Ik heb vanavond pannenkoeken op, er zitten geen Dönerresten tussen mijn kiezen, sorry.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zeg dat nu nog eens, maar dan zonder dat broodje Döner tussen je kiezen.˛
Die normen en waarden veranderen. De normen en waarden in Nederland kunnen niet langer geclaimd worden door alleen de autochtonen. De allochtonen hebben minstens zoveel inbreng. Ze zijn zelfs een verrijking voor de anders zo vlakke Nederlandse cultuur. Als we dat eens als uitgangspunt nemen kunnen we wellicht tot elkander komen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:07 schreef Sofia90 het volgende:
Ik vind het niet kunnen ookal is er geen wet die zegt dat je altijd een hand moet geven. Uit respect voor de normen en waarden van het land waarin je woont vind ik dat je je daaraan moet houden.
Wat heeft döner met islamitische regels te maken?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zeg dat nu nog eens, maar dan zonder dat broodje Döner tussen je kiezen.˛
Inderdaad. En elkaar allemaal de hand schudden als bezegeling van de vriendschap. Oh nee wacht...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die normen en waarden veranderen. De normen en waarden in Nederland kunnen niet langer geclaimd worden door alleen de autochtonen. De allochtonen hebben minstens zoveel inbreng. Ze zijn zelfs een verrijking voor de anders zo vlakke Nederlandse cultuur. Als we dat eens als uitgangspunt nemen kunnen we wellicht tot elkander komen. {˛
Moeilijk hč, discussiëren zonder scheldwoorden te gebruiken. Zijn dit nou jouw normen en waarden waar wij Nederlanders trots op moeten zijn en waar allochtonen of andere andersdenkenden zich ook aan zouden moeten houden?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:57 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Lees anders even uitspraak van de rechtbank Utrecht uit 2007. En dat het nu nog niet is bepaald omdat deze zaak nog niet naar de rechter is geweest wil nog niet zeggen dat het dat niet kan worden. Wat een opperkneus ben jij toch ook zeg je snapt er echt niks van he.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:42 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Maar goed, wat mij betreft moet een werkgever wel het recht hebben om zelf normen en waarden van het bedrijf op te leggen aan personeel. Dat kan bijvoorbeeld betekenen dat iemand bedrijfskleding moet dragen, geen lang haar mag hebben, geen piercings mag dragen, of ook vrouwen een handje moet geven.
Wat als we dat eens niet als uitgangspunt nemen. ''Vlakke Nederlandse cultuur'' zijn jouw woorden niet de mijne.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die normen en waarden veranderen. De normen en waarden in Nederland kunnen niet langer geclaimd worden door alleen de autochtonen. De allochtonen hebben minstens zoveel inbreng. Ze zijn zelfs een verrijking voor de anders zo vlakke Nederlandse cultuur. Als we dat eens als uitgangspunt nemen kunnen we wellicht tot elkander komen.˛
Dat handen schudden stelt inhoudelijk niet zoveel voor. Ik heb liever dat als mijn zoontje bij zijn Nederlandse vriendje gaat spelen hij mee mag eten en niet om 17:25 op straat wordt gezet met de tekst "wij gaan eten." Over respect gesproken.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:11 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Inderdaad. En elkaar allemaal de hand schudden als bezegeling van de vriendschap. Oh nee wacht...
Het is van beide kanten een slechte zaak. De mensen die geen handjes willen schudden en hier een issue van maken zijn even slecht bezig als de mensen die het een issue vinden als iemand geen handjes wil schudden.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:02 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Slechte zaak als je geloof de manier van groeten zo belangrijk maaktDat zou je ook wel een failliet van het geloof kunnen noemen.
Hoewel ik je wetenschappelijk gezien wel snap ben ik het niet helemaal met je eens, degene die geen handen wil schudden baseert zich op zijn geloof, terwijl degene die hier een probleem van maakt zich louter baseert op xenofobie en Islamhaat.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:15 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Het is van beide kanten een slechte zaak. De mensen die geen handjes willen schudden en hier een issue van maken zijn even slecht bezig als de mensen die het een issue vinden als iemand geen handjes wil schudden.
Dat zal het zijn. Dat jij je bij het maken van dit statement baseert op Westerlingen-haat laat je voor het gemak maar even achterwegequote:terwijl degene die hier een probleem van maakt zich louter baseert op xenofobie en Islamhaat.
Ik haat Westerlingen niet, maar ben het wel zat om respect op te brengen voor entiteiten die het niet genoeg vinden als ik werk, belasting betaal en een bonafide burger ben.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:18 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Dat zal het zijn. Dat jij je bij het maken van dit statement baseert op Westerlingen-haat laat je voor het gemak maar even achterwege
Ach en misschien zijn wij het zat om respect op te brengen voor figuren die als andere mensen een mening hebben die niet met hun mening overéénkomt hen gelijk van xenofobie en Islamhaat te betichtenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik haat Westerlingen niet, maar ben het wel zat om respect op te brengen voor entiteiten die het niet genoeg vinden als ik werk, belasting betaal en een bonafide burger ben.
Ik zal nooit assimileren. Neen.˛
Ik maak er een probleem van.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoewel ik je wetenschappelijk gezien wel snap ben ik het niet helemaal met je eens, degene die geen handen wil schudden baseert zich op zijn geloof, terwijl degene die hier een probleem van maakt zich louter baseert op xenofobie en Islamhaat.
Niemand vraagt je te assimileren.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zal nooit assimileren. Neen.
Nou, dan zijn we het juist toch wel eens? Je bent de uitzondering die de regel bevestigt.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:23 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik maak er een probleem van.
Ik heb echter geen last van xenofobie of islamhaat.
Je theorie klopt niet.
Wil je discriminatie richting Nederlands achterwege laten ajbquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, dan zijn we het juist toch wel eens? Je bent de uitzondering die de regel bevestigt.˛
Tja, ieder zo zijn eigen normen en waarden.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:15 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Ach, als je zo neerbuigend over mij wil praten moet je ook niet raar opkijken dat ik je kneus noem.
Het is niet gewenst als de werkgever het niet gewenst vindt. En dan heeft de werkgever de wet aan zijn kant i.v.m. plichtverzuim. Dat staat echter los van handjes schudden an sich.quote:De uitspraak van de rechter gaat wel degelijk op omdat de rechter heeft bepaald dat de werkgever hierdoor werknemers mag ontslaan. Het wordt dus wel degelijk als niet-gewenst gedrag beschouwd. En de rechter heeft die uitspraak gedaan omdat de zaak er kennelijk over ging of een werknemer ontslagen mocht worden, hij doet dan geen uitspraken buiten dat kader.
Dan heeft hij onderstaande linkje nodig:quote:Ik ga dit geval trouwens even voorleggen aan mijn vader, die zelf rechter is (raadsheer zelfs).
Wilders wel.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:25 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Niemand vraagt je te assimileren.
Chinezen zijn inderdaad niet het toonbeeld van integratie. Misschien zit daar wel de oplossing.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:25 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Niemand vraagt je te assimileren.
Voed gewoon eindelijk je kinderen eens op zodat ze niet langer probleemgroep nummer 1 zijn in Nederland.
Dan hoor je niemand meer klagen, net als over de Chinezen.
Er is geen probleem, dus ook geen oplossing nodig.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Chinezen zijn inderdaad niet het toonbeeld van integratie. Misschien zit daar wel de oplossing.
Is die vent nog een Nederlander ook? En ja Dlocks: met hem ben ik wel klaar in dit topic.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:38 schreef El_Matador het volgende:
@Dlocks, een o-zo-stoere vergelijking met Henk en Ingrid.tering wat triest. Dit IS een Henk die "bekeerd" is en opeens weigert vrouwen een hand te schudden. Op FOK! zou het een keiharde bijna banwaardige troll zijn, maar jij verdedigt dit stuk aandachtstekort werkzaam aan de HvA gewoon.
Zo'n bekeerling die naar Mekka ging en bedacht dat vrouwen beter af zijn als minderwaardig "maar o zo gerespecteerd" volk. Hoe denk je dat de vrouwen in Mekka behandeld worden?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:40 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Is die vent nog een Nederlander ook? En ja Dlocks: met hem ben ik wel klaar in dit topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |