Hey Telecaster,quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:00 schreef Telecaster het volgende:
Je moet er eerst achterkomen waar je relationele onzekerheid vandaankomt voor je er iets aan kan doen. Heb je daar een beeld van?
Zou dit voor mij ook onder de noemer bindingsangst vallen?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:08 schreef Iska het volgende:
Ik heb zelf erg last van bindingsangst, maar op een gegeven moment mind op nul gezet en gewoon gegaan omdat ik een meid gewoon niet voorbij wilde laten gaan. 3 Weken nauwelijks eten en trillende handen verder begon het gevoel eindelijk weg te zakken, en nu ben ik helemaal verliefd en heb ik er alleen nog last van als ik denk aan 'later'..
Misschien niet helemaal een parallelle situatie maar misschien dat deze oplossing ook werkt voor jou..
Ik weet goed wat je bedoelt, heb het zelf ook (studeer natuurkunde dus dan gaat het op gegeven niet meer andersquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:14 schreef VoltVolt het volgende:
[..]
Zou dit voor mij ook onder de noemer bindingsangst vallen?
Denk dat het niet 'zo makkelijk' voor mij gaat worden. Ik kan heel rationeel denken, maar op een gegeven moment nemen de irrationele gedachten gewoon de overhand hoe hard ik er ook tegen vecht
Bedankt is Iska!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:25 schreef Iska het volgende:
[..]
Ik weet goed wat je bedoelt, heb het zelf ook (studeer natuurkunde dus dan gaat het op gegeven niet meer anders). Het vervelende is echter dat het hele geval liefde een irrationeel proces is wat je dus heel moeilijk op een rationele manier kan oplossen. Het duurde bij mij dan ook gewoon 3 weken voordat ik een beetje het irrationele rationeel kon controleren om daarmee een ander irrationeel proces zijn gang te laten gaan..
Wat ik dus wil zeggen, als je te hard focust op het irrationele (onzekerheid) zal het andere irrationele (liefde) nooit op gang komen waardoor het laatste nooit de kans krijgt het eerste te onderdrukken. Wat je dus voor elkaar moet zien te krijgen is om de eerste paar weekjes echt gewoon door te zetten en desnoods aan de anti-stress pilletjes te gaan voor een date totdat je degene echt beetje beter kent. Want ook kan helpen is om er na een paar dates het er een beetje over te hebben. Wanneer je degene een beetje beter kent en vertrouwd zal je onzekerheidsgevoel vanzelf afnemen en komt er plaats voor iemand leuk vinden/verliefd worden.
Laatste tip: Het helpt sowieso als het iemand is die je al beetje kent. Is al een aardige drempel minder
Ok en verpest het ook jou relatie(s)? Of begon het er niet eens of juist niet door?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:31 schreef Saskia1984 het volgende:
Hey,
Ik heb precies hetzelfde!! (althans, op basis van wat je nu verteld hebt denk ik dat). Ik ga altijd zo raar doen als ik verliefd ben, daar is geen enkele ratio tegen opgewassen. Verschrikkelijk irritant
Ja, het heeft voor mij al een aantal relaties verpest. Het begon altijd wel goed, ik kan me in het begin vaak wel redelijk inhouden, maar ik word dan steeds verliefder en op een gegeven moment ga ik dan heel vervelend doenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:49 schreef VoltVolt het volgende:
[..]
Ok en verpest het ook jou relatie(s)? Of begon het er niet eens of juist niet door?
Ok dat lijkt idd heel sterk op wat ik ook ervaar idd! En ik heb het steeds over onzekerheid omdat het daarmee begint (bij mijquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:58 schreef Saskia1984 het volgende:
[..]
Ja, het heeft voor mij al een aantal relaties verpest. Het begon altijd wel goed, ik kan me in het begin vaak wel redelijk inhouden, maar ik word dan steeds verliefder en op een gegeven moment ga ik dan heel vervelend doenTerwijl ik heel rationeel kan nadenken, maar mijn gevoelens worden dan zo sterk dat het niks meer uitmaakt, ik kan me dan niet meer inhouden. Ik weet niet wat jij bedoelt met je onzekerheid, maar ik word zelf bijv. heel afhankelijk, jaloers...
Denk dat het handig is voor haar de ze realiseert dat ze zelf voor deze gevoelens zorgt ... en niet denk dat het door een bepaalde situatie komtquote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:05 schreef Rbhp het volgende:
Mijn vriendin heeft dat ook. Ze moet soms iets heel positiefs ombuigen naar iets negatiefs, alsof ze break even wilt lopen op haar gevoelens. Altijd de bevestiging zoeken. En als ze dan niet blij is met iets wat is gebeurd (een vrouwelijke collega waar ik mee ga lunchen) dan komt ze met een soort van wraakactie, dat een kerel haar heeft gesmst en haar uit had gevraagd. Ze doet dit onbewust. Ik denk dat dit uiteindelijk wel goedkomt. Hou in ieder geval genoeg van haar om dit op te lossen.
Bij mij bedoel je?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:18 schreef Rbhp het volgende:
Pas op, voor je het weet is het borderline...
aaah ok ik snap jequote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:28 schreef Rbhp het volgende:
Nee, niet per se jij, in zijn algemeenheid, dat is toch een trent
Iedereen is weleens onzeker, ik nu ook, mijn vriendin is uit met vrienden voor dinner en drankjes (ik zit in China, het is hier 22.30). Dan denk ik ook, hmm. Het slaat nergens op.
Was het maar waar dat ik me onnodig gek maakte dan was ik nu een super leuke relatie aan het opbouwen met een leuke meid waar ik een enorme band mee had ... ipv van dat zei het van het weekend stop heeft moeten zetten omdat ze het niet meer trokquote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:45 schreef Rbhp het volgende:
Je maakt jezelf onnodig gek. Kijk in de spiegel en zie jezelf. Niks mis mee. Waarom zou hij niet verliefd/gek op je zijn?!
In het geval hierboven, logisch, vrienden, eten, drinken, normale mensen doen dit. Normale mensen gaan ook niet vreemd of doen rare dingen
Ik geloof heel erg in, what is meant to be is meant to be. Dus als jullie niet voortbestemd zijn, dan gaat het uiteindelijk toch fout. Dit betekent niet dat je er niet voor hoeft te werken en je er niet om hoeft te geven, integendeel. Maar soms lopen relaties anders, zowel in positieve als negatieve zin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |