abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92166116
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_92166254
Blijft toch zonde dan Heerenveen zo star was..
pi_92166304
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:25 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik ben niet tevreden met een top3 plaats, maar we zullen 100% zeker eindigen in de top3. Mensen die dat niet denken omdat Dost niet komt falen.
Lekke naïef weer. Dat je de kans 100% acht geeft al de geloofwaardigheid van je bericht aan.

Mét Suarez staan we net aan 3e, met de adem van clubs als Groningen en AZ in onze nek. We hebben onze beste speler, tevens topscorer, en een andere belangrijke speler met veel aanvallende impulsen verkocht. En we halen daar helemaal niéts voor terug.

De Jong kan niet scoren en is geen spits, dat is overduidelijk. Sulejmani maakt de laatste tijd regelmatig leuke acties, maar met zeer weinig rendement. El Hamdaoui kan gelukkig wel scoren, maar heeft een belabberde mentaliteit.

Ik zie echt geen aanknopingspunten om te denken dat wij nog in de top-3 gaan eindigen? Dit Ajax is net zo wisselvallig als de voorgaande jaren, maar toen konden spelers met individuele kwaliteiten als Suarez nog het verschil maken. Geen idee wie dat nu nog moeten doen.
pi_92166379
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:46 schreef TheVulture het volgende:
De volgende stap die Ajax nu moet maken is om de Dosten em Mertens van de voetballerij te scouten voordat ze bij de subtop terecht komen want dan kun je ze voor een habbekrats uit de Jupiler League ophalen
Precies!

Dagblad De Pers

Peter Boeve belde vier jaar geleden eens naar Ajax. Als trainer van FC Omniworld bezocht hij veelvuldig wedstrijdjes om tegenstanders aan het werk te zien of te scouten voor nieuwe spelers. De ene avond was wat vruchtbaarder dan de andere, maar bij een duel van het tweede elftal van Emmen werden opeens alle instincten van de oud-Ajacied actief.

Hij greep naar zijn telefoon en belde met Amsterdam, want daar hoorde deze jongen te spelen, vond Boeve. 'Ik vertelde ze dat ik een enorm talent had gezien, ene Bas Dost', zegt de oud-trainer nu. 'Een aanvaller die zó jong was dat hij nog makkelijk een jaar in de A-junioren van Ajax terecht zou kunnen.' Om de scoutingsstaf in Amsterdam wat enthousiaster te maken voegde hij er nog wat aan toe. 'Ik vond dat deze jongen Van Basten-achtige trekjes had.' Boeve legde de telefoon neer en hoorde nooit meer wat van Ajax en Bas Dost. Totdat de Amsterdammers zich afgelopen dagen meldden voor de spits van sc Heerenveen, die gisteren in een arbitragezaak een transfer naar Ajax wilde afdwingen. Dat ging er niet aardig aan toe. Over en weer werd er veelvuldig met modder gegooid. Uiteindelijk kreeg Dost ongelijk van de arbitragecommissie. Gisteravond probeerden Ajax en sc Heerneveen er alsnog uit te komen, maar bij het drukken van deze editie was de uitkomst daarvan nog niet bekend.

De gemiste tip van Boeve staat niet op zichzelf. Ajax had de laatste week niet alleen interesse in Dost als opvolger van Luis Suárez, maar ook in FC Utrecht-aanvaller Dries Mertens. En daar vertelde ADO-trainer John van den Brom onlangs eenzelfde soort verhaal over als Boeve. Als coach van AGOVV had Van den Brom Ajax 'tot vervelens toe' geattendeerd op Mertens. Nooit werd er serieus gereageerd op zijn tips.

De scouting van Ajax heeft de greep op de realiteit volkomen verloren. Onlangs moesten op een van de scoutingsbijeenkomsten de speurneuzen allemaal hun schaduwelftal bekendmaken. De technische leiding wilde weten wie zij op het oog hadden als opvolger voor Luis Suárez. Een van de scouts kwam met twee namen: Edin Dzeko en Marouane Chamakh. Sommigen dachten dat het een grap was, maar hij was bloedserieus. Wat hij blijkbaar niet wist: aan Dzeko hing een prijskaartje van 35 miljoen - dat is wat Manchester City een paar weken geleden betaalde - en Chamakh speelde al bij Arsenal.
Behalve geld, spelers en nieuwe trainers kan Ajax beter snel gaan investeren in goede oren voor de scoutingsstaf, zodat ze wat beter luisteren naar tipgevers die de club miljoenen euro's besparen.
pi_92166404
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:52 schreef Devz het volgende:

[..]

Geen idee wie dat nu nog moeten doen.
Gewoon frank de Boer laten werken aan het systeem, en patronen inslijpen zodat het elftal steeds beter als team gaat functioneren :)
Vooral geen paniekaankopen gaan doen of veelsteveel voor spelers neerleggen.
Die fouten zijn al vaak genoeg gemaakt.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:56:36 #6
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_92166488
Het ergste van alles vind ik nog dat het talent van Siem de Jong verkwist wordt want het kan gewoon een hele goede lopende nummer 10 worden. Hij krijgt nu de kans niet om zich verder te ontwikkelen.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_92166581
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:56 schreef heloef het volgende:
Het ergste van alles vind ik nog dat het talent van Siem de Jong verkwist wordt want het kan gewoon een hele goede lopende nummer 10 worden. Hij krijgt nu de kans niet om zich verder te ontwikkelen.
Misschien omdat Eriksen een veel groter talent is op de 10-positie?

Ik zie het somber in, het zal nu van El Ham en Sulejmani moeten komen qua doelpunten. Of er moet een Kluivert verhaal voor Castillion gaan komen.
pi_92166588
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:56 schreef heloef het volgende:
Ben ik het niet mee eens, het spel wat hij dit seizoen op de nummer 10 positie heeft laten zien. Had hem eigenlijk allang zijn basisplek moeten kosten. Natuurlijk heeft hij de potentie, want dat heeft hij vorig seizoen aangetoont. Maar dan zal je wel weer een type Pantelic voor hem moeten zetten, maar dan kom je weer terug bij Dost :(
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:58:52 #9
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_92166597
Was fijn geweest als we Dost er nu bij hadden gehad maar ben er zeker niet rouwig om. Goed om een keer niet toe te geven aan absurde vraagprijzen.

Ook zonder Dost kunnen we voorronde CL halen en misschien zelfs die derde ster al moeten er dan nog wel wat meer kansen benut gaan worden en hopen op een misstap van PSV en Twente.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:00:22 #10
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_92166658
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:58 schreef Zechs het volgende:

[..]

Misschien omdat Eriksen een veel groter talent is op de 10-positie?

Ik zie het somber in, het zal nu van El Ham en Sulejmani moeten komen qua doelpunten. Of er moet een Kluivert verhaal voor Castillion gaan komen.
Nee dat bedoel ik niet eens, maar dat hij stil staat in zijn ontwikkeling als middenvelder om dat hij nu noodgedwongen daar in de spits moet spelen.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_92166861
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:00 schreef heloef het volgende:

[..]

Nee dat bedoel ik niet eens, maar dat hij stil staat in zijn ontwikkeling als middenvelder om dat hij nu noodgedwongen daar in de spits moet spelen.
Dat klopt, ik zou hem wel als aanvallende impuls naast Eriksen willen zien (op de plek van de Zeeuw) en dan een goede controleur erachter die wel kan passen. En dan mooi met de punt naar achter spelen. Dan kan de Jong mooi loopacties vanaf het middenveld maken.
Ik ben benieuwd waar de Boer uiteindelijk voor gaat kiezen, of El Ham op links en de Jong in de spits of na verloop van tijd El Ham in de spits en dat de Jong een 12e man wordt die je overal even handig kan inzetten.
pi_92167394
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:54 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

Gewoon frank de Boer laten werken aan het systeem, en patronen inslijpen zodat het elftal steeds beter als team gaat functioneren :)
Je doet net alsof er tussen paniek aankopen en helemaal niemand halen geen tussenweg bestaat terwijl die er weldegelijk bestaat. Dit noemen we scouten op voorhand en wordt prachtig in de praktijk beoefend door Fc Twente.
pi_92167680
Als Ajax gewoon in de transferperiode nou eens gaat zoeken naar goede scouts i.p.v. spelers, dan komen ze denk ik verder dan het beleid van nu
pi_92168095
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:58 schreef InGebruik het volgende:
Was fijn geweest als we Dost er nu bij hadden gehad maar ben er zeker niet rouwig om. Goed om een keer niet toe te geven aan absurde vraagprijzen.

Ook zonder Dost kunnen we voorronde CL halen en misschien zelfs die derde ster al moeten er dan nog wel wat meer kansen benut gaan worden en hopen op een misstap van PSV en Twente.
En wie gaan die kansen benutten dan?
pi_92168154
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:19 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Je doet net alsof er tussen paniek aankopen en helemaal niemand halen geen tussenweg bestaat terwijl die er weldegelijk bestaat. Dit noemen we scouten op voorhand en wordt prachtig in de praktijk beoefend door Fc Twente.
Twente had vorig jaar ook een pak dure miskopen hoor, Akram, Parker o.m.
pi_92168241
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

Twente had vorig jaar ook een pak dure miskopen hoor, Akram, Parker o.m.
Die kosten geen fuck, beetje salaris maar dat is zo enorm minimaal. Waar het om gaat is de opvolging van Bakkal, Bakircioglu en Touma door Elia, en Arnautovic. De opvolging van Arnautovic en Elia door Chadli en Ruiz.

Dát is adequaat handelen en scouten op het niveau wat je nastreeft.
pi_92168622
Twente heeft inderdaad heel goed gehandelt de laatste jaren.

Maar op de lange termijn zullen ze toch ook eens een goede slag moeten slaan want nu hebben ze weliswaar voor weinig een heel blik voetballers aangetrokken maar als er geen doorstroming is die geld oplevert houdt het een keer op! Die selectie begint Ajax-achtige vormen aan te nemen.

Elia, Kennedy en Bakkal zijn al lang geleden verkocht. Perez en N'kufo brachten niks meer op en Arnautovic ook veel te weinig. Twente wil echt wel spelers verkopen hoor ... er heeft alleen nog niemand een fatsoenlijk officieel bod ooit uitgebracht op Douglas, Ruiz of Janssen! De Europese topclubs kijken toch vooral naar Ajax, PSV en zelfs Feyenoord.
pi_92168951
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:51 schreef hannoes het volgende:

Maar op de lange termijn zullen ze toch ook eens een goede slag moeten slaan want nu hebben ze weliswaar voor weinig een heel blik voetballers aangetrokken maar als er geen doorstroming is die geld oplevert houdt het een keer op! Die selectie begint Ajax-achtige vormen aan te nemen.

Elia, Kennedy en Bakkal zijn al lang geleden verkocht. Perez en N'kufo brachten niks meer op en Arnautovic ook veel te weinig. Twente wil echt wel spelers verkopen hoor ... er heeft alleen nog niemand een fatsoenlijk officieel bod ooit uitgebracht op Douglas, Ruiz of Janssen! De Europese topclubs kijken toch vooral naar Ajax, PSV en zelfs Feyenoord.
Ruiz, Douglas en Chadli gaan gewoon voor de volle pond weg, daar kun je op rekenen.
pi_92169090
Ik moet het nog zien, zoals de markt nu is kan dat best wel eens tegenvallen! Vooralsnog kopen Real Madrid en Liverpool wel bij Ajax en niet bij Twente.
pi_92169234
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:51 schreef hannoes het volgende:

Heel goed punt, als Ruiz en Douglas bij ajax hadden gespeeld, dan waren al diverse europese clubs geweest die bij Ajax veel geld hadden betaald. Als je ziet dat Affelay toch een huidige international en beste speler van de koploper voor 3 miljoen weg gaat en Emanuelson, een bruikbare goede speler (geen topper) voor bijna 2 miljoen weg gaat, beide met nog een half jaar contract. Dan zie je dat er veel meer naar Ajax wordt gekeken.

Tevens is de druk bij Ajax ook veel hoger dan bij een Twente. Kennedy en Wielaert zijn goede voorbeelden. Biede erg goed bij Twente, en bij Ajax halen ze het gewoon (net) niet. Vooral Kennedy had ik grote hoop dat hij bij Ajax zou slagen, speelde bij Twente altijd goed, veel assists en doelpunten.

Dus of Chadli, Maertens Dost en alle anderen ook bij Ajax waren geslaagd is echt nog maar de vraag. Misschien dat Ajax wat vaker de gok moet nemen, want vanuit de erste divisie kosten ze ook weer niet zo veel. Maar ja ze pakken dan wel selectie plekken in die ook door jong Ajax of zelfs A1 spelers kunnen worden ingevuld op het trainingsveld. Bij Twente komt er niet zo veel door vanuit de jeugd.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_92169235
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:53 schreef hannoes het volgende:

[..]

Precies!

Dagblad De Pers
-
Hoewel eens, moet je toch kanttekeningen plaatsen. Voor elke goede tip die er wordt gemaakt, zijn er ook 10 tips die het achteraf niet waarmaken.
Daarbij moet je ook de spelers genoeg ervaring geven. Nu is Dost van onder naar boven gegaan bij de clubs en zo steeds kunnen uitgroeien tot de ster met genoeg wedstrijdervaring (op lager niveau). Als hij echter met al die andere talenten van Ajax zou zijn gestald, dan was de ervaring slechts wat A1 wedstrijden. Dan moet je gaan kiezen voor massaal aannemen van talentvolle spelers en deze weer proberen te verhuren bij de mindere clubs om toch wedstrijdervaring te krijgen. En die clubs zijn ook niet gek.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 13:12:32 #22
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_92169360
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:54 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

Zo is het en niet anders. Eindelijk herken ik weer de ouderwetse Ajax-hand in een transferperiode.
Life is what you make it.
pi_92169493
We zullen zien wat dit voor consequenties heeft.
pi_92169605
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 13:08 schreef Adames het volgende:

[..]

Hoewel eens, moet je toch kanttekeningen plaatsen. Voor elke goede tip die er wordt gemaakt, zijn er ook 10 tips die het achteraf niet waarmaken.
Daarbij moet je ook de spelers genoeg ervaring geven. Nu is Dost van onder naar boven gegaan bij de clubs en zo steeds kunnen uitgroeien tot de ster met genoeg wedstrijdervaring (op lager niveau). Als hij echter met al die andere talenten van Ajax zou zijn gestald, dan was de ervaring slechts wat A1 wedstrijden. Dan moet je gaan kiezen voor massaal aannemen van talentvolle spelers en deze weer proberen te verhuren bij de mindere clubs om toch wedstrijdervaring te krijgen. En die clubs zijn ook niet gek.
Ik ben het helemaal met je kantekening eens maar als de subtoppers absurde bedragen blijven vragen dan kan Ajax niet veel anders dan zelf maar in de Jupiler league gaan scouten. M.a.w. de subtoppers moeten weer normale bedragen gaan vragen zodat de topclubs daar kopen het geld blijft rollen.

Op de huidige manier stagneert het systeem en wordt iedereen er alleen maar slechter van.
pi_92170151
Geloof dat veel mensen de financiele situatie van Ajax ook een beetje overschatten. Ja ze hebben 25 - 26,5 miljoen gekregen, dit betekend echter niet dat ze dit ook uit kunnen geven. Volgens mij vertelde Frank de Boer laatst nog dat hij een deel van het verschil tussen de verkoopprijs en de waarde waarvoor Suarez op de balans stond als eigen vermogen, kon uitgeven. Dit betekent dus maximaal 15 miljoen. Zou flink stom zijn om dit gelijk weer op de balk te gooien door veel te veel te betalen voor spelers.

Kan Ajax achteraf spijt krijgen dat ze niet die 5,25 miljoen hebben betaald, natuurlijk kan dat. Net zo goed als Ajax spijt kan krijgen dat ze 16 miljoen uitgeven aan 1 speler. Het blijft altijd een gok.

Verder is het inderdaad gewoon zo dat Ajax meer in de schijnwerpers blijft staan dan andere clubs. Ondanks dat Twente er flink aan werkt om een topclub te worden, de druk zal er toch nog steeds lager zijn dan bij Ajax. Hierdoor vertrekken spelers bij Ajax vaker en op jongere leeftijd dan spelers bij een club als Twente, en waarschijnlijk zelfs PSV.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanduror op 01-02-2011 13:46:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')