abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93322862
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:42 schreef Surfergirl het volgende:
Nee want voorheen is er een periode geweest dat ik hem ook heel vaak zag en dat ging ook niet zo denderend, kregen veel commentaar van mijn vriendinnen en ik werd met de dag onzekerder! In eerste instantie was hij het die met het idee kwam om misschien elkaar iets minder te zien en ik vind het zelf een prima idee maar toch trekken we op de een of andere manier altijd heel sterk naar elkaar toe, en gaan we elkaar steeds vaker zien tot we elkaar weer heel erg veel zien.
Ok en is het dan een gevoel ... of een gevoel in combinatie met gedachte?
pi_93323191
Een gevoel in combinatie met een gedachte, zeker weten. Er gebeurt iets wat afwijkt van het patroon. Dus stel hij zegt iedere dag voor zijn werk iets tegen me, als het dan een keer niet gebeurt dan komt er eerst een gedachte: Waarom hoor ik niks? Dan ontwikkelt zich dat rotte gevoel in mijn maag wat jullie vast allemaal herkennen. En dan komen er meerdere gedachtes, en uiteindelijk de eindgedachte is altijd: Zou hij het gaan uitmaken. Niet echt prettig. En ik merk dat hoe meer ik hem zie hoe eerder ik dit soort gedachtes ontwikkel. En ik had dus de afgelopen maanden er helemaal geen last meer van en vandaag sloeg het hard in. Ik word zo opgehaald over een kwartier dus ben echt benieuwd hoe hij vanavond gaat doen. Maar ik moet hem toch even zeggen dat we elkaar wat minder moeten zien, zoals de laatste maanden want dit is echt niet goed.
pi_93323628
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:59 schreef Surfergirl het volgende:
Een gevoel in combinatie met een gedachte, zeker weten. Er gebeurt iets wat afwijkt van het patroon. Dus stel hij zegt iedere dag voor zijn werk iets tegen me, als het dan een keer niet gebeurt dan komt er eerst een gedachte: Waarom hoor ik niks? Dan ontwikkelt zich dat rotte gevoel in mijn maag wat jullie vast allemaal herkennen. En dan komen er meerdere gedachtes, en uiteindelijk de eindgedachte is altijd: Zou hij het gaan uitmaken. Niet echt prettig. En ik merk dat hoe meer ik hem zie hoe eerder ik dit soort gedachtes ontwikkel. En ik had dus de afgelopen maanden er helemaal geen last meer van en vandaag sloeg het hard in. Ik word zo opgehaald over een kwartier dus ben echt benieuwd hoe hij vanavond gaat doen. Maar ik moet hem toch even zeggen dat we elkaar wat minder moeten zien, zoals de laatste maanden want dit is echt niet goed.
Ok nou sterkte zo meteen ... het zal wel goed komen ... ik weet het wel zeker ... want er is niets aan de hand dat weet ik en dat weet jij net zo goed! ;)
pi_93323720
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:07 schreef VoltVolt het volgende:

[..]

Ok nou sterkte zo meteen ... het zal wel goed komen ... ik weet het wel zeker ... want er is niets aan de hand dat weet ik en dat weet jij net zo goed! ;)
Dankje! Ja dat is altijd het lastigste, achteraf weet je welke gedachtes rationeel zijn en welke niet. En op die onzekere momenten kun je dat niet meer zo goed onderscheiden en voelt alles heel rationeel terwijl het dat eigenlijk helemaal niet is.
pi_93323918
Jah je weet het nu al ...

alleen escaleert het net weer iets te ver. Als je nu bewust bent van deze situatie (het langer bij elkaar zijn) dan zou ik proberen er de volgende keer ietsje bewuster mee om te gaan. Zo van opgelet ... net lang bij elkaar geweest.

achjah je moet het ook gewoon ervaren en meemaken.
pi_93324547
Sterkte Surfergirl. Uiteindelijk zul je zien dat er niks aan de hand is, het komt echt wel goed!

Mijn irrationele gedachtengang is nu echt even weg. Ook een uur na dato voel ik niks en heb ik niet de neiging om elke 5 minuten mijn telefoon of facebook te checken. Ik gebruik dit moment om me eventjes helemaal nergens mee bezig te houden dan surfen op het net met de tv op de achtergrond. Eventjes helemaal rust..........pffff.....als ik er nu aan denk hoe ik me gister en vandaag voelde en dat vergelijk met dit moment, wat een wereld van verschil! Het besef is nu pas echt aanwezig. Loslaten!

Aan de andere kant is er ook een opluchting omdat ik gewoon heel bang was dat het loslaat proces van haar kant al plaats had gevonden door al mijn shit.....helemaal niks van waar. Ik moet het gewoon op een luchtige manier bekijken allemaal....makkerlijker gezegd dan gedaan, maar ik hoop echt dat ik me de rest van de tijd tot haar weerzien dit aan kan houden, want dat voelt best goed.
diseased rhinoceros pizzle
pi_93324965
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:08 schreef Surfergirl het volgende:

Dankje! Ja dat is altijd het lastigste, achteraf weet je welke gedachtes rationeel zijn en welke niet. En op die onzekere momenten kun je dat niet meer zo goed onderscheiden en voelt alles heel rationeel terwijl het dat eigenlijk helemaal niet is.
Ik zei het laatst ook al tegen Suesse ... volgens mij helpt het mij nu echt door er voor mezelf vanuit te gaan en nu te denken dat elke negatieve gedachte irrationeel is. Het helpt me omdat ik nu niet meer hoef te denken van .. ja maar ... of als ...
En als ik mezelf die opening geef jah dan gaat het mis en schiet het bij mij ook door ... want dan kan je blijven twijfelen en maak je het jezelf ook wel heel moeilijk denk ik.
Dat betekend denk ik wel dat ik zo naïef ben als de pest ... maar goed liever naïef ... dan mezelf gek maken met gedachten. En misschien moet ik dan wel altijd op deze manier door het leven of misschien worden die gevoelens dan ook langzaam minder door de ervaring?! Dat weet ik nog niet en de tijd zal het leren?
Voor me gevoel lijkt het een beetje op stoppen met roken ... een trekje en je zit er weer in.
pi_93325769
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:29 schreef VoltVolt het volgende:
Voor me gevoel lijkt het een beetje op stoppen met roken ... een trekje en je zit er weer in.
Hmm...laat dat toevallig iets zijn waar ik binnenkort ook een begin mee maak. Hoop ik van het ene af te zijn, word ik alweer met het andere geconfronteerd :P Volgens mij had Jan Geurtz ook een boek over de spirituele kant van stoppen met roken...even zoeken hoor....... :{
pi_93328036
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:42 schreef Flylib het volgende:

[..]

Hmm...laat dat toevallig iets zijn waar ik binnenkort ook een begin mee maak. Hoop ik van het ene af te zijn, word ik alweer met het andere geconfronteerd :P Volgens mij had Jan Geurtz ook een boek over de spirituele kant van stoppen met roken...even zoeken hoor....... :{
Ik zit nu in mn 8ste week met stoppen met roken en het gaat me goed af ... dat is (ook) een kwestie van doen! Inzien waarom je het niet meer wil (er is namelijk geen enkele reden te bedenken waarom je zou roken) Elke reden is een smoesje aan jezelf om het goed te praten. Als je die redenen niet meer hebt is het niet zo moeilijk meer om te stoppen. Inzicht ....
pi_93330093
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:25 schreef VoltVolt het volgende:

[..]

Ik zit nu in mn 8ste week met stoppen met roken en het gaat me goed af ... dat is (ook) een kwestie van doen! Inzien waarom je het niet meer wil (er is namelijk geen enkele reden te bedenken waarom je zou roken) Elke reden is een smoesje aan jezelf om het goed te praten. Als je die redenen niet meer hebt is het niet zo moeilijk meer om te stoppen. Inzicht ....
Er is ook geen enkele reden. Sterker nog: het heeft mijn zwakte alleen maar verder gevoed. Alle stress in mijn hoofd zorgde ervoor dat ik meer ging roken, en nu voel ik het gewoon. Er is niks goeds aan, het is smerig....ik zal er snel van af zijn, dat ben ik mezelf verschuldigd.
pi_93340655
Achter gezien klopt de vergelijking met het niet roken en het gevoel niet helemaal. Het lijkt alsof ik zeg dat 1 gedachte genoeg is om je erin te zuigen. Echter denk ik nog steeds wel eens aan roken alleen geef ik mezelf er niet aan toe. Dus de gedachte is er nog wel alleen doe ik er niets mee.
Als ik schijf 1 trekje en je zit er weer in dan is dat voor het roken misschien zo alleen voor het gevoel gaat dat niet helemaal op want het lijkt dan net alsof het gevoel en gedachte er niet mag zijn en dat is dus niet zo ;)

Ik zal even posten hoe ik daar zo achter kwam ... want ik zat op een andere plek m'n gebeurtenissen even voor mezelf op te schrijven. En ik lijk toch wel positieve vorderingen te maken die ik met jullie wil delen. Die jullie misschien kunnen helpen ... of misschien jullie mij wel weer door jullie commentaar :)
pi_93340710
(Hier het stukje waar ik het in m'n vorige post over had. Was eigenlijk voor mezelf bedoeld, vandaar dat het lijkt alsof ik misschien post hier van gisteren vergeten ben en in herhaling val ;) )

Gisteren heb ik haar na 15 dagen een sms gestuurd om af te spreken voor vanavond. Die afspraak stond min of meer, maar door de situaties is ie wel 2x niet doorgegaan.

Mijn laatste bericht was laten we over 15dagen contact hebben om eventueel af te spreken voor vandaag en antwoord nu maar even niet (15dagen geleden) als het je een goed plan lijkt. Als het je niets lijkt en je gevoel er niet goed bij is laat het dan gelijk even weten Niets meer gehoord. Ik zou het laten weten als ik in die dagen niet bij mezelf zou komen ivb met m'n verlatingsangst. Nou dat is me zeker wel gelukt. Dus daar ligt het niet aan. Dat betekend niet dat zij in die 15 dagen niet meer van gedachte kan veranderen.

Maar ik had het wel op prijs gesteld dat ze even van zich had laten horen. Van sorry lief maar ik ga niet mee of wil je nog even niet zien of heb andere plannen is beter nu ... maakt me allemaal niet uit ... of is dat teveel gevraagd ... misschien gezien de situatie niet ... naaah dat ze dat best had mogen doen en volgens mij is dat een behoorlijke rationele gedachte.

Nou is het geval dat ze de laatste keer dat ik haar sprak op Vrijdagavond iets te doen had. Stuurde haar gisteren in de namiddag die sms. Dus misschien had ze te weinig tijd om er even goed bij stil te staan en antwoord ze vandaag nog? Al wist ze 15 dagen geleden natuurlijk al dat ik haar gisteren zou contacten?!

De andere kant en het mooie van het verhaal is dat deze situatie me zoveel over mezelf verteld. En hoe ik nu in dingen sta betreft m'n verlatingsangst.

Toen ik gisteren op de send knop drukte van die sms schoot ik gelijk in de zenuwen ... ppfff wat werd het gevoel in m'n maag heftig ... niet te normaal. Ik zet mezelf op dat moment natuurlijk in een positie waarin ik afgewezen zou kunnen worden. Dus ik snap die reactie nu bij mezelf. Dat gevoel is een mega grote voedingsbron om gedachten te kweken. En er zijn ook gedachten geweest ... misschien antwoord ze niet ... tja ... misschien is iemand anders interessanter nu ... tja ... misschien denkt zij nu ook wel weer heel anders na 15dagen geen contact ... tja. Echter ben ik er gelijk vanuit gegaan dat ze irrationeel waren .. ik ken mezelf nu toch in die situatie

Er is alleen nu een verschil met eerdere situaties ... het is bij die enkele gedachte gebleven waardoor ik vrij snel alleen nog maar met een gevoel in m'n maag zat.
Ik accepteerde alles en volgens mij heb ik nu alleen rationele gedachten gehad ... die iedereen even zou denken (denk ik )
En het gevoel bleef over het gevoel waarmee ik mijn gedachte normaal zou voeden waarmee ik mezelf normaal helemaal gek zou maken door het denken. Echter stond het gevoel nu los van de gedachte want ik liet de gedachte niet meer toe ... daarvan had ik voor mezelf vastgesteld dat ze irrationeel waren gelijk in het begin al.

Ik ben even lekker gaan sporten ik en mn gevoel ... 30min zwaar cardio ff zweten en nog een beetje fitness erachteraan. Naar huis gelopen km of 8 en het bleef bij het gevoel .... wat langzaam minder werd ... want de gedachte waren er niet s'Avonds even met vrienden lopen babbelen ... het heel kort even over dit gehad.

Ik ben kan gerust zeggen dat ik bij mezelf gebleven ben! Heb de situatie waar ik in zat onder ogen gezien en geaccepteerd. Ik denk dat ik me te bewust ben wat er met me gebeurd momenteel waardoor ik nu zo kan handelen.

Wel moet ik nu niet te makkelijk voor mezelf gaan denken en me realiseren dat situatie's altijd anders zijn waardoor gevoelens en gedachten ineens op kunnen duiken. Het gevoel en gedachte moeten een trigger voor me zijn om te voorkomen dat ik er dieper in schiet ... en dat is het volgens mij al. Daar moet ik me bewust van zijn en blijven. Want ik ben er zeker nog niet, maar heb zeker weer een hele grote stap gezet

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Ik vraag me af en toe af waarom het lijkt alsof het mij makkelijker af gaat dan andere ... die verlatingsangst. En ik denk dat het te maken heeft met het feit dat ik van mezelf uit niet onzeker ben ... ik van mezelf hou ... ontzettend positief in het leven sta ... niet bang ben om alleen te zijn ... vertrouwen in mezelf heb. Dus ik denk dat ik een goede basis heb mezelf om op terug te vallen ... wat helemaal niet eng is integendeel. Het 'enge' is vooruitgaan mezelf confronteren met mezelf en met het onbekende ... waar ik nu dus mee bezig ben. Ik denk dat ik mezelf gewoon aan moet gaan leren hoe ik ook anders met gevoelens en gedachte om kan gaan zoals ik dus gister heb gedaan! En dat het dan allemaal wel goed komt met mij en mn gevoelenssss :s)

[ Bericht 1% gewijzigd door VoltVolt op 26-02-2011 11:38:58 ]
  zaterdag 26 februari 2011 @ 10:53:21 #288
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_93341164
Waarom het makkelijker is? Het is je ex toch, of heb ik dat verkeerd begrepen?
No bad soldiers under a good leader
pi_93341380
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 10:53 schreef Rbhp het volgende:
Waarom het makkelijker is? Het is je ex toch, of heb ik dat verkeerd begrepen?
Nee het is niet mn ex ... we hebben nooit een vaste relatie gehad ;) Echter maakt dat mijn gevoelens niet minder heftig :)

(misschien kan je de allereerste post even lezen ;))
pi_93343210
mmm ... misschien maakt het feit dat ik haar al een tijd niet gesproken heb het misschien makkelijker? Echter was het gevoel er gisteren niet minder om dus dat is dan weer een beetje dubbel naar mezelf toe?!

Nah jah ... tijd zal het wel weer leren. Nou ga ik me lekker op vandaag en vanavond focussen. Tijd voor leuke dingen doen alles even lekker vergeten :) :s) :)
pi_93346507
Ja, je hebt zelf eigenlijk al een antwoord gegeven op je vraag. Omdat je van jezelf weet dat je op andere gebieden best zelfverzekerd bent dus een basis hebt mocht het verkeerd gaan. Dat kan het proces makkelijker voor je maken, maar dat hangt natuurlijk helemaal van jezelf af. Liefde is natuurlijk het gevoel dat alles kan doen verbleken, het blijft een bizar spelletje.

Na een nachtje slapen voel ik me nog steeds goed. Kan niet ontkennen dat ik nog heel veel aan haar denk, maar ik denk nu juist meer aan de leuke dingen die ze op het moment doet en het plezier wat ze heeft. Mijn negatieve gevoelens liggen wel op de loer, maar ik heb ze tot nog toe niet toegelaten en richt me op het moment zoveel mogelijk op mezelf. Als ik een terugval verwacht, dan komt dat op de momenten dat ze weer nieuwe foto's en reisverhalen plaatst, en die verwacht ik eigenlijk wel dit weekend. Dus dat is wel een goede test om te kijken of ik mijn huidige situatie in toom kan houden. Het probleem bij mij is dat ik me er echt wel van bewust ben, maar de praktijk gewoon verrekte moeilijk is, maar alle begin is moeilijk.....ik hou de moed er gewoon in.

Vanochtend vroeg rijles gehad, straks waarschijnlijk nog een privélesje met mijn zwager en vanavond lekker met mijn ouders en een boel visite over de vloer. Morgen duik ik lekker mijn boeken in en ook voor de komende week en het weekend allerlei dingetjes en verplichtingen in de planning staan die me lekker van die negatieve straat kunnen houden. Even kijken hoe het allemaal loopt, maar we blijven positief! :)

Mijn vriendin laat ik even met rust. Ik stuur haar morgen wel een interesse berichtje......
pi_93346554
Oh, nog maar een kwestie van tijd voordat deel 2 zn intrede doet :s)
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:46:52 #293
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_93358554
Ik liet mn vriendin met rust vandaag, had een etentje met enkele vrienden. Ze stuurde me een berichtje en ik had 2 uur niet gereageerd. Stuurde ze me een mail dat ik niet reageerde en was verdwenen en dat zij dat nooit doet. Doet ze dus wel en ik vind het prima. Ze was boos en chagrijnig en uiteindelijk zei ze dat het komt omdat ze me niet ziet dit weekend...
pi_93359985
Ik ben vannacht laat thuisgekomen van mijn vriend. Ging eigenlijk heel goed. Ik begon er over tegen hem dat ik vond dat we elkaar deze week iets te vaak hadden gezien. Hij zei dat hij dat eigenlijk ook wel vond en dat hij ook aan me merkte dat ik weer een beetje mezelf begon te verliezen en me rotter begon te voelen omdat ik zo weinig tijd voor mezelf had gehad. Tussen de regels door vroeg hij wel dingen als: Voel je je nu weer beter? Was dat alles waar je mee zat? Houd je wel nog van me? Enz, dus ik weet zeker dat alles wel goed zat. We moeten gewoon oppassen dat we elkaar niet TE veel zien omdat ik dan de controle verlies over mijn gedachtes. Dus dat is eigenlijk waar ik me de komende tijd mee moet gaan bezig houden. Morgen heeft hij een uitje van het werk, dus heb ik een lekker ontspan dagje.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 19:31:48 #295
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_93360306
Dus omdat je hem te vaak ziet word je sneller onzeker als je hem na zoveel intensief contact een dagje eens niet meer ziet? Hmm, dat heeft mijn vriendin ook. Dan wordt ze boos en krijg ik de schuld van die boosheid...
pi_93360856
Ja precies. Nee ik word helemaal niet boos, ik weet dat het bij mij ligt maar ik wil hem er ook helemaal niet mee lastigvallen. Meestal weet hij niet eens dat ik me dan kut voel.
  zondag 27 februari 2011 @ 05:07:31 #297
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_93380220
Ja het is goed dat je je dt nu realiseert, nu nog van dat kutgevoel af. Mijn vriendin voelt zich kut en laat me dat uitgebreid weten, en dan voel ik me weer slecht en wil haar bevestiging geven, maar dat is niet goed, want dan speelt ze met mijn tolerantie.
  zondag 27 februari 2011 @ 12:44:03 #298
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_93385254
Ik voel me vrij rustig. Nog steeds veel gedachten over haar, en zo nu en dan een dipmoment waarop er negatieve gedachten de revue passeren, maar ik kan ze aan en word verder niet onrustig.

Ik heb mijn vriendin niet meer gesproken sinds vrijdagavond, en wat mij betreft laat ik het even zo, tenzij zij vraagt hoe het met me gaat. Gewoon ongedwongen contact houden helpt veel beter denk ik.....

Ben benieuwd hoe het de rest van de week verloopt. Ze is alweer bijna een maand in India, en ik begin me langzaam maar zeker te realiseren dat de tijd toch nog iets sneller gaat dan ik in 1e instantie dacht....

Nou ja, tijd voor een ontbijtje en daarna mijn studieboeken induiken! :)
pi_93456639
Hoe gaat het met jullie? Voel me op het ene moment super zwak en het andere moment super sterk..
pi_93457987
Met mij gaat het wel goed ... en ik denk dat ik weer een hele stap verder ben. Door waar ik Vrijdag/Zaterdag achter kwam.

Ik heb dus voor mezelf besloten om helemaal dus 100% te staan achter mijn beslissing om mijn negatieve gedachte niet meer toe te laten ... jah ik zeg het niet helemaal goed zo. Want ik laat ze nog wel toe, maar neem ze niet meer serieus.

Er bleef bij mij altijd een gedachte gaan van ja maar ... of misschien ... waardoor er eigenlijk gewoon altijd een opening was voor mijn gedachte om mijn gevoel te gaan voeden. Dus ik nam mezelf niet helemaal serieus door verstandelijk te denken dat de gedachte nergens over gingen. Toen ik er dus weer in schoot bleef ik die gedachte voor me halen ... en na en tijdje leek het of mijn gedachte en gevoel 2 verschillende dingen waren. Alsof ze los van elkaar stonden :) En toen zat mn gevoel dus zonder gedachten ... en dat voelde vreemd ... maar toen ging het gevoel langzaam weg :)

Ik heb dus een onwijs leuke stapavond gehad Zaterdagnacht ... en dat was me echt niet gelukt als hetzelfde me 2 weken eerder was overkomen. Als ik dan op vrijdag in zo'n gevoel schoot dan beinvloede me dat en had ik echt geen leuke avond een dag later.

Ik hoop dat ik het hier duidelijk heb neergezet en anders hoor ik het wel van jullie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')