abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92201724
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zeg dat nu nog eens, maar dan zonder dat broodje Döner tussen je kiezen. :{

:{˛
Ik heb vanavond pannenkoeken op, er zitten geen Dönerresten tussen mijn kiezen, sorry.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 23:09:37 #277
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_92201788
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:07 schreef Sofia90 het volgende:
Ik vind het niet kunnen ookal is er geen wet die zegt dat je altijd een hand moet geven. Uit respect voor de normen en waarden van het land waarin je woont vind ik dat je je daaraan moet houden.
Die normen en waarden veranderen. De normen en waarden in Nederland kunnen niet langer geclaimd worden door alleen de autochtonen. De allochtonen hebben minstens zoveel inbreng. Ze zijn zelfs een verrijking voor de anders zo vlakke Nederlandse cultuur. Als we dat eens als uitgangspunt nemen kunnen we wellicht tot elkander komen. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 1 februari 2011 @ 23:10:46 #278
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_92201867
quote:
Op dinsdag 1 februari 2011 23:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zeg dat nu nog eens, maar dan zonder dat broodje Döner tussen je kiezen. :{

Wat heeft döner met islamitische regels te maken?
AFC AJAX
pi_92201882
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Die normen en waarden veranderen. De normen en waarden in Nederland kunnen niet langer geclaimd worden door alleen de autochtonen. De allochtonen hebben minstens zoveel inbreng. Ze zijn zelfs een verrijking voor de anders zo vlakke Nederlandse cultuur. Als we dat eens als uitgangspunt nemen kunnen we wellicht tot elkander komen. {

Inderdaad. En elkaar allemaal de hand schudden als bezegeling van de vriendschap. Oh nee wacht...
  dinsdag 1 februari 2011 @ 23:11:48 #280
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_92201926
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:57 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Lees anders even uitspraak van de rechtbank Utrecht uit 2007. En dat het nu nog niet is bepaald omdat deze zaak nog niet naar de rechter is geweest wil nog niet zeggen dat het dat niet kan worden. Wat een opperkneus ben jij toch ook zeg je snapt er echt niks van he :').
Moeilijk hč, discussiëren zonder scheldwoorden te gebruiken. Zijn dit nou jouw normen en waarden waar wij Nederlanders trots op moeten zijn en waar allochtonen of andere andersdenkenden zich ook aan zouden moeten houden? :')

Daarnaast gaat die uitspraak van de rechter niet op omdat de werkgever het geen probleem vindt.

Een bedrijf mag bepaalde bedrijfsregels opstellen en als een werknemer zich daar zonder overleg opeens niet aan wil houden kan dat reden voor ontslag zijn. Dat was de uitspraak van de rechter. En in dit geval ging de uitspraak over handjes schudden. Had ook over het dragen van piercings kunnen zijn.

De rechter heeft dus NIET uitgesproken dat het wettelijk verboden is om vrouwen geen handen te schudden.

Overigens schreef ik daar in dit topic onderstaande al over:
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:42 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Maar goed, wat mij betreft moet een werkgever wel het recht hebben om zelf normen en waarden van het bedrijf op te leggen aan personeel. Dat kan bijvoorbeeld betekenen dat iemand bedrijfskleding moet dragen, geen lang haar mag hebben, geen piercings mag dragen, of ook vrouwen een handje moet geven.
pi_92202095
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Die normen en waarden veranderen. De normen en waarden in Nederland kunnen niet langer geclaimd worden door alleen de autochtonen. De allochtonen hebben minstens zoveel inbreng. Ze zijn zelfs een verrijking voor de anders zo vlakke Nederlandse cultuur. Als we dat eens als uitgangspunt nemen kunnen we wellicht tot elkander komen. :{

Wat als we dat eens niet als uitgangspunt nemen. ''Vlakke Nederlandse cultuur'' zijn jouw woorden niet de mijne.

Gebruikelijke normen en waarden zouden moeten blijven, als ze veranderen door inbreng van allochtonen op basis van hun geloof vind ik dat niet kunnen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 23:15:27 #282
13462 BansheeBoy
pi_92202149
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:11 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Inderdaad. En elkaar allemaal de hand schudden als bezegeling van de vriendschap. Oh nee wacht...
Dat handen schudden stelt inhoudelijk niet zoveel voor. Ik heb liever dat als mijn zoontje bij zijn Nederlandse vriendje gaat spelen hij mee mag eten en niet om 17:25 op straat wordt gezet met de tekst "wij gaan eten." Over respect gesproken. :')

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 23:15:28 #283
18159 Dlocks
pi_92202152
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:02 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Slechte zaak als je geloof de manier van groeten zo belangrijk maakt :{ Dat zou je ook wel een failliet van het geloof kunnen noemen.
Het is van beide kanten een slechte zaak. De mensen die geen handjes willen schudden en hier een issue van maken zijn even slecht bezig als de mensen die het een issue vinden als iemand geen handjes wil schudden.
pi_92202183
Ach, als je zo neerbuigend over mij wil praten moet je ook niet raar opkijken dat ik je kneus noem :). De uitspraak van de rechter gaat wel degelijk op omdat de rechter heeft bepaald dat de werkgever hierdoor werknemers mag ontslaan. Het wordt dus wel degelijk als niet-gewenst gedrag beschouwd. En de rechter heeft die uitspraak gedaan omdat de zaak er kennelijk over ging of een werknemer ontslagen mocht worden, hij doet dan geen uitspraken buiten dat kader.

Ik ga dit geval trouwens even voorleggen aan mijn vader, die zelf rechter is (raadsheer zelfs).
  dinsdag 1 februari 2011 @ 23:17:41 #285
13462 BansheeBoy
pi_92202293
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:15 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Het is van beide kanten een slechte zaak. De mensen die geen handjes willen schudden en hier een issue van maken zijn even slecht bezig als de mensen die het een issue vinden als iemand geen handjes wil schudden.
Hoewel ik je wetenschappelijk gezien wel snap ben ik het niet helemaal met je eens, degene die geen handen wil schudden baseert zich op zijn geloof, terwijl degene die hier een probleem van maakt zich louter baseert op xenofobie en Islamhaat. :{

Ik zou weleens willen weten of er ook al die heisa zou worden gemaakt als het een boedhist betrof. :{

pi_92202360
quote:
terwijl degene die hier een probleem van maakt zich louter baseert op xenofobie en Islamhaat. :{
Dat zal het zijn. Dat jij je bij het maken van dit statement baseert op Westerlingen-haat laat je voor het gemak maar even achterwege :')
  dinsdag 1 februari 2011 @ 23:20:55 #287
13462 BansheeBoy
pi_92202476
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:18 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Dat zal het zijn. Dat jij je bij het maken van dit statement baseert op Westerlingen-haat laat je voor het gemak maar even achterwege :')
Ik haat Westerlingen niet, maar ben het wel zat om respect op te brengen voor entiteiten die het niet genoeg vinden als ik werk, belasting betaal en een bonafide burger ben. :{

Ik zal nooit assimileren. Neen. :{

pi_92202652
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik haat Westerlingen niet, maar ben het wel zat om respect op te brengen voor entiteiten die het niet genoeg vinden als ik werk, belasting betaal en een bonafide burger ben. :{

Ach en misschien zijn wij het zat om respect op te brengen voor figuren die als andere mensen een mening hebben die niet met hun mening overéénkomt hen gelijk van xenofobie en Islamhaat te betichten :{

Ik zal nooit bukken. Neen :{
  dinsdag 1 februari 2011 @ 23:23:24 #289
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_92202657
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hoewel ik je wetenschappelijk gezien wel snap ben ik het niet helemaal met je eens, degene die geen handen wil schudden baseert zich op zijn geloof, terwijl degene die hier een probleem van maakt zich louter baseert op xenofobie en Islamhaat. :{
Ik maak er een probleem van.
Ik heb echter geen last van xenofobie of islamhaat.

Je theorie klopt niet.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 23:25:04 #290
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_92202761
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Niemand vraagt je te assimileren.

Voed gewoon eindelijk je kinderen eens op zodat ze niet langer probleemgroep nummer 1 zijn in Nederland.
Dan hoor je niemand meer klagen, net als over de Chinezen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 23:25:24 #291
13462 BansheeBoy
pi_92202788
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:23 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Ik maak er een probleem van.
Ik heb echter geen last van xenofobie of islamhaat.

Je theorie klopt niet.
Nou, dan zijn we het juist toch wel eens? Je bent de uitzondering die de regel bevestigt. :{

pi_92202947
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nou, dan zijn we het juist toch wel eens? Je bent de uitzondering die de regel bevestigt. :{

Wil je discriminatie richting Nederlands achterwege laten ajb :{
  dinsdag 1 februari 2011 @ 23:34:30 #293
18159 Dlocks
pi_92203329
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:15 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Ach, als je zo neerbuigend over mij wil praten moet je ook niet raar opkijken dat ik je kneus noem :).
Tja, ieder zo zijn eigen normen en waarden.

quote:
De uitspraak van de rechter gaat wel degelijk op omdat de rechter heeft bepaald dat de werkgever hierdoor werknemers mag ontslaan. Het wordt dus wel degelijk als niet-gewenst gedrag beschouwd. En de rechter heeft die uitspraak gedaan omdat de zaak er kennelijk over ging of een werknemer ontslagen mocht worden, hij doet dan geen uitspraken buiten dat kader.
Het is niet gewenst als de werkgever het niet gewenst vindt. En dan heeft de werkgever de wet aan zijn kant i.v.m. plichtverzuim. Dat staat echter los van handjes schudden an sich.

Zoals ik al min of meer schreef kan een werkgever ook een mannelijke werknemer ontslaan als die opeens zonder overleg in een jurk en schmink op zijn gezicht komt aanzetten terwijl dit volgens de regels van het bedrijf -welke in het contract staan- niet toegestaan is en/of dit hem belemmert in het uitvoeren van zijn taken. Dit valt onder plichtsverzuim.

Dit terwijl het dragen van schmink en een jurk an sich wettelijk NIET verboden is. Zo is vrouwen geen handjes willen geven wettelijk ook NIET verboden.

Voor bepaalde functies mag je geen oorbellen en piercings dragen of zichtbare tatoeages hebben (leger en politie). Een bedrijf mag dit van een werknemer eisen. Dit terwijl geend van deze drie punten volgens de wet verboden zijn.

De rechter heeft in zijn uitspraak dus in zijn geheel niet uitgesproken dat het weigeren van handjes geven in zijn geheel verboden is.

De uitspraak van deze rechter kan dus ook niet gebruikt worden om aan te tonen dat het (grond)wettelijk verboden zijn om vrouwen geen handje te schudden.

quote:
Ik ga dit geval trouwens even voorleggen aan mijn vader, die zelf rechter is (raadsheer zelfs).
Dan heeft hij onderstaande linkje nodig:
http://zoeken.rechtspraak(...)=BB2648&u_ljn=BB2648

[ Bericht 0% gewijzigd door Dlocks op 01-02-2011 23:40:14 ]
pi_92203409
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:25 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Wilders wel.
Vergeet integreren, assimileren zul je!
pi_92203455
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:25 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Voed gewoon eindelijk je kinderen eens op zodat ze niet langer probleemgroep nummer 1 zijn in Nederland.
Dan hoor je niemand meer klagen, net als over de Chinezen.
Chinezen zijn inderdaad niet het toonbeeld van integratie. Misschien zit daar wel de oplossing.
pi_92203550
@Dlocks, een o-zo-stoere vergelijking met Henk en Ingrid. :') tering wat triest. Dit IS een Henk die "bekeerd" is en opeens weigert vrouwen een hand te schudden. Op FOK! zou het een keiharde bijna banwaardige troll zijn, maar jij verdedigt dit stuk aandachtstekort werkzaam aan de HvA gewoon. |:(
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_92203574
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Chinezen zijn inderdaad niet het toonbeeld van integratie. Misschien zit daar wel de oplossing.
Er is geen probleem, dus ook geen oplossing nodig. :)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_92203707
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:38 schreef El_Matador het volgende:
@Dlocks, een o-zo-stoere vergelijking met Henk en Ingrid. :') tering wat triest. Dit IS een Henk die "bekeerd" is en opeens weigert vrouwen een hand te schudden. Op FOK! zou het een keiharde bijna banwaardige troll zijn, maar jij verdedigt dit stuk aandachtstekort werkzaam aan de HvA gewoon. |:(
Is die vent nog een Nederlander ook? En ja Dlocks: met hem ben ik wel klaar in dit topic.
pi_92204012
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:40 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Is die vent nog een Nederlander ook? En ja Dlocks: met hem ben ik wel klaar in dit topic.
Zo'n bekeerling die naar Mekka ging en bedacht dat vrouwen beter af zijn als minderwaardig "maar o zo gerespecteerd" volk. Hoe denk je dat de vrouwen in Mekka behandeld worden? _O-

pi_92204077
Voor bepaalde vormen van intolerantie wens ik geen respect op te brengen. Omgekeerd brengen mensen uit die hoek namelijk ook bar weinig respect voor mij op. Als je je niet aan algemeen geldende omgangsvormen in Nederland kunt houden, kun je dit land in mijn optiek beter verlaten.

Als ik morgen naar Pakistan emigreer, zal ik me ook moeten houden aan de daar geldende normen en omgangsvormen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')