2 februari 2011 14:55 schreef StringsOfLife het volgende:
[..]
Grappig juist in dit topic, maar dat is echt veel te zwart-wit gesteld. In ieder geval respect voor TS dat ze haar situatie goed overdenkt en ook aangeeft heel graag die studie te willen doen.
Jouw generaliserende post draagt eigenlijk nergens aan bij.
Nee, oké, ik ben alweer wegquote:Op woensdag 2 februari 2011 14:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar waarom zou het vervelend zijn een ervaringsdeskundig iemand als psych te hebben? Je hoeft niet te weten/merken dat je psycholoog iets heeft.
Omdat de benodigde afstand tussen client en psych daardoor te klein kan worden omdat TS zich er helemaal in kan herkennen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar waarom zou het vervelend zijn een ervaringsdeskundig iemand als psych te hebben? Je hoeft niet te weten/merken dat je psycholoog iets heeft.
Misschien kan de cliënt in kwestie hier zelf ook wat over posten?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |