abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93137137
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 00:56 schreef Picchia het volgende:
In Europa hebben de koningshuizen ook hun positie behouden door macht gedeeltelijk af te dragen. Als de koning wijs is dan volgt hij het Europese voorbeeld. Dan denk ik dat zijn regime nog een lang leven is beschoren.

Hoewel ik niet denk dat de protesten in Marokko een bedreiging voor hem vormen, aangezien het land toch redelijk beschaafd is naar Afrikaanse maatstaven. Het vandalisme lijkt me in het kader van deze demonstraties ook nergens voor nodig. En het is niet zo dat een regime volledig omver geworpen moet worden, dus eerlijk gezegd vind ik deze protesten wel erg opportunistisch.
Precies.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:06:15 #152
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_93189168
Nieuwe protesten in Noord-Marokko
In het noorden van Marokko zijn dinsdag in de plaats Imzouren betogers en oproerpolitie slaags geraakt. Daarbij zijn zeker vier gewonden gevallen, berichtten plaatselijke media. Imzouren ligt in de provincie al-Hoceima en vlakbij de gelijknamige hoofdstad van die provincie, ongeveer 300 kilometer ten noordoosten van de hoofdstad Rabat.

Na de betogingen in heel het land van afgelopen zondag hebben betogers in Imzouren de vrijlating geëist van mensen die bij de betogingen van zondag werden opgepakt. Bij de betogingen van zondag zijn volgens de autoriteiten 5 doden en bijna 130 gewonden gevallen. Het was vooral onrustig in de provincie al-Hoceima.

Media berichtten dinsdag ook over kleine betogingen in Rabat, Fes en Tanger.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_93189250
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:06 schreef raistlin6 het volgende:
In het noorden van Marokko zijn dinsdag in de plaats Imzouren betogers en oproerpolitie slaags geraakt. Daarbij zijn zeker vier gewonden gevallen, berichtten plaatselijke media. Imzouren ligt in de provincie al-Hoceima en vlakbij de gelijknamige hoofdstad van die provincie, ongeveer 300 kilometer ten noordoosten van de hoofdstad Rabat.

Na de betogingen in heel het land van afgelopen zondag hebben betogers in Imzouren de vrijlating geëist van mensen die bij de betogingen van zondag werden opgepakt. Bij de betogingen van zondag zijn volgens de autoriteiten 5 doden en bijna 130 gewonden gevallen. Het was vooral onrustig in de provincie al-Hoceima.

Berbers moeten weer rellen. :')
pi_93197369
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:06 schreef raistlin6 het volgende:

die berbers hebben het ook zo slecht he :') als de arabieren ook weer gaan rellen zal het vast niet alleen aan hun liggen
  donderdag 24 februari 2011 @ 00:17:50 #155
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_93234209
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 03:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Laten we het hopeen

Democratie = vooruitgang = minder Marokkanen in Nederland
En hopelijk leren we wat van die Berbers om ook ons eigen land weer democratisch EN sociaal te maken
The best firms advertise the least...
pi_93253057
Nee maar het schijnt dat Berbers uit het noorden iets meer tegen de koning hebben dan de Arabieren uit de grote steden.
Feyenoord Rotterdam
pi_93253606
Iemand eergisteren PenW gezien? Die vrouw van, volgens mij was het AJE, die daar zat en al het geweld in Libië veroordeelde. En dat het goed was dat dat er opstand kwam. En toen ging het over Marokko. Nee, toen was het ineens een ander verhaal. Waarom dan? Omdat mijn vader in de regering zit daar.

Ja, kom op. Je moet onpartijdige mensen in zo'n programma hebben. N
Zoon van Tolmai.
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:00:22 #158
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_93256350
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:01 schreef Bartholomaeus het volgende:
Iemand eergisteren PenW gezien? Die vrouw van, volgens mij was het AJE, die daar zat en al het geweld in Libië veroordeelde. En dat het goed was dat dat er opstand kwam. En toen ging het over Marokko. Nee, toen was het ineens een ander verhaal. Waarom dan? Omdat mijn vader in de regering zit daar.

Ja, kom op. Je moet onpartijdige mensen in zo'n programma hebben. N
Dat is het probleem in het Midden-Oosten, zoals die zoon van Khaddafi al zei: het zijn losse tribale gemeenschappen die elkaar regelmatig te lijf gaan ipv. samen te werken. Ik ben bang dat het nog wel 1000 jaar kan duren voordat daar een echte democratie kan bestaan.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:00:45 #159
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_93256372
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 15:00 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Dat is het probleem in het Midden-Oosten (en Africa), zoals die zoon van Khaddafi al zei: het zijn losse tribale gemeenschappen die elkaar regelmatig te lijf gaan ipv. samen te werken. Ik ben bang dat het nog wel 1000 jaar kan duren voordat daar een echte democratie kan bestaan.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_93268881
quote:

[..]

Dat is het probleem in het Midden-Oosten, zoals die zoon van Khaddafi al zei: het zijn losse tribale gemeenschappen die elkaar regelmatig te lijf gaan ipv. samen te werken. Ik ben bang dat het nog wel 1000 jaar kan duren voordat daar een echte democratie kan bestaan.
De tribalie is vooral in Libie een probleem en heeft weinig te maken met het al dan niet bestaan van een democratie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_93270075
quote:

[..]

Een tribaal Libie hoeft helemaal geen democratie in de weg te staan, sterker nog het kan voordelig uitwerken. Vrij duidelijk met wie je moet spreken ipv 5 miljoen individuen met allemaal een andere (ideologische) visie. Stammen hebben onderling al veel langer overeenkomsten en vaak werd dat ook toegestaan door de Libische overheid in bepaalde gebieden. Soort status-quo.
Loopt wel los in Libie wat dat betreft denk ik.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_93306949
Familie uit El Houceima heeft mij verteld dat ze op de 26e en 27e dezelfde shit gaan doen daar.
Hij zei dat het net Palestina was :S
pi_93318523
Al Houceima is dan ook wel erg berucht wegens rellen en onfatsoenlijk gedrag van de burgers. Net als tijdens het WK van dit jaar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_93328151
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 01:43 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Precies.
Zo is het. Verlichte despoten die langzaam de macht afstaan.
pi_93345661
ff een vraagje tussendoor: Waarom zie ik nu geen enkele NL hangjongere zwaar protesteren omdat zijn broeders elkaar uitmoorden voor een betere democratie in hun altijd noemende moederland? :O |:( })
Normaal lopen ze altijd vol lof te praten over Marokko dit en dat en hoe verbonden ze zijn etc etc en nu hoor en zie je ze niet.. }:| :r
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_93346230
Het zijn jongens die geen weet van de politiek daar hebben, ze gaan er alleen op vakantie en om familie te bezoeken. Het grote deel volgt niet eens het nieuws. Algemene ontwikkeling is nergens te bekennen.
pi_93347661
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:27 schreef rubje het volgende:
ff een vraagje tussendoor: Waarom zie ik nu geen enkele NL hangjongere zwaar protesteren omdat zijn broeders elkaar uitmoorden voor een betere democratie in hun altijd noemende moederland? :O |:( })
Normaal lopen ze altijd vol lof te praten over Marokko dit en dat en hoe verbonden ze zijn etc etc en nu hoor en zie je ze niet.. }:| :r
Er zijn 5 mensen gestorven - waarvan de schuldige notabene de "pro-democratie" mannetjes zelf zijn, overdrijven is ook een vak.
Allah Al Watan Al Malik
pi_93383671
Gisteren wederom een kleine demonstratie in Rabat en Casablanca:

Allah Al Watan Al Malik
pi_93385893
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
Al Houceima is dan ook wel erg berucht wegens rellen en onfatsoenlijk gedrag van de burgers. Net als tijdens het WK van dit jaar.
Berbers he.
pi_93386030
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:01 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Berbers he.
Ik ben zelf ook Berber. Feitelijk bestaat "de berber" niet eens. Het is slechts een overkoepelende naam voor Amazighen, Riffijnen etc. In Nador zijn er bijvoorbeeld geen rellen geweest, evengoed een "Berberse" stad. Tanger en Tetouan zijn ook "Berberse" steden. Feit is dat zelfs binnen de "Berbergroeperingen" Al Hoceima bekend staat als bastion van verzet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_93400587
Kat en muis spel tussen betogers en de politie vorige week in Tanger:

Allah Al Watan Al Malik
pi_93454207
Turkish businessmen fear a spark to launch uprising in MoroccoReported lootings during mass protests in Morocco, which are quite peaceful compared with recent Egyptian and Libyan turmoil, worry Turkish investors in the country. The Turkish Embassy in Rabat has already called Turkish firms to declare their amount of investments in Morocco, according to a businessman. Still, the Turkish-Moroccan Business Council says the situation is stableAs a domino effect theory seems justified with the constant sparks of protests and political turmoil across North African countries, Turkish businessmen say Morocco is far from a ?safe heaven.?Nihat Çiftçi, a Turkish investor living in Berrechid, a western Moroccan city located nearly 40 kilometers from tourist magnet Casablanca, told the Hürriyet Daily News & Economic Review on Wednesday that the situation in the country is getting worse day by day due to rising protests that end up vandalizing public buildings, police stations and banks.?I am scared for my children and wife,? said the Turkish investor, who currently runs a mid-size factory producing chocolate and biscuits for the Moroccan market under the Marstar brand.?Most of my regular customers have started to cancel their orders, as they know that sooner or later their shops will be looted,? said Çiftçi.He said that nearly 50 percent of his orders have been canceled over fears of looting. Çiftçi said most Turkish businessmen in the country communicate with locals with the help of interpreters and many do not realize the rising tensions. Many shops are closed in the northern province of Tangier and western province of Srarhna, according to Çiftçi.Çiftçi, who employs 60 Moroccans, said, ?I am seriously considering taking my family and fleeing the country,? during a phone interview. ?There have recently been three police stations set on fire in Marrakech recently.?According to him, xenophobia in the country is gaining popularity among people in the streets. ?I keep receiving treating phone calls telling me to get out the cou

http://www.hurriyetdailyn(...)n-morocco-2011-02-25
  dinsdag 1 maart 2011 @ 08:23:06 #174
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_93478041
Zolang ze niet spugen valt het wel mee.
Spugen is de ultieme 'ik mot dit niet' daar en pas dan volgt dodelijk geweld.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:41:15 #175
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_93485274
Gister op Nieuwsuur reportage gezien waarin ook Marokko aan bod kwam en jongere activisten en stond toch wel versteld te kijken dat je niet eens mag praten over hoeveel de koning verdient en al dat soort ongein. Ook deze jongeren werden constant en overal gevolgd door geheime politie zoals te zien was met de camera van nieuwsuur en tijdens hun reizen en gesprekken. Viel me erg tegen van de koning.

Ook de cijfers spreken niet in het voordeel van het land, veel armoede, toch wel redelijke klasse inmiddels die weer wel goed geschoold is en alle toegang heeft tot bijv. internet en daarnaast bijna de helft analfabeten. Maken Marokkanen zich hier zorgen over hun land en waar dat naartoe moet gaan in de toekomst?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')