Slaap lekkerquote:
quote:TROS maakte fout bij puntentelling Songfestival.
AMSTERDAM - De TROS heeft zondag een fout gemaakt bij het berekenen van de uitslag van het Nationaal Songfestival.
De 3JS zongen vijf liedjes, waaruit een vakjury en het publiek samen de winnaar zouden bepalen. In de einduitslag werd het oordeel van de jury per ongeluk niet meegeteld.
Gelukkig, voor de TROS, leidt de fout niet tot een ander winnend liedje. Het publiek deelde de voorkeur van de jury. De nummers 3, 4 en 5 stonden wél op de verkeerde plek.
Er zat ook een notaris in de zaal. TROS-woordvoerder Birgit Jansen: 'Het is zijn taak om te kijken of er niet wordt gesjoemeld met de televoting. Deze fout was hem niet opgevallen. Het was een fout van de regie.'
Een pijnlijke fout, zeker omdat de laatste dagen felle kritiek werd geuit op de TROS. Onder anderen Paul de Leeuw en voormalig songfestivalcommentator Cornald Maas waren niet te spreken over de uitzending. Zo werd het winnende liedje aan het eind van het programma weggedraaid en zou de jury een wel heel duidelijke voorkeur voor Je vecht nooit alleen hebben gehad.
Het Nationaal Songfestival verliep in 2010 ook chaotisch. Toen staakten de stemmen en weigerde liedschrijver Pierre Kartner in eerste instantie een knoop door te hakken.
Voor de volledigheid: in de correcte uitslag staat Ga dan niet op plaats 3, Weelderig waardeloos op 4 en Toen ik jou vergat op 5.
Sara Berkeljon
Bron.
Ik was bang dat het al gepost wasquote:Op donderdag 3 februari 2011 17:14 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik had het nieuws nog niet gezien, heb het in [Nederland 2011] 3Js - de inzending geplaatst. Als je zelf een nieuwswaardig feitje tegenkomt mag je dat ook in het topic waarvan jij vindt dat het hoort posten.
OMG.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:09 schreef APK het volgende:
Waarom staat dit nog nergens, of kijk ik scheel
[..]
quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:09 schreef APK het volgende:
Waarom staat dit nog nergens, of kijk ik scheel
[..]
Je was zeker niet de enigequote:Op donderdag 3 februari 2011 19:42 schreef Goodbye het volgende:
En was ik nou de enige, of verstonden we in de zaal de helft van de tijd niet eens wat Yolanthe of één van de juryleden zei?
Niet dat ik dat nou zo erg vond, maar toch
Ja, stel je eens voor dat het publiek in de zaal iets hoortquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:43 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Je was zeker niet de enige. Het zaalgeluid van de mics stond echt enorm zacht.
Het was geen volgorde van zingen nee, want Je vecht nooit alleen was niet als eerstequote:Op donderdag 3 februari 2011 19:49 schreef Greys het volgende:
Ik had het wel gelezen vanmorgen in de Telegraaf maar kon niet posten vanaf het werk.
Dus het stond er idd nog niet. Maar snap er geen reet van hoezo die punten niet zijn meegeteld.
Weelderig Waardeloos stond op 5 bij de jury en kwam door het publiek op drie.
Dat klopte toch gewoon? We hadden toch een linker rijtje en een rechter rijtje en het veranderde na de publieksstemmen toch gewoon? Of was het linker rijtje gewoon de volgorde van zingen?
Ik vraag me af wat die notaris daar dan heeft zitten doen als het echt mis ging, voor zijn duur betaalde salaris
Daar hoef je geen kabouter voor te zijn, die kwamen op die mega schermen (10 x 5 meter ofzoquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:54 schreef Goodbye het volgende:
Oh, Goodbye de kabouter heeft helemaal geen lijstjes gezien![]()
Ik heb het nagekekenquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:53 schreef Greys het volgende:
Links was dan de jurykeuze, rechts de publiekskeuze, en wij dachten dat het dan al bij elkaar opgeteld was, maar dat was dus niet zo? Zo zit het dus?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |