abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93966364
dank je wel ;)
pi_93984706
een laatste creatie, een gedroogde blad
  Boks-Chick zaterdag 12 maart 2011 @ 10:03:46 #53
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_93994873
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 23:49 schreef EilandjeOnline het volgende:
een laatste creatie, een gedroogde blad
[ afbeelding ]
Ik vind ze echt gaaf :@

Hoe maak je dat? Niet dat ik van plan ben dat te gaan doen, nitwit en non knutselaar als ik ben (helaas) maar ben wel benieuwd. Je giet hars in een half rond model, zover kan ik me nog bedenken, maar hoe doe je dat met de kleuren, de dingetjes die je er in stopt enz?
lolwut
pi_93995053
voor kleur meng ik hars met kleurkorreltjes, verf
alles wordt in dunne laagjes ingegoten en uiteindelijk geschuurt en gepolijst bij onregelmatigheden.
de luchtbellen zijn altijd ongeplant, geluk/toeval/pech, maar in dit geval geeft het de ketting extra karakter :)
  Boks-Chick zaterdag 12 maart 2011 @ 10:22:29 #55
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_93995158
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 10:15 schreef EilandjeOnline het volgende:
voor kleur meng ik hars met kleurkorreltjes, verf
alles wordt in dunne laagjes ingegoten en uiteindelijk geschuurt en gepolijst bij onregelmatigheden.
de luchtbellen zijn altijd ongeplant, geluk/toeval/pech, maar in dit geval geeft het de ketting extra karakter :)
Ok! Dus omdat je het in laagjes doet kan je die kleuraccenten/afwisselingen maken?
Die laagjes, doe je het volgende laagje er op zodra het laagje er voor een klein beetje is uitgehard Neem aan dat het niet volledig hard mag worden wil je de overgangen vloeiend houden?
lolwut
pi_93996276
klopt
pi_94077486
Ben weer bezig geweest

witte draden , glitter en kralen

gedroogde planten
pi_94188809
kreukel smiley

geknutsel me foam papier
pi_94191113
wauw! De foto's die je maakt zijn ook erg mooi!
pi_94199953
dank je wel , en idd, ik ben blij met mn digicam
pi_94220778
Wat leuk om te zien wat iemand anders met kunsthars maakt! Ik maak weer hele andere dingen, zie mijn site: joeraden.nl en dan de tweede pagina, daar zie je de kunsthars oorbellen :) Helaas gebruikte ik eerst een niet zo heldere hars, die jij hebt is trouwens prachtig, net glas!
pi_94223601
Ik heb een gehaakt sieraad gemaakt. :P Iets heel anders dan wat hier in dit topic te zien is maar het is een zelfgemaakt sieraad. ;)

Nog erg eenvoudig maar alle begin is moeilijk.

Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Boks-Chick donderdag 17 maart 2011 @ 06:49:29 #63
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_94226352
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:50 schreef trovey het volgende:
Ik heb een gehaakt sieraad gemaakt. :P Iets heel anders dan wat hier in dit topic te zien is maar het is een zelfgemaakt sieraad. ;)

[ afbeelding ]
Ik vind het er anders knap ingewikkeld uit zien om te maken :@
Maja ik ben dan ook een absolute nitwit wat haken/breien/naaien enz betreft :D
lolwut
pi_94237137
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:50 schreef trovey het volgende:

[ afbeelding ]
ik vind het heel mooi met de gehaakte blaadjes, zelf ben ik nog niet zover met haken,aan bladeren heb ik me nog niet aan gewaagd, maar margrieten zijn leuk om te haken *O*
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:39 schreef joera het volgende:
Wat leuk om te zien wat iemand anders met kunsthars maakt! Ik maak weer hele andere dingen, zie mijn site: joeraden.nl en dan de tweede pagina, daar zie je de kunsthars oorbellen :) Helaas gebruikte ik eerst een niet zo heldere hars, die jij hebt is trouwens prachtig, net glas!
dank je wel! :) die oorbellen zijn leuk bedacht met de schelpen erin!
ik wil zelf zoiezo ook wat meer oorbellen en armbanden maken :)
pi_94346236
Hier nog wat oudere creaties van mij

Deze heb ik beiden niet meer in mn bezit
pi_94346523
quote:
19s.gif Op donderdag 17 maart 2011 06:49 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ik vind het er anders knap ingewikkeld uit zien om te maken :@
Maja ik ben dan ook een absolute nitwit wat haken/breien/naaien enz betreft :D
Allemaal heel eenvoudig...als je lossen, vasten en stokjes kunt haken is het een kwestie van op de juiste plek de goede steek zetten. :P
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:02 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

ik vind het heel mooi met de gehaakte blaadjes, zelf ben ik nog niet zover met haken,aan bladeren heb ik me nog niet aan gewaagd, maar margrieten zijn leuk om te haken *O*

)
Die blaadjes zijn echt heel eenvoudig. ;, kwestie van een kleine ketting haken en dan vaste, een stokje, een paar dubbele stokjes, een stokje en weer een vaste en dan aan de andere kant van de ketting het geheel in spiegelbeeld herhalen. De margrietjes heb ik ter plekke bedacht omdat ik niets snapte van de patronen welke ik tegenkwam op het web. :') Dan is het een kwestie van het geheel in elkaar zetten met de niet afgehechte draden en de draden welke je niet gebruikt afhechten en trala een halsketting. *O*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_94577648
Weer wat kettingen om het topic nieuw kleur te geven :)

[ Bericht 0% gewijzigd door EilandjeOnline op 24-03-2011 22:35:43 ]
pi_94577742
Ik vind het echt SUPERMOOI, hoe je dat maakt. Ik zou het zelf niet als ketting dragen, maar ik vind het gewoon heel... kunstig!
pi_94578138
dank je wel :)
Niet als ketting maar hoe anders wel ? misschien brengt het me op nieuwe ideeeen :)
pi_94578664
Oh nee, even voor de duidelijkheid: ik vind het als ketting op zich heel mooi. Maar ik draag niet zulke kettingen. Maar als het bij je stijl past, vind ik het supermooi. Als je nog begrijpt wat ik bedoel :D ...
pi_94580449
ok, niet dat ik speciaal iets voor jou wil maken hoor :) ik ben meer op zoek naar nieuwe ideeen :)
pi_94587155
Haha, nee dat bedoelde ik ook niet... ik was gewoon een beetje onduidelijk. Maar conclusie is dat ik het heel erg creatief vind :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:21:59 #73
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_94638760
Kun je geen sleutelhangers er van maken? :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_94957639
jawel :)
maar dat worden dan hele dure

Ik heb weer wat nieuwe creaties - ik heb dit keer vooral met verf en glitter gewerkt

pi_95147564
voor de verandering heb ik dit keer gekozen om mn kettinghangercreatie met kralen af te werken

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')