Hoe kom je aan die 1,9 maalquote:Op vrijdag 26 februari 2010 01:06 schreef ---AM--- het volgende:
Ik wil me aansluiten bij Jaqueline1, maar als je de exacte kosten wilt weten hetvolgende:
- Als je iemand zelf in dienst neemt betaal je ongeveer 1,9 maal het maandsalaris. Dit is in verband de werkgeverslasten.
- Het risico wordt door detacheerders ongeveer ingeschat op 0,27. Dit risico is voor (langdurige) ziekte e.d.
- Payrolling doet ook alle administratie. Dit kost je ongeveer ¤ 1,00 per uur
- Marge van payrolling is het verschil.
Maar daarmee bespaar je wel weer tijd die je zelf aan andere zaken kunt bestedenquote:Op donderdag 25 februari 2010 11:40 schreef sanger het volgende:
Tuurlijk ben je nu duurder uit, de payroller wil ook iets verdienen.
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:59 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Maar daarmee bespaar je wel weer tijd die je zelf aan andere zaken kunt besteden
Dat vraag ik me ook af. Ik heb daar een keer naar gezocht, de verhouding tussen brutoloon werknemer en totale kosten (dus brutoloon werknemer en werkgeverslasten). Ik kwam eerder dingen als 18 tot 25 procent tegen toen, volgens mij.quote:
De sociale lasten zijn zo ongeveer rond de 20%, afhankelijk van de branche (sectorpremie/wachtgeldfonds kan verschillen). Dan komt eventueel pensioen er nog bij en de vergoeding inkomensafhankelijke bijdrage Zvw.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Ik heb daar een keer naar gezocht, de verhouding tussen brutoloon werknemer en totale kosten (dus brutoloon werknemer en werkgeverslasten). Ik kwam eerder dingen als 18 tot 25 procent tegen toen, volgens mij.
Dan zat ik goed in de richting. Ik rekende in een model met 22% om aan de ruime kant te zitten. Geen pensioenopbouw.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:08 schreef sanger het volgende:
[..]
De sociale lasten zijn zo ongeveer rond de 20%, afhankelijk van de branche (sectorpremie/wachtgeldfonds kan verschillen). Dan komt eventueel pensioen er nog bij en de vergoeding inkomensafhankelijke bijdrage Zvw.
Meestal wordt gerekend met circa 1.3 - 1.4
Bij mijn vorige werkgever rekenden ze met 70%.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dan zat ik goed in de richting. Ik rekende in een model met 22% om aan de ruime kant te zitten. Geen pensioenopbouw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |