abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 januari 2011 @ 14:02:48 #51
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_92121396
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 12:37 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Inderdaad ja. Wat hebben electrische of perslucht auto's nou precies met vrije energie te maken?
Lucht is overal om ons heen, en dus gratis energie. dat je dat niet gelijk snapt :P
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 31 januari 2011 @ 14:04:34 #52
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92121456
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:51 schreef CoolGuy het volgende:

Wat klets je nou, je haalt het zelf aan in je OP en dan ineens is het niet meer van toepassing? Je weet gewoon niet waar je over praat.
Iemand zet er een vergrootglas op, en kaapt zo het topic? Alleen als jij en anderen daar in mee willen. Want : het is niet zo dat er bedrijven zijn die aan waterstof wagens werken? Het is onwaar dat er naar efficiëntere en betere manieren van elektrolyse aan het zoeken is? En ik dacht nog wel deze en gene tegemoet te komen, in het kennis vat te tappen met : "En de "motor op water": ook de reguliere groot-bedrijven werken aan zoiets, middels waterstof motoren."
Maar zelfs dat maakt e.e.a. niet voor te stellen voor hen..
Wanneer je naar de natuur kijkt, de aarde, de de zon, magnetisme, de getijden enz etc. dan kan je ook denken aan transformatoren die spanningen omzetten. Een motortje die ter plekke iets aanmaakt (bijv. luchtdruk) wat een andere motor kan (doen-)aandrijven, dat aandrijving ook wrijving kan zijn die hoge ontladingen op kan wekken, mee kan helpen aan elektrolyse e.d. etc.
Denk eens aan solarvloeistoffen, stijg turbines, warmte/koude energie opwekking e.d.
We beginnen pas. Tot op heden kon de mens het meeste wel maken dat ie verzon.
We hebben schitterende natuur machines om ons heen, zwaartekracht, (warme en koude-)'lucht', 'lading', druk, magnetisme enz.
Er zijn nu ondernemers bezig met ultra moderne super zeilschepen voor wereldtransport van zaken die niet 'vandaag of morgen' ergens hoeven te zijn etc.
De toekomst zal schoner en slimmer worden, maar kennelijk moet de troep eerst op, en wel zo duur mogelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door fokthesystem op 31-01-2011 14:16:22 ]
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 31 januari 2011 @ 14:05:43 #53
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92121502
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:

Lucht is overal om ons heen, en dus gratis energie. dat je dat niet gelijk snapt :P
Ja en dat merk je als je auto meer lawaai maakt (windgeruis, niet de motor an sich) of wanneer je tegen wind_kracht_ 5 moet fietsen of zo :)
Het is ook de draaggolf voor geluid bijv. en dat zonder batterijen en transistors etc :)
Of een boot voortbewegen met zeilen, werkt prima 'op lucht'.

[ Bericht 5% gewijzigd door fokthesystem op 31-01-2011 14:13:00 ]
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 14:21:23 #54
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_92122035
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:04 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Iemand zet er een vergrootglas op, en kaapt zo het topic? Alleen als jij en anderen daar in mee willen. Want : het is niet zo dat er bedrijven zijn die aan waterstof wagens werken? Het is onwaar dat er naar efficiëntere en betere manieren van elektrolyse aan het zoeken is? En ik dacht nog wel deze en gene tegemoet te komen, in het kennis vat te tappen met : "En de "motor op water": ook de reguliere groot-bedrijven werken aan zoiets, middels waterstof motoren."
Maar zelfs dat maakt e.e.a. niet voor te stellen voor hen..
Wanneer je naar de natuur kijkt, de aarde, de de zon, magnetisme, de getijden enz etc. dan kan je ook denken aan transformatoren die spanningen omzetten. Een motortje die ter plekke iets aanmaakt (bijv. luchtdruk) wat een andere motor kan (doen-)aandrijven, dat aandrijving ook wrijving kan zijn die hoge ontladingen op kan wekken, mee kan helpen aan elektrolyse e.d. etc.
Denk eens aan solarvloeistoffen, stijg turbines, warmte/koude energie opwekking e.d.
We beginnen pas. Tot op heden kon de mens het meeste wel maken dat ie verzon.
We hebben schitterende natuur machines om ons heen, zwaartekracht, (warme en koude-)'lucht', 'lading', druk, magnetisme enz.
Er zijn nu ondernemers bezig met ultra moderne super zeilschepen voor wereldtransport van zaken die niet 'vandaag of morgen' ergens hoeven te zijn etc.
De toekomst zal schoner en slimmer worden, maar kennelijk moet de troep eerst op, en wel zo duur mogelijk.
En dat motortje dat 'iets' aanmaakt, waar loopt dat ding op dan? Hm? Want daar moet je energie instoppen voor ie zijn werk gaat doen. Snap je dat nou echt niet?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 31 januari 2011 @ 14:24:59 #55
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_92122166
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:04 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

N.v.t., dit is ook interessant: Voor 2 dollar stroom rijdt je je auto 200 KM, op lucht, compressie. Eerste minuut kan je overslaan.
De uitvinder is een franse ingenieur die in de formule 1 werkzaam was en nu dit doet. Hij ging er mee naar tata. Tata Motors, niet tatRa.

As of January 2009[update] Tata Motors of India had planned to launch a car with an MDI compressed air engine in 2011. In December 2009 Tata's vice president of engineering systems confirmed that the limited range and low engine temperatures were causing problems.

Wat betreft energie opwekken, verkrijgen, optimaal toepassen/benutten, zijn we pas net begonnen.
Neem bijv. de zonnecel, die is al verbeterd (met ik meen 72% !) door een genie-puber (Artikel staat niet meer op tweakers gek genoeg) , of de zonnecellen verf.
Kwestie van tijd dus, jules verne all over again. We verzinnen het, we maken het.
Hoe kom je aan al die nummers? Als ik hier kijk ziet het er een stuk minder rooskleurig uit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Compressed_air_car#Disadvantages
Komt ongeveer neer op 20 euro voor een tank lucht.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 31 januari 2011 @ 14:26:08 #56
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92122201
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:24 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoe kom je aan al die nummers? Als ik hier kijk ziet het er een stuk minder rooskleurig uit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Compressed_air_car#Disadvantages
Komt ongeveer neer op 20 euro voor een tank lucht.
je hebt dUs de youtube clip niet gekeken.
Op wikipedia is het inmiddels bijgewerkt, 3 euro voor de volle tank(s) inmiddels...
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 31 januari 2011 @ 14:32:35 #57
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92122411
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:21 schreef CoolGuy het volgende:

En dat motortje dat 'iets' aanmaakt, waar loopt dat ding op dan? Hm? Want daar moet je energie instoppen voor ie zijn werk gaat doen. Snap je dat nou echt niet?
Ik ben daar al voorbij. Voorbeeldje: hefboom : jij kan geen 1000 KG liften, maar wel met een hefboom.
Energie die er gewoon is dan : stijgende hitten, dalende koude. Druk door krimp, vacuüm (nou ja, onderdruk) door uitzetting. Oppervlak en inhoud dan: er kan een liter water in een plastic fles voor een liter, knijp er in, de oppervlakte is 100% gelijk, het water spuit er uit.
Olie: een olieplatform kost VEEL geld, maken, onderhoud, personeel, maar toch is de gratis energie die men boven haalt vele malen meer waard.
Ouderwetse brandstof motor, hoeveel energie kost het om de benzine van a naar b (de explosie) te brengen? (Even de kosten voor olieraffineren daar gelaten)
Waar anderen geblockt worden, zichzelf oogkleppen, zie ik wel kansen hoor.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 31 januari 2011 @ 14:32:42 #58
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_92122415
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:26 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

je hebt dUs de youtube clip niet gekeken.
Op wikipedia is het inmiddels bijgewerkt, 3 euro voor de volle tank(s) inmiddels...
Doe eens niet zo liegen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 31 januari 2011 @ 14:33:36 #59
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_92122441
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:04 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Iemand zet er een vergrootglas op, en kaapt zo het topic? Alleen als jij en anderen daar in mee willen. Want : het is niet zo dat er bedrijven zijn die aan waterstof wagens werken? Het is onwaar dat er naar efficiëntere en betere manieren van elektrolyse aan het zoeken is? En ik dacht nog wel deze en gene tegemoet te komen, in het kennis vat te tappen met : "En de "motor op water": ook de reguliere groot-bedrijven werken aan zoiets, middels waterstof motoren."
Maar zelfs dat maakt e.e.a. niet voor te stellen voor hen..
Wanneer je naar de natuur kijkt, de aarde, de de zon, magnetisme, de getijden enz etc. dan kan je ook denken aan transformatoren die spanningen omzetten. Een motortje die ter plekke iets aanmaakt (bijv. luchtdruk) wat een andere motor kan (doen-)aandrijven, dat aandrijving ook wrijving kan zijn die hoge ontladingen op kan wekken, mee kan helpen aan elektrolyse e.d. etc.
Denk eens aan solarvloeistoffen, stijg turbines, warmte/koude energie opwekking e.d.
We beginnen pas. Tot op heden kon de mens het meeste wel maken dat ie verzon.
We hebben schitterende natuur machines om ons heen, zwaartekracht, (warme en koude-)'lucht', 'lading', druk, magnetisme enz.
Er zijn nu ondernemers bezig met ultra moderne super zeilschepen voor wereldtransport van zaken die niet 'vandaag of morgen' ergens hoeven te zijn etc.
De toekomst zal schoner en slimmer worden, maar kennelijk moet de troep eerst op, en wel zo duur mogelijk.
Denk dat dit de eerdere vraag over of je wel wist wat vrije energie is beantwoord.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 31 januari 2011 @ 14:34:35 #60
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92122477
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Doe eens niet zo liegen.
Is er ook een woord voor niet goed horen, zoals bij dyslexie voor lezen? In de clip vertelt men "2 euros of power for pressuring the 2 tanks" (nu ja zoiets dan, het zijn niet de exacte woorden maar wel de strekking)
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 31 januari 2011 @ 14:34:40 #61
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_92122479
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:32 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Ik ben daar al voorbij. Voorbeeldje: hefboom : jij kan geen 1000 KG liften, maar wel met een hefboom.
Energie die er gewoon is dan : stijgende hitten, dalende koude. Druk door krimp, vacuüm (nou ja, onderdruk) door uitzetting. Oppervlak en inhoud dan: er kan een liter water in een plastic fles voor een liter, knijp er in, de oppervlakte is 100% gelijk, het water spuit er uit.
Olie: een olieplatform kost VEEL geld, maken, onderhoud, personeel, maar toch is de gratis energie die men boven haalt vele malen meer waard.
Ouderwetse brandstof motor, hoeveel energie kost het om de benzine van a naar b (de explosie) te brengen? (Even de kosten voor olieraffineren daar gelaten)
Waar anderen geblockt worden, zichzelf oogkleppen, zie ik wel kansen hoor.
W = F * x
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 31 januari 2011 @ 14:35:24 #62
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_92122496
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:34 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Is er ook een woord voor niet goed horen, zoals bij dyslexie voor lezen? In de clip vertelt men "2 euros of power for pressuring the 2 tanks" (nu ja zoiets dan, het zijn niet de exacte woorden maar wel de strekking)
En op welke berekening is dat bebaseerd?
Oftewel, hoe komen ze aan dat getal?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 31 januari 2011 @ 14:35:31 #63
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92122503
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:34 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

W = F * x
Achterhaalde holbewoner wiel uitvinding basale kennis.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 31 januari 2011 @ 14:36:31 #64
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_92122530
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:35 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Achterhaalde holbewoner wiel uitvinding basale kennis.
Owkay? En nu iets zinnigers?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 31 januari 2011 @ 14:36:36 #65
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92122532
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:35 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En op welke berekening is dat bebaseerd?
Kilowatt uur prijs daar waar men dit deed wellicht, lijkt mij logisch.
4 uur lang x bedrag aan prik voor de pomp = 2 euro.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 31 januari 2011 @ 14:43:27 #66
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_92122749
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:36 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Kilowatt uur prijs daar waar men dit deed wellicht, lijkt mij logisch.
4 uur lang x bedrag aan prik voor de pomp = 2 euro.
Ok, daar kan ik wat mee. KWh prijs ligt rond de 20 ct, dus je hebt 10 kWh aan energie in je tank zitten. Laten we dan riant zijn en zeggen dat je daar de helft van over houd, 5 kWh. Dat is 25 Wh per kilometer. Dat zou betekenen dat je 90.000 joule verbruikt per kilometer.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 14:48:18 #67
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_92122941
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:32 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Ik ben daar al voorbij. Voorbeeldje: hefboom : jij kan geen 1000 KG liften, maar wel met een hefboom.
Energie die er gewoon is dan : stijgende hitten, dalende koude. Druk door krimp, vacuüm (nou ja, onderdruk) door uitzetting. Oppervlak en inhoud dan: er kan een liter water in een plastic fles voor een liter, knijp er in, de oppervlakte is 100% gelijk, het water spuit er uit.
Olie: een olieplatform kost VEEL geld, maken, onderhoud, personeel, maar toch is de gratis energie die men boven haalt vele malen meer waard.
Ouderwetse brandstof motor, hoeveel energie kost het om de benzine van a naar b (de explosie) te brengen? (Even de kosten voor olieraffineren daar gelaten)
Waar anderen geblockt worden, zichzelf oogkleppen, zie ik wel kansen hoor.
Wel met een hefboom ja, alleen moet er wel een kracht (en dus energie) op het andere eind van de hefboom drukken, anders gaat ie niet naar boven en gaat die 1000kg ook niet mee naar boven. En die energie, die je moet hebben om die hefboom aan 1 kant naar beneden te drukken...waar komt die vandaan? Want dan is 't dus al geen vrije energie meer.

je lult wel een hoop, maar je hebt geen idee waar je over praat. Ignorance is bliss, daarom kun je ook zo hoog van de toren blazen en tussen de regels door laten blijken dat je denkt slimmer te zijn dan de rest. Je wordt niet gehinderd door enige relevante kennis van zaken, daarom kun je dit soort uitspraken doen.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 14:49:33 #68
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_92122994
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:33 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Denk dat dit de eerdere vraag over of je wel wist wat vrije energie is beantwoord.
Dat antwoord wist ik ook al wel voor ik de vraag stelde. Je ziet toch aan alles dat dit iemand is die graag slim wil proberen te zijn/doen maar daar jammerlijk in faalt. Waarom is het toch zo dat dit soort figuren dit keer op keer probeert? Is dat ter compensatie omdat ze ook wel weten dat ze op andere gebieden te kort komen? of wat?
Breitling - Instruments for Professionals
  † In Memoriam † maandag 31 januari 2011 @ 14:50:46 #69
230491 Zith
pls tip
pi_92123048
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 09:42 schreef Zith het volgende:
Fokthesystem, even op het orderlijk te houden:

-Je gelooft dat Shell het patent heeft op een motor die op water loopt. Dus:

a) Betekent dit dat shell 25 jaar lang als enige deze motor mag produceren?
b) Zou niet elke burger veel geld over hebben voor zo'n watermotor?
c) Zou niet elke autoproducent graag zo'n motor in zijn auto willen hebben, zodat de burgers zijn auto kopen?
d) zou shell niet 25 jaar lang als enige producent van de hele wereld zonder concurrentie erg veel geld kunnen verdienen?

Graag per onderdeel antwoorden. :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 31 januari 2011 @ 14:56:26 #70
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92123314
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:43 schreef ATuin-hek het volgende:

Ok, daar kan ik wat mee. KWh prijs ligt rond de 20 ct, dus je hebt 10 kWh aan energie in je tank zitten. Laten we dan riant zijn en zeggen dat je daar de helft van over houd, 5 kWh. Dat is 25 Wh per kilometer. Dat zou betekenen dat je 90.000 joule verbruikt per kilometer.
Laten we westers kapitaal praktisch zijn, huur/hypotheek/verzekeren/benzine zijn al zo duur.
Indien je voor '3 euro energie waarde' 200 km kan rijden, en dat ook nog eens veel schoner voor milieu en dus natuur, zou ik zeggen dOEn!
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 31 januari 2011 @ 14:57:37 #71
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_92123372
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:56 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Laten we westers kapitaal praktisch zijn, huur/hypotheek/verzekeren/benzine zijn al zo duur.
Indien je voor '3 euro energie waarde' 200 km kan rijden, en dat ook nog eens veel schoner voor milieu en dus natuur, zou ik zeggen dOEn!
Ik denk dat de reactie eerst moet zijn hoe de f*ck doen ze dat :') 90.000 joule is niet zo veel he.
Edit: De voedingswaarde van +- 2 klontjes suiker, grofweg.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 31 januari 2011 @ 14:59:14 #72
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92123443
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat antwoord wist ik ook al wel voor ik de vraag stelde. Je ziet toch aan alles dat dit iemand is die graag slim wil proberen te zijn/doen maar daar jammerlijk in faalt. Waarom is het toch zo dat dit soort figuren dit keer op keer probeert? Is dat ter compensatie omdat ze ook wel weten dat ze op andere gebieden te kort komen? of wat?
Dank je, ik voel me nu net galileo galilei ! :)
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 15:02:12 #73
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_92123570
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:59 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Dank je, ik voel me nu net galileo galilei ! :)
Ja, dat doen jullie allemaal wel, maar er zijn wat 'subtiele' verschillen tussen jou en de persoon waaraan je nu refereert. Gelukkig :)
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 31 januari 2011 @ 15:02:22 #74
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92123576
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:57 schreef ATuin-hek het volgende:

Ik denk dat de reactie eerst moet zijn hoe de f*ck doen ze dat :') 90.000 joule is niet zo veel he.
Ach termen, formulae, handig in beginsel, maar eenmaal op de goede weg en met over-potentieel of eigenlijk niet tellende 'nadelen', niet meer zo belangrijk.
Zo is een versnellingsbak eigenlijk een vertrager... weet bijna geen niet-techneut, ofwel zeer weinig automobilisten.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 15:05:26 #75
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_92123707
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:02 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Ach termen, formulae, handig in beginsel, maar eenmaal op de goede weg en met over-potentieel of eigenlijk niet tellende 'nadelen', niet meer zo belangrijk.
Zo is een versnellingsbak eigenlijk een vertrager... weet bijna geen niet-techneut, ofwel zeer weinig automobilisten.
Jawel, die zijn al-tijd belangrijk. Dat snap jij niet, maar dat is logisch.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 31 januari 2011 @ 15:05:41 #76
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_92123713
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:02 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Zo is een versnellingsbak eigenlijk een vertrager... weet bijna geen niet-techneut, ofwel zeer weinig automobilisten.
ja, en je banden ook, en de aandrijfas...heeft iets te maken met het burgerlijke verschijnsel dat we in de klassieke natuurkunde 'wrijving' noemen. maar ik begrijp dat jij zoiets 'de samenzwering van de oliemaatschappijen' noemt en niet erkent.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 31 januari 2011 @ 15:05:45 #77
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_92123719
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:02 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Ach termen, formulae, handig in beginsel, maar eenmaal op de goede weg en met over-potentieel of eigenlijk niet tellende 'nadelen', niet meer zo belangrijk.
Zo is een versnellingsbak eigenlijk een vertrager... weet bijna geen niet-techneut, ofwel zeer weinig automobilisten.
Faal :')
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 31 januari 2011 @ 15:08:21 #78
333257 Doodleflap
ssst, ik ben incognito.
pi_92123803
Ik mag aannemen dat TS zelf dus niet meer aangesloten is bij een energie-bedrijf ?
Kunnen we eens langskomen om het wonder in werking te zien bij TS thuis ?
  maandag 31 januari 2011 @ 15:10:10 #79
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92123854
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:

ja, en je banden ook, en de aandrijfas...heeft iets te maken met het burgerlijke verschijnsel dat we in de klassieke natuurkunde 'wrijving' noemen. maar ik begrijp dat jij zoiets[b] 'de samenzwering van de oliemaatschappijen' [/b] noemt en niet erkent.
Had daar dan wat van gemaakt in de trant van : 'samenzwering van zwaartekracht, wrijving, en de wetten van thermodynamica' of zo :)
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 31 januari 2011 @ 15:10:50 #80
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92123869
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:08 schreef Doodleflap het volgende:
Kunnen we eens langskomen om het wonder in werking te zien bij TS thuis ?
Neen.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 15:12:22 #81
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_92123921
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:10 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Neen.
Nee omdat jij ook gewoon klant bent bij een energiemaatschappij. Daarmee laat je die pc waar je dit soort onzin op uitkraamt werken en kun je dit soort dingen roepen, veilig vanaf je zolderkamertje. Schreeuwen langs de zijlijn over hoe het allemaal beter moet en kan en hoe goed jij dat vooral weet en daarom dus beter bent dan de rest.

:')
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 31 januari 2011 @ 15:12:24 #82
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_92123923
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:57 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik denk dat de reactie eerst moet zijn hoe de f*ck doen ze dat :') 90.000 joule is niet zo veel he.
Edit: De voedingswaarde van +- 2 klontjes suiker, grofweg.
Oh, en dat is natuurlijk er van uitgaande dat de motor 100% efficient werkt, terwijl 20% een realistischer getal is. Hou je een gram suiker per km over.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 31 januari 2011 @ 15:14:26 #83
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92123993
Ook dit weet bijna niemand meer:
Elektrische auto's rijden al meer dan 100 jaar rond op de wegen. Helaas pruttelen ze niet, laten ze geen rook achter, stinken ze niet en zijn ze geluidloos. De benzine-auto daarentegen heeft dat allemaal wel! Daarom is de elektrische auto nooit echt populair geworden ondanks dat de elektrische auto op het gebied van duurzaamheid, energieverbruik en efficiëntie superieur is ten opzichte van zijn benzineslurpende concurrent. Lees meer over de elektrische auto en zijn geschiedenis in dit artikel.</B></P><BR STYLE="clear: left;">

De eerste elektrische auto ter wereld werd gemaakt door een professor ergens begin 1800. Deze man heeft meer uitvindingen gedaan op het gebied van mobiliteit; zo heeft hij ook stoomauto's ontworpen. Tot 1920 waren er in de wereld wel meer elektrische auto's en stoomauto's dan benzine-auto's. Elektrische auto's hebben echter minder onderhoud nodig... De techniek van een elektrische (universeel-)motor is relatief simpel. De elektrische auto's reden rond de eeuwwisseling naar de 20e eeuw veel sneller dan de benzineauto's. Overigens waren de stoomauto's in die tijd de snelste auto's : een stoomauto ! heeft als eerste de snelheidsgrens van 100 km/h doorbroken !


[ Bericht 0% gewijzigd door fokthesystem op 31-01-2011 15:24:51 ]
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 31 januari 2011 @ 15:15:23 #84
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92124023
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:12 schreef ATuin-hek het volgende:

Oh, en dat is natuurlijk er van uitgaande dat de motor 100% efficient werkt, terwijl 20% een realistischer getal is. Hou je een gram suiker per km over.
Tja van de lucht alleen kan je niet leven he! :) En een verbrandingsmotor, met brandstof er bij, wel.
En een compressor motor geheel.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 31 januari 2011 @ 15:23:09 #85
333257 Doodleflap
ssst, ik ben incognito.
pi_92124327
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:14 schreef fokthesystem het volgende:
Ook dit weet bijna niemand meer:
Elektrische auto's rijden al meer dan 100 jaar rond op de wegen. Helaas pruttelen ze niet, laten ze geen rook achter, stinken ze niet en zijn ze geluidloos. De benzine-auto daarentegen heeft dat allemaal wel! Daarom is de elektrische auto nooit echt populair geworden ondanks dat de elektrische auto op het gebied van duurzaamheid, energieverbruik en efficiëntie superieur is ten opzichte van zijn benzineslurpende concurrent. Lees meer over de elektrische auto en zijn geschiedenis in dit artikel.</B></P><BR STYLE="clear: left;">

De eerste elektrische auto ter wereld werd gemaakt door een professor ergens begin 1800. Deze man heeft meer uitvindingen gedaan op het gebied van mobiliteit; zo heeft hij ook stoomauto's ontworpen. Tot 1920 waren er in de wereld wel meer elektrische auto's en stoomauto's dan benzine-auto's. Elektrische auto's hebben echter minder onderhoud nodig... De techniek van een elektrische (universeel-)motor is relatief simpel. De elektrische auto's reden rond de eeuwwisseling naar de 20e eeuw veel sneller dan de benzineauto's. Overigens waren de stoomauto's in die tijd de snelste auto's : een stoomauto ! heeft als eerste de snelheidsgrens van 100 km/h doorbroken !
En hoe wordt die electriciteit ook al weer opgewekt zei je ?
  maandag 31 januari 2011 @ 15:24:07 #86
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_92124365
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:15 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Tja van de lucht alleen kan je niet leven he! :) En een verbrandingsmotor, met brandstof er bij, wel.
En een compressor motor geheel.
Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_92124498
De auto die op normaal water uit je kraan liep bestond toch al maar volgens mij hebben de grote oliebedrijven er zodanig voor gezorgd dat deze plannen niet werden doorgevoerd ofzo?
If not now, then when.
  maandag 31 januari 2011 @ 15:27:56 #88
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92124531
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:24 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
Je hebt he tover (kilo-)joules:
quote:
Ik denk dat de reactie eerst moet zijn hoe de f*ck doen ze dat :') 90.000 joule is niet zo veel he.
Edit: De voedingswaarde van +- 2 klontjes suiker, grofweg.

Oh, en dat is natuurlijk er van uitgaande dat de motor 100% efficient werkt, terwijl 20% een realistischer getal is. Hou je een gram suiker per km over.
Joules, suiker, verbranding, mensen, vergelijken, voeding, opname, er wel/niet van kunnen leven, cq PK's leveren... Dacht ik nog wel door te gaan op jouw denk- en uitleg plus vergelijkingspatroon, dat was pas een fail en -1 :)
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 31 januari 2011 @ 15:28:21 #89
333257 Doodleflap
ssst, ik ben incognito.
pi_92124547
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
De auto die op normaal water uit je kraan liep bestond toch al maar volgens mij hebben de grote oliebedrijven er zodanig voor gezorgd dat deze plannen niet werden doorgevoerd ofzo?
Ja, en niemand die dat opnieuw kan uitvinden en aantonen natuurlijk.
  maandag 31 januari 2011 @ 15:29:02 #90
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92124584
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
De auto die op normaal water uit je kraan liep bestond toch al maar volgens mij hebben de grote oliebedrijven er zodanig voor gezorgd dat deze plannen niet werden doorgevoerd ofzo?
Daar was een zwart wit docu. over, en betrof een NLer. Niet lang nadat hij ik meen shell benaderde overleed ie, en dat kan natuurlijk. Echter meteen waren ook alle research spullen weg...
Op internet heb ik dit nog niet kunnen vinden.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 31 januari 2011 @ 15:29:50 #91
333257 Doodleflap
ssst, ik ben incognito.
pi_92124616
Zeg TS, ik ben benieuwd, welke opleidingen heb je gedaan en wat voor werk doe je ?
  maandag 31 januari 2011 @ 15:29:51 #92
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_92124619
Ik weet niet wat TS allemaal gerookt heeft, maaruh...waar koop je het? ik wil af en toe ook eens zo van de wereld los, dat lijkt me fantastisch!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 15:29:57 #93
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_92124624
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:23 schreef Doodleflap het volgende:

[..]

En hoe wordt die electriciteit ook al weer opgewekt zei je ?
Geef hier eens antwoord op fokthesystem. Want dat ontwijk je wel, en waarschijnlijk omdat je goed weet wat het antwoord is daarop en wat dat betekent voor je verhaaltje, of je weet het juist niet, wat dan weer verklaard hoe je dit soort onzin allemaal kunt roepen.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 31 januari 2011 @ 15:32:15 #94
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_92124716
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:27 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Je hebt he tover (kilo-)joules:

[..]

Joules, suiker, verbranding, mensen, vergelijken, voeding, opname, er wel/niet van kunnen leven, cq PK's leveren... Dacht ik nog wel door te gaan op jouw denk- en uitleg plus vergelijkingspatroon, dat was pas een fail en -1 :)
Ik dacht ik doe even een simpel voorbeeld van hoe weinig zoiets is. Was blijkbaar te hoog gegrepen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 31 januari 2011 @ 15:34:42 #95
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92124828
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
De auto die op normaal water uit je kraan liep bestond toch al maar volgens mij hebben de grote oliebedrijven er zodanig voor gezorgd dat deze plannen niet werden doorgevoerd ofzo?
Nog zoiets, nicola tesla's 'wifi electra' :)
Het draadloos netwerk van elektro energie.
http://earlyradiohistory.us/1917tes.htm = maar 1 'bron' maar er is zat van te vinden.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 31 januari 2011 @ 15:36:27 #96
333257 Doodleflap
ssst, ik ben incognito.
pi_92124899
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:34 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Nog zoiets, nicola tesla's 'wifi electra' :)
Het draadloos netwerk van elektro energie.
http://earlyradiohistory.us/1917tes.htm = maar 1 'bron' maar er is zat van te vinden.
Ja, weer zo'n leuke anekdote zonder bewijs :)
  maandag 31 januari 2011 @ 15:36:37 #97
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92124906
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:32 schreef ATuin-hek het volgende:

Ik dacht ik doe even een simpel voorbeeld van hoe weinig zoiets is. Was blijkbaar te hoog gegrepen?
Nah, ga je weer de mist in... juist niet hoog gegrepen, je toont aan dat e.e.a. wel degelijk mogelijk is. Zo kan je volgens tell sell een tafeltje met 20 liter water er op met 1 vinger naar je toe trekken! :)
(Moet ie niet in nat net gegoten beton staan denk ik :) )
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 31 januari 2011 @ 15:38:19 #98
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92124983
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:36 schreef Doodleflap het volgende:

Ja, weer zo'n leuke anekdote zonder bewijs :)
zoek maar even op veldsterkte(-meter bijv.)
Als het niet uitkomt is de bron altijd vervuilt :)
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 31 januari 2011 @ 15:41:29 #99
333257 Doodleflap
ssst, ik ben incognito.
pi_92125107
Ga je nog even antwoord geven op vragen of blijf je ze ontwijken ?
  maandag 31 januari 2011 @ 15:42:25 #100
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92125153
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 15:36 schreef Doodleflap het volgende:

Ja, weer zo'n leuke anekdote zonder bewijs :)
Overigens een gave gast wel : Nikola Tesla staat bij het grote publiek vooral bekend als de uitvinder van de wisselstroomgenerator, de wisselstroomelektromotor en van alle andere belangrijke componenten van het huidige elektriciteitsnet. Deze apparaten waren in rudimentaire vorm echter meestal al voor Tesla's tijd ontwikkeld door eerdere ingenieurs maar Tesla's grootste verdienste was dat hij het wisselstroomprincipe veel verder ontwikkelde en bijna alle benodigde infrastructuur om een op wisselstroom gebaseerd en betrouwbaar elektriciteitsnet op te zetten zelf uitvond of bestaande apparaten sterk verbeterde. Tesla was al bij zijn leven een bekend en beroemd geleerde maar verloor veel prestige door bizarre onbewezen technisch-wetenschappelijke beweringen op latere leeftijd. Hij werd in de VS het toonbeeld van de gekke geleerde. Anderen noemden hem liever idealistisch en niet-commercieel en daarin een tegenpool van zijn eveneens beroemde concurrent-uitvinder Thomas Alva Edison.
En een heel snelle e-sport wagen is naar hem vernoemd, tesla :


Van... tesla-motors.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')