abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92138455
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 19:16 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Om iets te kunnen verliezen moet je het eerst hebben... :+
Daar heb jij dan weer gelijk in :P
pi_92141921
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 18:21 schreef IntensiveGary het volgende:
Geen enkel probleem mee. Is in de private sector, niet de publieke...
Wel als diegene jarenlang heeft geroepen dat topinkomens omlaag moeten, dan is het op zijn zachst gezegd nogal hypocriet. Ik noem het gewoon ronduit smerig. :r
pi_92143926
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:49 schreef Mercer het volgende:

Wel als diegene jarenlang heeft geroepen dat topinkomens omlaag moeten, dan is het op zijn zachst gezegd nogal hypocriet. Ik noem het gewoon ronduit smerig. :r
Ook dan vind ik het meevallen. Tuurlijk verdient 'ie een smak geld. Maar goed, hij heeft dan ook jarenlang relatief weinig verdiend en bovendien is die krappe vijf ton nou ook weer niet de wereld. 't Is nou niet zo dat 'ie er met een paar miljoen vandoor gaat.

Wat verwacht je dan? Dat 'ie als een soort Harrie Piekema een AH filiaal gaat bestieren? Al heeft 'ie er wel het brilletje voor en de stofjas kan ie ook best hebben :+
pi_92144047
Is tegenwoordig 5 ton al exorbitant?

Nog ff en je bent een graaier als je dubbel modaal hebt :')
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 januari 2011 @ 21:20:55 #30
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_92144079
Salaris van MP mag best omhoog :Y.

Mooi dat hij een goede baan heeft, scheelt weer wachtgeld ^O^
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 31 januari 2011 @ 21:21:39 #31
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_92144142
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 19:16 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Om iets te kunnen verliezen moet je het eerst hebben... :+

[..]

Mja, volgens mij (Maar daar kan DS4 vast meer over zeggen, hij is daar volgens mij wel een beetje van op de hoogte) doet E & Y best wel wat klusjes voor de overheid, net als KPMG (alwaar ex-collega Bos uit het raam staart). Mijn achterdocht zegt dat men bij die bedrijven graag wat voormalige politieke zwaargewichten in dienst heeft. Staat leuk naar buiten toe en bovendien hebben jongens als Bos en Balkenende natuurlijk een telefoonklapper met wat leuke connecties. Wel zo makkelijk als je wat lucratieve klusjes voor de overheid naar binnen wil slepen...
Corporatisme, natuurlijk is het dat.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_92144249
quote:
14s.gif Op maandag 31 januari 2011 18:45 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Er is door hem zelf gesteld dat topinkomens aan banden gelegd moeten worden omdat ze schadelijk zijn voor de economie, nu is hij politicus af en gaat hij zelf cashen.
DUS nagelen we hem aan de schandpaal. Geen probleem.
In de publieke sector |:( Wat begrijp je daar nou niet aan?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_92144257
Rutte hoort ook niet veel te verdienen hij hoort eigenlijk geld aan ons te betalen voor zijn oplichterij
  maandag 31 januari 2011 @ 21:39:59 #34
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_92145455
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 21:23 schreef Compatibel het volgende:

[..]

In de publieke sector |:( Wat begrijp je daar nou niet aan?
Kun jij niet lezen? De hypocriet wilde mensen met topinkomens 'aan de schandpaal nagelen' omdat hun salaris 'niet uit te leggen was aan de bevolking'. En ja, dat ging ook over de salarissen in de private sector.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_92145517
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 21:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Kun jij niet lezen? De hypocriet wilde mensen met topinkomens 'aan de schandpaal nagelen' omdat hun salaris 'niet uit te leggen was aan de bevolking'. En ja, dat ging ook over de salarissen in de private sector.
Ja leuk, maar vind je 5 ton nu echt zo'n "exorbitante zelfverrijking"?
pi_92145577
Overigens ben ik het wel weer eens met de mensen die vinden dat hij zijn geloofwaardigheid te grabbel gooit. Iemand die een jaar of zeven, acht de algemeen direkteur van de BV Nederland is geweest en zich nu als de eerste de beste callgirl of advocaat (al is de eerste dan nog een respectabel beroep :+ ) per uur verhuurt, verdient buiten dat half miljoen eigenlijk ook wel een beetje meelij...

[/flauwe grap]
  maandag 31 januari 2011 @ 21:42:38 #37
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_92145659
Als Balkenende zou krijgen wat hij verdient overleeft ie het niet.
pi_92145826
Dat lijkt me goed nieuws voor mensen die de Balkenendenorm verdienen.
pi_92145916
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 21:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Maar zoveel verdient hij toch niet? Hij valt dan ook nog eens in de 52% categorie met het grootste deel van dat loon. Nogmaals, hij was hier een jaar of acht de baas.

De gemiddelde zorgbestuurder harkt al bijna meer naar binnen. En daar mag van mij best op gescholden worden, want dat is goed beroerd. Daarentegen is wat er hier gebeurt een beetje spijkers op laag water zoeken.
  maandag 31 januari 2011 @ 22:19:51 #40
pi_92148465
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 21:40 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ja leuk, maar vind je 5 ton nu echt zo'n "exorbitante zelfverrijking"?
Balkenende leverde commentaar op iemand die 8 ton verdiende. Zelf verdient hij nu zo'n 5 ton voor vier kantoordagen. Zo bizar groot is dat verschil niet.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_92148862
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 21:20 schreef tjoptjop het volgende:
Is tegenwoordig 5 ton al exorbitant?

Nog ff en je bent een graaier als je dubbel modaal hebt :')
Die glijdende schaal had ik al voorspeld in de (iets te lang door-) lopende discussie over topsalarissen met EG.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_92149087
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Balkenende leverde commentaar op iemand die 8 ton verdiende.
En DAT viel hem te verwijten. Niet dat hij nu zelf een marktconform salaris verdient, wat voor zover wij weten ook best minder dan de helft van die 8 ton zou kunnen zijn, dus het staat bepaald niet vast dat hij in dezen zich schuldig maakt aan de Collinsnorm.
  maandag 31 januari 2011 @ 22:30:22 #43
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_92149139
Is dit nou de nieuwe Balkenende norm? :X
  maandag 31 januari 2011 @ 22:59:35 #44
pi_92151174
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

En DAT viel hem te verwijten. Niet dat hij nu zelf een marktconform salaris verdient, wat voor zover wij weten ook best minder dan de helft van die 8 ton zou kunnen zijn, dus het staat bepaald niet vast dat hij in dezen zich schuldig maakt aan de Collinsnorm.
En waar heb je mij iets anders zien stellen? Mijn commentaar is gericht op de hypocrisie van Balkenende, het salaris op zich is iets anders.
pi_92151342
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Balkenende leverde commentaar op iemand die 8 ton verdiende. Zelf verdient hij nu zo'n 5 ton voor vier kantoordagen. Zo bizar groot is dat verschil niet.
Dit dus.
En hij ging verder in zijn commentaar he. Mensen die 8 ton verdienden moesten sowieso aan de schandpaal genageld worden..onacceptabel Dan zelf in een later stadium vijf en een half ton op strijken is toch best wel hypocriet te noemen.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 31 januari 2011 @ 23:04:55 #46
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_92151569
Wat een gezeik! :D

Als ie nu 2 miljoen voor 2 dagen werken zou krijgen, dan zou het een beetje gerechtvaardigd zijn.

Maar nu? _O-
  maandag 31 januari 2011 @ 23:05:25 #47
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_92151603
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:01 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dit dus.
En hij ging verder in zijn commentaar he. Mensen die 8 ton verdienden moesten sowieso aan de schandpaal genageld worden..onacceptabel Dan zelf in een later stadium vijf en een half ton op strijken is toch best wel hypocriet te noemen.
Onzin. Heb je de precieze tekst die hij toen oplas?
pi_92151685
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:05 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Onzin. Heb je de precieze tekst die hij toen oplas?
Een citaat. Zie mijn eerdere post.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_92151806
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

En waar heb je mij iets anders zien stellen? Mijn commentaar is gericht op de hypocrisie van Balkenende, het salaris op zich is iets anders.
Er is echt niemand die exact weet voor welk bedrag hij aan de slag is gegaan. Nog afgezien van het feit dat partners een (aanzienlijk) deel van hun inkomen genieten in de hoedanigheid van ondernemer.

De conclusie is dus aan de hand van dit bericht hoe dan ook voorbarig.
  maandag 31 januari 2011 @ 23:17:32 #50
pi_92152362
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er is echt niemand die exact weet voor welk bedrag hij aan de slag is gegaan. Nog afgezien van het feit dat partners een (aanzienlijk) deel van hun inkomen genieten in de hoedanigheid van ondernemer.

De conclusie is dus aan de hand van dit bericht hoe dan ook voorbarig.
De in de OP gemaakte schatting lijkt me niet zomaar uit de lucht gegrepen, ze zullen er niet ver naast zitten.
De tweede zin is me wat onduidelijk, wil je die even toelichten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')