Filtertje heb ik liggen en vervang ik sowieso nog even voor de vakantiequote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:52 schreef Bart-Willem het volgende:
Gewoon brandstof-filtertje die je in de slang monteert gebruiken, oude benzine op rijden en vervolgens gewoon nieuwe benzine erin + nieuw filtertje (die dingen zijn een paar euro namelijk). In principe maakt oude benzine niet heel veel uit (tenzij het echt jaren oud is en je bezinksel hebt in de tank).
Het jammere is dat de revisiesetjes voor Pierburg-carbs ook haast niet meer te krijgen zijn. In ieder geval niet meer via Scandcar/Nordicar/etc. Wellicht wel via Skandix ofzo?
Laatst heb ik met een 740 met B230A gereden (Stromberg-carb), en dat is de enige 740 met handmatige choke. Dat is dan nét-niet zeg maar.
Trouwens, niemand geïnteresseerd in een 940 automaat voor weinig? Zie m'n andere topic.
M'n 740 doet ruim 1 op 9 op LPG en waarschijnlijk 1 op 10 op benzine (nog te weinig gereden om te meten).quote:
Stadsverkeer met een 940.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:16 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo'n 940 automaat? Gecombineerd ongeveer 1 op 9,5. Stadsverkeer zuipt 'ie meer dan Hazes maar op de snelweg is het 1 op 11-12.
Het is niet mijn hond maar ik ken het baasje wel heel goedquote:Op zondag 15 mei 2011 02:12 schreef Bart-Willem het volgende:
740's zijn iets zuiniger dan 940's omdat ze wat lichter zijn. Mijn vriendin heeft een 740 met dezelfde motor en exact dezelfde automaatbak (ook AW71) en die van haar doet 1 op 11,nogwat zelfs.
Grappig dat je een basset-weblog hebt, zo'n hond heb ik vroeger ook gehad. Ook een bassethound trouwens maar daar herrinner ik me weinig van (was toen erg jong).
De Chinese Muur loopt tenminste niet weg als je 'm roeptquote:Op zondag 15 mei 2011 12:47 schreef Bart-Willem het volgende:
Ja het zijn lieve beesten maar luisteren ho maar. Je kan net zo goed tegen de Chinese muur gaan praten, dat heeft net zoveel nut.
quote:Op zondag 15 mei 2011 13:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De Chinese Muur loopt tenminste niet weg als je 'm roept
Die skirt is vervelend, maar die deuk in het paneel is echt rottig zeg!!quote:Op maandag 16 mei 2011 15:54 schreef Luchtkoker het volgende:
Voor een ruime ¤1100 aan schade, is wel verzekeringswerk natuurlijk, maar fietsers worden kennelijk bijna altijd in het gelijk gesteld bij een crash met een auto. Ik heb wel een aardig 'solid case' gezien ik stil stond, maar indien ik niet in het gelijk wordt gesteld, bye bye no-claim.
Thanks but no thanks.quote:
Niet echt roekeloos?quote:Op maandag 16 mei 2011 16:03 schreef Luchtkoker het volgende:
Het was niet echt 'roekeloos', het was dus een zichtloze hoek (het was van een zijstraat die lijnrecht op een hoofdstraat staat waar ik vandaan kwam en zij op reed, alleen wordt al je zicht ontnomen door een gebouw). Maar goed, wederom, ik stond stil en zij reed in op mij, dus ik ga er maar vanuit dat het wel goed zit..
Klote!quote:Op maandag 16 mei 2011 15:54 schreef Luchtkoker het volgende:
Ik was trouwens aangereden door een fietser in m'n C30, ik stond stil bij een rottige hoek (waarvan ik wist dat ie rot was, daarom stond ik stil ), wou er net uit rijden maar stond nog stil, kwam er ineens een fietser de hoek om, die mij te laat zag en nog probeerde uit te wijken maar vol op de zijkant knalde. Trapper tegen de wielkast en nog het frame ervoor, resultaat...
[ afbeelding ]
Je ziet duidelijk het gat in de wielkast en dat witte wat je ernaast ziet is een dikke deuk dus. Er is echt een hap uit. Tevens zitten er nog een paar super dikke krassen in die je niet ziet op de foto.
Voor een ruime ¤1100 aan schade, is wel verzekeringswerk natuurlijk, maar fietsers worden kennelijk bijna altijd in het gelijk gesteld bij een crash met een auto. Ik heb wel een aardig 'solid case' gezien ik stil stond, maar indien ik niet in het gelijk wordt gesteld, bye bye no-claim.
Vanochtend naar de garage gebracht, heb nu een leen S60 uit begin 2010. Helaas nog het oude model dus, had wel in zo'n nieuwe S60 willen scheuren maar dat kan je ook eigenlijk niet verwachten van een leenauto van de garage. Het is wel een D5, 2.4L met turbo dus, en ik merk echt enorm het verschil ten opzichte van mijn eigen C30, ondanks dat die nog wel relatief krachtig is (2 liter motor, 145 PK). Die D5 trekt echt als een gek, vooral op lagere toeren ook, en dat mist mijn C30 heel erg. Op lage toeren heeft die weinig kracht, pas vanaf ~3000 (benzine dus) begint de echte power te komen.
nou gr
-edit ik ben een kloon (nieuwe account) van SinofEnvy trouwens Als iemand dus mijn naam in de OP wilt aanpassen, voel je vrij-
Karakteristiek van een diesel is, is dat er veel koppel onderin geleverd word. Zoek er maar eens wat gegevens bij.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:58 schreef Luchtkoker het volgende:
De turbo en grotere motorinhoud (vooral turbo) zullen ook wel wat bijdragen, gok ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |