Op zondag 6 februari 2011 20:28 schreef floorjeno het volgende:Hi Suesse,
Het klinkt heel herkenbaar wat je verteld, dit heb ik ook meegemaakt met de jongen waar ik mee samenwoonden, wij zijn nu uit elkaar maar dat dat is een keuze van mijn kant geweest om andere redenen.
Wat ik begrijp is dat je hier heel graag uit wil komen, de enige manier op dit stop te zetten is
je niet meer op hem richten met je aandacht en gedachten, het is eigenlijk telkens hetzelfde verhaal, je dient hem los te laten, niet los laten in de zin van hem niet meer zien, maar geestelijk, je zal je aandacht moeten verleggen naar jezelf en gaan accepteren dat je ok bent zoals je bent los van alles wat je hebt gedaan of doet.
De boosheid klinkt voor mij als onmacht omdat je gelooft wat je allemaal in je hoofd hoort,
Jij dient de baas te worden over die gedachten, wanneer je je niet meer zo naar wilt voelen dan zul je die nare gedachten die bij je opkomen onder ogen moeten komen, ok je voelt geen vertrouwen naar hem, maar dat lijkt me logisch als je al geen eens vertrouwen hebt in jezelf.
Probeer je niet meer boos te laten maken door de gedachten die bij je opkomen, blijf rustig, ontspan en durf te erkennen dat je bang bent, voel dat je bang bent en dat het niet erg is dat je bang bent maar kijk of je die angst los durft te laten en te accepteren dat je bent zoals je bent probeer niet na te denken waarom je die gedachten hebt of je er tegen te verzetten, maar accepteer eerst dat je nu eenmaal die gevoelens hebt en richt je op jezelf. Stop met vergelijken met die oude relatie, dat is geweest, dit is nu, een andere situatie. Als je echt wilt dat dit veranderd zul je moeten stoppen met denken aan toen en helemaal in het nu moeten komen.
Het vertrouwen naar hem komt wel zodra jij hem los kan laten en je op jezelf kan richten en jezelf eerst aardig gaat vinden en dat je accepteert dat jij die gevoelens hebt, het feit dat je onderbuikgevoelens krijgt is omdat je in je hoofd gaat en je voed je angst, je bent bang dat de dingen die je denkt werkelijkheid zouden kunnen worden of zijn, maar wat nu als je die gedachten eens om gaat draaien, wat nu als ik je zeg dat het zou kunnen zijn dat hij echt te vertrouwen is, durf jij dat te voelen, dat er iemand is die echt om jouw geeft zoals jij bent?
durf jij dan te voelen dat je ok bent zoals je bent, ik denk ook dat je ok bent zoals je bent en vind het niet meer dan logisch wat je voelt, je kan je er tegen verzetten maar je voelt je zoals je je voelt
wees niet boos meer of verdrietig dat je deze gedachten en angsten hebt, ze horen bij jou op dit moment en je zal er meer moeten leren omgaan, accepteer dat
wanneer je je gevoel accepteert zal het al minder worden, laat je niet meer boos maken.
Ik ken het als geen ander, de gedachten blijven maar komen en je kan het gewoon bijna niet stop zetten, maar kies er voor om er gewoon niet meer in mee te gaan, zeg stop tegen jezelf en
spreek met jezelf af: ik kies ervoor om hem te vertrouwen en ga niet meer nadenken over wat er in me op komt, ik stop daarmee, wat nog niet meteen betekend dat je het vertrouwen voelt, maar het begint met de keuze om op een positieve manier de negatieve gedachtenstroom stop te gaan zetten. Richt je op jezelf en je gevoel, wordt rustig als de gedachten opkomen en accepteer dat je het voelt, geef toe dat je bang bent en voel dat het niet uitmaakt wat er gebeurd dat het ok is en dat jij ok bent met al je gedachten en gevoelens. Richt je niet meer op die nare gedachten, zet het stop, denk ook niet meer aan het feit dat het fout zou kunnen gaan, blijf rustig en concentreer je op wat je graag wil, dat het goed gaat, en dat kan alleen als je eerst jezelf gaat accepteren door je alleen maar op jezelf te richten, stop ook terug te denken aan alles wat fout is gegaan spreek met jezelf af " vanaf vandaag kijk ik niet meer terug" ik gun mezelf een nieuwe kans, want elke keer als jij terug kijkt voel jij je weer rot, maar het is geweest en je kunt het verleden niet meer veranderen, wel hoe jij je in de toekomst gaat voelen en dat kan alleen als je richt op hoe jij je nu wilt voelen en voel je je niet fijn, niet boos worden, maar blijf rustig en accepteer dat jij je niet fijn voelt en durf te voelen dat dit mag en ga kijken wat de aanleiding is dat je je niet fijn voelt.
Het allerbelangrijkste is ook om geduld te hebben met jezelf en niet van jezelf te verwachten of te eisen dat het morgen allemaal perfect is en opgelost, nee dit kost tijd en gun jezelf de kans om dit te veranderen in jezelf en wees dus aardig tegen jezelf en blijf rustig naar jezelf, veroordeel jezelf niet want het is jouw gevoel en misschien vind je dat je het niet mag voelen, maar het is nu eenmaal zo, het begint bij accepteren.
Dat is wat ik je kan zeggen over hoe ik ermee omga
Groetjes Floorjeno