quote:
Op maandag 21 februari 2011 10:56 schreef VoltVolt het volgende:Mijn moeder vertelde mij dat zij via het consultatiebureau het advies had gekregen omdat ik zou aan m'n moeder hing. En dat was om mij naar een crèche te sturen zodat ik wat losser kwam van m'n moeder en niet meer zo aan haar zou hangen. Echter eenmaal achter gelaten op die crèche hield ik niet meer op met huilen. M'n moeder zegt ook dat het bij haar door merg en been ging en het eigenlijk helemaal niet goed voelde om mij daar achter te laten. Maar bij het consultatiebureau zeiden ze dat dat goed voor mij zou zijn?! Is dit nu in deze tijd gezien een verkeerde aanpak? M'n moeder heeft er nog steeds spijt van dat ze dat toen gedaan heeft .. volgens mij heeft ze het zelfs nog steeds niet verwerkt ... want de tranen sprongen in haar ogen op het moment van vertellen. Maar goed dat terzijde. Ik weet dus niet hoe vaak dit gebeurd is heb ik niet gevraagd. Wel vertelde mijn moeder dat ze het idee had dat dit iets bij mij heeft veranderd bij mij als kind en dat ik afstandelijker werd naar m'n moeder werd na die crèche bezoeken. Zelf weet ik er eigenlijk weinig zeg maar gerust niets meer van.
Wat ik me wel nog kan herinneren is de eerst keer dat ik met die verlatingsangst te maken kreeg ik me echt heel kinderlijk gedroeg. Ik heb vanaf m'n 15de vriendinnetjes gehad, maar echte gevoelens voor iemand kreeg ik op mn 19 a 20ste. Toen ik een weekje met haar samen was geweest en zij zoiets had van zo nu ga ik weer even wat dingen voor mezelf doen ... en zij mij toen verliet (om het zo maar even te noemen) ik dat echt gewoon niet trok en echt heb lopen stampvoeten omdat ik me geen raad wist met het gevoel dat het me gaf. En volgens mij is dat stampvoeten echt een peuter/kleuter reactie. En nou werd niet echt laat volwassen ofzo integendeel

lol
Ik weet niet of zoiets herkenbaar is voor jullie, maar ik heb er vroeger dus echt heeeeel erg last van gehad.
Klinkt herkenbaar. Ik weet niet of het vergelijkbaar is met hoe het bij mij was. Als klein jochie heb ik ook regelmatig gehuild als mijn moeder wegliep nadat ze me op school had afgezet. Ik herinner me nog als de dag van gisteren dat ze een keer in kwam vallen als overblijfjuffrouw, nou....je wilde niet weten hoe ik me voelde toen ze aan kwam lopen. Ik klampte me aan haar vast en wilde eigenlijk dat ze daarna ook nog les ging geven.
Het huilen heeft naarmate ik ouder werd plaatsgemaakt voor stilletjes in een hoekje opkroppen. Ik miste vooral mijn moeder heel erg, en kreeg toen regelmatig het gevoel dat ze me een groot deel van de dag liever kwijt dan rijk was. Uiteindelijk verdween dat gevoel toen ik de puberteit naderde.
Huilbuien had ik ook bij familieleden waar ik (vandaag de dag nog steeds) heel hecht mee ben. Als ze een weekendje kwamen logeren en op zondag weer naar huis gingen dan voelde ik me echt bagger. En ook bij sommige vrienden moest ik even slikken als ze ineens weg waren voor een tijdje, vooral mijn toenmalige beste vriend toen ik een jaar of 10 was, die ging elke zomer een week of 6 naar Marokko toe. En jaloers dat ik was dat ie zoveel leuks had te vertellen, terwijl ik het eigenlijk zelf ook prima naar mijn zin had in Spanje of centerparcs, maar dat was irrelevant. Verhoudingen waren toen al een klein beetje zoek.....
Was een maf dagje vandaag. Ik moest naar de huisarts voor vaccinatie advies vanwege onze reis. Rest van de dag was ik mijn tentamenboeken ingedoken en nam ik een hoofdstukje uit het boek van Jan Geurtz tot me.
Totdat mijn vriendin online kwam op skype. We hebben elkaar bijna een uur gesproken. Ze had me ontzettend veel te vertellen over wat ze de laatste week had beleeft (we hebben elkaars stem al bijna 2 weken niet meer gehoord). Ik verwachtte een fikse terugval, maar mijn gevoel viel best mee, mijn hart deed niet zo raar. Ik praatte juist goed met haar mee en zo, vooral over zaken als armoede in India e.d.
Ik ontdekte jaloezie in mezelf, maar ik deed mijn best heel blij voor haar te zijn. Helaas begaf mijn negatieve bewustzijn het een beetje toen het moment van uitleg was aangebroken.
Ik heb haar in grote lijnen uitgelegd wat er met me aan de hand is. Ze begreep me, en respecteerde mijn manier van denken/doen. Ze stelde wel 2 voorwaarden: 1) de volgende keer als ik een terugval krijg en ik haar liever niet wil spreken dan moet ik haar dat van tevoren laten weten. 2) ze wil wel zoveel mogelijk met me in contact blijven, ook al is het 1 eenvoudig "hou van je" smsje. Aan die voorwaarden kan ik best voldoen.
Kon het niet laten om haar toch 1 concreet voorbeeld van negatief bewustzijn te geven; dat ik het idee heb dat ze me vergeet, dat ze daar verandert en dat het een kwestie van tijd is voor ze is ingepalmd door een local. Dit heeft ze keihard bestreden door te zeggen:
- Ik denk elke dag heel veel aan je, en ik mis je heel erg. Bij elk romantisch liedje krijg ik een brok in mijn keel en wil ik je naast me hebben
- Ik zal niet veranderen. Ik zie veel ellende, maar ook veel moois...en dat heeft de overhand, het maakt me alleen maar sterker, en dat heeft helemaal niks te maken met jou
- Ik zal er niet met een Indiër vandoorgaan, want ik heb er al eentje, jou!
Tevens vertelde ze dat ze donderdag naar een bruiloft gaat. Traditionele bruiloften zijn 1 grote happening. Ik hoop ook ooit op zo'n manier te kunnen trouwen (met haar?

). Ze vertelde ook dat ze iedereen met trots vertelt over mij en het feit dat ik net als al die miljoenen mensen daar een Indiase achtergrond heb. Haar huisgenoten verheugen zich erop dat wij straks op traditionele wijze gaan trouwen en richting India gaan om de bruidskleding te kopen
Eigenlijk is het fout dat ik om deze bevestiging vroeg. Aan de andere kant voelde het wel goed. Nu is het nog een kwestie van gewoon aannemen en weer verder met mijn leven. We hebben afgesproken dat we elkaar gewoon berichtjes sturen via whatsapp en dat ik online kom op skype op haar commando. Als ik zelf elke dag online ga krijg ik alleen maar de neiging elke 5 minuten haar status te checken, en dat is niet de bedoeling.
Op dit moment schommelt mijn gevoel een beetje. Maar dat komt allemaal door dat gesprek en het feit dat ik me toch even liet gaan met mijn rare gedachtengang. Ik probeer wel mijn best te doen voet bij stuk te houden, vanaf morgen richt ik me weer helemaal op mezelf. Tsja....niemand heeft gezegd dat het een gemakkelijk proces is. Ik geef niet op, want het moet gewoon! De negatieve stemmetjes in mijn hoofd worden wel stukje bij beetje minder.....alleen moet ik het nu weer wat minder aan mijn hart gaan voelen, dan komt het wel weer goed.
Ik droom trouwens helemaal niet meer over haar. In plaats daarvan droomde ik vannacht dat ik vreemdging. WTF?
Even kijken wat Brain Studios vannacht op het programma heeft staan...........