Wat bedoel je precies met 'behoren tot een groep'? Ik had op de middelbare school genoeg vrienden (jongens), maar met meisjes echt geen enkele ervaring. Dat is tijdens mijn studententijd goedgekomen doordat ik dacht:quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:16 schreef benzin het volgende:
Maar neemt niet weg dat dit topic interessant is. Ik denk dat het wel/niet horen bij een groep op de middelbare school inderdaad een belangrijke indicator is voor de vaardigheden om met vrouwen om te gaan op latere leeftijd.
Nee, de kern van het probleem is dat je jezelf vergelijkt met een verlamde en nul komma nul vertrouwen hebt in jezelf. Jij bent zelf het probleem. Ja, oke, je hebt een achterstand omdat je niet de meeste ideale jeugd hebt gehad waarin je sociale vaardigheden (met vrouwen) 'spelenderwijs' geleerd heb, maar je bezit toch de verstandelijke capaciteiten om er nu over na te denken wat wenselijk (en potentieel succesvol) gedrag is jegens vrouwen? Richt je daarop, in plaats van op je jeugdtijd waarin zogenaamd al je kansen op een gelukkig liefdesleven zijn verspeeld, want dat is absoluut niet zo. Wat je als 13/14/15/16-jarige puber kan aanleren, kun je ook op 25/30/35-jarige leeftijd aanleren.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:54 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Het is te doen, maar je hebt iemand nodig die het je gaat aanleren. Met alleen goedbedoelde adviezen red je het niet mee.
Zouden ze tegen iemand die verlamd is zeggen dat hij moet leren lopen? Wordt iemand die op andere gebieden hulp nodig heeft verwezen met de woorden dat hij het maar moet leren? Kern van het probleem is nu juist dat bovengenoemde zaken voor iemand onmogelijk zijn geworden omdat hij het nooit geleerd heeft en geestelijk er zo doorheen zit dat het ook niet meer mogelijk is dat hij het zomaar leert. Opmerkelijk genoeg is er niemand die zegt: "Kom, ik ga helpen om het je te leren." Nee, het is altijd iets als: "Zoek het lekker zelf uit!"
Letterlijk een groep. Ik had geen vrienden en hoorde nergens bij terwijl veel andere mensen groepen vormden. En heb toch het gevoel dat dat bijdraagt aan het 'oefenen' (buiten het fit dat het ook gezellig en leuk is)quote:Op zondag 6 februari 2011 02:06 schreef VonHinten het volgende:
Wat bedoel je precies met 'behoren tot een groep'? Ik had op de middelbare school genoeg vrienden (jongens), maar met meisjes echt geen enkele ervaring.
Goed van jequote:Op zondag 6 februari 2011 02:06 schreef VonHinten het volgende:
Dat is tijdens mijn studententijd goedgekomen doordat ik dacht:
wat wil ik precies? --> aandacht van/omgang met vrouwen
hoe doe ik dat? --> lekker in mijn vel zitten, ontspannen zijn in het contact, kansen pakken
Daar heb je wel gelijk in. Als ik maar een vrouw zie dan denk ik aan pijn uit het verleden. Daar komt die angst en het ongemak vandaan denk ik. Maar het is voor mij lastig om dat niet te doen, dat is iets wat vanzelf gaat. Als ik te dicht bij vuur in de buurt dreig te komen, dan denk ik aan de pijn die het doet als je je hand brandt. Als ik te dicht bij een vrouw in de buurt kom dan denk ik aan de pijn die het doet als ze me de grond in stampt. Ik denk dat het een overlevingsmechanisme is waar ik niet echt invloed op heb.quote:Op zondag 6 februari 2011 02:06 schreef VonHinten het volgende:
Natuurlijk is dat iets wat even moet groeien (en wat heel lastig kan zijn als je niet regelmatig even een succesbeleving hebt), maar Benzin jij leeft vooral in het verleden en denkt bij elke vrouw die je nu ontmoet aan de vrouw(en) in het verleden die je pijn heeft/hebben gedaan. Dat is niet eerlijk zowel t.o.v. jezelf, als t.o.v. de vrouwen die je ontmoet.
Vind het leuk dat je probeert te helpen, maar ik denk niet dat het veel mensen hier gaat helpen. Ik heb jaren geleden ook zulk soort meuk zitten lezen en dat heeft me nergens gebracht.quote:Op maandag 7 februari 2011 02:42 schreef Monomeism het volgende:
Ik heb een aardige tip voor allen hier. Er is een Belg met de naam Geert en daar heb ik al aardig wat van kunnen leren via versiercursus.com
Hij bied cursussen aan die er dieper op ingaan dan hij gratis weggeeft via de vele mails met gratis tips die hij op internet zet. Hetgeen hij gratis weggeeft aan tips daar kun je behoorlijk aardig mee uit de voeten in versierwereld.
Kom op zeg! Niet vervelend bedoeld maar met zo'n instelling van "het lukt tóch niet" en classificatie's als "dit soort meuk" zou je inderdaad eerst eens een ander soort cursus moeten volgen of jezelf eens een schop onder je kont moeten geven.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:05 schreef benzin het volgende:
[..]
Vind het leuk dat je probeert te helpen, maar ik denk niet dat het veel mensen hier gaat helpen. Ik heb jaren geleden ook zulk soort meuk zitten lezen en dat heeft me nergens gebracht.
Alle theorie over koken leren heeft weinig nut als je het niet doet en niet het zelfvertrouwen hebt om het te doen. En denk dat dit er heel erg op lijkt.
De boze wolfquote:Op donderdag 3 februari 2011 00:18 schreef benzin het volgende:
Als een meisje slecht reageert, dan heb ik daar weken buikpijn van. Ik weet uit ervaring hoe lelijk en kil ze tegen me kunnen doen. (Soms vraag ik me af of ze niet doorhebben hoeveel pijn ze jongens kunnen doen)
Ik heb geen hoge verwachtingen van gesprekken met een vrouw, het is meer dat ik vrouwen zie als 'vreemde wezens' waarvan ik niet weet hoe ik ermee moet omgaan. Ze zijn echt anders dan mannen, en dan heb ik het puur over gedrag en interesses. Daarnaast speelt die angst mee, ik ben doodsbang dat ze me pijn zullen gaan doen.
Nja, ervaring wijst toch anders uitquote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:50 schreef Monomeism het volgende:
Kom op zeg! Niet vervelend bedoeld maar met zo'n instelling van "het lukt tóch niet" en classificatie's als "dit soort meuk" zou je inderdaad eerst eens een ander soort cursus moeten volgen of jezelf eens een schop onder je kont moeten geven.
Niet 100% van toepassing, ik heb het niet alleen bij het meisje dat ik "the one" vind, maar bij alle vrouwen.quote:
Ik verwacht helemaal niets eigenlijkquote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:35 schreef Monomeism het volgende:
Maar wat verwacht je van een topic als deze? Wat wil je hier nou precies leren of weten?Je blijft dus een beetje klagen over jezelf? Het is herkenbaar verder hoor, maar je word er alleen niet veel wijzer van denk ik. Nou in ieder geval succes ermee. Er zal vast ergens iets leerzaams voor wie dan ook inzitten.
Ga een paar jaar naar het buitenland, Azie ofzo. Daar ben je gewild. Oefen daar je sociale vaardigheden met vrouwen. Als je dan terug in Nederland bent pas je hier de geleerde lessen toe en heb je ook succes.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:52 schreef richard_prf het volgende:
Als je je uiterlijk niet mee hebt ( hoeft niet perse lelijk te zijn) + gebrek aan sociale vaardigheden dan kan je het wel vergeten bij de meiden.
Zelf geloof ik er niet meer in dat het ooit nog goed komt. Ik heb nu in elk geval voldoende afleiding om er niet teveel over na te denken. Het leven is nou eenmaal niks anders dan ellende.
Tja ik denk toch dat het aan mijn uiterlijk ligt.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Sociale vaardigheden kan je aanleren, maar je moet er wel de motivatie voor hebben.
Daarom ook, ik wil graag die gesprekken blijven houden. Als ik faal tijdens de ontmoeting ( wat er dik in zit ) dan zijn die gesprekken ook meteen afgelopen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:07 schreef -Strawberry- het volgende:
Down that road again eh....
Aan een telefoongesprek kan je niet je sociale vaardigheden afleiden. Je hebt geen oogcontact, wat het stukken gemakkelijker maakt om gewoon een eind weg te lullen. Tuurlijk is het mooi dat je een gesprek op gang kan houden, dat is zeker een verdienste, maar in het echte leven draait het om veel meer dan enkel je stem. Daarmee bedoel ik niet je uiterlijk, maar je hele lichaamshouding, oogcontact, uitstraling, geur, kleding etc.
Die gesprekken houden sowieso ooit op...quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:11 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Daarom ook, ik wil graag die gesprekken blijven houden. Als ik faal tijdens de ontmoeting ( wat er dik in zit ) dan zijn die gesprekken ook meteen afgelopen.
Ik spreek er een dagelijks al bijna 3 maanden lang.:P dus ik betwijfel het. En de druk wordt steeds groter.quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die gesprekken houden sowieso ooit op...
Je beseft dat het hele probleem je zelfbeeld is en niet je uiterlijk?quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:11 schreef richard_prf het volgende:
Daarom ook, ik wil graag die gesprekken blijven houden. Als ik faal tijdens de ontmoeting ( wat er dik in zit ) dan zijn die gesprekken ook meteen afgelopen.
Ze vinden me heel sterk overkomen aan de telefoon, totaal anders dan mijn onzekere en pessimistische praat op msn.
Als jij haar nooit gaat ontmoeten en zij krijgt een vriend, dan houden die gesprekken op.quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:16 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ik spreek er een dagelijks al bijna 3 maanden lang.:P dus ik betwijfel het. En de druk wordt steeds groter.
Ik had ook gezegd dat ik lelijk ben maar dat maakt niks uit zei ze. Maar dit valt toch moeilijk te geloven.
Niemand heeft ooit gezegd dat ik lelijk ben in het echt. Alleen dat ik veel jonger lijk misschien dat dat een afknapper is.quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:17 schreef Northside het volgende:
[..]
Je beseft dat het hele probleem je zelfbeeld is en niet je uiterlijk?
Dat is mooi.quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:19 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Dat wel, maar ik heb wel dagen erbij zitten tegenwoordig dat ik me wel goed voel.
Simpel: date jongere meisjesquote:Op woensdag 9 februari 2011 14:21 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Niemand heeft ooit gezegd dat ik lelijk ben in het echt. Alleen dat ik veel jonger lijk misschien dat dat een afknapper is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |