abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92163879
Hallo Fok leden,

Ik heb een groot probleem. Als ik verlief word word ik extreem onzeker en verpest de relatie die eigenlijk nog niet eens begonnen is. Ik ben hier een aantal jaren voor weggelopen. En dat doe ik sinds kort dus niet meer. En hoe graag ik ook wil en hoe hard ik ook probeer ... het speelt steeds weer op. En is erg frustrerend omdat ik de ander er pijn mee doe maar ook mezelf natuurlijk. Echter wil ik er niet voor weg blijven lopen ... want dat zou betekenen dat ik nooit een relatie meer aan kan gaan :(

Wat moet ik doen?

Ik heb in mijn verdere leven dus totaal geen last van onzekerheden. Tenminste tuurlijk ben ik wel eens onzeker maar geen abnormale dingen.

Ik besef me dat ik er misschien wel hulp voor moet gaan zoeken, maar zou eerst zelf wat onderzoek willen doen. En misschien wat mensen spreken die hier ook last van hebben of hebben gehad en het hebben overwonnen :)

En ik besef me dat ik er pas wat aan kan doen als ik weet waar het vandaan komt. Hoe kan ik er achter komen waar het vandaan komt? Ik kan me namelijk meerder dingen bedenken waar het vandaan komt en waarschijnlijk komt het ook door de combinatie van gebeurtenissen.
En stel dat ik er achter ben waar het vandaan komt hoe kan ik er met die gegevens dan voor zorgen dat het verdwijnt? Of er iets mee doen!? Mensen met ervaring hierin zou ik graag een gesprekje mee hebben :)

Alvast bedankt!

[ Bericht 10% gewijzigd door VoltVolt op 02-02-2011 10:32:52 ]
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:00:39 #2
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_92164301
Je moet er eerst achterkomen waar je relationele onzekerheid vandaankomt voor je er iets aan kan doen. Heb je daar een beeld van?
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:08:46 #3
230985 Iska
In case of fire, use stairs!
pi_92164597
Ik heb zelf erg last van bindingsangst, maar op een gegeven moment mind op nul gezet en gewoon gegaan omdat ik een meid gewoon niet voorbij wilde laten gaan. 3 Weken nauwelijks eten en trillende handen verder begon het gevoel eindelijk weg te zakken, en nu ben ik helemaal verliefd en heb ik er alleen nog last van als ik denk aan 'later'..
Misschien niet helemaal een parallelle situatie maar misschien dat deze oplossing ook werkt voor jou..
"All science is either physics or stamp collecting" || Ernest Rutherford
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
pi_92164665
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:00 schreef Telecaster het volgende:
Je moet er eerst achterkomen waar je relationele onzekerheid vandaankomt voor je er iets aan kan doen. Heb je daar een beeld van?
Hey Telecaster,

Jah dat denk ik wel. Ik heb een zeer onstabiele jeugd gehad. En ik vermoed dat het feit dat mijn moeder tegen mij loog een groot aandeel is in mijn gevoel nu. Maar goed dat zijn incidenten. Daarnaast hebben we denk ik een bindingsprobleem gehad ... ik denk niet in mijn vroege jeugd van 0 tot 10. Maar wel daarna ... ik was bijvoorbeeld vanaf mijn 15de niet veel thuis te vinden en ging mijn eigen weg en zat tot mijn 18 in internaten.

Ik weet dat je bij de oorzaak moet beginnen wil je iets aan kunnen pakken ... maar hoe doe je dat dan vraag ik mij af?

Bedankt!

[ Bericht 18% gewijzigd door VoltVolt op 02-02-2011 10:32:42 ]
pi_92164821
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:08 schreef Iska het volgende:
Ik heb zelf erg last van bindingsangst, maar op een gegeven moment mind op nul gezet en gewoon gegaan omdat ik een meid gewoon niet voorbij wilde laten gaan. 3 Weken nauwelijks eten en trillende handen verder begon het gevoel eindelijk weg te zakken, en nu ben ik helemaal verliefd en heb ik er alleen nog last van als ik denk aan 'later'..
Misschien niet helemaal een parallelle situatie maar misschien dat deze oplossing ook werkt voor jou..
Zou dit voor mij ook onder de noemer bindingsangst vallen?
Denk dat het niet 'zo makkelijk' voor mij gaat worden. Ik kan heel rationeel denken, maar op een gegeven moment nemen de irrationele gedachten gewoon de overhand hoe hard ik er ook tegen vecht :(
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:25:39 #6
230985 Iska
In case of fire, use stairs!
pi_92165242
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:14 schreef VoltVolt het volgende:

[..]

Zou dit voor mij ook onder de noemer bindingsangst vallen?
Denk dat het niet 'zo makkelijk' voor mij gaat worden. Ik kan heel rationeel denken, maar op een gegeven moment nemen de irrationele gedachten gewoon de overhand hoe hard ik er ook tegen vecht :(
Ik weet goed wat je bedoelt, heb het zelf ook (studeer natuurkunde dus dan gaat het op gegeven niet meer anders ;) ). Het vervelende is echter dat het hele geval liefde een irrationeel proces is wat je dus heel moeilijk op een rationele manier kan oplossen. Het duurde bij mij dan ook gewoon 3 weken voordat ik een beetje het irrationele rationeel kon controleren om daarmee een ander irrationeel proces zijn gang te laten gaan..
Wat ik dus wil zeggen, als je te hard focust op het irrationele (onzekerheid) zal het andere irrationele (liefde) nooit op gang komen waardoor het laatste nooit de kans krijgt het eerste te onderdrukken. Wat je dus voor elkaar moet zien te krijgen is om de eerste paar weekjes echt gewoon door te zetten en desnoods aan de anti-stress pilletjes te gaan voor een date totdat je degene echt beetje beter kent. Want ook kan helpen is om er na een paar dates het er een beetje over te hebben. Wanneer je degene een beetje beter kent en vertrouwd zal je onzekerheidsgevoel vanzelf afnemen en komt er plaats voor iemand leuk vinden/verliefd worden.
Laatste tip: Het helpt sowieso als het iemand is die je al beetje kent. Is al een aardige drempel minder
"All science is either physics or stamp collecting" || Ernest Rutherford
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
pi_92165431
Hey,

Ik heb precies hetzelfde!! (althans, op basis van wat je nu verteld hebt denk ik dat). Ik ga altijd zo raar doen als ik verliefd ben, daar is geen enkele ratio tegen opgewassen. Verschrikkelijk irritant ;)
pi_92165972
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:25 schreef Iska het volgende:

[..]

Ik weet goed wat je bedoelt, heb het zelf ook (studeer natuurkunde dus dan gaat het op gegeven niet meer anders ;) ). Het vervelende is echter dat het hele geval liefde een irrationeel proces is wat je dus heel moeilijk op een rationele manier kan oplossen. Het duurde bij mij dan ook gewoon 3 weken voordat ik een beetje het irrationele rationeel kon controleren om daarmee een ander irrationeel proces zijn gang te laten gaan..
Wat ik dus wil zeggen, als je te hard focust op het irrationele (onzekerheid) zal het andere irrationele (liefde) nooit op gang komen waardoor het laatste nooit de kans krijgt het eerste te onderdrukken. Wat je dus voor elkaar moet zien te krijgen is om de eerste paar weekjes echt gewoon door te zetten en desnoods aan de anti-stress pilletjes te gaan voor een date totdat je degene echt beetje beter kent. Want ook kan helpen is om er na een paar dates het er een beetje over te hebben. Wanneer je degene een beetje beter kent en vertrouwd zal je onzekerheidsgevoel vanzelf afnemen en komt er plaats voor iemand leuk vinden/verliefd worden.
Laatste tip: Het helpt sowieso als het iemand is die je al beetje kent. Is al een aardige drempel minder
Bedankt is Iska!

Het verhaal is dat in mijn laatste ervaring. Dat zij zelf zei (omdat ze het gevoel zelf ook herkend) dat het gevoel er mocht zijn.Ik heb er dus veel met haar over gesproken. Vaak als ik het op voelde komen dan sprak ik er heel open met haar over ... dat is heel fijn want het haalt het gevoel gelijk weg. Echter werd ik op een geven moment afhankelijk van haar met mijn gevoel ... en dat trok zij terecht gezien niet. Echter kon ik er met haar dus heel goed over praten. Maar het ging dus steeds op en neer met mijn gevoel en door met haar te praten verdween het gevoel dan weer even. Alleen heb ik in dit geval het idee dat ik het er misschien wel juist extra mee opgewekt heb?
Want het werd er dus niet minder door ... integendeel. Het leek wel of het op het laatst het sterkste was omdat ik toen ook niet meer werkelijkheid en on-werkelijkheid kon scheiden rationeel irrationeel :(

[ Bericht 3% gewijzigd door VoltVolt op 02-02-2011 10:32:26 ]
pi_92166209
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:31 schreef Saskia1984 het volgende:
Hey,

Ik heb precies hetzelfde!! (althans, op basis van wat je nu verteld hebt denk ik dat). Ik ga altijd zo raar doen als ik verliefd ben, daar is geen enkele ratio tegen opgewassen. Verschrikkelijk irritant ;)
Ok en verpest het ook jou relatie(s)? Of begon het er niet eens of juist niet door?
pi_92166599
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:49 schreef VoltVolt het volgende:

[..]

Ok en verpest het ook jou relatie(s)? Of begon het er niet eens of juist niet door?
Ja, het heeft voor mij al een aantal relaties verpest. Het begon altijd wel goed, ik kan me in het begin vaak wel redelijk inhouden, maar ik word dan steeds verliefder en op een gegeven moment ga ik dan heel vervelend doen :@ Terwijl ik heel rationeel kan nadenken, maar mijn gevoelens worden dan zo sterk dat het niks meer uitmaakt, ik kan me dan niet meer inhouden. Ik weet niet wat jij bedoelt met je onzekerheid, maar ik word zelf bijv. heel afhankelijk, jaloers...
pi_92168085
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:58 schreef Saskia1984 het volgende:

[..]

Ja, het heeft voor mij al een aantal relaties verpest. Het begon altijd wel goed, ik kan me in het begin vaak wel redelijk inhouden, maar ik word dan steeds verliefder en op een gegeven moment ga ik dan heel vervelend doen :@ Terwijl ik heel rationeel kan nadenken, maar mijn gevoelens worden dan zo sterk dat het niks meer uitmaakt, ik kan me dan niet meer inhouden. Ik weet niet wat jij bedoelt met je onzekerheid, maar ik word zelf bijv. heel afhankelijk, jaloers...
Ok dat lijkt idd heel sterk op wat ik ook ervaar idd! En ik heb het steeds over onzekerheid omdat het daarmee begint (bij mij ;)) Waarschijnlijk bij jou ook ... je word bijv, jaloers omdat je een onzeker gevoel hebt. Het probleem bij ons is denk ik dat wij het gevoel gaan voeden. Dus je hebt een onzeker gevoel ... daar zetten wij negatieve gedachte bij ... daar krijg je dan weer een nog sterker gevoel van en daar krijg je weer nog sterkere irrationele gedachten en gevoelens. Waar bij het bij een 'normaal iemand' echter bij die eerste gedachte blijft escaleert het bij ons door over en weer te gaan van gedachte en gevoel ... snappie?

Naar mijn mening komt hoe we reageren dus voor uit onze eigen onzekerheid ... vandaar dat ik het daar dus steeds over heb ,)

Belangrijkere vraag is denk ik hoe komen we er van af!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:05:29 #12
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_92171330
Mijn vriendin heeft dat ook. Ze moet soms iets heel positiefs ombuigen naar iets negatiefs, alsof ze break even wilt lopen op haar gevoelens. Altijd de bevestiging zoeken. En als ze dan niet blij is met iets wat is gebeurd (een vrouwelijke collega waar ik mee ga lunchen) dan komt ze met een soort van wraakactie, dat een kerel haar heeft gesmst en haar uit had gevraagd. Ze doet dit onbewust. Ik denk dat dit uiteindelijk wel goedkomt. Hou in ieder geval genoeg van haar om dit op te lossen.
No bad soldiers under a good leader
pi_92173270
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:05 schreef Rbhp het volgende:
Mijn vriendin heeft dat ook. Ze moet soms iets heel positiefs ombuigen naar iets negatiefs, alsof ze break even wilt lopen op haar gevoelens. Altijd de bevestiging zoeken. En als ze dan niet blij is met iets wat is gebeurd (een vrouwelijke collega waar ik mee ga lunchen) dan komt ze met een soort van wraakactie, dat een kerel haar heeft gesmst en haar uit had gevraagd. Ze doet dit onbewust. Ik denk dat dit uiteindelijk wel goedkomt. Hou in ieder geval genoeg van haar om dit op te lossen.
Denk dat het handig is voor haar de ze realiseert dat ze zelf voor deze gevoelens zorgt ... en niet denk dat het door een bepaalde situatie komt ;)
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:18:04 #14
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_92174739
Pas op, voor je het weet is het borderline...
pi_92174881
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:18 schreef Rbhp het volgende:
Pas op, voor je het weet is het borderline...
Bij mij bedoel je?
pi_92175156
Verschijnselen

Mensen met borderline hebben minstens 5 van de volgende verschijnselen.

Ze proberen krampachtig te voorkomen dat iemand ze in de steek laat. En alleen maar denken dat ze in de steek gelaten worden, is al genoeg om krampachtig te proberen dat te voorkomen.
Ze hebben intense relaties met anderen, maar die zijn ook heel instabiel. Ze denken heel zwart-wit over hun relaties: of iemand is geweldig of hij is waardeloos.
Ze hebben steeds een ander beeld of gevoel van zichzelf. Dat wisselt sterk.
Ze zijn impulsief. Dat heeft negatieve gevolgen voor henzelf op minstens twee gebieden: geldverspilling, veel wisselende seksuele contacten, misbruik van alcohol en drugs, roekeloos rijden, vreetbuien.
Ze doen pogingen tot zelfdoding, dreigen daarmee, of verwonden zichzelf.
Ze hebben sterk wisselende stemmingen als reactie op gebeurtenissen. Dit geeft periodes van grote somberheid, prikkelbaarheid of angst. Dit duurt meestal enkele uren, en bijna nooit langer dan een paar dagen.
Ze hebben een blijvend gevoel van leegte.
Ze hebben last van intense woede, die niet past in de situatie en de situatie ook niet oplost. Of ze hebben moeite hun boosheid te beheersen. Ze hebben dan ook driftbuien, blijvende woede, of hebben geregeld vechtpartijen.
Ze hebben paranoïde ideeën. Dit is het idee achtervolgd of bedreigd te worden. Die ideeën komen in stress-situaties. De ideeën gaan ook weer voorbij. Of ze dissociëren ernstig. Dan hebben ze het gevoel er niet meer bij te zijn en als het ware weg te raken. Soms weten ze dan niet meer precies wat er gebeurd is.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:28:40 #17
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_92175234
Nee, niet per se jij, in zijn algemeenheid, dat is toch een trent ;)

Iedereen is weleens onzeker, ik nu ook, mijn vriendin is uit met vrienden voor dinner en drankjes (ik zit in China, het is hier 22.30). Dan denk ik ook, hmm. Het slaat nergens op.
pi_92175480
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:28 schreef Rbhp het volgende:
Nee, niet per se jij, in zijn algemeenheid, dat is toch een trent ;)

Iedereen is weleens onzeker, ik nu ook, mijn vriendin is uit met vrienden voor dinner en drankjes (ik zit in China, het is hier 22.30). Dan denk ik ook, hmm. Het slaat nergens op.
aaah ok ik snap je ;) En jah wat je zegt herken ik wel ... dat heeft idd iedereen ... bij mij slaat dat dus door ;) Een aantal van die borderline symptomen zijn wel kenmerkend voor het gevoel waar het in mijn geval om gaat ,)

Maar goed zo ver gaat het bij mij ook weer niet lol ... als er borderline light was geweest misschien wel?!

[ Bericht 5% gewijzigd door VoltVolt op 01-02-2011 15:45:40 ]
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:45:34 #19
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_92176126
Je maakt jezelf onnodig gek. Kijk in de spiegel en zie jezelf. Niks mis mee. Waarom zou hij niet verliefd/gek op je zijn?!

In het geval hierboven, logisch, vrienden, eten, drinken, normale mensen doen dit. Normale mensen gaan ook niet vreemd of doen rare dingen ;)

Ik geloof heel erg in, what is meant to be is meant to be. Dus als jullie niet voortbestemd zijn, dan gaat het uiteindelijk toch fout. Dit betekent niet dat je er niet voor hoeft te werken en je er niet om hoeft te geven, integendeel. Maar soms lopen relaties anders, zowel in positieve als negatieve zin.
pi_92177016
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:45 schreef Rbhp het volgende:
Je maakt jezelf onnodig gek. Kijk in de spiegel en zie jezelf. Niks mis mee. Waarom zou hij niet verliefd/gek op je zijn?!

In het geval hierboven, logisch, vrienden, eten, drinken, normale mensen doen dit. Normale mensen gaan ook niet vreemd of doen rare dingen ;)

Ik geloof heel erg in, what is meant to be is meant to be. Dus als jullie niet voortbestemd zijn, dan gaat het uiteindelijk toch fout. Dit betekent niet dat je er niet voor hoeft te werken en je er niet om hoeft te geven, integendeel. Maar soms lopen relaties anders, zowel in positieve als negatieve zin.
Was het maar waar dat ik me onnodig gek maakte dan was ik nu een super leuke relatie aan het opbouwen met een leuke meid waar ik een enorme band mee had ... ipv van dat zei het van het weekend stop heeft moeten zetten omdat ze het niet meer trok ;)

Wat natuurlijk ook kan is dat zij het niet voor mij was. Maar dan val ik dus op vrouwen die ik niet kan vertrouwen :P ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door VoltVolt op 01-02-2011 16:11:14 ]
pi_92181755
edit bericht

[ Bericht 94% gewijzigd door VoltVolt op 01-02-2011 18:10:48 ]
pi_92185226
De echte ervaringsdeskundige zijn niet zo heel makkelijk te vinden ben ik bang :P

[ Bericht 1% gewijzigd door VoltVolt op 02-02-2011 10:32:00 ]
pi_92338084
Hi Volt Volt,

Het is iets waar veel mensen last van hebben denk ik. Ik zelf ken het onzeker zijn ook erg goed.
Volgens mij is het aanpakken van dit probleem niet zo heel moeilijk.
Het begint volgens mij bij de acceptatie dat je je zo voelt. Accepteren dat het er is en dat het er mag zijn, je kunt er wel over praten met de ander, maar daarmee lost het zich niet op en die ander kan het ook niet voor jou oplossen. Het is het belangrijkste dat je het gewoon accepteert voor jezelf en door het er te laten zijn voed je het al minder. Daarnaast kun je gaan kijken waarom voel je je onzeker? Waar ben je bang voor dan, wat is het ergste wat je kan gebeuren? Accepteer ook deze gedachten en angsten. Maar weet dat het maar gedachten zijn, gedachtens kunnen je niets maken. Het gaat toch uiteindelijk om wat je voelt voor die ander. En het is volgens mij logisch dat je in het begin wat onzeker kan zijn, maar kijk dan waarom je je zo afhankelijk gaat voelen van die ander en je niet bij jezelf blijft, bij je eigen gevoel. En daar begint het volgens mij ook bij, jezelf goed genoeg vinden en je prettig voelen bij jezelf, want zodra je je prettig genoeg voelt bij jezelf en zeker genoeg bent van jezelf dan heb je geen reden meer om onzeker te zijn. Het is puur in je hoofd schieten en wanneer je weet dat je erover na gaat denken ben je al niet meer in je gevoel. Het lijkt er dan op dat je jezelf niet goed genoeg vind en niet op je gevoel vertrouwt en dat is een kwestie van oefenen en wennen, maar dat kun je alleen zelf door bij jezelf te blijven en op jezelf te blijven vetrouwen en in jezelf te blijven geloven en als je werkelijk iets voelt voor die ander dan is het een kwestie van die stemmetje in je hoofd tegenspreken en doorzetten, weten dat je onzeker raakt en het accepteren en er niet tegen vechten, gewoon accepteren en loslaten van de angsten die je erbij hebt, welke dit ook mogen zijn. Dus kijken naar waar je bang voor bent als je dat weet kun je die angsten loslaten en zal je ook niet meer tegen het gevoel hoeven te vechten. want onzekerheid zijn betekend dat je niet genoeg vertrouwen hebt in jezelf, maar je bent toch gewoon zoals je bent en dat is toch ok?
pi_92388907
Heeey Foorjeno,

Dank je voor je antwoord! :) Gelukkig heb ik nog contact met de meid waar het hierboven over gaat. Ik verpeste het met mijn gevoel, maar ondertussen ben ik ook zo open en eerlijk geweest naar haar dat ik zij daar vermoed ik ook de waarde van inziet. Dus ik was even van het gevoel af en zat er 2 dagen later weer gelijk in doordat ik weer contact met haar heb. Op zich heel goed want ik kan gelijk door met waar ik mee bezig was ;)

Echter ben ik in de tussentijd erachter gekomen dat doordat zij tegen mij zei dat het gevoel er mocht zijn ik dat op een verkeerde manier gebruikte. Elke keer als ik erin schoot dan kon ik dat door er met haar over te praten vanaf komen. En dan word zij als een drugs voor mij waar ik heel snel aan verslaafd (afhankelijk) van word. Door haar steeds weer nodig te hebben om er vanaf te komen. En waardoor het gevoel uiteindelijk alleen maar erger werd. Natuurlijk had ik dat nooit mogen doen ... echter wist ik niet beter natuurlijk en nu wel. :)

Ik vind het fijn om je stukje te lezen omdat ik min of meer al een beetje aan het doen ben wat je hier omschrijft. Ik hou het nu volledig bij mezelf en confronteer haar er niet meer mee. En probeer steeds terug te denken aan waar het gevoel vandaan komt en dat is mijn eigen onzekerheid. Ik denk dat ik er nog een beetje teveel mee aan het vechten ben. Wat ik vanaf nu ook zal proberen los te laten. Je beschrijf ook om terug te denken aan welke onzekerheid het veroorzaakt en het dan los te laten ... ik denk dat ik dat ook nog wat beter moet gaan toepassen op de manier hoe je omschrijft om er uiteindelijk 'helemaal' los van te komen. Dus ik denk dat ik heel veel aan je stukje tekst/uitleg ga hebben! En dat het me echt gaat helpen ... bedankt daarvoor! :) :) :)

accepteren ... terug naar waar het vandaan komt ... loslaten :) Het terug naar rationeel denken paste ik al toe nu het nog beter accepteren en het loslaten!

Ik heb dus totaal geen reden om mezelf onzeker te voelen en dat besef ik me ergens heel goed alleen voelt het dus zeker nog niet altijd zo ;)

Je klinkt alsof je dit toepast op jezelf en dat het ook werkt op deze manier ... klopt dat?

Heeeel erg bedankt! :) :) :)

[ Bericht 8% gewijzigd door VoltVolt op 05-02-2011 22:32:07 ]
pi_92392879
Hi Volt Volt,

Dat klopt, ik pas het ook toe op mezelf met alles eigenlijk wel.
Ik heb heel veel moeite gehad en nog wel om bij mezelf te blijven,
ik vond het heel fijn om mij helemaal afhankelijk te voelen van een ander,
maar dat is niet de bedoeling, het is de bedoeling dat je bij je eigen gevoel blijft zodat
je ook helemaal jezelf kunt zijn naast de ander.
Ik raakte hierdoor ook een deel van mezelf kwijt omdat ik zo ging hangen aan die ander
en dat wil ik nooit meer mee maken. Het is juist heel fijn om je zeker te voelen over jezelf
en bij jezelf te kunnen blijven en daarnaast bij een ander te zijn. Het zal voor mij
altijd opletten blijven dat ik goed bij mezelf blijf, omdat het toch in mij zit " de hang naar een ander" maar het is ook afhankelijk van de persoon die je tegenover je hebt. Zodra je je echt op je gemak voelt bij iemand zal die behoefte ook minder of niet aanwezig meer zijn om aan de ander te gaan hangen.

Het is dus belangrijk om goed bij je gevoel te blijven en te voelen of je je echt werkelijk op je gemak voelt bij iemand, wanneer je altijd nerveus wordt bij iemand dan betekend dit misschien ook dat je je niet zo op je gemak voelt bij die persoon en dat hoeft dan niet altijd aan jou te liggen. Dat is wat ik heb ervaren met iemand waar een relatie mee aanging. Wat ik ook deed ik bleef telkens zo'n onzeker gevoel houden bij alles wat ik deed en moest ik uiteindelijk tot de pijnlijke conclusie komen dat ik mezelf aan het wijs maken was dat ik iets met die persoon wilde opbouwen, maar gevoelsmatig voelde ik me helemaal niet fijn genoeg bij die persoon.

Zo heb ik ervaren hoe je met je hoofd jezelf ook wijs kunt maken van iemand te houden. Dat is heel vreemd om te ervaren. Het ging niet zo goed met mijn relatie en ik had mezelf toen voorgenomen dat het over was met die persoon, waar ik nu achter ben dat ik me juist heel fijn bij voelde ondanks de strubbelingen.

Toen kwam ik iemand anders tegen en in mijn hoofd heb ik toen de beslissing genomen dat het beter was en dat deze persoon mij kon bieden wat ik wilde. Maar dat was niet mijn gevoel en ik heb me dus ook continu onzeker gevoeld. Kijk dus goed wat je werkelijke gevoel is, voel je je echt fijn bij iemand en is je onzekerheid puur iets tijdelijks of voel je je onzeker omdat je je eigenlijk gewoon niet op je gemak voelt bij die persoon maar maak je jezelf dat wijs met je hoofd?

Deze ervaring was een hele grote les voor mij maar heeft me uiteindelijk wel weer sterker gemaakt en me duidelijker gemaakt hoe belangrijk het is om bij je gevoel te blijven.

Groetjes Floorjeno
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')