Zo, wat een kentering in mijn gevoelens na die eerste semi-goede periode
Het begint met een ander staartje achter onze relatie. Ik heb niet echt een geheel goede band met haar familie. De redenen hiervoor zijn ook terug te vinden in mijn teruggetrokkenheid, onzekerheid en angst. Ik heb hierdoor over het algemeen moeite met mensen waar ik geen klik mee heb, en al helemaal als het mensen zijn die van nature uit keihard en flapuit zijn. Dat soort mensen tref je over het algemeen aan in haar familie. En omdat ik zelf zo niet ben heb ik moeite me aan hun aan te passen. Ik onderneem weinig initiatieven en heb weinig durf getoond in het tonen van mijn gevoelens naar mijn vriendin toe waar hun bij zijn.
Hierdoor hebben vooral haar broer en zus het idee gekregen dat wij niet gelukkig zijn en mijn vriendin heeft vlak voordat ze wegging daar nog flinke ruzie over gehad met hun, maar ze nam het voor me op. Ik moest dit achteraf horen van haar en was daar best boos over. Ik heb toen een mailtje naar haar zus gestuurd om duidelijk te maken dat ik ze wel begrijp wat hun gedachten betreft, maar dat ze het best recht in mijn gezicht hadden mogen zeggen.
Vanochtend las ik een mailtje van haar broer die hij gisteravond heeft gestuurd. Ze geloven wel dat we gelukkig met elkaar zijn, maar hebben het idee dat we dat totaal niet uitstralen en dat zij veel meer straalt op de momenten dat we niet samen zijn dan de momenten dat we wel samen zijn. Daarnaast (zoals ik had verwacht) de algemene klacht dat ik me te weinig op mijn best laat zien en dat ze dat jammer vinden en hopen dat ik mijn best zal doen haar gelukkig te maken zodat zij en wij samen dat ook echt uitstralen.
Vooral dat stukje over het "stralen" raakte me, want dat wist ik helemaal niet. Daardoor heb ik het hele idee van haar die zo gelukkig oogt in India in een heel ander perspectief genomen. Ze straalt echt veel meer geluk uit zonder mij en bij mij bekruipt ook het gevoel dat ik mijn onzekere, angstige, teruggetrokken karakter onbewust ook op haar uitstraal, waardoor mensen het idee hebben dat het niet goed zit tussen ons.
Ik werd vanochtend sowieso gedomineerd door mijn negatieve gevoelens. Ze zou me een berichtje 's avonds sturen over hoe haar bezoek aan een bruiloftsritueel was. Maar ik hoorde niks meer van haar. Ze zal wel moe zijn geweest en gelijk gaan slapen, maar ja...dat komt natuurlijk niet in je op met zo'n bui....
Toen ik dieper in mijn negatieve gedachten ging over dat mailtje van haar broer en het feit dat ik niks van haar hoorde deed me in paniek raken. Ik overstelpte haar met berichtjes als "wil je iets tegen me zeggen?", "Ik wil echt voor jou en ons vechten", "Laat me alsjeblieft niet in de steek"....enzovoort enzovoort...
Uiteindelijk stuurde ze een berichtje terug dat ze niet begreep waar ik het over had. Ik vertelde haar over het mailtje van haar broer en dat ik het idee had dat zij daar ook van op de hoogte was. Ze vroeg of ik het door wou sturen. Dat mailtje had ook op haar indruk gemaakt en ze zei dat hij op bepaalde punten wel gelijk had, wat ik overigens ook wel vind.
Mijn negatieve gedachtengang beheerste me zodanig dat ik er vanuit ging dat zij me helemaal los zou laten, terwijl daar geen sprake van was. Ik heb tegen haar gezegd dat ik haar zsm op skype wil spreken. Hoe klote het ook is, ik moet haar gewoon een paar dingen duidelijk maken, alvorens ik echt het gevoel heb dat ik haar geestelijk los kan laten en me kan focusen op hetgene wat nu echt belangrijk is.....anders krijg ik geen rust, het krijgt nu echt stress-achtige vormen....
Tot overmaat van ramp zag ik op facebook dat ze vrienden was geworden met een Mexicaanse jongen die nog maar net een dag in dat vrijwilligershuis is gearriveerd. Aan de foto's te zien een leuke jongen om te zien....tsja, dat wordt de druppel in de volle emmer met negatieve substantie.....
Ik wil niet opgeven, maar dit vergt echt zoveel energie en wilskracht. Het is net of het per bui steeds duidelijker wordt hoe afhankelijk ik ben van haar.....ik ga floorjeno's posts nog maar eens doorspitten.....
[ Bericht 1% gewijzigd door Flylib op 24-02-2011 20:49:21 ]