Zoek een boekhouder die er wel verstand van heeft.quote:Op maandag 31 januari 2011 14:59 schreef Viking84 het volgende:
Hallo,
ik ben aan het overwegen om te gaan freelancen, maar ik zie vooral op tegen de administratieve rompslomp die dat met zich meebrengt. Nu kwam ik zojuist achter het bestaan van payrollbedrijven. Mijn administratie overlaten aan een payrollbedrijf brengt aardig wat voordelen met zich mee (je bent verzekerd, je kunt aanspraak maken op WW tussen opdrachten door), maar ook een groot nadeel: het kost namelijk wel wat.
Ik ben niet te lui om mijn administratie zelf te doen, maar aangezien ik net begin en geen kaas heb gegeten van belasting e.d. ben ik bang fouten te maken en daar op een later moment flink voor te moeten betalen.
Wie heeft advies voor me?.
Kun je een indicatie geven van hoeveel uren ik per week ongeveer bezig zou moeten zijn om aan het urencriterium te voldoen? Wat zou realistisch zijn?quote:Op maandag 31 januari 2011 16:18 schreef teamlead het volgende:
Ik heb er bewust voor gekozen om niet te payrollen, maar ik wist dan ook (redelijk) zeker dat ik op basis van het urencriterium door de belastingdienst als ondernemer gezien zou worden en daarbij dus de bijbehorende aftrekposten zou kunnen genieten. Als je gaat payrollen tellen die uren (voor zover ik begrepen heb) niet mee, omdat je formeel gezien in loondienst bent.
Bovendien vind ik het zonde van het geld: de tarieven van die clubs zijn nogal aan de forse kant.
je moet (uit m'n hoofd) 1250 uur per jaar besteden aan je onderneming (aantoonbaar).quote:Op maandag 31 januari 2011 16:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Kun je een indicatie geven van hoeveel uren ik per week ongeveer bezig zou moeten zijn om aan het urencriterium te voldoen? Wat zou realistisch zijn?.
Het is 1225 uur per jaar. Daarbij mag je alle activiteiten meetellen die verband houden met je onderneming. Dus administratie, acquisitie, gesprekken bij bank, scholing.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Kun je een indicatie geven van hoeveel uren ik per week ongeveer bezig zou moeten zijn om aan het urencriterium te voldoen? Wat zou realistisch zijn?.
Laat me raden je bent als zzp-er een payroll vergelijker begonnen in opdracht van je vrouw o.i.d.quote:
quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:29 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Laat me raden je bent als zzp-er een payroll vergelijker begonnen in opdracht van je vrouw o.i.d.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |