Wat bedoel je precies met 'behoren tot een groep'? Ik had op de middelbare school genoeg vrienden (jongens), maar met meisjes echt geen enkele ervaring. Dat is tijdens mijn studententijd goedgekomen doordat ik dacht:quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:16 schreef benzin het volgende:
Maar neemt niet weg dat dit topic interessant is. Ik denk dat het wel/niet horen bij een groep op de middelbare school inderdaad een belangrijke indicator is voor de vaardigheden om met vrouwen om te gaan op latere leeftijd.
Nee, de kern van het probleem is dat je jezelf vergelijkt met een verlamde en nul komma nul vertrouwen hebt in jezelf. Jij bent zelf het probleem. Ja, oke, je hebt een achterstand omdat je niet de meeste ideale jeugd hebt gehad waarin je sociale vaardigheden (met vrouwen) 'spelenderwijs' geleerd heb, maar je bezit toch de verstandelijke capaciteiten om er nu over na te denken wat wenselijk (en potentieel succesvol) gedrag is jegens vrouwen? Richt je daarop, in plaats van op je jeugdtijd waarin zogenaamd al je kansen op een gelukkig liefdesleven zijn verspeeld, want dat is absoluut niet zo. Wat je als 13/14/15/16-jarige puber kan aanleren, kun je ook op 25/30/35-jarige leeftijd aanleren.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:54 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Het is te doen, maar je hebt iemand nodig die het je gaat aanleren. Met alleen goedbedoelde adviezen red je het niet mee.
Zouden ze tegen iemand die verlamd is zeggen dat hij moet leren lopen? Wordt iemand die op andere gebieden hulp nodig heeft verwezen met de woorden dat hij het maar moet leren? Kern van het probleem is nu juist dat bovengenoemde zaken voor iemand onmogelijk zijn geworden omdat hij het nooit geleerd heeft en geestelijk er zo doorheen zit dat het ook niet meer mogelijk is dat hij het zomaar leert. Opmerkelijk genoeg is er niemand die zegt: "Kom, ik ga helpen om het je te leren." Nee, het is altijd iets als: "Zoek het lekker zelf uit!"
Letterlijk een groep. Ik had geen vrienden en hoorde nergens bij terwijl veel andere mensen groepen vormden. En heb toch het gevoel dat dat bijdraagt aan het 'oefenen' (buiten het fit dat het ook gezellig en leuk is)quote:Op zondag 6 februari 2011 02:06 schreef VonHinten het volgende:
Wat bedoel je precies met 'behoren tot een groep'? Ik had op de middelbare school genoeg vrienden (jongens), maar met meisjes echt geen enkele ervaring.
Goed van jequote:Op zondag 6 februari 2011 02:06 schreef VonHinten het volgende:
Dat is tijdens mijn studententijd goedgekomen doordat ik dacht:
wat wil ik precies? --> aandacht van/omgang met vrouwen
hoe doe ik dat? --> lekker in mijn vel zitten, ontspannen zijn in het contact, kansen pakken
Daar heb je wel gelijk in. Als ik maar een vrouw zie dan denk ik aan pijn uit het verleden. Daar komt die angst en het ongemak vandaan denk ik. Maar het is voor mij lastig om dat niet te doen, dat is iets wat vanzelf gaat. Als ik te dicht bij vuur in de buurt dreig te komen, dan denk ik aan de pijn die het doet als je je hand brandt. Als ik te dicht bij een vrouw in de buurt kom dan denk ik aan de pijn die het doet als ze me de grond in stampt. Ik denk dat het een overlevingsmechanisme is waar ik niet echt invloed op heb.quote:Op zondag 6 februari 2011 02:06 schreef VonHinten het volgende:
Natuurlijk is dat iets wat even moet groeien (en wat heel lastig kan zijn als je niet regelmatig even een succesbeleving hebt), maar Benzin jij leeft vooral in het verleden en denkt bij elke vrouw die je nu ontmoet aan de vrouw(en) in het verleden die je pijn heeft/hebben gedaan. Dat is niet eerlijk zowel t.o.v. jezelf, als t.o.v. de vrouwen die je ontmoet.
Vind het leuk dat je probeert te helpen, maar ik denk niet dat het veel mensen hier gaat helpen. Ik heb jaren geleden ook zulk soort meuk zitten lezen en dat heeft me nergens gebracht.quote:Op maandag 7 februari 2011 02:42 schreef Monomeism het volgende:
Ik heb een aardige tip voor allen hier. Er is een Belg met de naam Geert en daar heb ik al aardig wat van kunnen leren via versiercursus.com
Hij bied cursussen aan die er dieper op ingaan dan hij gratis weggeeft via de vele mails met gratis tips die hij op internet zet. Hetgeen hij gratis weggeeft aan tips daar kun je behoorlijk aardig mee uit de voeten in versierwereld.
Kom op zeg! Niet vervelend bedoeld maar met zo'n instelling van "het lukt tóch niet" en classificatie's als "dit soort meuk" zou je inderdaad eerst eens een ander soort cursus moeten volgen of jezelf eens een schop onder je kont moeten geven.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:05 schreef benzin het volgende:
[..]
Vind het leuk dat je probeert te helpen, maar ik denk niet dat het veel mensen hier gaat helpen. Ik heb jaren geleden ook zulk soort meuk zitten lezen en dat heeft me nergens gebracht.
Alle theorie over koken leren heeft weinig nut als je het niet doet en niet het zelfvertrouwen hebt om het te doen. En denk dat dit er heel erg op lijkt.
De boze wolfquote:Op donderdag 3 februari 2011 00:18 schreef benzin het volgende:
Als een meisje slecht reageert, dan heb ik daar weken buikpijn van. Ik weet uit ervaring hoe lelijk en kil ze tegen me kunnen doen. (Soms vraag ik me af of ze niet doorhebben hoeveel pijn ze jongens kunnen doen)
Ik heb geen hoge verwachtingen van gesprekken met een vrouw, het is meer dat ik vrouwen zie als 'vreemde wezens' waarvan ik niet weet hoe ik ermee moet omgaan. Ze zijn echt anders dan mannen, en dan heb ik het puur over gedrag en interesses. Daarnaast speelt die angst mee, ik ben doodsbang dat ze me pijn zullen gaan doen.
Nja, ervaring wijst toch anders uitquote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:50 schreef Monomeism het volgende:
Kom op zeg! Niet vervelend bedoeld maar met zo'n instelling van "het lukt tóch niet" en classificatie's als "dit soort meuk" zou je inderdaad eerst eens een ander soort cursus moeten volgen of jezelf eens een schop onder je kont moeten geven.
Niet 100% van toepassing, ik heb het niet alleen bij het meisje dat ik "the one" vind, maar bij alle vrouwen.quote:
Ik verwacht helemaal niets eigenlijkquote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:35 schreef Monomeism het volgende:
Maar wat verwacht je van een topic als deze? Wat wil je hier nou precies leren of weten?Je blijft dus een beetje klagen over jezelf? Het is herkenbaar verder hoor, maar je word er alleen niet veel wijzer van denk ik. Nou in ieder geval succes ermee. Er zal vast ergens iets leerzaams voor wie dan ook inzitten.
Ga een paar jaar naar het buitenland, Azie ofzo. Daar ben je gewild. Oefen daar je sociale vaardigheden met vrouwen. Als je dan terug in Nederland bent pas je hier de geleerde lessen toe en heb je ook succes.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:52 schreef richard_prf het volgende:
Als je je uiterlijk niet mee hebt ( hoeft niet perse lelijk te zijn) + gebrek aan sociale vaardigheden dan kan je het wel vergeten bij de meiden.
Zelf geloof ik er niet meer in dat het ooit nog goed komt. Ik heb nu in elk geval voldoende afleiding om er niet teveel over na te denken. Het leven is nou eenmaal niks anders dan ellende.
Tja ik denk toch dat het aan mijn uiterlijk ligt.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Sociale vaardigheden kan je aanleren, maar je moet er wel de motivatie voor hebben.
Daarom ook, ik wil graag die gesprekken blijven houden. Als ik faal tijdens de ontmoeting ( wat er dik in zit ) dan zijn die gesprekken ook meteen afgelopen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:07 schreef -Strawberry- het volgende:
Down that road again eh....
Aan een telefoongesprek kan je niet je sociale vaardigheden afleiden. Je hebt geen oogcontact, wat het stukken gemakkelijker maakt om gewoon een eind weg te lullen. Tuurlijk is het mooi dat je een gesprek op gang kan houden, dat is zeker een verdienste, maar in het echte leven draait het om veel meer dan enkel je stem. Daarmee bedoel ik niet je uiterlijk, maar je hele lichaamshouding, oogcontact, uitstraling, geur, kleding etc.
Die gesprekken houden sowieso ooit op...quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:11 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Daarom ook, ik wil graag die gesprekken blijven houden. Als ik faal tijdens de ontmoeting ( wat er dik in zit ) dan zijn die gesprekken ook meteen afgelopen.
Ik spreek er een dagelijks al bijna 3 maanden lang.:P dus ik betwijfel het. En de druk wordt steeds groter.quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die gesprekken houden sowieso ooit op...
Je beseft dat het hele probleem je zelfbeeld is en niet je uiterlijk?quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:11 schreef richard_prf het volgende:
Daarom ook, ik wil graag die gesprekken blijven houden. Als ik faal tijdens de ontmoeting ( wat er dik in zit ) dan zijn die gesprekken ook meteen afgelopen.
Ze vinden me heel sterk overkomen aan de telefoon, totaal anders dan mijn onzekere en pessimistische praat op msn.
Als jij haar nooit gaat ontmoeten en zij krijgt een vriend, dan houden die gesprekken op.quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:16 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ik spreek er een dagelijks al bijna 3 maanden lang.:P dus ik betwijfel het. En de druk wordt steeds groter.
Ik had ook gezegd dat ik lelijk ben maar dat maakt niks uit zei ze. Maar dit valt toch moeilijk te geloven.
Niemand heeft ooit gezegd dat ik lelijk ben in het echt. Alleen dat ik veel jonger lijk misschien dat dat een afknapper is.quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:17 schreef Northside het volgende:
[..]
Je beseft dat het hele probleem je zelfbeeld is en niet je uiterlijk?
Dat is mooi.quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:19 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Dat wel, maar ik heb wel dagen erbij zitten tegenwoordig dat ik me wel goed voel.
Simpel: date jongere meisjesquote:Op woensdag 9 februari 2011 14:21 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Niemand heeft ooit gezegd dat ik lelijk ben in het echt. Alleen dat ik veel jonger lijk misschien dat dat een afknapper is.
Ja ze is wel single atm en vertelde dat ze vorige week iemand had afgewezen dus het zou me niet verbazen dat ze binnenkort een nieuwe vriend krijgt. Ze krijgt best veel aandacht. En ja ze is pas 21.quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als jij haar nooit gaat ontmoeten en zij krijgt een vriend, dan houden die gesprekken op.
Of als ze dergelijke gesprekken gaat voeren met mensen irl. Maar als jij gelukkig denkt te worden met alleen dat, en verder niets durft te veranderen, moet je dat vooral doen. Alleen is het risico groot dat naarmate jullie beiden ouder worden, dat die gesprekken ophouden en jij eenzaam achterblijft.
En daarna ga je bij een ICT club werken met alleen maar mannenquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:00 schreef erik81 het volgende:
Interessant topic, sommige punten zijn erg herkenbaar, ik heb het zelf ook nooit geleerd doordat ik vroeger voornamelijk op mezelf was, op de middelbare school al snel een bijbaantje in een computerwinkel waar je natuurlijk niets opdoet en daarna een studie ICT waarbij ik braaf heen en weer ging met de bus. Stappen heb ik nooit interessant gevonden dus ja
Maar goed, word aan gewerkt, tegenwoordig durf en doe ik een hoop meer, maar het blijft lastig.
Toch nog wat hequote:Op woensdag 9 februari 2011 18:25 schreef erik81 het volgende:
Sterker nog, werk ik alben core network engineer bij een ISP
naja, we de eerste stapjes op online dating gebied gezet, 3 leuke dates gehad met een dame, maar dat is verder niets geworden, nu gewoon vrolijk verder
Hier hetzelfde: Alle plekken waar ik heb gewerkt was minimaal 95% man, mijn studie wordt op enkele uitzonderingen na alleen door mannen gedaan. Moet ik dan maar stoppen met mijn studie en de pabo gaan doen?quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:00 schreef erik81 het volgende:
Interessant topic, sommige punten zijn erg herkenbaar, ik heb het zelf ook nooit geleerd doordat ik vroeger voornamelijk op mezelf was, op de middelbare school al snel een bijbaantje in een computerwinkel waar je natuurlijk niets opdoet en daarna een studie ICT waarbij ik braaf heen en weer ging met de bus.
Nee, wordt rijinstucteur.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:56 schreef benzin het volgende:
[..]
Hier hetzelfde: Alle plekken waar ik heb gewerkt was minimaal 95% man, mijn studie wordt op enkele uitzonderingen na alleen door mannen gedaan. Moet ik dan maar stoppen met mijn studie en de pabo gaan doen?
uiteraard, want alles wat je doet (werk, hobbys etc) moet draaien om aandacht van de vrouwen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:56 schreef benzin het volgende:
[..]
Hier hetzelfde: Alle plekken waar ik heb gewerkt was minimaal 95% man, mijn studie wordt op enkele uitzonderingen na alleen door mannen gedaan. Moet ik dan maar stoppen met mijn studie en de pabo gaan doen?
Wel als je wanhopig bent.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:02 schreef hasjman het volgende:
[..]
uiteraard, want alles wat je doet (werk, hobbys etc) moet draaien om aandacht van de vrouwen.
Nou, het is niet dat ik wanhopig ben, maar dank wel dat ik meer gewend zou zijn aan vrouwen en meer vrouwen zou ontmoeten als ik in een ander wereldje zat.quote:
Ik ben in elk geval niet wanhopig meer, die periode ben ik al voorbij. Eigenlijk heb ik het al opgegeven en alleen als er een wonder gebeurd zal ik ooit iemand ontmoeten.quote:
Oke wanhopig was misschien een verkeerd gekozen woord, maar als het niet vanzelfsprekend is dat je een vrouw zal ontmoeten die bij je past, dan kan het geen kwaad om vrouwen wat meer op te zoeken in je dagelijks leven.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:34 schreef benzin het volgende:
[..]
Nou, het is niet dat ik wanhopig ben, maar dank wel dat ik meer gewend zou zijn aan vrouwen en meer vrouwen zou ontmoeten als ik in een ander wereldje zat.
Hoeveel van die meisjes heb je in real life ontmoet?quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:35 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ik ben in elk geval niet wanhopig meer, die periode ben ik al voorbij. Eigenlijk heb ik het al opgegeven en alleen als er een wonder gebeurd zal ik ooit iemand ontmoeten.
Misschien dat ik een pro msn hosselaar moet worden (blijven) en dan maar uren gaan bellen met die meiden, maybe is dat wel het maximaal haalbare voor mij
Dat is wel de makkelijkste weg inderdaad.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:35 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Ik ben in elk geval niet wanhopig meer, die periode ben ik al voorbij. Eigenlijk heb ik het al opgegeven en alleen als er een wonder gebeurd zal ik ooit iemand ontmoeten.
Misschien dat ik een pro msn hosselaar moet worden (blijven) en dan maar uren gaan bellen met die meiden, maybe is dat wel het maximaal haalbare voor mij
0 maar de indruk die ik laatst achterliet in Breda dat was geen pretje.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:39 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Hoeveel van die meisjes heb je in real life ontmoet?
Vind je het gek, zoveel ervaring heb je toch nog helemaal niet met dat soort dingen. Maar je kan het ook nooit leren als je dergelijk contact mijdt als de pest.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:43 schreef richard_prf het volgende:
[..]
0 maar de indruk die ik laatst achterliet in Breda dat was geen pretje.
Zij ( paar gasten en meiden) waren heel spontaan,positief, veel dubbelzinnige opmerkingen etc. en ik klapte helemaal dicht op gegeven moment en dat ze dan gaan vragen van " Vind je het wel gezellig?" " ben je moe of zo?" etc. En als ik daar overnacht scheen ik in mezelf te praten en mezelf loser of zo te noemen 2 uur lang achter elkaar
hehe ja, mijn vrienden konden me zo helemaal niet, maar dat kwam omdat die meiden erbij waren en ik me ging verschuilen. Mijn status is in elk geval drastisch gedaald omdat ik altijd bekend stond als de sterke gast die alles prima voor elkaar had maar nu weten ze dus mijn zwakke puntquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vind je het gek, zoveel ervaring heb je toch nog helemaal niet met dat soort dingen. Maar je kan het ook nooit leren als je dergelijk contact mijdt als de pest.
Dát is inderdaad het punt. Je kan pas zeggen dat het hopeloos is wanneer vrouwen je nog niet moeten op het moment dat jij net zo gemakkelijk contact met hen legt, als met je vrienden. Zo niet, dan valt er nog heel wat te verbeteren.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:47 schreef richard_prf het volgende:
[..]
hehe ja, mijn vrienden konden me zo helemaal niet, maar dat kwam omdat die meiden erbij waren en ik me ging verschuilen. Mijn status is in elk geval drastisch gedaald omdat ik altijd bekend stond als de sterke gast die alles prima voor elkaar had maar nu weten ze dus mijn zwakke punt
Het ergste van de avond was nog wel toen 1 zo'n chick het op gegeven moment voor me begon op te nemen en dus medelijden had :/ Daardoor ging ik me nog veel kutter voelen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dát is inderdaad het punt. Je kan pas zeggen dat het hopeloos is wanneer vrouwen je nog niet moeten op het moment dat jij net zo gemakkelijk contact met hen legt, als met je vrienden. Zo niet, dan valt er nog heel wat te verbeteren.
Ik zit dagelijks in een mannenwereld, hoe stel je je voor dat ik dat doe dan?quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oke wanhopig was misschien een verkeerd gekozen woord, maar als het niet vanzelfsprekend is dat je een vrouw zal ontmoeten die bij je past, dan kan het geen kwaad om vrouwen wat meer op te zoeken in je dagelijks leven.
Ik zat ook 3 jaar min of meer in een mannenwereld toen ik nog op kantoor werkte.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:03 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik zit dagelijks in een mannenwereld, hoe stel je je voor dat ik dat doe dan?
Jeetje man, ik dacht dat ik verschrikkelijk negatief was.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:07 schreef richard_prf het volgende:
Ik zat ook 3 jaar min of meer in een mannenwereld toen ik nog op kantoor werkte.
Mijn collega's die ook in de 20 waren ontmoette hun vriendinnen tijdens onze bedrijfsuitjes. ( ik keek weer eens vanuit de zijlaan toe waarschijnlijk door mijn uiterlijk)
Ik kan je vertellen dat het zeer pijnlijk gaat worden als je altijd genegeerd wordt door de dames en dat ze gewoon absoluut niet geïnteresseerd zijn om zelfs maar een praatje met je te maken
Maar toch went dit uiteindelijk na vele pijnlijke situaties. Liefde is niet voor iedereen weggelegd. Acceptatie is de beste oplossing.
*knip* Heel veel extra opmerkingen die zeggen dat je moet accepteren dat je geen vrouw kan vinden en vermijden als controlestrategie moet gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |