Onlangs hebben wij met een vriendgroep een huisje gehuurd bij De Roompot aan Lamsoor 4 te Nieuwvliet-Bad op het vakantiepark St. Pierre. We troffen een zeer verouderd huisje aan, hieronder doen wij een opsomming van enkele soms zeer ernstige en extreem onveilige situaties in het huisje.
Bij binnenkomst viel het al op dat het huisje niet meer van deze tijd is. De vloer in de gang is stuk, houtwerk versleten, deurmat dient allang niet meer zijn doel, de trappen versleten en overal schroeven die hier en daar uitsteken, verschillende kleuren deuren, een kapstok die versleten is en aan elkaar geschroefd, nog niet te spreken over spijkers en schroeven die overal en nergens in muren zitten, gaten in deuren, keukenkastjes die naar beneden komen bij het normaal openen, vieze borden en glazen in kasten, oud en gedateerde inrichting zoals vele verschillende kasten, een verschrikkelijk smerige bank, vieze tafels in de woonkamer, kauwgom op de schilderijen, kinderbeveiliging op stopcontacten kwamen geregeld los, een oud en vies veger en blik, de trekker was stuk, kitranden in badkamers soms 3 cm dik zijn stuk en zit vol bacteriën, kindertraphekje niet van deze tijd en absoluut onveilig (volgens de roompot helemaal veilig, geen buitenverlichting, matrassen zijn ronduit in slechte staat (die waren net vervangen volgens de klachtendesk van de roompot), beddengoed geleverd met de gaten er in, zelf als de verwarming uit stond was het bloed verziekend warm in de woonkamer en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Samenvattend kunnen wij u mededelen dat het huisje niet meer geschikt is voor verhuur naar onze mening, oud en vervallen dus.
Na ons bezoek hebben wij een officiele klacht ingediend bij de Roompot en werden vorige week gebeld door De Roompot, naar aanleiding van ons schrijven. Wat ik te horen kreeg waren voornamelijk verwijten dat het aan ons lag. De Roompot is geenzins van plan toe te geven dat het huisje in erbarmelijke toestand is. Zij vonden namelijk dat bijvoorbeeld het traphekje veilig is voor kinderen (jammer dat ik hierbij geen foto kan plaatsen!) Hetgeen wij nogal vreemd vinden, zo ga je immers niet met klachten en klanten om. Ik vraag me af of er nog meer mensen deze ervaring hebben. De Roompot heeft ons een aanbod gedaan van 50 euro korting te verlenen bij een volgend bezoek, dat gaat helaas voor De Roompot niet meer gebeuren!