abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78427293
Hoi Allemaal,

Mijn vraag is deze;

ik heb nu 1 man personeel in dienst via Payroll. Zijn de kosten die ik nu maak veel hoger dan dat ik hem rechtstreeks zelf in dienst zou nemen en zo ja wat komt er dan allemaal op je af qua verzekeringen, belasting e.d.
Hij werkt gemiddeld tussen de 30 en 45 uur per week en is via Payroll natuurlijk via 0 uren contract. Kan ik dat in loondienst ook creeren of ben ik dan een bijv. 36 uren contract verplicht.

Oftewel, waar ben ik voordeliger mee uit en doe ik het personeelslid niks tekort??

Alvast bedankt voor uw reacties

[ Bericht 3% gewijzigd door koerier37 op 25-02-2010 10:58:54 ]
  donderdag 25 februari 2010 @ 11:40:52 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_78429167
Tuurlijk ben je nu duurder uit, de payroller wil ook iets verdienen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_78448257
Uiteraard wil een payroller iets verdienen. Maar... payrollconstructies zijn er niet voor niets. Bedenk in elk geval:

- gemiddeld (er zijn onderzoeken naar gedaan) is een uitzendkracht het eerste jaar goedkoper dan een medewerker in loondienst. Simpelwel omdat je als werkgever dan geen werving & selectiekosten hebt (tijd + advertentiekosten e.d.), geen ziekterisico hebt, geen (amper )administratie hebt en geen risico hebt om lang vast te zitten aan een "malloot", wat je als werkgever flink wat kan kosten.
- bij een payroll constructie ontloop je het ziekterisico; hoe groot is het risico voor jou als ondernemer als je medewerker in loondienst langdurig ziek wordt? Kun je dat financieel ophoesten?
- bij een payroll constructie hoef je zelf geen personeelsadministratie bij te houden (loonverwerking, belastingafdracht, etc.)
- een medewerker in loondienst kun je max. 36 maanden op een tijdelijk contract houden, wat zijn je toekomstplannen?
- een oproepcontract oid kan, maar bedenk wel dat als je een medewerker lange periode bijv. gemiddeld 30 uur per week laat werken, dat hij op grond van rechtsvermoedens aanspraak kan doen gelden op een feitelijk contract voor 30 uur per week.
pi_78464705
Ik wil me aansluiten bij Jaqueline1, maar als je de exacte kosten wilt weten hetvolgende:

- Als je iemand zelf in dienst neemt betaal je ongeveer 1,9 maal het maandsalaris. Dit is in verband de werkgeverslasten.
- Het risico wordt door detacheerders ongeveer ingeschat op 0,27. Dit risico is voor (langdurige) ziekte e.d.
- Payrolling doet ook alle administratie. Dit kost je ongeveer ¤ 1,00 per uur
- Marge van payrolling is het verschil.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 08:25:45 #5
65960 sanger
pi_78468258
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:06 schreef ---AM--- het volgende:
Ik wil me aansluiten bij Jaqueline1, maar als je de exacte kosten wilt weten hetvolgende:

- Als je iemand zelf in dienst neemt betaal je ongeveer 1,9 maal het maandsalaris. Dit is in verband de werkgeverslasten.
- Het risico wordt door detacheerders ongeveer ingeschat op 0,27. Dit risico is voor (langdurige) ziekte e.d.
- Payrolling doet ook alle administratie. Dit kost je ongeveer ¤ 1,00 per uur
- Marge van payrolling is het verschil.
Hoe kom je aan die 1,9 maal
  Licht Ontvlambaar vrijdag 26 februari 2010 @ 10:59:43 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78472137
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:40 schreef sanger het volgende:
Tuurlijk ben je nu duurder uit, de payroller wil ook iets verdienen.
Maar daarmee bespaar je wel weer tijd die je zelf aan andere zaken kunt besteden
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:19:55 #7
65960 sanger
pi_78472884
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:59 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Maar daarmee bespaar je wel weer tijd die je zelf aan andere zaken kunt besteden
en risico
pi_78477531
Ik zag een berekenig van maandsalaris x 1,9 en als dat zo is is het verschil met payroll niet echt veel om voor dat bedrag de risico`s te lopen van vast personeel.
Nu ben ik dus benieuwd of dat klopt of dat dat aan de hoge kant is.
Op andere forums zag ik ook x 1,35 opduiken.
In ieder geval alvast bedankt voor de reacties.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:00:37 #9
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78479555
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:25 schreef sanger het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die 1,9 maal
Dat vraag ik me ook af. Ik heb daar een keer naar gezocht, de verhouding tussen brutoloon werknemer en totale kosten (dus brutoloon werknemer en werkgeverslasten). Ik kwam eerder dingen als 18 tot 25 procent tegen toen, volgens mij.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:08:14 #10
65960 sanger
pi_78479826
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Ik heb daar een keer naar gezocht, de verhouding tussen brutoloon werknemer en totale kosten (dus brutoloon werknemer en werkgeverslasten). Ik kwam eerder dingen als 18 tot 25 procent tegen toen, volgens mij.
De sociale lasten zijn zo ongeveer rond de 20%, afhankelijk van de branche (sectorpremie/wachtgeldfonds kan verschillen). Dan komt eventueel pensioen er nog bij en de vergoeding inkomensafhankelijke bijdrage Zvw.

Meestal wordt gerekend met circa 1.3 - 1.4
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:14:24 #11
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78480054
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:08 schreef sanger het volgende:

[..]

De sociale lasten zijn zo ongeveer rond de 20%, afhankelijk van de branche (sectorpremie/wachtgeldfonds kan verschillen). Dan komt eventueel pensioen er nog bij en de vergoeding inkomensafhankelijke bijdrage Zvw.

Meestal wordt gerekend met circa 1.3 - 1.4
Dan zat ik goed in de richting. Ik rekende in een model met 22% om aan de ruime kant te zitten. Geen pensioenopbouw.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 26 februari 2010 @ 17:49:31 #12
229631 testje318
Test gelukt! ;)
pi_78488090
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dan zat ik goed in de richting. Ik rekende in een model met 22% om aan de ruime kant te zitten. Geen pensioenopbouw.
Bij mijn vorige werkgever rekenden ze met 70%.

Het ligt er aan wat je allemaal als werkgeverslasten ziet. Zo vonden zij daar, dat als de werknemer op vakantie was, er een inleenkracht moest komen om hem te vervangen.

Dan komen in de werkgeverslasten dus ook vakantiedagen, ziektedagen, reservering feestdagen (misschien vakantiegeld).

Het kan dus wel degelijk, ligt een beetje aan wat voor werk het is. Als je gewoon dagelijks productie moet draaien dan heb je echt élke dag iemand nodig. Maar heb je iets van kantoorwerk dan kan je waarschijnlijk ook wel een weekje zonder zo'n personeelslid.
pi_78544256
Hoeveel je precies zelf kwijt bent is lastig te berekenen. Maar ik zou me als ik jou was meer zorgen maken om de risico's, aangezien het je enige werknemer is. Wat als hij/zij langdurig ziek wordt, of na de proeftijd de boel gaat verkloten maar niet op zo'n manier dat je hem/haar per direct kunt ontslaan?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_79698931
Hoi allemaal,

zo te zien wegen de minimale winstmarges niet op tegen de voordelen van enkele dagen ziekte, minder werkdruk ( kan hem gewoon een dag thuis laten bijv. )
Ik ga het eerst nog maar eens een tijdje via Payroll blijven doen. Lijkt me vooralsnog het beste.
In ieder geval allemaal hartelijk dank voor jullie reacties. Ik ben er weer een stukje wijzer door geworden.
pi_88316659
Persoonlijk verkeer in een vergelijkbare situatie als koerier37. Als gewone werknemer heb ik ook al eens overwogen om te gaan freelancen. De vragen die hierbij kwamen kijken hebben mij in eerste instantie afgeschrikt.

Momenteel overweeg ik toch weer te gaan freelancen. Een handige pagina die ik gevonden heb neemt al veel onzekerheid en vragen weg omtrent het payrollen van freelancers: http://www.payrollselect.(...)-gestelde-vragen.asp

Zelf durf ik het nog niet aan om te gaan freelancen i.v.m. het economisch laagconjunctuur. Als iemand zijn of haar ervaringen wil delen lees ik het hier graag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')