Ja, maar ...quote:Op zondag 30 januari 2011 13:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
De iPhone 3G, 3GS en iPhone 4 waren allemaal aangekondigd in juni/juli. Dat zal voor een nieuwe iPhone niet anders zijn.
Nog maar eventjes wachten met verlengen dan. Destijds ook al te vroeg gedaan ivm de 3GSquote:Op zondag 30 januari 2011 13:50 schreef De_Hertog het volgende:
Dat gaat om de witte iPhone 4, dat kun je als een 'update' zien maar de 5 zal in de zomer komen, zoals altijd.
Liever zie ik hier S. Jobes mee posten, met de mededeling dat de volgende generatie morgen in de winkel ligt. ...quote:Op zondag 30 januari 2011 13:50 schreef De_Hertog het volgende:
Dat gaat om de witte iPhone 4, dat kun je als een 'update' zien maar de 5 zal in de zomer komen, zoals altijd.
Jaaa! Inderdaad.quote:
stof? Keer opschroeven?quote:Op zondag 30 januari 2011 18:01 schreef Norrage het volgende:
Tegenwoordig gaat mijn macbook al keihard blazen zelfs al zet ik de computer enkel aan....Wat kan er aan de hand zijn (Nou op zich duidelijk) en hoe kan ik het wellicht oplossen? Alles werkt nog prima en zo, maar het lijkt wel alsof de koeling het niet meer aankan....
Normaal heb ik dat alleen met flash () , maar nu is het bijna altijd.
Ik zal hem wel eens openhalen en even mooi maken. Maar opschroeven zou een verschil moeten maken? lijkt me toch niet echt de oplossing?quote:
Hij bedoelt natuurlijk openschroeven om het stof bij de ventilator weg te halen, dat zal al veel schelen.quote:Op maandag 31 januari 2011 09:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zal hem wel eens openhalen en even mooi maken. Maar opschroeven zou een verschil moeten maken? lijkt me toch niet echt de oplossing?
Ik dacht opschroeven met meer geheugen en een snellere processorquote:Op maandag 31 januari 2011 12:28 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Hij bedoelt natuurlijk openschroeven om het stof bij de ventilator weg te halen, dat zal al veel schelen.
Hebben ze bij Samsung in plaats van een R&D een C&P-afdeling? Copy & Paste.quote:Op maandag 31 januari 2011 14:18 schreef Pino112 het volgende:
Nieuwe MBP 13" aangekondigd:
[ afbeelding ]
Oh, wacht..
Het Apple B merkquote:Op maandag 31 januari 2011 14:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hebben ze bij Samsung in plaats van een R&D een C&P-afdeling? Copy & Paste.
Was het maar waar, dit ligt geheel in lijn met de Galaxy Tab (plus connector) en iPhone 4-afstandsbediening.quote:
quote:Op maandag 31 januari 2011 14:48 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Het Apple B merk. Mocht je jezelf ooit afvragen, "waarom heeft Apple geen goedkopere instap modellen?". Die maakt Samsung dus
quote:Op maandag 31 januari 2011 14:48 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Het Apple B merk. Mocht je jezelf ooit afvragen, "waarom heeft Apple geen goedkopere instap modellen?". Die maakt Samsung dus
quote:Op maandag 31 januari 2011 14:27 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ontwerper zijn bij Samsung lijkt me echt de meest stressvrije baan ter wereld.
QFTquote:Op maandag 31 januari 2011 14:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hebben ze bij Samsung in plaats van een R&D een C&P-afdeling? Copy & Paste.
quote:Apple Moves to Tighten Control of App Store
Apple is further tightening its control of the App Store.
The company has told some applications developers, including Sony, that they can no longer sell content, like e-books, within their apps, or let customers have access to purchases they have made outside the App Store.
Apple rejected Sonys iPhone application, which would have let people buy and read e-books bought from the Sony Reader Store.
Apple told Sony that from now on, all in-app purchases would have to go through Apple, said Steve Haber, president of Sonys digital reading division.
The move could affect companies like Amazon.com and others that sell e-book readers that compete with Apples iPad tablet and offer free mobile apps so customers can read their e-book purchases on other devices. An iPad owner, for instance, has not needed to own a Kindle to read Kindle books bought from Amazon.
That may now change.
Its the opposite of what we wanted to bring to the market, Mr. Haber said. We always wanted to bring the content to as many devices as possible, not one device to one store.
Apple and Amazon declined to comment.
The change may signal a shift for Apple. The company has made more money selling hardware than music, e-books or apps. If people could have access to more content from more sources on their iPhones and iPads, the thinking went, then they would buy more devices.
The move is also surprising, as Apple has indicated recently that it would be more collaborative, not less, with magazine publishers and other content producers that want more control over how to distribute content on the iPad.
This sudden shift perhaps tells you something about Apples understanding of the value of its platform, said James L. McQuivey, a consumer electronics analyst at Forrester Research. Apple started making money with devices. Maybe the new thing that everyone recognizes is the unit of economic value is the platform, not the device.
quote:Intel staakt levering Sandy Bridge-chipsets wegens ontwerpfout
Wegens een ontwerpfout in de chipsets voor Sandy Bridge-processors, Intels nieuwste processorfamilie, heeft het bedrijf aangekondigd per direct de levering van de chipsets te staken. Een nieuwe versie van de chip moet de problemen verhelpen.
Het probleem zit niet in de nieuwste processors zelf, maar in de hardware van de chipset. Intel kondigde begin deze maand zijn nieuwste generatie Core-processors, met codenaam Sandy Bridge, aan en leverde de bijbehorende chipset: de Series 6-chipset met codenaam Cougar Point. Uit onderzoek van Intel is gebleken dat in die chipset een fout kan optreden, die de prestaties van de ingebouwde sata-poorten nadelig kan beïnvloeden. De Series 6-chipset heeft sata-600-poorten aan boord gekregen, maar de degradatie zou zich juist in de sata-300-poorten voordoen. De fout zou zich niet direct manifesteren, maar na verloop van tijd de prestaties of functionaliteit van de sata-poorten verminderen.
Het bedrijf is per direct gestopt met het leveren van de Cougar Point-chips en is inmiddels van start gegaan met de productie van een verbeterde versie van de chips waarin het probleem zich niet voor zou doen. De al aan moederbordfabrikanten geleverde chipsets zullen vanaf eind februari vervangen worden door de nieuwe versie, terwijl Intel denkt in april weer op schema met de productie van de chips te zitten. Reeds geleverde systemen of componenten met de aangetaste chipsets zullen in samenwerking met fabrikanten worden teruggehaald en worden omgeruild of voorzien worden van een nieuwe chipset.
Volgens Intel zouden alleen kopers van laptop- en desktopsystemen met de nieuwste Core i5- en Core i7-processors mogelijk getroffen zijn door de fout: die systemen werden vanaf 9 januari verkocht. Het bedrijf heeft voor het eerste kwartaal van dit jaar 300 miljoen dollar gereserveerd: de totale vervangingskosten voor 2011 raamt het bedrijf op 700 miljoen dollar. Desalniettemin denkt het bedrijf dat de fout in de Series 6-chipset geen significante gevolgen voor zijn omzet zal hebben. Het aandeel AMD steeg echter op de beurs in New York kort na de bekendmaking van Intel.
Dit speelt natuurlijk al langer, ook met de krantenabonnementen en dergelijke. Ik vind het toch maar een apart besluit. Uiteindelijk krijg je zo minder content op je device en dat is nu net wat zo belangrijk is bij een platform. De iPad kostte ooit net zo veel als de luxe Kindle en je kon er, naast Kindle-boeken, heel veel meer mee. Als alle content via Apple gaat lopen zullen partijen als Amazon wel op Android gaan inzetten en daarmee maak je Android alleen maar groter..quote:
Precies. Dat je je apps via de store wil laten lopen snap ik. Apple kan er beter voor zorgen dat content verkopen via de appstore aantrekkelijker is dan via externe stores. Net zoals ze gedaan hebben met apps en muziek.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dit speelt natuurlijk al langer, ook met de krantenabonnementen en dergelijke. Ik vind het toch maar een apart besluit. Uiteindelijk krijg je zo minder content op je device en dat is nu net wat zo belangrijk is bij een platform. De iPad kostte ooit net zo veel als de luxe Kindle en je kon er, naast Kindle-boeken, heel veel meer mee. Als alle content via Apple gaat lopen zullen partijen als Amazon wel op Android gaan inzetten en daarmee maak je Android alleen maar groter..
Ik ook. Heb nu een 13' MBP maar ben erg fan geworden van de Airquote:Op zondag 30 januari 2011 15:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik zit er toch maar weer 's aan te denken om mijn MBP te vervangen door een MBA
Ja, dit is één van de weinige dingen die ik echt fascistoïde aan Apple vind, met nog de vraag of het juridisch haalbaar is. Destijds was er ook een hoop gedoe over dat je geen elders gekochte digitale muziek op je iPod kon draaien, maar daar hebben ze volgens mij wel bakzeil moeten halen.quote:
? Ik weet nergens van? iPod ondersteunt nog steeds alleen Apple's eigen DRM, maar dat vind ik ook iets van een heel andere orde. Muziek zonder DRM is altijd ondersteund geweest.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:02 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Destijds was er ook een hoop gedoe over dat je geen elders gekochte digitale muziek op je iPod kon draaien, maar daar hebben ze volgens mij wel bakzeil moeten halen.
Dat is ook weer niet waar: net als bij Apps en muziek handelt Apple de distributie en betaling af. De deal is exact hetzelfde als bij Apps en er is op zich weinig mis mee. Alleen Apple eist nu dat deze methode de enige wordt om betaalde content op de iPad te tonen, buiten betalen voor een login voor een website dan. En dat werkt natuurlijk niet met partijen als Amazon, of zelfs kranten die hun abonnees digitale edities willen geven.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nu probeert Apple geld te vangen zonder een service te leveren
O nee, het was andersom, ging er in Frankrijk om dat je in iTunes gekochte muziek alleen op een iPod kunt draaien.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
? Ik weet nergens van? iPod ondersteunt nog steeds alleen Apple's eigen DRM, maar dat vind ik ook iets van een heel andere orde. Muziek zonder DRM is altijd ondersteund geweest.
Nu probeert Apple geld te vangen zonder een service te leveren, en gebruikt hun macht over de toelating van apps om dat af te dwingen. Dat gaat echt een stap te ver.
waar heb jij het over dan?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:45 schreef TwyLight het volgende:
Echt, wat een kutsite is fok ook eigenlijkdie GlowMouse is echt een triest klein kind
En Danny zou ook nooit eens een probleem serieus nemen
Neequote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:12 schreef Semmm het volgende:
Ik twijfel heel erg om een Magic Mouse aan te schaffen voor m'n nieuwe MBA.
Kunnen jullie me overhalen?
En dan al m'n multi touch functies kwijtraken?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:12 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Nee
Haal gewoon een Logitech Performance Mouse MX ofzo
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:45 schreef TwyLight het volgende:
Echt, wat een kutsite is fok ook eigenlijkdie GlowMouse is echt een triest klein kind
En Danny zou ook nooit eens een probleem serieus nemen
Waarom heb je dan geen iPad gekocht als je toch alleen maar surft en verder niets doet met een Mac?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:19 schreef M.C. het volgende:
Ik ook. Heb nu een 13' MBP maar ben erg fan geworden van de AirGebruik m'n MBP alleen voor internet (meestal op de bank of op bed) en af en toe een documentje te maken. CD/DVD lezen/branden doe ik nooit. Maar heb er geen iMac o.i.d naast, dus het is wel m'n main computer en of een Air dan zo verstandig is....Sowieso maar even een update van de MBP afwachten
Glowmouse.quote:
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:26 schreef rubje het volgende:
[..]
Waarom heb je dan geen iPad gekocht als je toch alleen maar surft en verder niets doet met een Mac?
quote:Maar heb er geen iMac o.i.d naast, dus het is wel m'n main computer
Dat dus. En daarbij heb ik een iPhone 4. Heb wel even een iPad gehad, maar had voor mij geen meerwaarde t.o.v. mijn MBP en iPhonequote:
Onverwacht goede analyse inderdaad. Ik ben ook absoluut niet tegen Microsoft, maar het is gewoon absoluut geen consumentenspeler zoals Apple dat wel is. En Apple is juist zijn puur zakelijke tak steeds meer aan het afbouwen en zich overduidelijk op de consumentenmarkt aan het richten, dus de timing is goed.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:27 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Thurrot begint het te snappen: Microsoft should abandon the consumer market
Hanteert die iPartnershop dezelfde prijzen als in de online Store?quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:45 schreef Aether het volgende:
Voor degenen met veel ING rentepunten: voor 10.000 punten kun je nu een ¤100 kortingsbon krijgen.
Dat is wel uberkut ja, maar bij deze 10.000pnt hoef je niets bij te betalen, en mn ouders hebben genoeg punten, dus kan het altijd proberenquote:Op woensdag 2 februari 2011 15:44 schreef nelisb het volgende:
M'n pa dacht een paar maand terug ook 10.000 punten in te wisselen voor een Acer laptop.
Punten ontvangen, belt ie me of ik even wilde kijken welke van de 3 hij het beste kon nemen.
Dus ik googlen op de 3 laptops en prijzen, waren ze gemiddeld nog 100 euro goedkoper op internet dan de prijs van ING, waarvan de 100 euro van de rentepunten al af was.
M'n pa voelde zich best genaaid.
Is ook zo. Vaak punten zat. Maar toch blijft het zonde.quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:50 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat is wel uberkut ja, maar bij deze 10.000pnt hoef je niets bij te betalen, en mn ouders hebben genoeg punten, dus kan het altijd proberen.
Ik heb ze gemaild of ze dezelfde prijzen als de Store hebben.quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:52 schreef TwyLight het volgende:
Mwoah ik weet eigenlijk wel 100% zeker dat je ergens anders een goedkopere deal kan krijgen dat die 100¤ korting.
Bovendien komen er waarschijnlijk binnenkort nieuwe modellen uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens kijken of 't wat isquote:Op woensdag 2 februari 2011 17:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Live from The Daily launch event, with Apple's Eddy Cue
Het probleem met dat soort bans is dat die posts worden weggehaald.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:59 schreef jakkop het volgende:
[..]
[..]
Zoals ik al zei, ik ben het helemaal met jullie eens, maar helaas is het nou eenmaal zo dat je Fok de kans loopt om geband te worden wanneer je dingen roept als dit, buiten beschouwing latend of dat eerlijk is of niet. Dus het is kiezen: of je mening hier en daar achterwege laten, of de rebel uithangen en je mening roepen, en het risico lopen geband te worden.
Maargoed, Apple
Geef me één voorbeeld van iemand die op een normale (let op: belangrijk) manier zijn mening gaf en die daarvoor een ban heeft gehad.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:52 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ah ja, iemand met een beetje kritiek gelijk de mond snoeren. Dat maakt het plaatje wel compleet zeg.
Ik ben 2 dagen geleden geband, vanwege mijn sterke pro-Apple mening en aanwezigheid in vele Apple/iPhone topics.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:06 schreef NJ het volgende:
[..]
Geef me één voorbeeld van iemand die op een normale (let op: belangrijk) manier zijn mening gaf en die daarvoor een ban heeft gehad.
Nee, vanwege je getroll.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:12 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik ben 2 dagen geleden geband, vanwege mijn sterke pro-Apple mening en aanwezigheid in vele Apple/iPhone topics.
Mja, het uiterlijk van de layout is best oke, alleen is hij gewoon veulste traag.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hoe dan ook...het is wel gewoon een enorme baggerlayout geworden.
Ik troll niet, ik geef mijn mening...quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:15 schreef NJ het volgende:
[..]
Nee, vanwege je getroll.
"Gastjes", "Aapjes", dat kutplaatje van je.
En dan ben ik het nog met je eens in die topics.
Als je met die kutplaatjes komt, persoonlijk wordt, users kleineert, sarcastisch doet ipv inhoudelijk, uit het niets begint over kinderachtig gedrag vanwege een eerder conflict, dan ben je aan het trollen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:22 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik troll niet, ik geef mijn mening...
Ik bedoelde meer dat ik ook Apple beter vind dat Android en dat ik het zeker op argumenten eigenlijk altijd wel met je eens ben.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:32 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Maar je bent het er wel mee eens, zeg je net?
Hij is het eens met je mening, niet met hoe je het brengt. En dat heb ik bij jou ook wel eens. Ik denk ook niet dat je geband was voor je mening, maar voor je postgedragquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:32 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Maar je bent het er wel mee eens, zeg je net?
Dit dus.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:38 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hij is het eens met je mening, niet met hoe je het brengt. En dat heb ik bij jou ook wel eens. Ik denk ook niet dat je geband was voor je mening, maar voor je postgedrag
Evernotequote:Op woensdag 2 februari 2011 22:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Goed, Apple spul dus: ik heb zojuist maar een Evernote premium account voor 45 dollar aangeschaft.
Wat heeft het grote boze Windows nu weer gedaan?quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik weet weer waarom ik een apple heb
Och, ik heb een oude bak staan waar XP opdraait. Die wil ik schoon installeren. Maar het is een SATA controller waarvoor de windows installatie geen drivers heeft. Zelfs in 2004 kon je die drivers tijdens installatie NIET van usb halen maar ALLEEN van floppyquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:55 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat heeft het grote boze Windows nu weer gedaan?
En te gebruiken op welke device dan ook. Ideaalquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
2,50 per maand om al mijn notities te ordenen en synchroon te houden
Dat is inderdaad belachelijk ja. Ik heb dat ook een keer gehad met een oude pc. Alleen, in plaats van geen floppys had ik geen drive meer in huis..quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Och, ik heb een oude bak staan waar XP opdraait. Die wil ik schoon installeren. Maar het is een SATA controller waarvoor de windows installatie geen drivers heeft. Zelfs in 2004 kon je die drivers tijdens installatie NIET van usb halen maar ALLEEN van floppy. Ik heb geen floppies meer in huis.
Niet alleen dat, ze doen het op elk device 'in stijl'. Voor Android hebben ze niet gewoon een port van de iPhone-versie, maar eentje die optimaal werkt met de Android-manier van werken. Echt topproduct.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En te gebruiken op welke device dan ook. Ideaal.
Het is echt een troosteloos gekut. Probleem is dat ik nu ook geen nieuwe cd meer kan slipstreamen... want ik heb geen werkende windowsmachine meerquote:Op woensdag 2 februari 2011 23:03 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is inderdaad belachelijk ja. Ik heb dat ook een keer gehad met een oude pc. Alleen, in plaats van geen floppys had ik geen drive meer in huis..
Kun je niet ergens een al geslipstreamde cd vinden of iets dergelijks? Een paar jaar geleden kon je die voor sommige veel voorkomende sata controllers nog wel downloaden iig.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is echt een troosteloos gekut. Probleem is dat ik nu ook geen nieuwe cd meer kan slipstreamen... want ik heb geen werkende windowsmachine meer
Same here.quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:25 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Oh ja, Magic Mouse: die ligt hier gewoon niks te doen in mijn tas. Trackpad
Dat zegt nog steeds dat content óók via de App Store moet lopen en dat zie ik Amazon nog niet doen..quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:01 schreef Swetsenegger het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)re-om-aanbieden.html
Mjah dat snap ik dan wel weer.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat zegt nog steeds dat content óók via de App Store moet lopen en dat zie ik Amazon nog niet doen..
Ik kan de gedachten erachter ook wel voorstellen, maar het betekent nog steeds dat je grote content-leveranciers als Amazon van je platform jaagt en dat vind ik toch niet slim.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mjah dat snap ik dan wel weer.
Dat moeten we nog maar afwachten. In app aankopen zijn sneller gemaakt dan via een aparte login op een website.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik kan de gedachten erachter ook wel voorstellen, maar het betekent nog steeds dat je grote content-leveranciers als Amazon van je platform jaagt en dat vind ik toch niet slim.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |