Willen ze ook geen uitspraken over doenquote:Op maandag 31 januari 2011 19:25 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Ligt er helemaal aan wat voor bijkomende afspraken er zijn gedaan.
Tja dat wekt niet echt veel vertrouwen inderdaad. Maar goed, ook dat zal snel genoeg wel weer uitlekken.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:28 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Willen ze ook geen uitspraken over doen
Je kunt nu wel keihard gaan haten op Leo omdat hij dit niet kon realiseren, maar nu El Dramadi weg is hebben we weer flink wat ruimte in de salarishuishouding.quote:
Hopen is idd een percentage bij doorverkoop. Net als bij Robin. Moet die alleen niet tot zn 34e daar blijvenquote:Op maandag 31 januari 2011 19:29 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Tja dat wekt niet echt veel vertrouwen inderdaad. Maar goed, ook dat zal snel genoeg wel weer uitlekken.
Op zich toch knap gewinkeld met een lege portemonnee. Hopelijk kunnen de huurlingen die een goede indruk achterlaten ook daadwerkelijk bij Feyenoord blijven.quote:Fedor Smolov - Gehuurd tot medio 2011
Michael Lumb - Gehuurd tot medio 2011
Adil Auassar - Contract tot medio 2012
Ruben Schaken - Contract tot medio 2012
Jhon van Beukering - Contract tot medio 2011 *
Krisztián Simon - Gehuurd tot medio 2011
Gill Swerts - Gehuurd tot medio 2011 *
Ryo Miyaichi - Gehuurd tot medio 2011
Marcel Meeuwis - Gehuurd tot medio 2011
Sören Larsen - Gehuurd tot medio 2011
*Optie tot contract/verlenging
Wat voor rechten hebben we dan nog op Robin? Die wordt namenlijk de laatste tijd toch weer vaak overal en nergens genoemd...quote:Op maandag 31 januari 2011 19:33 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Hopen is idd een percentage bij doorverkoop. Net als bij Robin. Moet die alleen niet tot zn 34e daar blijven
Die Jap is niet door Leo gehaald.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:32 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Je kunt nu wel keihard gaan haten op Leo omdat hij dit niet kon realiseren, maar nu El Dramadi weg is hebben we weer flink wat ruimte in de salarishuishouding.
Had hij hier nog gespeeld dan hadden we Meeuwis waarschijnlijk ook niet kunnen halen.
En Simon is onder Leo gehaald net als Mr. Miyagi.
Blijft alleen die Deen over.....
Al zou dat niet zo zijn en Leo buiten deze transfers staan, dan spreekt dat eerder voor dan tegen hem. Dan is gewoon duidelijk dat er nu geld vrijkomt omdat hij weg is, en dat het dus aannemelijk is dat hij al langer intern wordt tegengewerkt.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:32 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Je kunt nu wel keihard gaan haten op Leo omdat hij dit niet kon realiseren, maar nu El Dramadi weg is hebben we weer flink wat ruimte in de salarishuishouding.
Had hij hier nog gespeeld dan hadden we Meeuwis waarschijnlijk ook niet kunnen halen.
En Simon is onder Leo gehaald net als Mr. Miyagi.
Blijft alleen die Deen over.....
Het verhaal gaat dat Arsenal hem hier heeft gestald vanwege Brard die hem al eerder zou hebben bekeken enzo, maar dat lijkt me niet helemaal te kloppen. Leo zal best een flinke vinger in de pap hebben gehad.quote:
Nee is totaal buiten Leo om gegaan.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:43 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Het verhaal gaat dat Arsenal hem hier heeft gestald vanwege Brard die hem al eerder zou hebben bekeken enzo, maar dat lijkt me niet helemaal te kloppen. Leo zal best een flinke vinger in de pap hebben gehad.
Een beetje het Erwin Koeman-verhaal: eerst iemand hopeloos laten falen met de smoes dat er niks vanaf kan, en vervolgens zijn vervanger een aantal toppers cadeau doen voor veel geld.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:41 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Al zou dat niet zo zijn en Leo buiten deze transfers staan, dan spreekt dat eerder voor dan tegen hem. Dan is gewoon duidelijk dat er nu geld vrijkomt omdat hij weg is, en dat het dus aannemelijk is dat hij al langer intern wordt tegengewerkt.
Brard heeft die Japanse jongen al eens proberen te halen alleen dat bleek toen niet haalbaar.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:45 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Nee is totaal buiten Leo om gegaan.
quote:Feyenoord en Internazionale zijn het eens geworden over de overgang van Luc Castaignos. Als de 18-jarige spits zelf tot een akkoord komt met de Italiaanse topclub, verhuist hij deze zomer van De Kuip naar Milaan.
Feyenoord krijgt naar verluidt tussen de drie en vier miljoen euro voor de aanvaller, die nog een doorlopend contract had bij de Rotterdammers. Castaignos maakte dit seizoen in 21 wedstrijden zes doelpunten.
Trefwoorden voetbal, Feyenoord, Internazionale, eredivisie, Luc Castaignos, Seizoen 201
Nee, Bruins eruit, Wijnaldum erin. Fer achter de spitsen is zo'n Verbeek-experimentje geweest waar ik niet kapot van was zacht gezegd.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Al zie ik liever Fer achter de spitsen en dan Mokotjo op de plek van Fer.
Denk dat Wijnaldum zeker de eerste wedstrijden gewoon gaat spelen op de plek van mr miyagi.quote:Op maandag 31 januari 2011 20:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, Bruins eruit, Wijnaldum erin. Fer achter de spitsen is zo'n Verbeek-experimentje geweest waar ik niet kapot van was zacht gezegd.
Met dit team kan je iig niet meer zeggen dat er niet genoeg ervaring in de ploeg zijn en dat er te veel jeugd is.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
----------------------Mulder----------------------
Swerts-----de Vrij----Vlaar--------de Cler
------------------------------------------------------
------------Fer-----------------Meeuwis--------
----------------------Bruins------------------------
Simon---------Castaignos----------die Jap
Zoiets zal het wel worden
Iedereen die binnengehaald is zal wel weer van amateuristisch niveau zijn.quote:Op maandag 31 januari 2011 20:27 schreef H.M.Murdock het volgende:
Ben benieuwd hoe Johan vanavond ook hier weer een negatieve draai aan gaat geven.
Dat.quote:
Je toptalenten behouden en later voor 20 miljoen verkopen zou idd niet des Feyenoords zijn.quote:Op maandag 31 januari 2011 20:49 schreef Happel het volgende:
Volgens mij krijgen we nog best een aardig bedrag voor Castaignos. Mensen die verwachten dat we de jackpot zouden krijgen snappen het volgens mij niet helemaal. Je kan niet op basis van zijn talent verwachten dat we een miljoen van boven de zes a zeven ontvangen.
Dat.quote:Op maandag 31 januari 2011 20:55 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Je toptalenten behouden en later voor 20 miljoen verkopen zou idd niet des Feyenoords zijn.
We hebben ze ook echt wat te bieden, ja. Spelers blijven niet meer bij Feijenoord vanwege de club en kiezen gewoon voor het geld. Daar valt de club weinig te verwijten, de spelers des te meer.quote:Op maandag 31 januari 2011 20:55 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Je toptalenten behouden en later voor 20 miljoen verkopen zou idd niet des Feyenoords zijn.
Ik niet. Bruins heeft ook op het middenveld gespeeld met spelers als Landzaat, van Bronckhorst en Sahin. Toen bakte ie er ook niks van.quote:Op maandag 31 januari 2011 21:13 schreef Merkie het volgende:
Ik wil Bruins wel naast Meeuwis in de basis zien. Iemand die het vuile werk opknapt naast hem zal Bruins zijn spel beter maken denk ik. Ik ben iig benieuwd.
Fout, zijn eerste jaar was heel erg goed.quote:Op maandag 31 januari 2011 21:28 schreef PIETR het volgende:
[..]
Ik niet. Bruins heeft ook op het middenveld gespeeld met spelers als Landzaat, van Bronckhorst en Sahin. Toen bakte ie er ook niks van.
Excelsior heeft ook ardige aankopen gedaan, De Graaf en Roordaquote:Op maandag 31 januari 2011 21:37 schreef Siyara het volgende:
Feyenoord! Goede zaken gedaan in de winterstop en nu zo snel mogelijk uit die degradatietroep sprinten
Vind dat er nogal overdreven werd gedaan over zijn steekpassjes, verder speelde hij toen erg wisselvallig.quote:Op maandag 31 januari 2011 21:39 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Fout, zijn eerste jaar was heel erg goed.
Met name Roorda is een hele goede speler.quote:Op maandag 31 januari 2011 21:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Excelsior heeft ook ardige aankopen gedaan, De Graaf en Roorda
quote:Op maandag 31 januari 2011 21:43 schreef Paul-89 het volgende:
http://www.lunaticnews.nl(...)t-is-een-orgasme.mp3
"3 minuten voor tijd komt Feyenoord hier in Amsterdam, in deze sporthal op 2-3."![]()
Dat was gewoon een goed seizoen van hem, zonde dat hij dat niveau niet meer heeft gehaald.quote:Op maandag 31 januari 2011 21:47 schreef PIETR het volgende:
[..]
Vind dat er nogal overdreven werd gedaan over zijn steekpassjes, verder speelde hij toen erg wisselvallig.
Die 7 ton is een verhaal dat onze vriend Johan Derksen de wereld ingeholpen heeft. Zelfde met het salaris van Mario Been.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:04 schreef H.M.Murdock het volgende:
Toch wel apart dat Dzsudzsák een nieuw contract tekent in Eindhoven en met ''hangen en wurgen'' rond een miljoen krijgt, terwijl Biseswar zeven ton vangt bij Feyenoord.
Het is anders vrij plausibel gezien hij anders transfervrij naar oa. valencia kon. Al zou je zeggen dat ze er dan ondertussen alles aan zouden hebben gedaan om hem kwijt te raken.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:11 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Die 7 ton is een verhaal dat onze vriend Johan Derksen de wereld ingeholpen heeft. Zelfde met het salaris van Mario Been.
Hans van Vliet sowiesoquote:Op maandag 31 januari 2011 21:43 schreef Paul-89 het volgende:
http://www.lunaticnews.nl(...)t-is-een-orgasme.mp3
"3 minuten voor tijd komt Feyenoord hier in Amsterdam, in deze sporthal op 2-3."![]()
Denk dat het verhaal ook wel aardig klopt hoor. Net als het salaris van Mario. Die is immers weggeplukt bij Nec waar hij het destijds goed deed. Jol verdiende 2 miljoen + dus een bedrag van ca 1 miljoen voor Mario zou mij niet verbazen.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:24 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Het is anders vrij plausibel gezien hij anders transfervrij naar oa. valencia kon. Al zou je zeggen dat ze er dan ondertussen alles aan zouden hebben gedaan om hem kwijt te raken.
quote:'Ik kijk er naar uit om dertien wedstrijden voor Feyenoord te spelen'
Søren Larsen moet voor de rest van het seizoen voor doelpunten gaan zorgen bij Feyenoord. De Deense aanvaller, die op huurbasis overkomt van Toulouse, is blij dat hij de kans krijgt om te laten zien wat hij kan. In Rotterdam hoop ik mijn reputatie op te kunnen krikken, zegt de aanvaller tegen Voetbal International.
Larsen, die bij de directie is geadviseerd door landgenoot Jon Dahl Tomasson, geeft te kennen zich thuis te voelen in Nederland. Ik heb een speciale band ontwikkeld met Nederlanders, zegt de 29-jarige linkspoot tegen het weekblad. Bij Toulouse kon ik niet rekenen op een basisplaats. Het is vooral belangrijk dat ik weer aan spelen toekom. Ik kijk er naar uit om dertien wedstrijden in het shirt van Feyenoord te spelen.
'Ik heb een speciale band ontwikkeld met Nederlanders, herhaalt Larsen. Sterker nog, het zijn hele goede vrienden van de familie Larsen geworden. Het is mooi dat ik nu in hun competitie mag spelen. De Stadionclub heeft een optie tot koop bedongen op de ex-speler van onder meer Schalke 04 en de aanwinst moet in de Kuip de concurrentie aangaan met onder andere Jhon van Beukering en Luc Castaignos.
quote:Op maandag 31 januari 2011 23:11 schreef Paul-89 het volgende:
http://www.nu.nl/sport/81(...)-naar-feyenoord.html
Dat waren nog eens tijden.
Wat een lijst...quote:De Griek is alweer de negende aanwinst van Feyenoord voor dit seizoen. Henk Timmer, Theo Lucius, Benjamin de Ceulaer, Stein Huysegems, Joonas Kolkka, Philippe Leonard, Dwight Tiendalli, Danny Buijs.
Dat weet ik nog goedquote:Op maandag 31 januari 2011 23:11 schreef Paul-89 het volgende:
http://www.nu.nl/sport/81(...)-naar-feyenoord.html
Dat waren nog eens tijden.
Niet echt gelukt.quote:Charisteas moet bij Feyenoord de succesvolle Dirk Kuijt en Salomon Kalou doen vergeten.
Niet ?quote:Op maandag 31 januari 2011 23:35 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat weet ik nog goed.
[..]
Niet echt gelukt.
Swerts is ook gehaald onder Leo.....quote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:01 schreef john-x het volgende:
Wel goed dat ze bij die spelers een optie tot koop bedongen hebben. Zo heb je met Swerts, Larsen en Meeuwis in elk geval 3 spelers waarmee je aan een nieuw Feyenoord kan bouwen volgend seizoen. Indien die spelers bevallen natuurlijk.
Maar wtf heeft die Leo al die tijd gedaan? Lijkt er nu alleen maar beter op te worden zonder hem.
Heeft ie toen ook bij/voor AZ gedaan, hij kent de contracten en kan daar dus op inspelen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:11 schreef msnk het volgende:
Er werd in VI nog wat gezegd over van Geel, dat als hij naar Feyenoord gaat allerlei spelers mee zou brengen (waardoor RJC in de shit komt), iemand die daar wat meer over weet?
Je bedoelt Van Geel neem ik aan, met hoofdletter V? Nee, daar weet ik verder niets over, sorry.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:11 schreef msnk het volgende:
Er werd in VI nog wat gezegd over van Geel, dat als hij naar Feyenoord gaat allerlei spelers mee zou brengen (waardoor RJC in de shit komt), iemand die daar wat meer over weet?
Als die nou die keeper (Tyton) meeneemt zijn wij blij.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:11 schreef msnk het volgende:
Het ging meer over de inhoud van de contracten e.d Als er volgende zomer (2012 dus) een aantal contracten aflopen daar van goede spelers, dan kan daar dus mooi op ingespeeld worden als hij komt.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:14 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als die nou die keeper (Tyton) meeneemt zijn wij blij.
Verder zijn die gasten natuurlijk gewoon eigendom van Roda en niet van M v Geel. Dus zal gewoon betaald moeten worden door Feyenoord.
Martin van Geel? Komaan Terryquote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je bedoelt Van Geel neem ik aan, met hoofdletter V? Nee, daar weet ik verder niets over, sorry.
Wanneer de contracten aflopen is nou niet echt bepaald geheime informatie.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:15 schreef Typisch het volgende:
[..]
Het ging meer over de inhoud van de contracten e.d Als er volgende zomer (2012 dus) een aantal contracten aflopen daar van goede spelers, dan kan daar dus mooi op ingespeeld worden als hij komt.
Die Larsen moet ik nog maar zien.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:01 schreef john-x het volgende:
Wel goed dat ze bij die spelers een optie tot koop bedongen hebben. Zo heb je met Swerts, Larsen en Meeuwis in elk geval 3 spelers waarmee je aan een nieuw Feyenoord kan bouwen volgend seizoen. Indien die spelers bevallen natuurlijk.
Maar wtf heeft die Leo al die tijd gedaan? Lijkt er nu alleen maar beter op te worden zonder hem.
En dergelijke zeg ik ook, het is echt wel een voordeel als je de inhoud kent van contracten van bepaalde spelers.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wanneer de contracten aflopen is nou niet echt bepaald geheime informatie.
Als je alleen zegt Van Geel zonder Martin moet het wel met een hoofdletterquote:
Precies. Ik vind het zeer irritant lezen als mensen dat niet doen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:18 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als je alleen zegt Van Geel zonder Martin moet het wel met een hoofdletter
Had hem trouwens eigenlijk al verwacht. Goeie TD, ondanks zijn verleden bij die neuzen.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je bedoelt Van Geel neem ik aan, met hoofdletter V? Nee, daar weet ik verder niets over, sorry.
Ik zou het bullshit vinden dat RJC 'in de shit' komt. Hoezo? Als hij spelers meeneemt krijgt RJC daar gewoon een vergoeding voor en RJC mag altijd weigeren een speler te verkopen. Zo werkt het nou eenmaal.
Van de week maakte ik precies dezelfde fout en toen zei je dat al jaquote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Precies. Ik vind het zeer irritant lezen als mensen dat niet doen.
Verwende/arrogante huillies kunnen het niet handelen dat ze een keer hun zin niet krijgenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:21 schreef Typisch het volgende:
Ze zijn snel boos in het ajax topic.
Verder, ik vind dit een goede transferperiode van Feyenoord. Vooral Meeuwis vind ik een goede.
Je moet daar ook helemaal niet komenquote:
Zijn er genoeg waar je prima mee kunt praten, zolang je niet trollt is het toch goed.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:23 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Je moet daar ook helemaal niet komen
Jawel, een beetje trollen vind ik leuk, maar alleen in een ajax topic.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:23 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Je moet daar ook helemaal niet komen
Laatste tijd helaas vrij weinig aanleiding toe geweest om ajaksieden uit te lachen, maar als de situatie zich voordoet idd altijd doenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:25 schreef Typisch het volgende:
[..]
Jawel, een beetje trollen vind ik leuk, maar alleen in een ajax topic.![]()
Ik lach ze niet uit, ik confronteer ze met hun arrogante gedrag en/of arrogante gedachtegang. Er zitten er een paar tussen die Heerenveen het kwalijk nemen dat ze moeilijk deden met Dost, terwijl die waarschijnlijk het gewoon nog in hem zien zitten..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:30 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Laatste tijd helaas vrij weinig aanleiding toe geweest om ajaksieden uit te lachen, maar als de situatie zich voordoet idd altijd doen
Precies, laat ons ook eens lachen nu we eens een kans hebbenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:30 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Laatste tijd helaas vrij weinig aanleiding toe geweest om ajaksieden uit te lachen, maar als de situatie zich voordoet idd altijd doen
Een hoop goede wil om het bedrag te reduceren, maar ik vind het alsnog een aardig centje voor een half-afgeteste speler met zijn statistieken. Komt neer op ruim 19.000 per wedstrijd, of meer dan 200 euro per minuut, er van uit gaande dat hij alles speelt.quote:Gisteren werd bekend dat de Deense voetballer Søren Larsen verhuurd wordt door het Franse Toulouse aan Feyenoord. Het Algemeen Dagblad meldt dat Larsen voor de overgang tussen beide club zo'n 165.000 euro aan salaris heeft ingeleverd. Bovendien betaalt Toulouse nog zo'n 250.000 euro mee aan het salaris van de 29-jarige spits, die hoopt om bij de Rotterdamse club weer speelminuten te kunnen maken. Feyenoord zelf hoeft hierdoor maar iets meer dan 250.000 euro aan salaris te betalen.
anderhalf jaar gehuurd wellicht?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 08:37 schreef Stokstaart het volgende:
Contract van Meeuwis loopt trouwens tot 2012 en niet 2011.
quote:
weet ik veel, ze doen wel meer rare dingen.quote:
1,3 miljoen op jaarbasis vind ik anders een aardig bedrag hoor.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 08:34 schreef Happel het volgende:
Vind het niet zo schrikbarend. Zijn normale bedragen in het voetbal. Van het salaris van El Ahmadi konden we zowel Larsen als Meeuwis halen.
Hij heeft natuurlijk Bundesliga gespeeld en is Deens international. Wel goed dat hij wil inleveren want kennelijk is hij erg gedreven en op zoek naar eerherstel.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:26 schreef Lastpost het volgende:
[..]
1,3 miljoen op jaarbasis vind ik anders een aardig bedrag hoor.
(250k x 2 + 165k voor een half jaar)
Kort boompje zodat'ie net met z'n tenen bij de grond kan is ook goed.. Laat'em maar even zweten.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:10 schreef napoleonfour het volgende:
Het liefst zie ik die Arie Treffers opgehangen worden aan de hoogste boom. Wat een misselijk mannetje zeg.
Klopt ik had me verkeken gisteren.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 08:37 schreef Stokstaart het volgende:
Contract van Meeuwis loopt trouwens tot 2012 en niet 2011.
Ja die jongen heeft het goed voor mekaar met zn carrièrequote:ISMAILY - Mark Wotte is trainer van Ismaily SC in Egypte waar betogers in opstand zijn gekomen tegen het bewind van premier Mubarak. ,,De competitie ligt stil, scholen zijn dicht en niemand is naar zijn werk gegaan. Rookpluimen uit gebouwen, tanks op straat, het is allemaal best bizar," aldus Wotte in het AD.
hij verdiend niet beter!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ja die jongen heeft het goed voor mekaar met zn carrière
Mooi manquote:Poolse club
De afgelopen transferperiode was Feyenoord niet de enige club die de Brabander wilde hebben, er was ook een Poolse club in de race. We waren al in onderhandeling over het salaris, maar ik hoopte ondertussen wel dat Feyenoord nog concreet zou worden. De keuze was vervolgens niet zo moeielijk, tien keer zo lief naar de Kuip dan in me eentje naar Polen.
Komt ook alleen maar omdat er gisteren verkoop voor SC houders was. De diamond- en goldcard houders haken al af.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:51 schreef Paul-89 het volgende:
Uitvak Zondag is uitverkocht, toch netjes om in deze tijden 1200 man mee te nemen.
En omdat het bus/auto combi is, als het alleen een buscombi is dan gaan er ook minder.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:00 schreef Happel het volgende:
[..]
Komt ook alleen maar omdat er gisteren verkoop voor SC houders was. De diamond- en goldcard houders haken al af.
Wat een korfbal vod.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:23 schreef Paul-89 het volgende:
Waarschijnlijk het nieuwe uitshirt (ongeveer) :
[ afbeelding ]
en dan maar afvragen waarom niemand het koopt. Uitshirt hoor groen/wit te zijn!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:23 schreef Paul-89 het volgende:
Waarschijnlijk het nieuwe uitshirt (ongeveer) :
[ afbeelding ]
Als ze die ontzettend beue kleur blauw alleen al niet hadden gebruikt was het al beter geweest. Maak het blauw donker, dan die blauwe lijn wit, en dan is het al een heel eind beter.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:45 schreef Paul-89 het volgende:
Vooral de supporters buiten sluiten met dit soort dingen.
quote:De opdracht voor de kersverse Feyenoorder Marcel Meeuwis is duidelijk, hij moet het komende half jaar de jonge spelers onder zijn hoede nemen. De 30-jarige middenvelder, die gisteren zijn handtekening zette, is blij met zijn rol bij de club waar hij altijd iets speciaals mee heeft gehad.
Meeuwis had voor zijn komst naar de Kuip uitgebreid gesproken met trainer Mario Been. 'Het was een open gesprek waarin de trainer heeft aangegeven wat hij van mij verwacht. Ik moet de jonge jongens gaan sturen. Ik ben niet gehaald voor de doelpunten, maar als we zorgen dat er een goed blok staat en we goed gaan samen spelen dan komen de doelpunten van zelf. '
quote:Søren Larsen (29) kan toe gaan werken naar zijn debuut in het eerste elftal van Feyenoord. De van Toulouse gehuurde Deense aanvaller doorstond dinsdagochtend met succes de medische keuring en zal zich woensdag aansluiten bij de selectie van Feyenoord wanneer de voorbereiding op het duel met Vitesse van aanstaande zondag start. Die wedstrijd is het enige waar ik op dit moment aan denk, zei Larsen dinsdag nadat de keuring erop zat. De fitnesstrainer was zeer tevreden over de resultaten van de conditietests. Ik heb in Frankrijk weliswaar even niet op het hoogste niveau gespeeld, maar kwam wel gewoon in actie met het tweede elftal. Ik ben direct inzetbaar, klaar om het team te helpen.
Larsen hoopt in het shirt van Feyenoord zijn eigen carrière van een nieuwe impuls te voorzien, maar richt zich vooral op het neerzetten van teamprestaties. Als het team succes heeft, heb ik succes, zei hij. Feyenoord is een club in sportieve nood. De komende dertien wedstrijden moeten we met zijn allen zorgen dat het ondenkbare niet gebeurt. Ik wil een belangrijk aandeel hebben in de opmars die we in moeten zetten op de ranglijst.
De Deen die afgelopen zomer met de nationale ploeg van zijn vaderland nog actief was op het WK in Zuid-Afrika denkt met zijn ervaring van toegevoegde waarde te kunnen zijn voor Feyenoord. Ik heb gespeeld in de Champions League, de UEFA Cup en voor de Deense ploeg, zei hij. Hopelijk kan ik met die bagage de ploeg erdoorheen slepen tijdens lastige situaties in wedstrijden. Maar het belangrijkste is dat ik doelpunten ga maken. Daarom ben ik hier.
De gedachten van Larsen gingen de laatste dagen even terug in de tijd. Tijdens zijn debuut in de hoofdmacht zal hij namelijk niet voor het eerst het Feyenoord-shirt om zijn schouders dragen. Als zeventienjarige ben ik op uitnodiging van Feyenoord al eens acht dagen op proef geweest, zei hij. Ik heb destijds met verschillende jeugdploegen getraind en drie oefenduels gespeeld. Daarin heb ik meerdere doelpunten weten te maken. Die stage is een goede ervaring voor me geweest.
De supporters van Feyenoord mogen een speler verwachten die de komende dertien wedstrijden alles zal geven om het tij te keren. Ik zal zo hard werken dat ik mijn eigen bloed proef, zei hij. De fans moeten geen Ronaldinho-trucs van me verwachten, aan die magie doe ik niet. Ik leef voor het strafschopgebied, daar ben ik op mijn sterkst. Ik zal mijn doelpunten maken, maar we zullen Feyenoord met de hele ploeg weer omhoog moeten helpen. Alleen als dat lukt, is deze huurperiode voor mij geslaagd.
Zou hij nog beter zijn dan JvB in de zestien?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:10 schreef msnk het volgende:
Grote woorden schept hoge verwachtingen (binnen het strafschopgebied), of zien jullie dit anders?
Ik mis de sarcasme PI?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Zou hij nog beter zijn dan JvB in de zestien?
Ik doe niet aan PI's, totaal overbodig.quote:
Het shirt moet gewoon altijd voldoen aan de voorwaarden die zijn vastgelegd in het handvest voor de Feyenoord clubcultuur.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:58 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Als ze die ontzettend beue kleur blauw alleen al niet hadden gebruikt was het al beter geweest. Maak het blauw donker, dan die blauwe lijn wit, en dan is het al een heel eind beter.
Dit is gewoon ruk, en lijkt teveel op dit:
[ afbeelding ]
quote:In de kleurencombinatie van het uittenue dient middels een keuze van de kleurencombinatie wit en groen altijd de verbondenheid met de stad Rotterdam tot uiting te worden gebracht.
Op zich vind ik het nog niet eens zo erg dat er andere kleuren dan groen en wit worden gebruikt, maar dat nieuwe uit-shirt is natuurlijk gewoon lelijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:31 schreef Happel het volgende:
[..]
Het shirt moet gewoon altijd voldoen aan de voorwaarden die zijn vastgelegd in het handvest voor de Feyenoord clubcultuur.
[..]
Jij stelt ook nooit teleur hequote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:54 schreef john-x het volgende:
Ik vind dat uitshirt wel mooi eerlijk gezegd.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:54 schreef john-x het volgende:
Ik vind dat uitshirt wel mooi eerlijk gezegd. Beter dan die gele shirts...
Inderdaad. Wat een gedrocht weerquote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:31 schreef Happel het volgende:
[..]
Het shirt moet gewoon altijd voldoen aan de voorwaarden die zijn vastgelegd in het handvest voor de Feyenoord clubcultuur.
[..]
Vind niet dat er andere kleuren dan het groen en wit gekozen moeten worden. Is gewoon iets wat bij de club en bij Rotterdam hoort.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:37 schreef dakraam het volgende:
[..]
Op zich vind ik het nog niet eens zo erg dat er andere kleuren dan groen en wit worden gebruikt, maar dat nieuwe uit-shirt is natuurlijk gewoon lelijk.
Ik vind het mooi, mooier dan groen, maar ik ben op zich ook wel voorstander van een vaste kleur, en van de daarmee gedemonstreerde link met Rotterdam. Ook al is Feyenoord eigenlijk geen Rotterdamse club natuurlijk, want Zuid is geen Rotterdam.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:52 schreef john-x het volgende:
Vonden jullie dit wel mooi dan:
[ afbeelding ]
Vond ik overigens ook nog niet zo heel erg lelijk.
Gaan we allemaal naar de Blaak verhuizen, gezelligquote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:08 schreef heiden6 het volgende:
Ook al is Feyenoord eigenlijk geen Rotterdamse club natuurlijk, want Zuid is geen Rotterdam.
Zie het zo snel niet staan, link?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:19 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gaan we allemaal naar de Blaak verhuizen, gezellig
Ik vond dat shirt gepost op FR12, met die verticale witte band op een donkergroen shirt, een erg mooi ontwerp (mits de witte band helemaal door zou lopen naar beneden). Vaste kleuren voor het uittenue zou ik ook wel toejuichen, maarja, men "duldt geen inspraak"
Klik.quote:
Die comments daar zijn altijd hetzelfde geneuzelquote:Ik vind fr12.nl wel een prima site om van alle mogelijke pietluttigheden omtrent Feyenoord op de hoogte te blijven btw.![]()
Alleen die comments.![]()
Vind het ok.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:52 schreef john-x het volgende:
Vonden jullie dit wel mooi dan:
[ afbeelding ]
Vond ik overigens ook nog niet zo heel erg lelijk.
Dat is sentimentquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:20 schreef Gert het volgende:
[..]
Vind het ok.
Dat geel doet me denken aan het uitshirt van het eerste kampioenschap dat ik bewust meemaakte. Met "Gouden Gids" erop.
Wit en groen ja.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:31 schreef Happel het volgende:
[..]
[..]
Dat is natuurlijk nauw met elkaar verweven. Een kleur "is" bovendien niet mooi of lelijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:22 schreef john-x het volgende:
[..]
Dat is sentimenten niet of iets mooi is of niet.
Yes, heb daar m'n thuisshirt vorig seizoen gehaald. Prima service, ook redelijk snel binnenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
Iemand ervaring met Feyenoord fanshop.nl ?
Oke mooi ik begon al te twijfelen ik heb zondag het uit shirt bestelt maar nog niets binnen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:17 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Yes, heb daar m'n thuisshirt vorig seizoen gehaald. Prima service, ook redelijk snel binnen
Zondag bestelt = maandag verwerkt = dinsdag verzonden = woensdag binnen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:20 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Oke mooi ik begon al te twijfelen ik heb zondag het uit shirt bestelt maar nog niets binnen.
Erg jammer want ik wou er Woensdag vol trots in verschijnen op mijn eerste training bij mijn nieuwe team .
De supporters willen zich met vrijwel alles bemoeien, dat gaat me te ver. Johan Derksen verwoorde het in VI primaquote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:45 schreef Paul-89 het volgende:
Vooral de supporters buiten sluiten met dit soort dingen.
Ach, de supporters hoeven er ten minste niet een heel seizoen naar te kijken... Wacht, toch wel.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:01 schreef Stokstaart het volgende:
Als je dat fucked up shirt ziet weet je ook gelijk waarom ze dat willen
Precies!quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:24 schreef Dekatria het volgende:
Ik snap het probleem ook niet met inspraak over het shirt... er liggen zoveel mogelijkheden om de fans dichter bij de club te betrekken. Maak een competitie, loof een wedstrijd uit, of geef anders een paar opties waaruit men kan kiezen. Gezeik over het bestuur moet zich beperken tot gezeik, maar over een shirt kan men de supporters toch wel inspraak geven?
Nu is het meer "hier hebbie een ontwerp", wat vervolgens een karrevracht aan schijt over zich heen krijgt en vervolgens (zo mag je dan maar hopen) wordt aangepast, zoals met de shirts van vorig seizoen.
Blijft toch een mooi initiatiefquote:Asare: 'Iedereen droomde van een overgang naar Feyenoord'
Nana Asare is inmiddels niet meer weg te denken uit het elftal van Ton du Chatinier bij FC Utrecht, maar had ook voor Feyenoord kunnen spelen. De Ghanees kwam op dertienjarige leeftijd terecht in de Feyenoord Fetteh Football Acadamy, de voetbalschool van de Rotterdammers in Afrika. Iedereen droomde van een overgang naar Feyenoord, zegt Asare.
De middenvelder heeft goede herinneringen aan zijn periode in de voetbalschool. Het bekende Feyenoord-logo zag je overal terug en we speelden ook in tenues van die club, kijkt hij terug in Voetbal International. We kregen op school ook les over de geschiedenis van de club. We kregen beelden van wedstrijden te zien en zagen de fans, het stadion en wisten: Wow, wát een grote club.
Asare kwam ook terecht bij Feyenoord, maar brak daar niet door en kwam via Antwerp en KV Mechelen bij Utrecht terecht. Soms zie ik foto's van mezelf in actie op het voetbalveld en dan heb ik een heel agressieve of bezeten blik en denk ik: Wow, ben ík dat? vertelt Asare. Ambitie is mooi, maar ik wil wel trouw blijven aan mijn eigen persoonlijkheid. Ik wil mezelf niet verliezen onderweg.
Omdat supporters wel iets met de club hebben? Een beetje je club uit laten hollen tot een lege hulsquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:57 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
De supporters willen zich met vrijwel alles bemoeien, dat gaat me te ver. Johan Derksen verwoorde het in VI prima
Juist niet, dat zijn nou juist de belangrijke zaken.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:32 schreef Typisch het volgende:
Shirts is wel het laatste waar wij (als in Feyenoorderds) zich nu druk om moeten maken..
en dan vinden ze het gek dat zo'n ventje er wel oren naar heeft..quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:40 schreef Stokstaart het volgende:
800.000 euro is geen kattepis voor zo'n jochie van 15. Hoop dat de transfer niet ongedaan gemaakt moet gaan worden.
Goede zaakquote:Op woensdag 2 februari 2011 08:44 schreef Keltie het volgende:
KNVB onderzoekt verkoop jeugdspeler Feyenoord
[..]
Niet?quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:40 schreef Stokstaart het volgende:
800.000 euro is geen kattepis voor zo'n jochie van 15. Hoop dat de transfer niet ongedaan gemaakt moet gaan worden.
quote:Søren Larsen betrad gisteren voor het eerst De Kuip. De 29-jarige Deense reus, die Feyenoord in het restant van het seizoen aan treffers moet helpen, legde met succes een fitheidstest af. ,,Als het aan mij ligt, kan ik meteen aan de bak, vertelde hij na afloop.
De Kuip was tot gisteren volkomen onbekend terrein voor Søren Larsen. Maar met Feyenoord maakte hij twaalf jaar geleden al eens uitvoerig kennis. De scouts van de Rotterdammers ontdekten Larsen in Denemarken en nodigden hem uit voor een testweek op Varkenoord.
,,Ik mocht acht dagen meetrainen en speelde drie oefenwedstrijden, weet Larsen nog uit zijn geheugen op te diepen. ,,Ik maakte acht doelpunten, maar kreeg geen nieuwe uitnodiging. Waarom weet ik niet, maar het is grappig dat ik hier na al die jaren toch terechtkom.
Bij Toulouse was zijn productie minimaal, vooral omdat hij zelden in actie kwam. In de Deense nationale ploeg beschikt hij over een geweldig gemiddelde met elf treffers in slechts twintig optredens. ,,Bovendien begon ik maar zes keer in de basiself, legt hij uit. ,,Als een club mij op mijn kwaliteiten benut, dan kan ik een hoog rendement halen.
,,Dit avontuur zie ik in eerste instantie als dertien wedstrijden vol gas geven. Het kan een succes worden, maar in de voetballerij komen ook veel mislukte avonturen voor. Daarom denk ik ook nog niet aan de periode na de zomer. Ben ik de Deense variant op Heerenveen-spits Bas Dost? Om eerlijk te zijn, ken ik die speler niet.
Larsen denkt dat hij fysiek klaar is voor de strijd zondag in Arnhem tegen Vitesse. ,,Zo voelt het wel, de medische staf van Feyenoord was tevreden over de resultaten van mijn fitheidstest. Jon Dahl Tomasson zal mij hier de eerste dagen wegwijs maken. Ik hoop nog samen met hem te spelen, maar als hij niet op tijd fit is zal ik het alleen doen. Ik ken Jon erg goed, we komen uit dezelfde stad. We maakten afgelopen zomer ook samen het WK mee.
Zijn vrouw en zoontje Julian van 1,5 jaar komen spoedig naar Rotterdam. In Nederland zal hij zich snel thuis voelen. ,,Als kind ging ik jaarlijks met mijn ouders naar Blanes in Spanje. Daar leerden wij veel Nederlanders kennen en met sommigen heb ik contact gehouden. Ik heb ooit carnaval gevierd in Brabant.
,,En ik ken het nummer Kedeng, Kedeng van Guus Meeuwis bijna uit mijn hoofd. In de Deense pers komt vaak het verhaal naar voren dat ik mijn gitaar er graag bij pak tijdens tripjes met de nationale ploeg. Dat is ook wel zo. Ik ben een makkelijke jongen en houd van het leven. ,,Maar als voetballer ben ik bloedserieus. Ik rook niet, ik drink niet en als ik bij wijze van spreken iemand moet vermoorden om te winnen, dan doe ik dat. Dat hoop ik hier de komende maanden te bewijzen.
quote:wardCuil EdwardVanCuilenborg
Looptraining eerst. Hele groep moet op fluitsignaal naar links sprinten. De Cler rent als enige Naar rechts. #hilarisch
Heb jij hem wel eens zien spelen dan?quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:57 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Goede zaak
Licenties intrekken van die vieze kinderhandelaars.
Treffers mogen ze van mij ook een beroepsverbod geven
[..]
Niet?
Naar ik begrijp staat die jongen te boek als wereldtalent, minimaal niveau Bruma. Die is waarschijnlijk over 8 jaar basis in Oranje en 20 miljoen.
Ik denk dat hij zichzelf aan het begin van het seizoen had ingeschat als de routinier die het jonge elftal bij de hand zou nemen. Een leider. En dat is hem "niet helemaal" gelukt. Al eist hij wel als een echte leider elke ingooi op.quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:07 schreef Hamilcar het volgende:
Ik vind de tweets van Van Cuilemborg geweldig. En die De Clerwat is er toch godverdomme aan de hand met hem? Bij AZ speelde hij altijd goed en in het begin deed hij het ook nog best aardig bij Feyenoord, maar nu is het alsof hij alle plezier kwijt is en alleen meer gefrustreerd kan zijn.
Meeuwis schijnt erg veel te coachen, vooral aan Fer die naast hem staat bij dit partijtje.quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:32 schreef TheGreatHooD het volgende:
Ik denk dat deze aankopen wel eens goud waard kunnen zijn vooral Meeuwis, iemand die we echt mistte.
Ja inderdaad. Ik zie het echt wel goed in nu. Het waren vooral persoonlijke fouten en nonchalantie die ons de das vaak omdeden. Tuurlijk het scoren is kut, maar begin bij jezelf. Meeuwis die het middenveld goed aanstuurt laat Fer ook 10x beter spelen. Ja de verdediging staat nu goed, en volgens mij komt het middenveld er nu achteraan. Misschien kan de Deen voor doelpunten zorgen en dan kunnen we naar Europaquote:Op woensdag 2 februari 2011 13:02 schreef Hamilcar het volgende:
Fer+Meeuwis gaan dit team op sleeptouw nemen en Larsen peert ze erin. Ik zie het wel goed komen
Kampioenenquote:Op woensdag 2 februari 2011 13:09 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ik zie het echt wel goed in nu. Het waren vooral persoonlijke fouten en nonchalantie die ons de das vaak omdeden. Tuurlijk het scoren is kut, maar begin bij jezelf. Meeuwis die het middenveld goed aanstuurt laat Fer ook 10x beter spelen. Ja de verdediging staat nu goed, en volgens mij komt het middenveld er nu achteraan. Misschien kan de Deen voor doelpunten zorgen en dan kunnen we naar Europa
En waar hebben we uiteindelijk inspraak over? Juist, nergens over. Ik vind het normaal dat supporters hier iets over te zeggen willen hebben.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:57 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
De supporters willen zich met vrijwel alles bemoeien, dat gaat me te ver. Johan Derksen verwoorde het in VI prima
Ik heb er ook wat meer vertrouwen in na het aantrekken van de huurlingen. Zou inderdaad mooi zijn als Meeuwis de boel weet neer te zetten.quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:09 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ik zie het echt wel goed in nu. Het waren vooral persoonlijke fouten en nonchalantie die ons de das vaak omdeden. Tuurlijk het scoren is kut, maar begin bij jezelf. Meeuwis die het middenveld goed aanstuurt laat Fer ook 10x beter spelen. Ja de verdediging staat nu goed, en volgens mij komt het middenveld er nu achteraan. Misschien kan de Deen voor doelpunten zorgen en dan kunnen we naar Europa
Kijk,de echte Rotterdamse mentaliteit waar er altijd hoop is en blijft leven.quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:02 schreef Hamilcar het volgende:
Fer+Meeuwis gaan dit team op sleeptouw nemen en Larsen peert ze erin. Ik zie het wel goed komen
Leerdamquote:Op woensdag 2 februari 2011 14:32 schreef RandyMcRanderson het volgende:
Ik heb liever Leerdam en Meeuwis op het middenveld. Leerdam is een stuk feller en intelligenter dan die slome Fer met zijn vedette neigingen. Ik kan het geslenter van die man niet meer aanzien.
Dan ben je een van de weinige, Fer is zo'n beetje de enige middenvelder die een aanvallend impulsen heeft en diepgang heeft, als hij eenmaal aanzet naar voren is hij best moeilijk af te stoppen. De rest van de middenvelders speelt allemaal op 1 tempo en is nogal voorspelbaar.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:32 schreef RandyMcRanderson het volgende:
Ik heb liever Leerdam en Meeuwis op het middenveld. Leerdam is een stuk feller en intelligenter dan die slome Fer met zijn vedette neigingen. Ik kan het geslenter van die man niet meer aanzien.
Niks mis mee, op de middenveld. Rechtsback niet zo.quote:
Mario zal hem er ook wel gewoon inzetten daar niet van. Het is wel een van de weinigen in dit elftal die een goal kan maken inderdaad. Wel jammer dat die Leerdam nu weer word gemarginaliseerd. Maar Mario heeft nu tenminste weer keuzes.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:36 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Dan ben je een van de weinige, Fer is zo'n beetje de enige middenvelder die een aanvallend impulsen heeft en diepgang heeft, als hij eenmaal aanzet naar voren is hij best moeilijk af te stoppen. De rest van de middenvelders speelt allemaal op 1 tempo en is nogal voorspelbaar.
'Jongetjes' als Leerdam moeten nu even pas op de plaats maken, we vechten tegen degradatie dus dan zie ik even liever Fer-Meeuwis op het middenveld.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:46 schreef RandyMcRanderson het volgende:
[..]
Niks mis mee, op de middenveld. Rechtsback niet zo.
[..]
Mario zal hem er ook wel gewoon inzetten daar niet van. Het is wel een van de weinigen in dit elftal die een goal kan maken inderdaad. Wel jammer dat die Leerdam nu weer word gemarginaliseerd. Mario heeft nu tenminste weer keuzes.
quote:Mario Been heeft tijdens de groepstraining van woensdagochtend voor het eerst kunnen beschikken over de aanwinsten Søren Larsen en Marcel Meeuwis. De twee trainden volledig mee tijdens de oefensessie in De Kuip, in de voorbereiding op de competitiewedstrijd van aanstaande zondag tegen Vitesse. Ook Ryo Myaichi, die wordt geleend van Arsenal, en Kostas Lamprou, die is teruggekeerd van Excelsior, maakten de volledige training mee.
Het grootste deel van de training, die door tientallen supporters vanaf de tribune werd bekeken, stond in het teken van een partijspel op het volledige veld. Tijdens de eerste helft van het partijspel kregen alle spelers die afgelopen zondag in de basis startten tegen FC Twente een hesje. In de tweede helft voerde Been een aantal wisselingen door en behoorden Meeuwis, Larsen en Krisztian Simon tot het elftal met hesjes.
Larsen, die één van de twee doelpunten maakte in het partijspel, keek na afloop met een goed gevoel terug op zijn eerste training in dienst van Feyenoord. Ik heb nog niet de kans gehad om mijn ploeggenoten goed te leren kennen, maar ik merkte tijdens het partijspel wel dat het spel van deze ploeg mij goed ligt, vertelde de aanvaller in de catacomben van De Kuip. Voor de training hebben we kort doorgesproken hoe het elftal wil spelen en waar mijn kwaliteiten liggen en dat voelde tijdens de training direct goed.
Na afloop van de groepstraining nam spitsentrainer Roy Makaay, die tijdens het partijspel weer even zelf als spits in actie kwam, de aanvallers apart onder zijn hoede voor een afwerkoefening. Daar was ik erg blij mee, vertelde Larsen. In Frankrijk werd er maar weinig op afwerken getraind, terwijl dat voor een spits de belangrijkste oefeningen zijn. Het voelde goed om hier direct op mijn eerste training specifiek op afwerken te trainen.
Meeuwis en Larsen kunnen aanstaande zondag hun officiële debuut maken voor Feyenoord in de uitwedstrijd tegen Vitesse. Het duel in het Gelredome wordt om 12.30 uur gespeeld.
quote:Mario Been had tijdens de groepstraining van woensdagochtend voor het eerst de beschikking over de spelersgroep waarmee Feyenoord het huidige seizoen af zal maken. Zo begroette de oefenmeester tijdens de oefensessie in De Kuip met Marcel Meeuwis en Søren Larsen de twee aanwinsten die maandag op de laatste dag van de transferperiode op huurbasis overkwamen naar de Rotterdamse club. Ze hebben vandaag direct een positieve indruk achtergelaten, zei Been na afloop van de training. Beiden zijn zondag tegen Vitesse inzetbaar, maar het is nu nog te vroeg om te zeggen of ze ook daadwerkelijk zullen starten.
Met Meeuwis en Larsen heeft Been de beschikking gekregen over twee spelers die specifieke kwaliteiten toevoegen aan de selectie van Feyenoord. Zowel Marcel als Søren heeft eigenschappen die we nodig hebben, zei de coach. Marcel is een echte teamspeler met veel ervaring. Hij is tactisch erg sterk, staat altijd goed. Søren op zijn beurt heeft lengte, is een aanspeelpunt en heeft bovendien scorend vermogen.
Met Meeuwis, Larsen, Ryo Miyaichi en in een eerder stadium Krisztián Simon en Gill Swerts versterkte Feyenoord zich tijdens de transferperiode met in totaal vijf spelers, de reeds voor de winterstop aangesloten Jhonny van Beukering niet meegerekend. Een flink aantal om midden in een seizoen in te passen, maar Been voorziet geen problemen. Het is een kwestie van veel trainen, besloot hij. Deze jongens zijn bovendien stuk voor stuk intelligent, hebben voetbalkwaliteiten. Al met al ben ik heel tevreden met onze aanwinsten.
Inderdaad.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:55 schreef Paul-89 het volgende:
Heerenveen-uit een verplichte buscombi.![]()
Niet dat ik überhaupt van plan was om er naartoe te gaan maar dit gaat toch helemaal nergens meer over ?
Nee, nou.. Dan gaan we daar ook niet naar toe.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:55 schreef Paul-89 het volgende:
Heerenveen-uit een verplichte buscombi.![]()
Niet dat ik überhaupt van plan was om er naartoe te gaan maar dit gaat toch helemaal nergens meer over ?
Oh jawel, maar niet met de combi.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:48 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nee, nou.. Dan gaan we daar ook niet naar toe.
Laat ze nou eerst maar eens een wedstrijd spelen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:02 schreef Hamilcar het volgende:
quote:Nilsson trekt toch de deur bij Vitesse achter zich dicht
Lasse Nilsson maakt dan toch de overstap van Vitesse naar zijn oude club IF Elfsborg. De aanvaller bezegelt binnen een week zijn terugkeer naar Zweden.
'Het vertrek van Lasse bij Vitesse is een samenloop van omstandigheden en ingegeven door een verschil van inzicht', gaf technisch directeur Ted van Leeuwen uitleg op de Vitesse-website. 'Dan is het prettig dat je in goed overleg tot een oplossing kunt komen.'
quote:Balende Bruma heeft nog hoop
Jeffrey Bruma hoopt nog op een laatste kans om toch verhuurd te worden aan Leicester City, dit vertelde hij in een interview met RTV Rijnmond. De transfer van de Rotterdammer ging maandagavond op het laatste moment niet door, omdat zijn huidige club Chelsea te laat de papieren had ingeleverd bij de Engelse voetbalbond.
"Ik had al getekend bij Leicester City. Chelsea moest alleen nog de papieren versturen, maar ze hebben daar te lang mee gewacht. Dus je kan wel spreken van een blunder", vertelt een teleurgestelde Jeffrey Bruma. Bruma, die de jeugdopleiding bij Feyenoord doorliep, kon op het laatste moment toch verhuurd worden omdat Chelsea verdediger David Luiz had aangetrokken.
Gelukkig voor 20-jarige verdediger is er nog hoop. "Over drie weken gaat er in Engeland een uitzonderingsregeling in werking. Dan kan ik nog voor 93 dagen verhuurd worden." Volgens de jeugdinternational zou Leicester City ook dan een optie zijn.
Weer een salarispost minder?quote:Feyenoorder Lumb naar Deense Aalborg
De samenwerking tussen Feyenoord en Michael Lumb is ten einde. De Deense linksback werd in de zomer voor een jaar gehuurd van FC Zenit St. Petersburg, maar bleek niet goed genoeg om in de Kuip Tim de Cler uit de basis te spelen en zo een vaste plaats in de hoofdmacht van Feyenoord te veroveren.
Ondanks de vele personele problemen bij Feyenoord kwam Lumb amper aan spelen toe. De speler die op voorspraak van Igor Kornejev naar Rotterdam kwam, vertrekt nu naar Aalborg BK. In zijn vaderland hoopt de Deen hoopt zich daar in de kijker te spelen voor het EK jeugd deze zomer.
quote:Traditionele top drie bestaat nog... in hoogte salarishuizen
Hoewel de traditionele top drie al enkele jaren niet meer zichtbaar is in de rankschikking van de eredivisie, verdienen de Nederlandse spelers van Ajax, PSV en Feyenoord nog altijd het meest in Nederland. De Amsterdammers zijn koploper.
Dat blijkt uit cijfers van NUsport. Het weekblad presenteert deze week de jaarlijkse 'Inkomens Top 100' van Nederlandse voetballers in binnen- en buitenland. Arjen Robben (Bayern München) is koploper met elf miljoen.
Maarten Stekelenburg blijkt met een 22ste plaats de duurste speler uit de eredivisie. De doelman verdiende in 2010 zeker 2.150.000 euro, inclusief een WK-premie.
Ajax levert op de lijst de meeste spelers uit de eredivisie, met een totaal aan salaris van ruim elf miljoen euro. Bij de eerste honderd onder meer tribuneklant Evander Sno en tweede doelman Kenneth Vermeer. De door Ajax verhuurde Ismail Aissati en Robbie Wielaert zijn nog niet eens meegeteld.
PSV volgt met negen miljoen in de top honderd. Onder de berekening valt ook de naar FC Barcelona vertrokken Ibrahim Afellay. De voormalig aanvoerder streek in Eindhoven bijna 2,5 miljoen euro op. Jan Kromkamp, die momenteel vooral wedstrijden in het belofte-elftal afwerkt, staat met een negende plek ook verrassend hoog.
Opvallend is dat de huidige nummer vijftien van de Nederlandse competitie, Feyenoord, de concurrentie ver voorblijft betreffende het salarishuis. In de top honderd speelden de Rotterdamse spelers 5.740.000 euro bij elkaar. De met voetbal gestopte Roy Makaay en Giovanni van Bronckhorst zijn nog meegenomen in de lijst.
Buiten de traditionele top drie blijft FC Twente ver achter qua salarisvermogen. Sander Boschker, Denny Landzaat en Arnold Bruggink en Theo Jansen haalden de top honderd, maar verder dan 3.240.000 euro aan salaris in de lijst kwamen spelers van de landskampioen uit Enschede niet.
Stijn Schaars is best verdienende speler buiten de traditionele én huidige top drie. De nummer 54 op de lijst van NUsport verdient bij AZ zeker een miljoen euro per seizoen.
Nederlandse grootverdieners in eredivisie (2010)
# Speler Club Jaarlijks inkomen
1. Ibrahim Afellay PSV (nu Barça) 2.450.000
2. Maarten Stekelenburg Ajax 2.150.000
3. Demy de Zeeuw Ajax 1.650.000
4. Urby Emanuelson Ajax (nu AC Milan) 1.500.000
5. Evander Sno Ajax 1.400.000
6. Wilfred Bouma PSV 1.300.000
7. Mounir El Hamdaoui Ajax 1.300.000
8. Jan Kromkamp PSV 1.300.000
9. Giovanni van Bronckhorst Feyenoord (gestopt) 1.250.000
10. Tim de Cler Feyenoord 1.250.000
11. Orlando Engelaar PSV 1.250.000
12. Gregory van der Wiel Ajax 1.250.000
13. Jeremain Lens AZ/PSV 1.100.000
14. Kevin Hofland Feyenoord (nu AEK Larnaca) 1.100.000
15. André Ooijer PSV/Ajax 1.100.000
16. Karim El Ahmadi Feyenoord (nu Al-Ahli) 1.000.000
17, Ismaïl Aissati Ajax/Vitesse 1.000.000
18. Stijn Schaars AZ 1.000.000
19. Otman Bakkal PSV 950.000
20. Jonathan de Guzman Feyenoord (nu Mallorca) 900.000
21. Denny Landzaat Feyenoord/FC Twente 900.000
22. Roy Makaay Feyenoord (gestopt) 900.000
23. Robbie Wielaert Ajax/Roda JC 900.000
24. Sander Boschker FC Twente 860.000
25. Ali Boussaboun Al Nasr/NAC 825.000
26. David Mendes da Silva AZ (nu Salzburg) 825.000
27. Diego Biseswar Feyenoord 800.000
28. Piet Velthuizen Vitesse (nu Hércules) 800.000
29. Arnold Bruggink Hannover/FC Twente 750.000
30. Michel Vorm FC Utrecht 750.000
quote:RBC Roosendaal stelt Gorré aan
RBC Roosendaal heeft Dean Gorré per direct aangesteld als nieuwe hoofdtrainer. Gorré maakt het seizoen af bij de Brabantse club. Na dit seizoen maakt de Surinamer weer plaats voor Eric Hellemons.
Eind vorig jaar vertrok Fuat Capa naar het Turkse Kasimpasa. Dean Gorré heeft nog geen ervaring als hoofdtrainer. Wel was hij assistent bij Stoke City en Southampton. Als speler begon hij bij het Schiedamse SVV. Verder speelde de Surinamer voor FC Groningen, Feyenoord en Ajax. Zijn carrière als speler sloot hij af in Engeland bij Blackpool.
quote:Fans Feyenoord op jacht naar AH-kaartje Castaignos
Jon Dahl Tomasson heeft er een, Ruben Schaken en zelfs Fedor Smolov ontbreekt niet bij de voetbalplaatsjesactie van Albert Heijn. Des te vreemder vinden de fans van Feyenoord het dat basisspeler Luc Castaignos door AH over het hoofd is gezien. Dus is de jacht op het plaatsje van de laatste aanwinst van Inter geopend.
Sekou Cissé, Schaken, Smolov en Tomasson speelden bij elkaar ternauwernood drie duels voor Feyenoord in de eerste competitiehelft, maar van de aanvallers zijn de kaartjes 'gewoon' opgenomen in het de AH-actie.
Castaignos ontbreekt, en daar willen de fans van Feyenoord iets aan doen. Ze zijn op internetfora een actie gestart om alsnog het kaartje met zijn afbeeelding te laten maken. AH heeft op zijn site een poll. Van de drie ontbrekende spelers of trainers op wie het meest wordt gestemd, laat Albert Heijn alsnog een sticker maken. Castaignos staat momenteel als tweede achter de nieuwe Ajax-trainer Frank de Boer. Jonathan Reis, de geblesseerde spits van PSV, is nummer drie.
quote:Excelsior verhuurt Ribeiro en Mossaoui
Excelsior verhuurt Jerson Ribeiro en Karim Mossaoui aan Fortuna Sittard tot het einde van dit seizoen. Het tweetal kwam bij de Kralingers te weinig aan spelen.
quote:Beloften delen punten met Jong PSV: 1-1
Jong Feyenoord/Excelsior heeft maandagavond het duel in de eredivisie voor beloftenelftallen met Jong PSV met 1-1 gelijkgespeeld. Op Woudestein kwam de ongeslagen koploper uit Eindhoven na een half uur op 0-1, maar zorgde André Bahia nog voor de rust voor de gelijkmaker. De Eindhovenaren drongen de thuisploeg in de tweede helft ver terug, maar wisten de uitblinkende Kostas Lamprou niet meer te passeren.
29 0-1 Bourdouxhe
35 1-1 Bahia
Opstellingen:
Jong Feyenoord/Excelsior: Lamprou; Eekman, Smith, Bahia, De Vries (60 J. van Deelen); Van Haaren, Isoufi (80 Bouwmeester), Mokotjo; Lagouireh, Van Beukering en Baltes (88 Morais).
Jong PSV: Ramos; Marzo, Wuytens, Vukovic, Tamata; Kromkamp, Nijland, Labyad; Bourdouxhe, Zeefuik (63 Makiavala) en Mokhtar (80 Depay).
nou wat denk je van Ali Boussaboun ? Dure doelpunten alle 4 per jaarquote:Op woensdag 2 februari 2011 20:07 schreef dakraam het volgende:
Biseswar
De Cler verdient al veel, maar Biseswar?
Om op Luc te stemmen moet je naar voetbalplaatjes.ah.nl -> ''over de actie'' -> naar onder scrollen en dan zie je het.quote:
Plus dat de meeste contracten zijn afgelopen of snel zullen aflopen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:08 schreef hello_moto1992 het volgende:
Hoge salarissen, al zijn ze niet opvallend hoog icm de clubs waar die spelers weg komen.
You say it like it's a bad thingquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:02 schreef dakraam het volgende:
Ryo Miyachi
[ afbeelding ]
Hij ziet er eng uit
Volgens mij was het zo dat die Grieken alles betalen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:59 schreef Stokstaart het volgende:
Moet Feyenoord eigenlijk nog salaris betalen aan Hofland?
Lijkt me niet, als je z'n salaris moet betalen had je hem net zo goed kunnen houden.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:59 schreef Stokstaart het volgende:
Moet Feyenoord eigenlijk nog salaris betalen aan Hofland?
8 ton, valt me nog mee. Wel goed dat de KNVB dit onderzoekt.quote:KNVB onderzoekt transfer Feyenoorder (15) naar Chelsea
ROTTERDAM - De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft opnieuw een makelaar tegen het licht gehouden. De jeugdige Feyenoorder Nathan Ake is achter de schermen verhandeld aan Chelsea. Omdat de speler pas 15 is, onderzoekt de voetbalbond de rol van de gelicentieerde agent Daan Kramp van het kantoor Forza Fides.
Kramp is samen met Ake op de foto genomen voor het trainingscomplex van de Londense voetbalclub, zo meldt Voetbal International. De reglementen van de KNVB schrijven voor dat kinderen onder de 16 jaar niet te maken mogen krijgen met activiteiten van makelaars, net als transfers verboden zijn onder die leeftijd.
De transfer van Ake is door Feyenoord en Chelsea nog niet officieel naar buiten gebracht. In december klaagde de vertrokken technisch directeur van Feyenoord, Leo Beenhakker, wel al over het feit dat Ake niet meer te behouden was voor de Zuid-Hollanders. Beenhakker sprak nog met de ouders, maar de Ake's waren niet van gedachten te veranderen.
'Engelse vervuilers'
,,De Engelse clubs zijn de grote vervuilers'', sprak een woedende Beenhakker in december al in het AD. ,,Maar Nathan wilde alleen maar naar Chelsea. Hij zei: 'Meneer Beenhakker, ik heb het hier fantastisch, maar ik wil gewoon naar Chelsea'. En de ouders zeiden: 'Onze zegen heeft hij'. Ik was onder de indruk van een mannetje van vijftien jaar dat zo nadrukkelijk wist waar hij voor kiest."
De jonge verdediger een van de Oranje-jeugdelftallen bezocht de afgelopen maanden diverse malen het trainingscomplex van de Londense club. Feyenoord ontvangt 800.000 euro voor Ake, die bij Chelsea 80.000 pond zal gaan verdienen in het eerste seizoen.
Naar aanleiding van een artikel in VI werd vorige week ook al een onderzoek gestart naar spelersmakelaar Robert Postma, die vijftienjarige jeugdinternationals op zijn internetsite presenteert.
Dat wel, maar je weet niet of er over 4 jaar een nulletje had achter gekund.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:34 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
8 tondat is best een financiele meevaller voor Feyenoord.
Wij betalen dit seizoen een deel, na dit seizoen is ie dus van onze loonlijst af.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:32 schreef john-x het volgende:
[..]
Lijkt me niet, als je z'n salaris moet betalen had je hem net zo goed kunnen houden.
Ok das wel goed geregeld danquote:Op woensdag 2 februari 2011 23:15 schreef OProg het volgende:
[..]
Volgens mij was het zo dat die Grieken alles betalen.
quote:Feyenoord blijft deel salaris Hofland betalen
In het Algemeen Dagblad laat Leo Beenhakker weten dat Feyenoord een deel van het salaris van Kevin Hofland blijft betalen. Dat is ook de reden waarom de 31-jarige verdediger gehuurd is door AEK Larnaca, en niet gekocht. Volgend seizoen staat Hofland wél onder contract bij de club uit Cyprus.
Leek me al sterk dat zo'n klein kutcluppie ff 1 miljoen+ kon aftikken. En als je ze de volle mep zou laten betalen hadden ze ongetwijfeld afgehaakt.quote:
Net goed. Chelskiquote:Feyenoord waarschuwde Chelsea reeds voor onrechtmatige praktijken
Feyenoord heeft Chelsea vorig jaar reeds gewaarschuwd bij de pogingen om de vijftienjarige Nathan Ake weg te halen uit de jeugdopleiding.De KNVB onderzoekt momenteel de rol van makelaar Daan Kramp van het kantoor Forza Fides uit Amsterdam, dat Ake op vorig jaar al diverse keren zou hebben meegenomen naar het trainingscomplex van de Londenaren.
"Wij hebben Chelsea zowel mondeling als schriftelijk gewaarschuwd", zegt Feyenoord-jurist Joris van Benthem donderdag in De Telegraaf. "Feyenoord kan een speler niet tegenhouden die op zijn zestiende verjaardag zijn eerste contract bij Chelsea wil tekenen. Maar Nathan Ake mag op zijn vijftiende niet worden begeleid door een FIFA-agent en geen besprekingen voeren over een contract."
"Feyenoord heeft een fax gestuurd met daarin de mededeling dat de FIFA-regels moeten worden gerespecteerd." Achter de schermen is de deal rond Ake al beklonken, maar de clubs hebben officieel nog geen verklaringen gedaan. Twee maanden geleden werd er gesproken over een transfersom van 260.000 euro, maar volgens Voetbal International ontvangt Feyenoord 800.000 euro voor de jeugdspeler, die in zijn eerste jaar 80.000 pond zal gaan verdienen.
Ik geef ze weinig kans, en zou het ook niet helemaal reeel vinden, maargoed, niet geschoten is altijd mis en we kunnen elke cent gebruiken...quote:Feyenoord legt claim van ruim een miljoen euro bij Deense bond neer
Feyenoord heeft een miljoenenclaim neergelegd bij de Deense voetbalbond (DBU) omdat Jon Dahl Tomasson sinds het afgelopen WK in Zuid-Afrika niet meer in staat is geweest voor zijn club uit te komen. De Rotterdammers verwijten de Deense bond, precies zoals Bayern München dat deed in het geval van Arjen Robben, dat er ernstige fouten zijn gemaakt met een peesblessure in Zuid-Afrika.
"We kunnen bevestigen dat er een forse schadeclaim is ingediend bij de Denen", vertelt een woordvoerder van Feyenoord donderdag in De Telegraaf. De zegsman wil niet op de hoogte van het bedrag ingaan, maar volgens het dagblad is het bedrag meer dan een miljoen euro.
Tomasson speelde op 24 juni 2010 zijn laatste wedstrijden. In de WK-groepswedstrijd tegen Japan scheurde de aanvaller zijn hamstrings bij het nemen van een strafschop. Tijdens zijn aanloop scheurde hij de pees in zijn been, waardoor het leek alsof hij een zwakke penalty nam. De doelman van Japan redde ook eenvoudig, maar in de rebound schoot de aanvaller van Feyenoord alsnog raak.
Bondscoach Morten Olsen liet Tomasson nog tien minuten staan omdat hij al zijn wissels reeds had verbruikt en Denemarken een 1-2 nederlaag wilde afwenden. Fysiotherapeuten en doktoren menen volgens het dagblad dat de pees elke minuut dat hij nog in actie kwam, een centimeter verder kan zijn gescheurd. Feyenoord verwijt Tomasson niets, aangezien de aanvaller nog altijd overuren maakt in een poging terug te keren in het elftal. Verder is hij uiterst begaan met de hele selectie.
quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:44 schreef Hilgo het volgende:
Ze zijn er in ieder geval lekker snel bij met die claim. Ik vind het een sneu verhaal in ieder geval en denk niet dat ze enige kans hebben dat er centjes komen.
Risico dat een international thuiskomt met een blessure is toch gewoon voor de speler zelf en zijn club?quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:06 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Dude... Beetje vergelijkbaar met het Hoflandverhaal wat hier ook al eerder is genoemd.
Het is hier al eerder gepost dat ze aan deze mogelijkheid dachten, maar dat ze de zaak KNVB-Bayern af wilden wachten. Deze is afgelopen week afgehandeld, zodoende.
Volgend jaar spelen we dus een oefenwedstrijd tegen Denemarken?quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:17 schreef Chewbalhaar het volgende:
Ik geef ze weinig kans, en zou het ook niet helemaal reeel vinden, maargoed, niet geschoten is altijd mis en we kunnen elke cent gebruiken...
volgend jaar spelen we weer eens tegen Oss bedoel je!quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:28 schreef DaMart het volgende:
[..]
Volgend jaar spelen we dus een oefenwedstrijd tegen Denemarken?
Je kent de bekerloting al?quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:30 schreef Toekito het volgende:
[..]
volgend jaar spelen we weer eens tegen Oss bedoel je!
Top Oss, we zijn Ajax niet... De KNVB zorgt er wel voor dat we in de eerste of tweede ronde tegen AZ of Twente komen hoor.quote:
Ik vind het niet meer dan logisch. Zou wel mooi zijn als je hier nog een miljoentje voor kunt krijgen. De zwarte cjfers beginnen in redelijk tempo dichterbij te komen op deze manier.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:44 schreef Hilgo het volgende:
Ze zijn er in ieder geval lekker snel bij met die claim. Ik vind het een sneu verhaal in ieder geval en denk niet dat ze enige kans hebben dat er centjes komen.
Wat is er precies logisch aan? De bond kan er niets aan doen dat JDT geblesseerd geraakt is toch?quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:53 schreef john-x het volgende:
[..]
Ik vind het niet meer dan logisch. Zou wel mooi zijn als je hier nog een miljoentje voor kunt krijgen. De zwarte cjfers beginnen in redelijk tempo dichterbij te komen op deze manier.
Als hij al licht geblesseerd was en er een risico met hem is genomen wel. Maar Feyenoord kan er al helemaal niets aan doen, terwijl die nu al tonnen schade hebben opgelopen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:56 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wat is er precies logisch aan? De bond kan er niets aan doen dat JDT geblesseerd geraakt is toch?
Tja van mij mogen we het krijgen. Alleen de verhalen en claims uit het verleden in acht nemend is de kans bijzonder klein dat we ook maar 1 euro krijgen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:59 schreef john-x het volgende:
[..]
Als hij al licht geblesseerd was en er een risico met hem is genomen wel. Maar Feyenoord kan er al helemaal niets aan doen, terwijl die nu al tonnen schade hebben opgelopen.
Voor langdurige blessures opgelopen tijdens interlands zouden door de FIFA/UEFA vaste richtlijnen opgesteld moeten worden. Laat ze maar betalen, dat zorgt ervoor dat er minder snel risico's genomen worden.
Klopt, maar die hebben een schikking getroffen he? Ik weet niet hoe het afgelopen was als Bayern door had gezet.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:05 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Tja van mij mogen we het krijgen. Alleen de verhalen en claims uit het verleden in acht nemend is de kans bijzonder klein dat we ook maar 1 euro krijgen.
Dan zouden Arsenal en Bayern helemaal miljoenen krijgen van de KNVB
Eindelijk weer eens een speler met een bazenkapsel.quote:Op donderdag 3 februari 2011 01:29 schreef Stokstaart het volgende:
Mooie woorden! Nu hopen dat hij ze ook kan waarmaken.![]()
Rotjochquote:Op donderdag 3 februari 2011 11:30 schreef john-x het volgende:
Er zijn nu zelfs kamervragen gesteld over die Ake. Het rotjoch hoeft niet meer bij Feyenoord terug te keren van mij, maar voor in de toekomst hoop ik dat ze dit nu eens aan gaan pakken deze kinderhandel.
Nu kan Mario echt gaan laten zien of hij het kunstje nog beheerst.quote:
Als je álles af wil dekken, moet je een speler peperduur verzekeren.quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:59 schreef john-x het volgende:
[..]
Als hij al licht geblesseerd was en er een risico met hem is genomen wel. Maar Feyenoord kan er al helemaal niets aan doen, terwijl die nu al tonnen schade hebben opgelopen.
Voor langdurige blessures opgelopen tijdens interlands zouden door de FIFA/UEFA vaste richtlijnen opgesteld moeten worden. Laat ze maar betalen, dat zorgt ervoor dat er minder snel risico's genomen worden.
Vind ik niet eerlijk gezegd. Als club heb je geen optie om spelers niet af te staan aan nationale teams. Een foutje van zo'n bondscoach kan een club tonnen tot miljoenen euro's schade opleveren.quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:13 schreef Gert het volgende:
[..]
Als je álles af wil dekken, moet je een speler peperduur verzekeren.
Maar dit is gewoon pech. Het risico van het vak.
Tomasson was tijdens de wedstrijd al licht geblesseerd geraakt, maar de bondscoach liet hem staan omdat z'n wissels op waren.quote:Het is niet zo dat ze op de bank bij Denemarken wel wisten dat Tomasson ernstig geblesseerd was en 'm tóch lieten staan. Tomasson zélf wist niet eens dat hij een pees had gescheurd, anders had hij heus geen stap meer gezet.
Ja, licht geblesseerd, en Tomasson zelf liep nog gewoon rond, nam zelfs nog een penalty, die hij in tweede instantie inschoot (nog alert dus).quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:15 schreef john-x het volgende:
[..]
Vind ik niet eerlijk gezegd. Als club heb je geen optie om spelers niet af te staan aan nationale teams. Een foutje van zo'n bondscoach kan een club tonnen tot miljoenen euro's schade opleveren.
[..]
Tomasson was tijdens de wedstrijd al licht geblesseerd geraakt, maar de bondscoach liet hem staan omdat z'n wissels op waren.
Dan zou je kunnen zeggen dat Tomasson zelf over de streep is gegaan.quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:22 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja, licht geblesseerd, en Tomasson zelf liep nog gewoon rond, nam zelfs nog een penalty, die hij in tweede instantie inschoot (nog alert dus).
Er moet echt aantóónbaar sprake zijn van zwaar verwijtbaar gedrag van de tecnische en medische staf. Ik denk niet dat daar in dit geval sprake van was.
Ik denk dat geen enkele speler zwaar lichamelijk letsel voor lief neemt om nog 10 minuten door te kunnen voetballen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:23 schreef john-x het volgende:
[..]
Dan zou je kunnen zeggen dat Tomasson zelf over de streep is gegaan.
Hij heeft bij het nemen van de penalty zijn pees of spier gescheurd. Daarna heeft hij nog gescoord (quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:22 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja, licht geblesseerd, en Tomasson zelf liep nog gewoon rond, nam zelfs nog een penalty, die hij in tweede instantie inschoot (nog alert dus).
Tijdens de aanlop bij die pennel is het mis gegaan, maar niet zó mis dat Tomasson, toch een zeer ervaren speler, het zodanig wantrouwde dat hij het veld af wilde.
Er moet echt aantóónbaar sprake zijn van zwaar verwijtbaar gedrag van de tecnische en medische staf. Ik denk niet dat daar in dit geval sprake van was.
Iemand zal toch voor de schade op moeten draaien, en Feyenoord heeft dat al genoeg gedaan nu. Zou een goede regel zijn als zo'n bond in elk geval het salaris van de speler moet betalen tot hij weer fit is. Gewoon proberen, zo'n rechtzaak.quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:26 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik denk dat geen enkele speler zwaar lichamelijk letsel voor lief neemt om nog 10 minuten door te kunnen voetballen.
Met andere woorden: Tomasson wist dit gewoon niet, en wilde op karakter de tijd vol maken. Sterker: hij schatte blijkbaar in dat hij zelfs nog van waarde kon zijn op het veld. Anders had hij zich wel laten wisselen.
Soms is er gewoon geen schuldige aan te wijzen en is het gewoon een samenloop van omstandigheden.
Dat zou echt te idioot zijn ja.quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:26 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Hij heeft bij het nemen van de penalty zijn pees of spier gescheurd. Daarna heeft hij nog gescoord () en is vervolgens niet gewisseld. Elke minuut die hij daarna nog is doorgelopen is de scheuring 1 cm groter geworden. Aldus de artsen/Feyenoord.
En juist daarin (het laten staan van JDT) ligt nu het verwijt.
We draaien nu in cirkeltjes. Is het verwijtbaar of niet. Ik vind van niet. De spelers worden niet live ge MRI't tijdens de wedstrijden en Tomasson zelf liep door en wilde door.quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:26 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Hij heeft bij het nemen van de penalty zijn pees of spier gescheurd. Daarna heeft hij nog gescoord () en is vervolgens niet gewisseld. Elke minuut die hij daarna nog is doorgelopen is de scheuring 1 cm groter geworden. Aldus de artsen/Feyenoord.
En juist daarin (het laten staan van JDT) ligt nu het verwijt.
quote:
quote:Tomasson raakte op 24 juni vorig jaar in Rustenburg, tijdens de laatste groepswedstrijd tegen Japan, ernstig geblesseerd aan een hamstring. Hij nam een strafschop bij een 2-0 achterstand. Deze schoot hij zwak in, omdat hij bij zijn aanloop een pees scheurde in zijn been. In de rebound scoorde Tomasson alsnog en ondanks zijn blessure speelde hij verder.
Volgens Feyenoord had Tomasson na die penalty gelijk gewisseld en in de kleedkamer direct behandeld moeten worden. Bondscoach Morten Olsen was echter door zijn wissels en vroeg Tomasson de laatste tien minuten - op jacht naar de gelijkmaker - vol te maken.
Dus moet Feijenoord maar de dupe zijn van het Deense elftal? Want je mag ze ook niet tegenhouden om te gaan als club zijnde.quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:29 schreef Gert het volgende:
[..]
We draaien nu in cirkeltjes. Is het verwijtbaar of niet. Ik vind van niet. De spelers worden niet live ge MRI't tijdens de wedstrijden en Tomasson zelf liep door en wilde door.
Nec lootste die ook van degradatie naar europees.quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:12 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nu kan Mario echt gaan laten zien of hij het kunstje nog beheerst.
Ben het ook met je eens Gert. Alleen Feyenoord ziet dat net ff anders.quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:29 schreef Gert het volgende:
[..]
We draaien nu in cirkeltjes. Is het verwijtbaar of niet. Ik vind van niet. De spelers worden niet live ge MRI't tijdens de wedstrijden en Tomasson zelf liep door en wilde door.
Ach, hij is niets meer of minder dan een Castaignos en daar willen ze nog een AH voetbalkaartje voor zien te regelenquote:Op donderdag 3 februari 2011 12:35 schreef Paul-89 het volgende:
Ik zie nu foto's in de VI van Ake bij Chelsea. Met zijn makelaar voor het Chelsea complex, en met zijn broer met Drogba op de foto.
Die makelaar had die Ake helemaal niet mogen begeleiden en er had al helemaal niet met Chelsea gesproken mogen worden. Die makelaar heeft Ake meerdere malen meegenomen naar Londen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:36 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ach, hij is niets meer of minder dan een Castaignos en daar willen ze nog een AH voetbalkaartje voor zien te regelen
De KNVB gaat het nu onderzoeken en er komen Kamervragen over.quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:39 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Die makelaar had die Ake helemaal niet mogen begeleiden en er had al helemaal niet met Chelsea gesproken mogen worden. Die makelaar heeft Ake meerdere malen meegenomen naar Londen.
Volgens mij kan je er als club weinig aan doen maar krijg je wel een bepaalde opleidingsvergoeding.quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:42 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
De KNVB gaat het nu onderzoeken en er komen Kamervragen over.
Hoop alleen niet dat Feyenoord ook gezeik gaat krijgen omdat ze zelf natuurlijk net zo goed betrokken waren/deelnamen aan de deal als Chelsea.
Leo was er destijds wel pissig om kan ik me herinneren.![]()
Wettelijk gezien hoefden ze dus maar 3x die 75k te betalen maar ze maken 800k over + toekomstige vergoedingen.quote:Kamervragen over 'geronseld' talent Feyenoord (15)
ROTTERDAM - Het aantrekken van Nathan Aké door Chelsea heeft geleid tot Kamervragen. De PvdA wil dat sportminister Edith Schippers opheldering geeft. Dat de veelbelovende jeugdinternational van Feyenoord, die deze maand pas 16 jaar wordt, al op te jonge leeftijd door Chelsea is benaderd en misschien ook is begeleid door een zaakwaarnemer, is ook de KNVB een doorn in het oog.
De aanklager van de bond overweegt een vooronderzoek in te stellen naar aanleiding van een publicatie in VI.
Feyenoord bood Aké onlangs een contract aan, maar de jonge Hagenaar vertelde de clubleiding dat hij niet wilde tekenen en naar Chelsea zou gaan verkassen. Bij die gesprekken waren geen zaakwaarnemers aanwezig, wel de ouders van de speler.
,,Wij hebben rond Aké nooit met zaakwaarnemers te maken gehad,'' zegt woordvoerder Raymond Salomon namens Feyenoord in het AD. ,,We begrepen wel dat zijn vertrek al een gelopen koers was. Daarna hebben wij alleen nog met Chelsea onderhandeld over de opleidingskosten.''
De Engelse club moest wettelijk 75.000 euro per opleidingsjaar betalen. Aké speelt pas drie jaar in Rotterdam. Chelsea maakt deze maand echter bijna achthonderdduizend euro over en verhoogt dat bedrag nog eens als Aké echt doorbreekt.
Zaakwaarnemer Daan Kramp werd onlangs met Aké (foto) gefotografeerd bij Chelsea. ,,Wij hebben slechts een vriendschappelijke band met de familie", laat Revien Kanhai namens zijn managementbureau Forza Fides, waar Kramp werkzaak is, weten.
De aanklager van de KNVB gaat uitzoeken of er al een getekende overeenkomst tussen Aké en Forza Fides is.
Ook Robert Postma ligt bij de aanklager onder de loep. De spelersmakelaar prijst op de website van zijn bedrijf TOP sportmanagement de jeugdinternationals Tom Klein Kranenburg (15) en Sam Hendriks (16) aan. Beide spelers van De Graafschap waren op het moment van het plaatsen van het bericht nog geen zestien en mochten nog niet worden begeleid door een zaakwaarnemer.
http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)t-Feyenoord-15.dhtml
Hehe dus hun 'goede gedrag' nekt ze?quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:00 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wettelijk gezien hoefden ze dus maar 3x die 75k te betalen maar ze maken 800k over + toekomstige vergoedingen.
Dat neigt toch wel een beetje naar een transfer.
Ja dat dus, of het feit dat wij daaraan toegegeven hebben...quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:02 schreef john-x het volgende:
[..]
Hehe dus hun 'goede gedrag' nekt ze?
Dit, en die gasten als ze de volgende naar de Kuip willen komen ook dik laten betalen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:33 schreef Merkie het volgende:
Heel simpel toch, 0 supporters mee of iedereen met 40% korting net zoals alle andere clubs.
Feyenoord-thuis is een garantie voor een vol uitvak, dat zijn aardig wat kaarten en is dus aardig wat geld wat er op het spel staat. Sterke onderhandelingspositie lijkt me.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:35 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dit, en die gasten als ze de volgende naar de Kuip willen komen ook dik laten betalen.
Wat is dat nou weer voor triest gedoe zeg
PSV thuis?quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:39 schreef Merkie het volgende:
Als we vanaf nu alles winnen komen we op 59 punten, moet kunnen. Ajax en Twente uit hebben we al gehad, dus dat scheelt ook.
Thuis moeten we altijd voor de winst gaan.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:42 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik hoop het voor jullie en voor ons.
Als dit gaat lopen hebben we best een goed elftal. Je zag dat ook tegen Twente die vol aan de bak moesten. En dan hebben we nog die Meeuwis en Die Deen erbij.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:42 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik hoop het voor jullie en voor ons.
Die wedstrijd van Zondag is ook al zoiets vreemds.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:33 schreef Merkie het volgende:
Heel simpel toch, 0 supporters mee of iedereen met 40% korting net zoals alle andere clubs.
quote:Feyenoord wint zaak tegen Cardiff City
Feyenoord is door de FIFA in het gelijk gesteld in de zaak die de Rotterdamse voetbalclub had aangespannen tegen Cardiff City FC, inzake de transfer van Glenn Loovens. Toen Loovens in de zomer van 2008 getransfereerd werd naar Celtic, verzuimde de club uit Wales het contractueel overeengekomen doorverkooppercentage uit te keren waar Feyenoord recht op had. Nadat Feyenoord bij Cardiff City herhaaldelijk had aangedrongen op betaling maar de Welshmen in gebreke bleven, spande Feyenoord in december 2009 een zaak aan bij de FIFA Players Status Committee. De FIFA deed heden uitspraak, stelde Feyenoord in het gelijk en verplicht Cardiff City tot onmiddellijke betaling aan de Rotterdammers van een kleine 350.000 euro.
Geen verrassing, maar toch wel fijn.quote:
Nee want die is geen eigendom van Cardiff.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:58 schreef Stokstaart het volgende:
Nou dan ken je Bellamy wel vergeten boys
Dat nooitquote:Op donderdag 3 februari 2011 13:58 schreef Stokstaart het volgende:
Nou dan ken je Bellamy wel vergeten boys
Nee gozert. Feyenoord doet Cardiff nu pijn en Cardiff zit in zn hart bij die jongen jeweetz.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:00 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Dat nooit
Bellamy doet vast wat water bij de wijn
Ik zou de exacte cijfers wel eens willen zien.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:59 schreef Hamilcar het volgende:
350.000 is toch iets meer dan 1/3de van een miljoen. Als je zo geld blijft opgraven dan is die schuld in no-time weg. *Geeft Pim een schep*
Volgend jaarverslag weer.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:09 schreef john-x het volgende:
[..]
Ik zou de exacte cijfers wel eens willen zien.
Blokland heeft in totaal 25 miljoen bij elkaar.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:09 schreef john-x het volgende:
[..]
Ik zou de exacte cijfers wel eens willen zien.
Dan zal er, ook met het geld wat nu binnen komt, toch nog wel ruim 15 miljoen schuld zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:12 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Blokland heeft in totaal 25 miljoen bij elkaar.
Dit vind ik wel echt lullig voor hem, wederom een achterban in opstand nadat hij ergens tekent.quote:Supporters Schalke boos na komst Charisteas
GELSENKIRCHEN - Supporters van Schalke 04 zijn boos op de clubleiding en trainer Felix Magath. In een open brief uiten ze hun ongenoegen over het transferbeleid van de Duitse voetbalclub.
'FC Schalke 04 Supporters Club' vraagt om te stoppen met de ,,waanzin van de laatste dagen.'' De fans vrezen dat de club de identiteit verliest.
Schalke contracteerde kort voor het sluiten van de transfermarkt de 32-jarige Iraanse middenvelder Ali Karimi en de 30-jarige Griekse spits Angelos Charisteas, die in Nederland bij Ajax en Feyenoord voetbalde. De supporters vinden deze twee spelers geen versterking.
De supporters eisen dat de club een ander beleid voert. ,,Het is niet alleen in financieel opzicht schadelijk, maar ook voor ons imago.''
Schalke, waar Oranje-international Klaas-Jan Huntelaar voetbalt, staat op de elfde plaats in de competitie. Vrijdag wacht koploper en rivaal Borussia Dortmund.
Ze zijn best duidelijk hoorquote:Op donderdag 3 februari 2011 14:12 schreef john-x het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen, maar die vind ik vaak ook maar vaag.
Mee eens. Zolang ze er niet heel duidelijk schuld aan hebben door aantoonbaar falen of opzet kun je ze wat maken. Vind ik niet meer dan logisch.quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:22 schreef Gert het volgende:
[..]
Hij moet concurreren met onze vriend Stuntelaarquote:Op donderdag 3 februari 2011 14:17 schreef john-x het volgende:
[..]
Dit vind ik wel echt lullig voor hem, wederom een achterban in opstand nadat hij ergens tekent.
quote:
Voor zover z'n mediastilte. Maar hij heeft dus wel degelijk ook goed werk verrichtquote:Beenhakker: 'Ake wilde naar Chelsea, we waren volstrekt kansloos'
Beenhakker zegt er alles aan gedaan te hebben om Nathan Ake (15) voor Feyenoord te behouden. Over twee weken zal de jonge verdediger annex middenvelder zijn handtekening zetten bij Chelsea, waar hij verder gaat in de jeugdopleiding. Feyenoord verloor in het verleden al eens Kyle Ebecilio aan Arsenal en Jeffrey Bruma aan Chelsea en kent inmiddels het klappen van de zweep. Nathan was heel zelfbewust. Hij wilde naar Chelsea, dat was zijn droom. We waren volstrekt kansloos, treurt Beenhakker.
In De Volkskrant legt de scheidend technisch directeur van Feyenoord uit dat Chelsea's technisch manager Frank Arnesen enkele maanden geleden contact opnam inzake Ake. Ik was niet blij, geeft Don Leo toe. We hebben niet voor niets een opleiding. Al met al vangt Feyenoord nog een vergoeding van 800.000 euro voor Ake, die voorbestemd was om te glorieren in het eerste van de Kuipbewoners. In eerste instantie zou een bedrag van 270.000 euro voldoende zijn, maar Beenhakker onderhandelde.
Over dat verschil tot acht ton heb ik onderhandeld. Nahan was één van de diamanten van de opleiding, net als de naar Arsenal vertrokken Ebecilio. Ook voor hem hebben we meer gekregen dan waarop we officieel recht hebben. Feyenoord is niet blij met de uitholling van de opleiding. Komende zomer verliest de club uit de havenstad Luc Castaignos aan Internazionale; de zoveelste jeugdspeler die vroeger dan gepland Rotterdam achter zich laat. Voor hem vangt de club een bedrag van drie miljoen euro plus eventuele bonussen.
Ja broertje van Lorenzo .quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:02 schreef john-x het volgende:
Ebecillio? Is dat het broertje of neefje van die Ajax-speler?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |