Lekke naïef weer. Dat je de kans 100% acht geeft al de geloofwaardigheid van je bericht aan.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:25 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik ben niet tevreden met een top3 plaats, maar we zullen 100% zeker eindigen in de top3. Mensen die dat niet denken omdat Dost niet komt falen.
Precies!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:46 schreef TheVulture het volgende:
De volgende stap die Ajax nu moet maken is om de Dosten em Mertens van de voetballerij te scouten voordat ze bij de subtop terecht komen want dan kun je ze voor een habbekrats uit de Jupiler League ophalen
Gewoon frank de Boer laten werken aan het systeem, en patronen inslijpen zodat het elftal steeds beter als team gaat functionerenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:52 schreef Devz het volgende:
[..]
Geen idee wie dat nu nog moeten doen.
Misschien omdat Eriksen een veel groter talent is op de 10-positie?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:56 schreef heloef het volgende:
Het ergste van alles vind ik nog dat het talent van Siem de Jong verkwist wordt want het kan gewoon een hele goede lopende nummer 10 worden. Hij krijgt nu de kans niet om zich verder te ontwikkelen.
Ben ik het niet mee eens, het spel wat hij dit seizoen op de nummer 10 positie heeft laten zien. Had hem eigenlijk allang zijn basisplek moeten kosten. Natuurlijk heeft hij de potentie, want dat heeft hij vorig seizoen aangetoont. Maar dan zal je wel weer een type Pantelic voor hem moeten zetten, maar dan kom je weer terug bij Dostquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:56 schreef heloef het volgende:
Het ergste van alles vind ik nog dat het talent van Siem de Jong verkwist wordt want het kan gewoon een hele goede lopende nummer 10 worden. Hij krijgt nu de kans niet om zich verder te ontwikkelen.
Nee dat bedoel ik niet eens, maar dat hij stil staat in zijn ontwikkeling als middenvelder om dat hij nu noodgedwongen daar in de spits moet spelen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:58 schreef Zechs het volgende:
[..]
Misschien omdat Eriksen een veel groter talent is op de 10-positie?
Ik zie het somber in, het zal nu van El Ham en Sulejmani moeten komen qua doelpunten. Of er moet een Kluivert verhaal voor Castillion gaan komen.
Dat klopt, ik zou hem wel als aanvallende impuls naast Eriksen willen zien (op de plek van de Zeeuw) en dan een goede controleur erachter die wel kan passen. En dan mooi met de punt naar achter spelen. Dan kan de Jong mooi loopacties vanaf het middenveld maken.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:00 schreef heloef het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik niet eens, maar dat hij stil staat in zijn ontwikkeling als middenvelder om dat hij nu noodgedwongen daar in de spits moet spelen.
Je doet net alsof er tussen paniek aankopen en helemaal niemand halen geen tussenweg bestaat terwijl die er weldegelijk bestaat. Dit noemen we scouten op voorhand en wordt prachtig in de praktijk beoefend door Fc Twente.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:54 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
Gewoon frank de Boer laten werken aan het systeem, en patronen inslijpen zodat het elftal steeds beter als team gaat functioneren
Vooral geen paniekaankopen gaan doen of veelsteveel voor spelers neerleggen.
Die fouten zijn al vaak genoeg gemaakt.
En wie gaan die kansen benutten dan?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:58 schreef InGebruik het volgende:
Was fijn geweest als we Dost er nu bij hadden gehad maar ben er zeker niet rouwig om. Goed om een keer niet toe te geven aan absurde vraagprijzen.
Ook zonder Dost kunnen we voorronde CL halen en misschien zelfs die derde ster al moeten er dan nog wel wat meer kansen benut gaan worden en hopen op een misstap van PSV en Twente.
Twente had vorig jaar ook een pak dure miskopen hoor, Akram, Parker o.m.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Je doet net alsof er tussen paniek aankopen en helemaal niemand halen geen tussenweg bestaat terwijl die er weldegelijk bestaat. Dit noemen we scouten op voorhand en wordt prachtig in de praktijk beoefend door Fc Twente.
Die kosten geen fuck, beetje salaris maar dat is zo enorm minimaal. Waar het om gaat is de opvolging van Bakkal, Bakircioglu en Touma door Elia, en Arnautovic. De opvolging van Arnautovic en Elia door Chadli en Ruiz.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
Twente had vorig jaar ook een pak dure miskopen hoor, Akram, Parker o.m.
Ruiz, Douglas en Chadli gaan gewoon voor de volle pond weg, daar kun je op rekenen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:51 schreef hannoes het volgende:
Twente heeft inderdaad heel goed gehandelt de laatste jaren.
Maar op de lange termijn zullen ze toch ook eens een goede slag moeten slaan want nu hebben ze weliswaar voor weinig een heel blik voetballers aangetrokken maar als er geen doorstroming is die geld oplevert houdt het een keer op! Die selectie begint Ajax-achtige vormen aan te nemen.
Elia, Kennedy en Bakkal zijn al lang geleden verkocht. Perez en N'kufo brachten niks meer op en Arnautovic ook veel te weinig. Twente wil echt wel spelers verkopen hoor ... er heeft alleen nog niemand een fatsoenlijk officieel bod ooit uitgebracht op Douglas, Ruiz of Janssen! De Europese topclubs kijken toch vooral naar Ajax, PSV en zelfs Feyenoord.
Heel goed punt, als Ruiz en Douglas bij ajax hadden gespeeld, dan waren al diverse europese clubs geweest die bij Ajax veel geld hadden betaald. Als je ziet dat Affelay toch een huidige international en beste speler van de koploper voor 3 miljoen weg gaat en Emanuelson, een bruikbare goede speler (geen topper) voor bijna 2 miljoen weg gaat, beide met nog een half jaar contract. Dan zie je dat er veel meer naar Ajax wordt gekeken.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:51 schreef hannoes het volgende:
Twente heeft inderdaad heel goed gehandelt de laatste jaren.
Maar op de lange termijn zullen ze toch ook eens een goede slag moeten slaan want nu hebben ze weliswaar voor weinig een heel blik voetballers aangetrokken maar als er geen doorstroming is die geld oplevert houdt het een keer op! Die selectie begint Ajax-achtige vormen aan te nemen.
Elia, Kennedy en Bakkal zijn al lang geleden verkocht. Perez en N'kufo brachten niks meer op en Arnautovic ook veel te weinig. Twente wil echt wel spelers verkopen hoor ... er heeft alleen nog niemand een fatsoenlijk officieel bod ooit uitgebracht op Douglas, Ruiz of Janssen! De Europese topclubs kijken toch vooral naar Ajax, PSV en zelfs Feyenoord.
Hoewel eens, moet je toch kanttekeningen plaatsen. Voor elke goede tip die er wordt gemaakt, zijn er ook 10 tips die het achteraf niet waarmaken.quote:
Zo is het en niet anders. Eindelijk herken ik weer de ouderwetse Ajax-hand in een transferperiode.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:54 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
Gewoon frank de Boer laten werken aan het systeem, en patronen inslijpen zodat het elftal steeds beter als team gaat functioneren
Vooral geen paniekaankopen gaan doen of veelsteveel voor spelers neerleggen.
Die fouten zijn al vaak genoeg gemaakt.
Ik ben het helemaal met je kantekening eens maar als de subtoppers absurde bedragen blijven vragen dan kan Ajax niet veel anders dan zelf maar in de Jupiler league gaan scouten. M.a.w. de subtoppers moeten weer normale bedragen gaan vragen zodat de topclubs daar kopen het geld blijft rollen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:08 schreef Adames het volgende:
[..]
Hoewel eens, moet je toch kanttekeningen plaatsen. Voor elke goede tip die er wordt gemaakt, zijn er ook 10 tips die het achteraf niet waarmaken.
Daarbij moet je ook de spelers genoeg ervaring geven. Nu is Dost van onder naar boven gegaan bij de clubs en zo steeds kunnen uitgroeien tot de ster met genoeg wedstrijdervaring (op lager niveau). Als hij echter met al die andere talenten van Ajax zou zijn gestald, dan was de ervaring slechts wat A1 wedstrijden. Dan moet je gaan kiezen voor massaal aannemen van talentvolle spelers en deze weer proberen te verhuren bij de mindere clubs om toch wedstrijdervaring te krijgen. En die clubs zijn ook niet gek.
vast, maar deze selectie is volkomen kansloos voor de titel, en JA dat "durf" ik nu zo te stellenquote:
Ze missen teveel kansen denk ik, dit kan niet elke wedstrijd goed gaanquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
vast, maar deze selectie is volkomen kansloos voor de titel, en JA dat "durf" ik nu zo te stellen.
Ben er niet zo zeker van dat we met Dost wel de titel hadden gewonnen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
vast, maar deze selectie is volkomen kansloos voor de titel, en JA dat "durf" ik nu zo te stellen.
In principe heb je in Blind al een back die het Ajax spel zou kunnen spelen, mocht die geblesseerd raken of zo, kan je altijd in uiterste nood Anita er weer neerzetten. Daarentegen heb je geen echt Ajax nummer 9 die belangrijk is voor de lijn in je spel en daarnaast ook nog wat goals scoort. De Jong kan in principe best op die plaats spelen, maar mist toch net wat goalscorend vermogen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:57 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Wel raar trouwens dat er helemaal niet over een linksback gesproken is. Dat vind ik een urgentere positie dan de spitspositie.
Nee, dat bedoel ik ook niet, maar op deze manier gewoon helemaal zeker niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:56 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Ben er niet zo zeker van dat we met Dost wel de titel hadden gewonnen.
Heb je die twee goals van Duplan gezien tegen ajax? Blind is verdedigend niet goed genoeg of in ieder nu nog niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:01 schreef Vanduror het volgende:
[..]
In principe heb je in Blind al een back die het Ajax spel zou kunnen spelen, mocht die geblesseerd raken of zo, kan je altijd in uiterste nood Anita er weer neerzetten. Daarentegen heb je geen echt Ajax nummer 9 die belangrijk is voor de lijn in je spel en daarnaast ook nog wat goals scoort. De Jong kan in principe best op die plaats spelen, maar mist toch net wat goalscorend vermogen.
Die heb ik gezien ja, en ik denk ook dat Blind verdedigend te kort komt. Als Ajax echter gewoon zijn eigen spel speelt en zich niet als een groep bange schooljongetjes achteruit laat drukken is dat probleem al gelijk een stuk minder groot. Ajax heeft eigenlijk nooit echt geweldig verdedigende backs gehad, Maxwell bijvoorbeeld komt verdedidgend ook te kort. Voor het spel wat je wilt spelen is een back in principe minder belangrijk dan die spits, dus ik begrijp het wel dat ze daar eerst achteraan gaan zitten.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:03 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Heb je die twee goals van Duplan gezien tegen ajax? Blind is verdedigend niet goed genoeg of in ieder nu nog niet goed genoeg.
Op deze manier wordt Ajax er slechter van. Het is inderdaad even wennen dat Vitesse, Utrecht en Heerenveen 'nee' verkopen, maar als elke subtopper of middenmoter de loper voor Ajax had uitgelegd dan speelden Dost en Mertens nu voor een prikje bij Ajax. En bovendien had een club als Twente dan nooit kampioen kunnen worden. Dan waren ze spelers als Elia, Ruiz dan al voortijdig kwijt geweest.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:20 schreef hannoes het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je kantekening eens maar als de subtoppers absurde bedragen blijven vragen dan kan Ajax niet veel anders dan zelf maar in de Jupiler league gaan scouten. M.a.w. de subtoppers moeten weer normale bedragen gaan vragen zodat de topclubs daar kopen het geld blijft rollen.
Op de huidige manier stagneert het systeem en wordt iedereen er alleen maar slechter van.
Ik denk niet dat je massaal talentvolle spelers moet gaan kopen, maar je kunt wel wat beter er naar kijken en wat vaker een gok nemen. Sulejmani had Ajax ook voor een half miljoen kunnen kopen voordat hij naar Heerenveen ging. Dat hebben ze niet gedaan en daarna toch maar 16 miljoen betaald. Als je Sulejmani voor dat bedrag had gehaald hadden we zijn spel niet zo critisch bekeken als dat we nu doen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:08 schreef Adames het volgende:
[..]
Hoewel eens, moet je toch kanttekeningen plaatsen. Voor elke goede tip die er wordt gemaakt, zijn er ook 10 tips die het achteraf niet waarmaken.
Daarbij moet je ook de spelers genoeg ervaring geven. Nu is Dost van onder naar boven gegaan bij de clubs en zo steeds kunnen uitgroeien tot de ster met genoeg wedstrijdervaring (op lager niveau). Als hij echter met al die andere talenten van Ajax zou zijn gestald, dan was de ervaring slechts wat A1 wedstrijden. Dan moet je gaan kiezen voor massaal aannemen van talentvolle spelers en deze weer proberen te verhuren bij de mindere clubs om toch wedstrijdervaring te krijgen. En die clubs zijn ook niet gek.
Als ook maar de helft van dit alles waar is, dan moeten er echt koppen rollen in de scouting. Hoe triest wil je het hebben.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:53 schreef hannoes het volgende:
[..]
Hij greep naar zijn telefoon en belde met Amsterdam, want daar hoorde deze jongen te spelen, vond Boeve. 'Ik vertelde ze dat ik een enorm talent had gezien, ene Bas Dost', zegt de oud-trainer nu. 'Een aanvaller die zó jong was dat hij nog makkelijk een jaar in de A-junioren van Ajax terecht zou kunnen.' Om de scoutingsstaf in Amsterdam wat enthousiaster te maken voegde hij er nog wat aan toe. 'Ik vond dat deze jongen Van Basten-achtige trekjes had.' Boeve legde de telefoon neer en hoorde nooit meer wat van Ajax en Bas Dost.
Als coach van AGOVV had Van den Brom Ajax 'tot vervelens toe' geattendeerd op Mertens. Nooit werd er serieus gereageerd op zijn tips.
Een van de scouts kwam met twee namen: Edin Dzeko en Marouane Chamakh. Sommigen dachten dat het een grap was, maar hij was bloedserieus. Wat hij blijkbaar niet wist: aan Dzeko hing een prijskaartje van 35 miljoen - dat is wat Manchester City een paar weken geleden betaalde - en Chamakh speelde al bij Arsenal. n.
Ik ookquote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:53 schreef ajacied4lf het volgende:
Zonder Dost worden we ook gewoon kampioen, net als altijd (). Ik blijf er gewoon vertrouwen in hebben.
Ik snap niet waarom het raar is om te willen uitmelken. Blijkbaar zien ze nog genoeg in Dost om hem niet zo maar weg te laten gaan. Hij moet veel opbrengen. Ze willen dat Ajax de hoofdprijs betaalt en anders doen ze hem niet weg. Als ze echt helemaal niets (meer) in hem zouden zien zou hij voor een prikkie weg mogen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:17 schreef Lubbert het volgende:
Ik ga er van uit dat we dit seizoen geen kampioen worden. Daar is ons elftal gewoon nog veel te wisselvallig voor. We kunnen wel mee blijven doen om een plaats in de top 3. Jammer dat Dost er niet bij is gekomen. Heerenveen deed eigenlijk hetzelfde als Ajax in het geval Suarez. Wij wilden ook niet zakken met de vraagprijs. Nu is er wel een groot verschil want Dost is nog geen gearriveerde speler bij Heerenveen. Eigenlijk wilde trainer Jans 'm niet want hij stelt 'm niet op. Om dan dan Ajax uit te willen melken vindt ik een schande. Ajax wilde al het geld dat Heerenveen in Dost had gestoken betalen plus een gratis speler. Dan mag Heereven de handen dichtknijpen. Nu zal hij over een half jaar vast nog wel overkomen.
Waarom zouden ze voor Feyenoord 5 vragen en voor Ajax 6/7 dan, dat slaat gewoon nergens op.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:32 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom het raar is om te willen uitmelken. Blijkbaar zien ze nog genoeg in Dost om hem niet zo maar weg te laten gaan. Hij moet veel opbrengen. Ze willen dat Ajax de hoofdprijs betaalt en anders doen ze hem niet weg. Als ze echt helemaal niets (meer) in hem zouden zien zou hij voor een prikkie weg mogen.
Omdat ze weten dat er bij Ajax meer te halen valt. Of viel, in ieder geval. Mooi dat Ajax zich nu weer opnieuw in de markt heeft gezet als een club die geen handelshuis is.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:37 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Waarom zouden ze voor Feyenoord 5 vragen en voor Ajax 6/7 dan, dat slaat gewoon nergens op.
Ik had het andersom nog bijna begrijpbaarder gevonden, Feyenoord is immers een directe concurrent van Heerenveen (beide zelfde doelstelling, EL)quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:37 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Waarom zouden ze voor Feyenoord 5 vragen en voor Ajax 6/7 dan, dat slaat gewoon nergens op.
Ja want je kan de eerste helft van het seizoen vergelijken met het 2e. Sowieso voegde Suarez de eerste helft van dit seizoen al niks extra's toe en speelde iedereen onder Jol belabberd. Nu onder FdB Speelt iedereen een stuk beter en zit er weer lijn en overtuiging in.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:52 schreef Devz het volgende:
[..]
Lekke naïef weer. Dat je de kans 100% acht geeft al de geloofwaardigheid van je bericht aan.
Mét Suarez staan we net aan 3e, met de adem van clubs als Groningen en AZ in onze nek. We hebben onze beste speler, tevens topscorer, en een andere belangrijke speler met veel aanvallende impulsen verkocht. En we halen daar helemaal niéts voor terug.
De Jong kan niet scoren en is geen spits, dat is overduidelijk. Sulejmani maakt de laatste tijd regelmatig leuke acties, maar met zeer weinig rendement. El Hamdaoui kan gelukkig wel scoren, maar heeft een belabberde mentaliteit.
Ik zie echt geen aanknopingspunten om te denken dat wij nog in de top-3 gaan eindigen? Dit Ajax is net zo wisselvallig als de voorgaande jaren, maar toen konden spelers met individuele kwaliteiten als Suarez nog het verschil maken. Geen idee wie dat nu nog moeten doen.
Echt hé, al die mensen die nu ineens beginnen te doemdenken en te zeikenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:53 schreef ajacied4lf het volgende:
Zonder Dost worden we ook gewoon kampioen, net als altijd (). Ik blijf er gewoon vertrouwen in hebben.
Nee, ze waren gewoon dom bezig en dachten dat ajax wel ff 2 miljoen te veel zou betalen. Daarom lieten ze de vraagprijs in het laatste halfuur ineens met 2 miljoen zakken. Maar daar had Ajax geen zin in en daarom is Dost nu de dupe van dit mismanagement van heereveen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:32 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom het raar is om te willen uitmelken. Blijkbaar zien ze nog genoeg in Dost om hem niet zo maar weg te laten gaan. Hij moet veel opbrengen. Ze willen dat Ajax de hoofdprijs betaalt en anders doen ze hem niet weg. Als ze echt helemaal niets (meer) in hem zouden zien zou hij voor een prikkie weg mogen.
Knap dat je dat weet, dus jij denkt dat ze een ongelukkige speler waar ze niks meer in zien houden? Ik denk dat zij gewoon nog potentie in hem zien en zij denken dat hij wel weer bijtrekt. Maar nee, dat kan niet natuurlijk.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:19 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Nee, ze waren gewoon dom bezig en dachten dat ajax wel ff 2 miljoen te veel zou betalen. Daarom lieten ze de vraagprijs in het laatste halfuur ineens met 2 miljoen zakken. Maar daar had Ajax geen zin in en daarom is Dost nu de dupe van dit mismanagement van heereveen.
Je legt een speler niet 5 jaar vast om hem na een half jaar weer te verkopen. Zelfs niet als de trainer hem niet moet. Of de speler moet echt met de club overhoop liggen, maar dat valt volgens mij ook wel weer mee. Heerenveen weet dondersgoed dat Dost op dit moment niet zo veel opbrengt als ze graag willen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:19 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Nee, ze waren gewoon dom bezig en dachten dat ajax wel ff 2 miljoen te veel zou betalen. Daarom lieten ze de vraagprijs in het laatste halfuur ineens met 2 miljoen zakken. Maar daar had Ajax geen zin in en daarom is Dost nu de dupe van dit mismanagement van heereveen.
Ze missen nu het geld en een speler die alles wil geven. In de zomerstop gaat hij voor 3,5-4 miljoen weg.quote:Op woensdag 2 februari 2011 02:09 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je legt een speler niet 5 jaar vast om hem na een half jaar weer te verkopen. Zelfs niet als de trainer hem niet moet. Of de speler moet echt met de club overhoop liggen, maar dat valt volgens mij ook wel weer mee. Heerenveen weet dondersgoed dat Dost op dit moment niet zo veel opbrengt als ze graag willen.
Ze willen er eigenlijk het bedrag voor hebben waar ze hem over 2 of 3 jaar voor hopen te verkopen.
Hun werkwijze is om een speler te kopen, een paar jaar te laten spelen en hem met winst te verkopen. Dat is uiteindelijk het doel. Bij zo ongeveer iedere club. Ajax heeft Suarez gekocht omdat ze hem een goede speler vonden voor het elftal, maar wilden hem ook zo ver door ontwikkelen dat hij voor het veelvoudige weg zou gaan. Tuurlijk moet hij Ajax aan het kampioenschap helpen, maar hem weer met winst verkopen is voor een club t.o.v. eigenlijk veel belangrijker.
Heerenveen heeft een bepaald niveau en bedrag voor Dost in het achterhoofd. Een bedrag dat hij over 2 of 3 jaar moet opbrengen. Ajax komt nu? Dan betalen ze dat bedrag nu maar. Dost ontwikkelt zich verder en helpt Heerenveen aan doelpunten. Daarna wordt hij verkocht en helpt hij ze ook nog eens aan wat geld.
Als ze hem nu verkopen missen ze die doelpunten, maar dan willen ze toch zeker het geld wel binnen hebben.
Ze missen nu het geld wat ze er over een paar jaar voor zouden willen hebben. Clubs taxeren hun spelers om op deze manier begrotingen rond te krijgen. (Twente is zo ongeveer de enige die dat niet doet) Dost zal ook op een bepaald bedrag zijn getaxeerd en ze dachten waarschijnlijk dat Ajax dat nu al wel zou neertellen, terwijl het getaxeerde bedrag bepaald is op een langere periode van Dost bij de club.quote:Op woensdag 2 februari 2011 06:30 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ze missen nu het geld en een speler die alles wil geven. In de zomerstop gaat hij voor 3,5-4 miljoen weg.
Dost zit in een moeilijk pakket bij zijn club. Hij speelt niet. Als je dan naar een betere club kunt waar ze je wel in de basis willen zetten. Ik kan me voorstellen dat je dan ver wilt gaan om toch een transfer wil krijgen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Waarom kon Mertens zich wel netjes uitlaten omtrent een mogelijkheid van een transfer terwijl Dost enorm heeft lopen brullen in de media? Op deze manier heb ik tig maal liever Mertens dan Dost.
En toch helpt Heerenveen de markt om zeep als ze al 7 miljoen gaan vragen voor een bankzitter! Zo lang er geen geld rolt zakken alle clubs langzaam aan alleen maar dieper in de rode cijfers.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:23 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Op deze manier wordt Ajax er slechter van. Het is inderdaad even wennen dat Vitesse, Utrecht en Heerenveen 'nee' verkopen, maar als elke subtopper of middenmoter de loper voor Ajax had uitgelegd dan speelden Dost en Mertens nu voor een prikje bij Ajax. En bovendien had een club als Twente dan nooit kampioen kunnen worden. Dan waren ze spelers als Elia, Ruiz dan al voortijdig kwijt geweest.
En "subtoppers moeten weer normale bedragen gaan vragen", dat is weer een stukje ouderwetse Amsterdamse arrogantie. Dream on...
Dost heeft mijn inziens niks te zeggen in dit verhaal. Hij heeft met volle(!) verstand een 5 jarig contract getekend bij Heerenveen. En dan kost hij na een half jaar uiteraard een stuk meer. Dan had hij maar een korter contract moeten tekenen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:13 schreef Komakie het volgende:
Wil niet zeggen dat ik het met je eens ben dat het niet bepaald netjes is. Ik vind die arbitragezaken sowieso tegenwoordig een beetje ver gaan. Eigenlijk is het wel goed dat er een keer nee verkocht wordt. Bijna al die zaken werden gewonnen door de speler waardoor hij alsnog weg kon.
Tel daarbij de transfersom van Carroll op en je kan tot de conclusie komen dat Ajax veeeeeel te weinig heeft gekregen voor Suarez...quote:"There were difficult moments. The first thing was Liverpool asked us for maximum discretion as they were finishing the signing of Luis Suarez.
"They feared that if the sale of Fernando leaked out they would have to pay more money to Ajax.
"So we respected their wishes and waited until we put in a transfer request."
http://www.voetbalprimeur(...)_euro_naar_Ajax.htmlquote:"Dost kan in de zomer voor 4,5 miljoen euro naar Ajax''
Als Ajax of sc Heerenveen het wil, maakt Bas Dost komende zomer alsnog zijn overstap van Friesland naar Amsterdam. Het mondelinge akkoord dat maandagavond laat tot stand kwam, blijft namelijk rechtsgeldig.
Jan Kabalt, onafhankelijke voetbaljurist, geeft in De Telegraaf tekst en uitleg over de zaak. "In principe kan Bas Dost komende zomer alsnog voor het afgesproken bedrag van 4,5 miljoen euro en de besproken toevoegingen naar Ajax als één van beide clubs zich beroepen op de mondelinge overeenkomst van maandagnacht."
"Het mondelinge akkoord blijft bindend als er tenminste geen voorbehouden zijn gemaakt", vervolgt Kabalt zijn verhaal. "Als de voorwaarden op papier zouden zijn gezet, was daar misschien de opschortende voorwaarde bijgekomen, dat de overgang uiterlijk op een bepaalde datum moest plaatsvinden. In dit geval 1 februari. Maar ik kan me niet voorstellen dat deze voorwaarde in alle hectiek telefonisch is besproken."
"In mondelinge afspraken wordt bijna nooit een termijn genoemd. Als Ajax zich beroept op de woorden van Robert Veenstra, heeft de club een sterke zaak en hebben Ajax en Heerenveen de verplichting om in de zomer alsnog uitvoering te geven aan de mondelinge overeenkomst." Dat hoeft echter niet in het voordeel van de Amsterdammers te zijn. "Als Dost en Ajax al overeenstemming bereikten over een meerjarig contract, heeft Ajax ook de plicht de transfersom aan Heerenveen te betalen. Zelfs als Dost komende maanden zwaargeblesseerd raakt."
Ik denk noch H'veen noch Ajax zin heeft in weer zo'n gigantische soap. H'veen krijgt in de zomer ook tijd genoeg om een vervanger te strikken.quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:02 schreef Agüero het volgende:
[..]
http://www.voetbalprimeur(...)_euro_naar_Ajax.html
Ik zie eigenlijk niet wat Ajax er beter mee zou doen. Grootste club van Nederland, en verreweg de grootste Nederlandse club in Europa qua aanhang.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:17 schreef hannoes het volgende:
[..]
En toch helpt Heerenveen de markt om zeep als ze al 7 miljoen gaan vragen voor een bankzitter! Zo lang er geen geld rolt zakken alle clubs langzaam aan alleen maar dieper in de rode cijfers.
Misschien is het financieel gezien gewoon niet zo handig als er elk jaar een andere provincieclub met 'maar' 20.000 fans kampioen wordt... (als je me dan toch van arrogantie beschuldigt kan ik het net zo goed even toepassen).
Dat is natuurlijk wel wat makkelijk gezegd. Weet jij precies wat er speelt tussen Heerenveen en Dost? Ik in ieder geval niet. Als werknemer moet je inderdaad luisteren naar je baas, maar je baas hoort ook zijn afspraken na te komen. Ik neem aan dat toen hij tekende Jans met hem gepraat heeft. Niemand weet wat daar gezegd is. Waarschijnlijk was Jans toen lyrisch over hem en alhoewel hij waarschijnlijk Dost geen basisplaats beloofd heeft kan ik me toch voorstellen dat dat wel de insteek was. Ik denk dat als Dost vooraf geweten had dat hij op de bank zou komen te zitten ondanks dat hij clubtopscoorder is, dat hij dan niet of in ieder geval niet voor 5 jaar had getekend.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dost heeft mijn inziens niks te zeggen in dit verhaal. Hij heeft met volle(!) verstand een 5 jarig contract getekend bij Heerenveen. En dan kost hij na een half jaar uiteraard een stuk meer. Dan had hij maar een korter contract moeten tekenen.
En uiteraard is het een probleem als je niet speelt, maar er is ook nog zoiets als luisteren naar je trainer. Wij moeten toch ook naar onze baas luisteren als werknemer? En we zijn het ook vaak niet eens etc. Die arbitrage zaak is gewoon een teken van werkweigering en kinderlijk gedrag van Dost. Had hij het maar anders moeten aanpakken.
Als ik naar een bedrijf ga en ik zou binnen een half jaar in aanmerkingen komen voor promotie zou ik natuurlijk enorme argwaan hebben. Werknemers worden vaak onder enigszins valse voorwendselen binnen gehaald. Tijdens een sollicitatie gesprek klinkt het altijd beter als dat het in werkelijkheid is.quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:26 schreef Vanduror het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel wat makkelijk gezegd. Weet jij precies wat er speelt tussen Heerenveen en Dost? Ik in ieder geval niet. Als werknemer moet je inderdaad luisteren naar je baas, maar je baas hoort ook zijn afspraken na te komen. Ik neem aan dat toen hij tekende Jans met hem gepraat heeft. Niemand weet wat daar gezegd is. Waarschijnlijk was Jans toen lyrisch over hem en alhoewel hij waarschijnlijk Dost geen basisplaats beloofd heeft kan ik me toch voorstellen dat dat wel de insteek was. Ik denk dat als Dost vooraf geweten had dat hij op de bank zou komen te zitten ondanks dat hij clubtopscoorder is, dat hij dan niet of in ieder geval niet voor 5 jaar had getekend.
Als jij naar een bedrijf gaat en jou word verteld dat je binnen een half jaar in aanmerking zal komen voor promotie en in plaats daarvan word je niet eens in overweging genomen zal jij waarschijnlijk ook eens goed nadenken of je nog wel bij dat bedrijf wil blijven. Als werknemer kan jij zelf opstappen, als voetballer zit dat er niet in.
De eerste paar wedstrijden onder FdB gingen beter inderdaad, maar die lijn en overtuiging heb ik in de wedstrijden tegen NAC en Utrecht niet gezien hoor. Dat was gewoon weer ouderwets wisselvallig. Ik vraag me dan ook af op welke wedstrijden jij die stijgende lijn baseert? Wat ik wel zag was een ploeg met te weinig creativiteit dat de kansen die het kreeg ook nog eens veelal niet benutte.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:07 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ja want je kan de eerste helft van het seizoen vergelijken met het 2e. Sowieso voegde Suarez de eerste helft van dit seizoen al niks extra's toe en speelde iedereen onder Jol belabberd. Nu onder FdB Speelt iedereen een stuk beter en zit er weer lijn en overtuiging in.
Maar ja, compleet de zelfde situatie inderdaad. Heb je uberhaupt wel nagedacht over je argument?
Klopt inderdaad, neemt natuurlijk niet weg dat we nog steeds niet helemaal weten wat er nou speelt / gespeeld heeft. Het is natuurlijk ook naief om te denken dat ie makkelijk weer weg zou komen bij Heerenveen, maar hij had natuurlijk ook niet verwacht dat het zo zou lopen. Daarnaast heeft Heerenveen het natuurlijk ook vreemd gespeeld. Feyenoord komt een halve week voor Ajax vragen wat Dost moet kosten en dan wordt er gezegd 5 miljoen en daarna komt Ajax en dan is het opeens 6 miljoen. Daaruit blijkt toch wel dat ze over zijn rug gewoon proberen meer geld te verdienen en niet zozeer dat ze hem zo verschrikkelijk graag willen houden.quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als ik naar een bedrijf ga en ik zou binnen een half jaar in aanmerkingen komen voor promotie zou ik natuurlijk enorme argwaan hebben. Werknemers worden vaak onder enigszins valse voorwendselen binnen gehaald. Tijdens een sollicitatie gesprek klinkt het altijd beter als dat het in werkelijkheid is.
Een baas hoort zijn afspraken na te komen maar je weet dat het in de werkelijkheid ook zo niet gaat. Dat is namelijk erg naïef. En ik denk dat Dost erg naïef is geweest. Als je als jonge talentvolle speler een lang contract tekent ben je natuurlijk ontzettend duur als iemand je in de tussentijd wil kopen, of je veel speelt of niet. Je weet natuurlijk zelf ook dat er in de voetballerij niks zeker is, zeker niet 5 jaar lang in de basis spelen. Stel hij had een 2 jarig contract getekend was dat heel anders geweest.
Als je baas kritiek heeft ga je toch ook proberen dat recht te zetten? En niet luidkeels roepen dat de relatie werkgever - werknemer dusdanig naar de klote is dat je dus een vrij ticket wil hebben om weg te gaan.
En je kunt als voetballer ook ontslag nemen. Je moet dan alleen je contract afkopen. En waarom gaat een speler vaak een lang contract aan? Zodat hij wat meer centen kan verdienen en de club veel geld voor de speler kan vangen als hij goed speelt. En als je dus een lang contract hebt zul je dat dus niet zo snel doen .. Hij had hier gewoon beter over moeten nadenken. Ik zie echt niet in waarom hij zich niet zoals Mertens kon gedragen. Dat is mijn inziens wel een model prof.
dat in Nederland mondelinge afspraken geldig zijnquote:Op woensdag 2 februari 2011 12:02 schreef Agüero het volgende:
[..]
http://www.voetbalprimeur(...)_euro_naar_Ajax.html
Sorry?quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:00 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
dat in Nederland mondelinge afspraken geldig zijn
quote:'Ajax troeft Juventus af en strikt talentvolle Marinkovic'
De afgelopen transferperiode wist Ajax geen enkele speler aan te trekken, maar de Amsterdammers hebben nu toch succes. Stefan Marinkovic komt per direct over van FC Luzern.
De zestienjarige linksback gaat bij Ajax in eerste instantie in de jeugdopleiding spelen weten Zwitserse media te melden. De hoofdstedelingen troeven onder meer Juventus, Sampdoria, Brescia, AS Nancy en Valenciennes af. Ook Arsenal toonde eerder interesse in Marinkovic, die een jaar geleden in Londen stage liep.
Volgens de ouders van Marinkovic is de transfer rond, maar Stefan Bucher houdt nog een slag om de arm. 'De laatste formaliteiten moeten nog geregeld worden', aldus de FC Luzern-perschef. 'We gunnen hem deze transfer en willen hem dan ook niets in de weg leggen. Wanneer Ajax zich meldt, is dan ook een eer voor Luzern.'
Marinkovic komt op dit moment uit voor Zwitserland Onder-17, maar bezit ook de Servische nationaliteit. De talentvolle verdediger sluit ook een toekomst in het Servische nationale team niet uit.
Iets met klok en klepel...quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:18 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ze missen nu het geld wat ze er over een paar jaar voor zouden willen hebben. Clubs taxeren hun spelers om op deze manier begrotingen rond te krijgen. (Twente is zo ongeveer de enige die dat niet doet) Dost zal ook op een bepaald bedrag zijn getaxeerd en ze dachten waarschijnlijk dat Ajax dat nu al wel zou neertellen, terwijl het getaxeerde bedrag bepaald is op een langere periode van Dost bij de club.
Hij is nog jong.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:22 schreef Smoofie het volgende:
Zegt Bas Dost nou Rotterdam?
http://nos.nl/artikel/215(...)r-ajax-was-rond.html
Wel heel erg
Ik wel ...quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:38 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ouder dan ik, ik haal Amsterdam en Rotterdam ook niet door elkaar
quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:39 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik wel ...
Denk altijd dat Ajax - Rotterdam is en Feyenoord - Amsterdam.
Serieusquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:40 schreef OnCraintDégun het volgende:
Hij is in het Erasmusziekenhuis in Rotterdam gekeurd
ik ook niet maar het is wel zoquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:41 schreef Smoofie het volgende:
[..]
[..]
Serieus? Ik zie de Logica niet.
AMC , wat vlakbij de Arena ligt, kan dus wel super high-tech operaties uitvoeren maar geen keuringquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:41 schreef OnCraintDégun het volgende:
[..]
ik ook niet maar het is wel zo
In Rotterdam zijn ze gespecialiseerd in keuringen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:43 schreef Smoofie het volgende:
[..]
AMC , wat vlakbij de Arena ligt, kan dus wel super high-tech operaties uitvoeren maar geen keuring
Klinkt goed, laat ze gelijk een spits ergens vandaan halen voor een prikkie die als talent gezien kan worden.quote:
Ajaxquote:
Als de talenten die we aantrekken zo goed zijn als geschreven wordt in de artikelen, dan kunnen er nog leuke tijden aankomen voor Ajax. Niet dat we de CL winnen, maar wel dat we net als onder Koeman ver komen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:57 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ajax![]()
Zou mijn ziel verkopen om dat soort tijden (weer) mee te maken.
De C'tjes zijn momenteel echt geweldig, denk dat ze zo een Heracles van de mat spelen oidquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:59 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Als de talenten die we aantrekken zo goed zijn als geschreven wordt in de artikelen, dan kunnen er nog leuke tijden aankomen voor Ajax. Niet dat we de CL winnen, maar wel dat we net als onder Koeman ver komen.
Maar het zal nog wel even duren
quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:01 schreef Smoofie het volgende:
[..]
De C'tjes zijn momenteel echt geweldig, denk dat ze zo een Heracles van de mat spelen oid
quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:02 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]Nee
Er zijn wel een paar leuke 16,17, 18 en 19 jarigen.
Tegen de lokale amateurs wel ja, al zijn ze wel vaak een categorie hoger ingedeeld maar dan nogquote:Op woensdag 2 februari 2011 23:03 schreef Smoofie het volgende:
[..], Als je de wedstrijden ziet op AjaxTV van de C1 en C2 denk je echt van "WTF, op die leeftijd it al
"
Dat is gewoon geen vergelijking wat je doetquote:Op woensdag 2 februari 2011 23:03 schreef Smoofie het volgende:
[..], Als je de wedstrijden ziet op AjaxTV van de C1 en C2 denk je echt van "WTF, op die leeftijd it al
"
Jong Heraclesquote:Op woensdag 2 februari 2011 23:07 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat is gewoon geen vergelijking wat je doetHeracles 1 bedoel je?
Ik zou mijn ziel verkopen om tien jaar eerder geboren te zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:57 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ajax![]()
Zou mijn ziel verkopen om dat soort tijden (weer) mee te maken.
Heracles 2, maar de C1 is écht goed van Ajax, alleen fysiek natuurlijk nietquote:Op woensdag 2 februari 2011 23:09 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Jong Heracles is .. Heracles 2 of Heracles C1?
Dan zou ik 4 EC1's hebben meegemaakt ipv eentjequote:Op woensdag 2 februari 2011 23:09 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik zou mijn ziel verkopen om tien jaar eerder geboren te zijn.
De A schijnen ook grote talenten in te zitten. Alleen de B schijnt iets minder te zijn. (weet ik zelf niet, alleen van horen zeggen). Maar met die talenten nu zoals toivoimaki (sp?) en die andere mafketel die net is aangetrokken. Klinkt goed allemaal!quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:15 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Heracles 2, maar de C1 is écht goed van Ajax, alleen fysiek natuurlijk niet
Kan het me niet voorstellen, maar we zullen zien.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:15 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Heracles 2, maar de C1 is écht goed van Ajax, alleen fysiek natuurlijk niet
Ik zie bij dat filmpje mezelf al in het stadion zitten. Juichend in slow-motion, tranen in de ogen! Samen met duizenden andere mensen de longen uit m'n lijf schreeuwen.quote:
Als ze niet gelijk worden weggekaapt, potentiële champions-league winnaars!quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:20 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Kan het me niet voorstellen, maar we zullen zien.Talenten van de Toekomst (A1 zijn wel geweldig)
Als we een heleboel spelers hadden behouden die in de afgelopen tien jaar zijn weggekocht hadden gehouden hadden we die CL allang gewonnen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:24 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ik zie bij dat filmpje mezelf al in het stadion zitten. Juichend in slow-motion, tranen in de ogen! Samen met duizenden andere mensen de longen uit m'n lijf schreeuwen.
[..]
Als ze niet gelijk worden weggekaapt, potentiële champions-league winnaars!
Doet wel pijn om hem in een ander shirt te zien.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:44 schreef Lindgren. het volgende:
http://www.sport1.nl/video/1162-liverpool-stoke-city.html
Suarez
"Teleurgesteld dat de overgang niet is gelukt, maar ook teleurgesteld in toch ook heerenveen en de opstelling, want jij bent netjes geweest maandag tijdens de arbitragezaak, maar... "quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:22 schreef Smoofie het volgende:
Zegt Bas Dost nou Rotterdam?
http://nos.nl/artikel/215(...)r-ajax-was-rond.html
Wel heel erg
quote:Het blijft onrustig rond Schalke 04. De prestaties vallen al van begin af bijzonder tegen en ook de winterse transfermarkt lijkt de Bundesliga-laagvlieger weinig soelaas te hebben geboden. Volgens BILD heeft trainer Felix Magath zelfs geprobeerd om Klaas-Jan Huntelaar, de duurste clubaankoop aller tijden, van de hand te doen. De coach ontkent, maar is niet mild voor de Nederlander.
Het dagblad claimt dat een tussenpersoon van Schalke op advies van Magath de Oranje-international her en der te koop heeft aangeboden. De ex-speler van onder meer Ajax kwam afgelopen zomer voor veertien miljoen euro over van AC Milan en heeft, ondanks een uitstekend begin, al acht competitiewedstrijden op rij niet meer gescoord. In de wedstrijd van afgelopen weekeinde tegen Hoffenheim werd de Nederlander zelfs al in de theepauze gewisseld.
"Nee, ik schakel geen tussenpersonen in", benadrukt Magath. "De transfermarkt steekt heel anders in elkaar. Zaakwaarnemers gaan naar clubs toe en geven aan welke spelers beschikbaar zijn." Eén dag na de nederlaag tegen Hoffenheim haalde Magath de Griek Angelos Charisteas naar Gelsenkirchen. Volgens Magath ontbreekt er, ondanks de aanwezigheid van Huntelaar, een bepaald type spits. "Iemand die kopsterk is en heer en meester in het strafschopgebied is."
Dat staat natuurlijk los van elkaar, en heeft te maken met het financieel aspect he. Huntelaars is gehaald voor 14 miljoen, en ze hopen er daar vast 12 ofzo van terug te zien. Charisteas hebben ze als gratis (transfervrij) extra'tje voor in de breedte gehaald.quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:01 schreef hello_moto1992 het volgende:
Huntelaar weg willen doen en Charisteas halen
http://www.telegraaf.nl/t(...)od__.html?sn=voetbalquote:Jozefzoon weigert aanbod
Ajax is er niet in geslaagd Florian Jozefzoon (19) langer aan zich te binden. De buitenspeler liet Danny Blind weten niet op de tweejarige aanbieding in te gaan. Na dit seizoen loopt het contract van Jozefzoon af en is hij transfervrij.
"De weigering houdt verband met het veranderde perspectief, zegt zijn zaakwaarnemer Winny Haatrecht. Florian maakte zijn debuut onder Martin Jol, maar na zijn meniscusoperatie en de trainerswissel komt hij voorlopig niet in de plannen voor. Hij is na Sulejmani, Özbiliz en Lukoki de vierde man op rechtsbuiten en achter Ebecilio, Özbiliz en El Hamdaoui ook de vierde keus op links.
Dat Jozefzoon alsnog bijtekent, sluit Haatrecht niet uit. We blijven in gesprek en zien wel of hij kansen krijgt. En anders is het beter om te vertrekken. Er is volop belangstelling uit de eredivisie. De speler van Jong Oranje staat sinds 2008 onder contract bij Ajax.
Huntelaar moet snel weer scoren anders zetten ze hem er weer naast.quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:01 schreef hello_moto1992 het volgende:
Huntelaar weg willen doen en Charisteas halen
Wat is hier het voordeel dan aan?quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:10 schreef alphalpha het volgende:
Jammer, ik kan me voorstellen dat hij wil spelen. Een verstandige zaakwaarnemer gaat akkoord met het 2 jarig contract en bespreek met Ajax de mogelijkheden tot verhuur als hij alsnog niet voldoende aan spelen toekomt.
Laten we de rode loper maar vast uitleggen Klaas-Jan, ik zie hem volgend seizoen al lekker bij Ajax in de spits lopen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:07 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Huntelaar moet snel weer scoren anders zetten ze hem er weer naast.
Als die jonge ambitie heeft, dan probeer hij die kans te pakken bij Ajax, tenzij hijzelf al inziet dat hij kwaliteit te kort komt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:19 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Wat is hier het voordeel dan aan?
Vast niet het salaris, wat vroeger nog wel eens zo kon zijn.
Een club heeft liever een transfervrije speler dan eentje op huurbasis.
quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:25 schreef alphalpha het volgende:
[..]
Als die jonge ambitie heeft, dan probeer hij die kans te pakken bij Ajax, tenzij hijzelf al inziet dat hij kwaliteit te kort komt.
Zou mooi zijn als die alweer terug wil komen. Hij hebt alles zowat al gehad, Real / Milan en Schalke... dan is Ajax de volgende clubquote:Op donderdag 3 februari 2011 10:21 schreef alphalpha het volgende:
[..]
Laten we de rode loper maar vast uitleggen Klaas-Jan, ik zie hem volgend seizoen al lekker bij Ajax in de spits lopen.
Ik begrijp er eigenlijk niets van, in het begin ging het geweldig met hem bij Schalke. Het is een club waar erg vaak onrust is en de hoog gespannen verwachtingen zelden waar gemaakt worden. Maar ook al is die Charisteas transfer vrij, dan ben je toch bezig met wanbeleid.
blijkbaar kan hij zijn talent niet waarmaken als "superspits" Real, AC Milan en Schalke. 3 "grote" clubs in grote competities, waar je je moet bewijzen/onderscheiden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:05 schreef Chewbalhaar het volgende:
Ik kan me absoluut niet voorstellen dat huntelaar terug zou willen, gewoon omdat hij makkelijk aan de slag kan in een grotere competitie dan de Nederlandse, waar hij ook veel meer verdient, maar voor jullie zou het werelds zijn, en voor hem zelf zou het ook misschien de beste oplossing zijn, als hij telkens toch buiten de pot piest bij andere clubs.
Ik vind hem ook flink overschat. Hij is goed, maar moet gewoon in het systeem passen. Dat hij bij real is geflopt is dan ook niet meer dan logisch. Bij schalke draait het sowieso verbazingwekkend slecht, ook al hebben ze Raul en Farfan ook nog lopen. Het verbaast me met name dat hij bij milan, waar hij al snel werd vergeleken met MvB, niet wat meer kansen heeft gehad...quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:23 schreef jappy-b het volgende:
[..]
blijkbaar kan hij zijn talent niet waarmaken als "superspits" Real, AC Milan en Schalke. 3 "grote" clubs in grote competities, waar je je moet bewijzen/onderscheiden.
Beter, des te sneller is hij bereid om terug te komen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:10 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Ik vind hem ook flink overschat. Hij is goed, maar moet gewoon in het systeem passen. Dat hij bij real is geflopt is dan ook niet meer dan logisch. Bij schalke draait het sowieso verbazingwekkend slecht, ook al hebben ze Raul en Farfan ook nog lopen. Het verbaast me met name dat hij bij milan, waar hij al snel werd vergeleken met MvB, niet wat meer kansen heeft gehad...
Hoe dan ook, duidelijk dus niet de wereldspits die ze in 020 iedereen graag deden geloven, maar voor ajax zou het natuurlijk geweldig zijn mocht je hem een tijdje terug kunnen halen.
Engeland is er nog hoor. Verder zie ik hem bij bijvoorbeeld Villareal ook wel spelen of Lazio bijvoorbeeld. Stukken hoger dan ajax.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:28 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als die alweer terug wil komen. Hij hebt alles zowat al gehad, Real / Milan en Schalke... dan is Ajax de volgende club
Cijfermatig is hij toch niet mislukt bij Real. Bij Milan deed hij het, naar geboden kansen, ook niet heel slecht. Bij Schalke heb ik het zelf niet zo gevolgd, maar het begin was best goed. Ik denk niet dat KJH overschat wordt, getuige zijn productie voor Oranje.quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:10 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Ik vind hem ook flink overschat. Hij is goed, maar moet gewoon in het systeem passen. Dat hij bij real is geflopt is dan ook niet meer dan logisch. Bij schalke draait het sowieso verbazingwekkend slecht, ook al hebben ze Raul en Farfan ook nog lopen. Het verbaast me met name dat hij bij milan, waar hij al snel werd vergeleken met MvB, niet wat meer kansen heeft gehad...
Hoe dan ook, duidelijk dus niet de wereldspits die ze in 020 iedereen graag deden geloven, maar voor ajax zou het natuurlijk geweldig zijn mocht je hem een tijdje terug kunnen halen.
Wie overschat hem dan. Iedereen ziet dat hij voetballend verre van geweldig is, maar wel makkelijk doelpunten scoort, en daarom een goede spits is?. Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat hij bij de beste aanvallers ter wereld hoort.quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:10 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
In z'n ajaxtijd heb ik dat hier genoeg horen zeggen hoor. Daarnaast zegt een transfersom van 27 miljoen ook genoeg, zeker voor een eredivisiespeler.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:02 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Wie overschat hem dan. Iedereen ziet dat hij voetballend verre van geweldig is, maar wel makkelijk doelpunten scoort, en daarom een goede spits is?. Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat hij bij de beste aanvallers ter wereld hoort.
Van der gijp en Snor zeggen dat hij binnen de 16 een van de beste ter wereld is.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:02 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Wie overschat hem dan. Iedereen ziet dat hij voetballend verre van geweldig is, maar wel makkelijk doelpunten scoort, en daarom een goede spits is?. Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat hij bij de beste aanvallers ter wereld hoort.
Is het ook.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:35 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Van der gijp en Snor zeggen dat hij binnen de 16 een van de beste ter wereld is.
Ze kunnen nog zo veel zeggen, maar vooralsnog willen ze hem bij 3 verschillende clubs uit 3 verschillende competities zo snel mogelijk weer kwijt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:35 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Van der gijp en Snor zeggen dat hij binnen de 16 een van de beste ter wereld is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |