Heb je Mertens ooit zien falen omdat hij klein is? Ik niet.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:49 schreef peaceman het volgende:
Mertens... tja leuke voetballer, maar we hebben al zoveel kleintjes.. Dost is wel groot. Ik heb liever Dost dan Mertens.
Dat niet, maar we kunnen best wat body+lengte gebruiken en dan moet je toch echt niet bij Mertens zijn. Daarbij hebben we zat buitenspelers.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:50 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Heb je Mertens ooit zien falen omdat hij klein is? Ik niet.
Voor lengte moeten we middenvelders zoeken. Als we een buitenspeler gaan kopen is Mertens voor mij #1. Voor het middenveld hebben we idd body nodig.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat niet, maar we kunnen best wat body+lengte gebruiken en dan moet je toch echt niet bij Mertens zijn. Daarbij hebben we zat buitenspelers.
Barcelona heeft toch ook veel "kleintjes" die doen het toch ook goed?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:49 schreef peaceman het volgende:
Mertens... tja leuke voetballer, maar we hebben al zoveel kleintjes.. Dost is wel groot. Ik heb liever Dost dan Mertens.
Hoe komen jullie in godsnaam aan Vitessequote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:52 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Goedzo, je bent goed bezig. Nu alleen nog in de Vitesse-topic
Check 'm snel editten dan.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:53 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Hoe komen jullie in godsnaam aan Vitesse
Sorryquote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:53 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Hoe komen jullie in godsnaam aan Vitesse
Ja maar die hebben ook kwaliteit en om dat van de middenvelders van Ajax te zeggen dit jaar.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:53 schreef snellehenk het volgende:
[..]
Barcelona heeft toch ook veel "kleintjes" die doen het toch ook goed?
Mertens is niet nodig, zou wel een leuke versterking zijn. Maar een spits hebben we niet in de jeugd, dus die moeten ze kopen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:54 schreef Gizmo112 het volgende:
Kopen, kopen, kopen...Dacht dat ze dat nu wel gehad hadden ?
Ons Ajax met Barca vergelijken...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:53 schreef snellehenk het volgende:
[..]
Barcelona heeft toch ook veel "kleintjes" die doen het toch ook goed?
En waarom hebben we een buitenspeler nodig dan?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:53 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Voor lengte moeten we middenvelders zoeken. Als we een buitenspeler gaan kopen is Mertens voor mij #1. Voor het middenveld hebben we idd body nodig.
Twentequote:
Je moet wel kopen voorin zijn er amper mensen die een goal kunnen maken.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:54 schreef Gizmo112 het volgende:
Kopen, kopen, kopen...Dacht dat ze dat nu wel gehad hadden ?
Groningen? Daar kun je ook weer weglopen als ze volgend jaar weer 7de staan.quote:
Ik weet niet waarom we een buitenspeler nodig hebben. Maar zo te zien wil De Boer een buitenspeler kopen, dan zou ik ook voor Mertens gaan.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:55 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ons Ajax met Barca vergelijken...![]()
Als onze kleintjes nu allemaal dezelfde kwaliteiten hadden als die bij Barca dan had je wel gelijk...
[..]
En waarom hebben we een buitenspeler nodig dan?
Ja, oké daar heb je een punt.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:55 schreef heloef het volgende:
[..]
Ja maar die hebben ook kwaliteit en om dat van de middenvelders van Ajax te zeggen dit jaar.
Hmm Feyenoord? Of PSVquote:
Utreckt, omdat ze Ajaks vernederdenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:57 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Omdat ze 2e staan ineens '' een paar weken geleden was je nog voor Twente.
Ik niet, want ik ga er vanuit dat die wel minimaal 7 miljoen moet gaan kosten.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:57 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom we een buitenspeler nodig hebben. Maar zo te zien wil De Boer een buitenspeler kopen, dan zou ik ook voor Mertens gaan.
Ja het hoeft zeker geen nadeel te zijn was het begin 2010 ook niet bij Ajax.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:57 schreef snellehenk het volgende:
[..]
Ja, oké daar heb je een punt.
Maar kleintjes hoeven niet perse een nadeel te zijn.
Maar ik snap je punt
Vela van Arsenal was te huur en ook een optie lijkt mij voor ajax , nu op dit moment kun je niet 123 nog een spits vinden denk ik. Nja Dost, maar weet niet of dat wel zo slim isquote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:55 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Mertens is niet nodig, zou wel een leuke versterking zijn. Maar een spits hebben we niet in de jeugd, dus die moeten ze kopen.
Die wil vast niet naar Nederland.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:59 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Vela van Arsenal was te huur en ook een optie lijkt mij voor ajax , nu op dit moment kun je niet 123 nog een spits vinden denk ik. Nja Dost, maar weet niet of dat wel zo slim is
Hmm iedereen kent de prestaties van Ajax toch?quote:
Muntari? Die valt ook in de categorie Atouba, moet niet voor niks weg uit Milaan.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:02 schreef ajacied4lf het volgende:
Vela is naar West bromwich AlbionToen ik dat zag dacht ik gelijk: AJAX! WAAROM?!
En Muntari van Inter Milan, sterke middevelder, op huurbasis naar Sunderland, was ook leuk voor Ajax geweest.
Beide iddquote:Op zondag 30 januari 2011 00:02 schreef ajacied4lf het volgende:
Vela is naar West bromwich AlbionToen ik dat zag dacht ik gelijk: AJAX! WAAROM?!
En Muntari van Inter Milan, sterke middevelder, op huurbasis naar Sunderland, was ook leuk voor Ajax geweest.
We hebben toch echt een sterke, lange speler nodig. Vind het ook geweldig dat al deze jonge talenten een kans krijgen, maar we hebben toch echt meer kracht nodig. Ookal is het een eigen jeugdspeler, ik vind het best. Als we maar niet nog eens fysiek worden afgemaakt (net als tegen utrecht).quote:Op zondag 30 januari 2011 00:07 schreef BB-King het volgende:
[..]
Muntari? Die valt ook in de categorie Atouba, moet niet voor niks weg uit Milaan.
Nee, wat Ajax doet is goed, gaan voor jonge talentvolle Nederlandstalige spelers.
Ja hij zal vast wel weten wat Ajax is in zijn jeugd waren we nog Europese top. Maar ik denk niet dat een speler in de Eredivisie wil spelen dan gaat ie liever naar West Ham ofzo.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:00 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Hmm iedereen kent de prestaties van Ajax toch?
Charisteas was ook vrij groot...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:49 schreef peaceman het volgende:
Als die zich nou bezig houdt met het versterken van de financiën.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:32 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Utrecht verslappen, zodat we de volgende keer winnen.Jaja, die Frank is slim.
Erikssen.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:47 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Driesje Mertens kan op het middenveld spelen en op de vleugels. Er ontbreekt creativiteit op ons middenveld. Met Mertens en Erikson zit dat wel snor. Daarnaast gewoon lekker Dost halen als toekomstige spits.
Tsjah Driesje kan op 10, links- en rechtsvoor. Er zijn weinig middenvelders die fysiek sterk zijn en ook nog kunnen voetballen. Lindgren en Enoh zijn fysiek redelijk maar brengen voetballend te weinig.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:49 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Erikssen.
En Mertens op het middenveld? Neh. Op het middenveld hebben we eigenlijk lengte nodig.
Eriksen toch?quote:Op zondag 30 januari 2011 00:49 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Erikssen.
En Mertens op het middenveld? Neh. Op het middenveld hebben we eigenlijk lengte nodig.
Ja, één squote:Op zondag 30 januari 2011 01:02 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Eriksen toch?
Ik denk dat mertens best wel wat kan brengen bij ajax, ben al een beste tijd gecharmeerd van dat ventje. Al heeft hij de laatste tijd af en toe wel wat nare trekjes. Keertje knietje bij iemand in z'n rug springen enzo. Dat heeft hij echt niet nodig. Maar volgens mij brengt 'ie er wel weer wat spirit in. Wat meer vechtersmentaliteit, wat zonder suarez nogal eens ontbreekt. Echt heel jammer dat Suarez weg is trouwens! Maar als Mertens komt zie ik het wel weer wat zonniger in. Al ben ik wel bang voor wat ze zouden moeten neerleggen. Boven de 10 miljoen zou ik nog even achter m'n oren krabben.
Creativiteit op het middenveld...quote:Op zondag 30 januari 2011 00:47 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Driesje Mertens kan op het middenveld spelen en op de vleugels. Er ontbreekt creativiteit op ons middenveld. Met Mertens en Erikson zit dat wel snor. Daarnaast gewoon lekker Dost halen als toekomstige spits.
Ook te klein en fysiek 0,0.quote:Op zondag 30 januari 2011 01:16 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Creativiteit op het middenveld...
...het is heel gek, maar volgens mij zag ik vanavond bij Vitesse best een aardig marokkaantje lopen die het eigenlijk het hele seizoen daar al prima doet...
...ben alleen even zijn naam vergeten.
Tegen VVV en bij Ajax en PSV heeft Aissati het nog niet waar kunnen maken. Mischien is het over 2 jaar iets voor Ajax maar nu nog niet.quote:Op zondag 30 januari 2011 01:16 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Creativiteit op het middenveld...
...het is heel gek, maar volgens mij zag ik vanavond bij Vitesse best een aardig marokkaantje lopen die het eigenlijk het hele seizoen daar al prima doet...
...ben alleen even zijn naam vergeten.
Op die manier zal er nooit een corner/vrijetrap ingaanquote:Op zondag 30 januari 2011 02:00 schreef Santello het volgende:
Mertens brengt wat extra's, dat zou geen miskoop zijn alhoewel Utrecht er natuurlijk de hoofdprijs voor gaat vragen ...
Sneijder is ook een onderdeurtje waarvan op een gegeven moment gezegd werd dat hij het niet ging halen aangezien hij te klein was...quote:
El Hamdaoui is er nog. En die zou best wel eens redelijk wat speeltijd kunnen krijgen.quote:Op zondag 30 januari 2011 09:11 schreef Morendo het volgende:
Mits hij niet te veel moet kosten zou ik Mertens er absoluut bij willen hebben.
Mertens-------Dost-------Sulejmani
-----------------Eriksen
Ziet er niet verkeerd uit.
Tja, we zijn niet een vriendenclub. Alle posities dienen sterken bezet te zijn en wanneer we momenteel slechts één linksbuiten hebben, een jongen uit de jeugd die het nog maar moet laten zien, dan is dat een beetje karig.quote:Op zondag 30 januari 2011 09:45 schreef TheDutchguy het volgende:
Wel jammer dat Ebecilio dan niet meer kan spelen..
Misschien. Maar dat laat onverlet dat ik hem slecht vind passen in het Ajax-systeem. Eigenlijk dient hij zo snel mogelijk verkocht te worden.quote:Op zondag 30 januari 2011 10:53 schreef marcb1974 het volgende:
En die zou best wel eens redelijk wat speeltijd kunnen krijgen.
Ik hoop dat Ajax geleerd heeft van Sulejmani...quote:Op zondag 30 januari 2011 10:54 schreef stoeltafel het volgende:
HumbertoTan: Ajax heeft een eerste bod gedaan op Mertens, dat is door Utrecht afgewezen. Zo vertelde Foeke Booy aan #Eredivisie Live
?quote:Op zondag 30 januari 2011 11:57 schreef ajacied4lf het volgende:
Heerenveen.Hoor die gast praten dan.
quote:'Ajax koopt maximaal een speler'
Uitgegeven: 30 januari 2011 14:24
Laatst gewijzigd: 30 januari 2011 14:24
AMSTERDAM - Ajax versterkt zich voor dinsdag, als de transfermarkt sluit, met één of geen aanvaller. Dat vertelde algemeen directeur zondag vlak voor de uitwedstrijd van de Amsterdamse club tegen NAC Breda.
''Clubs denken dat we na de verkoop van Luis Suarez wanhopig zijn'', zei Van den Boog. ''Maar dat is absoluut niet het geval. Er komt één of geen nieuwe aanvaller."
"We hebben met Mounir El Hamdaoui en Dario Cvitanich ook goede spitsen. We zijn dus niet van plan om heel veel geld uit te geven. Laat dat duidelijk zijn.''
Afgewezen
Ajax verkocht Luis Suarez afgelopen vrijdag voor maximaal 26,5 miljoen euro aan Liverpool. De club meldde zich vervolgens bij Bas Dost (sc Heerenveen), Dries Mertens (FC Utrecht) en een nog onbekende aanvaller.
Heerenveen nam Dost afgelopen zomer voor bijna 3,5 miljoen euro van Heracles en vraagt naar verluidt nu 6 miljoen euro voor Dost. FC Utrecht heeft ook een eerste bod van Ajax op Mertens geweigerd.
Deadline
''We staan niet te popelen om Dries te laten vertrekken'', zegt technisch directeur Foeke Booy van FC Utrecht.
''De transfermarkt sluit maandag, maar we hebben Ajax een deadline gesteld. Mertens is een belangrijke speler voor ons. Die laten we dus niet zomaar vertrekken. Maar we hebben natuurlijk ook te maken met Dries zelf. Verder wil ik er nu niet al te veel over zeggen.''
Mertens is bezig met zijn tweede seizoen bij FC Utrecht en verlengde onlangs zijn contract tot de zomer van 2014. De vleugelspeler speelde daarvoor bij AGOVV. Meerdere scouts van Ajax hebben de vleugelspeler destijds bekeken en afgetest.
Als hij echt heel veel moet gaan kosten is het een te groot risico, maar De Boer gebruikt voorlopig een linkspoot op rechts (Sulejmani) en een rechtspoot op links (Ebecilio of Hamlap) dus je hebt maximaal 2 spelers op links waarvan Ebecilio nog een jeugdspeler is en makkelijk een terugslag kan krijgen en Hamlap nog niet fit is, waarvan ik me afvraag hoe lang het nog gaat duren. Dan is het ook nog eens de vraag hoe hij gaat renderen op links.quote:Op zondag 30 januari 2011 09:03 schreef 0634 het volgende:
Mertens kan goed ballen, maar gaat natuurlijk veel te veel kosten. Dat moeten we echt niet willen. Een spits en een linksback, dat is in eerste instantie belangrijk. Maar goed, linksbacks kopen we al jaren niet, dus dat zal nu ook wel niet gaan gebeuren.
Maar Mertens is niet nodig. We hebben Ebecilio, Sulejmani die op links goed kan en De Boer wil naar het schijnt ook El Ham daar proberen. Dus waarom Mertens dan nog?
Ajax speelt 4-3-3. Eén van de drie, Eriksen, is 18 jaar, speelt vrij diep en moet vooral voor creativiteit zorgen. De ander, Enoh, is de stofzuiger die niet goed is mét bal. De overgebleven speler op het middenveld is dan ook een beetje de lul, die moet echt goed zijn.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:16 schreef OreO het volgende:
Anitawat speelt die gast slecht zeg. Hij kan het niveau het echt niet aan
Iedereen speelt matig ik vind Anita zeker niet de slechtste.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:16 schreef OreO het volgende:
Anitawat speelt die gast slecht zeg. Hij kan het niveau het echt niet aan
Is een kwaliteit.quote:Op zondag 30 januari 2011 16:20 schreef mash_ het volgende:
Kut psv en kut twenteallebij tegen 2 slechte ploegen en dan in de 90e min en later nog scoren
klopt, niet om aan te zien zo slechtquote:Op zondag 30 januari 2011 16:21 schreef Littlerabbit het volgende:
Wat een ongelooflijk slechte wedstrijd was dit weer... maar ja 3 punten etc. dus ik moet niet zeuren.
Geen eens gezienquote:Op zondag 30 januari 2011 16:28 schreef King_of_cubes het volgende:
Mickey pakt ook nog z'n doelpuntje mee.
Ja prima.quote:Op zondag 30 januari 2011 16:28 schreef King_of_cubes het volgende:
Mickey pakt ook nog z'n doelpuntje mee.
Mertens is goed hoorquote:Op zondag 30 januari 2011 16:47 schreef Smoofie het volgende:
Ebicilio kun je niets verwijten.19 jaar, pas net in Ajax 1. Blind heeft een half jaar niet gespeeld, afwachten dus. En Ajax moet Driest Mertens niet halen, waarom zou je dat doen. Ozbiliz vind ik beter dan ebecilio, en in potentie beter dan Mertens. En Hamdaoui deed het toch best wel goed in die 20 minuten
Denk het welquote:Op zondag 30 januari 2011 16:48 schreef mash_ het volgende:
[..]
Mertens is goed hoorEn of Ozbiliz beter word dan mertens kan je nu nog vrij weinig overzeggen
met zo'n bank word je geen kampioen. We hebben 4 aanvallers.quote:Op zondag 30 januari 2011 16:47 schreef Smoofie het volgende:
Ebicilio kun je niets verwijten.19 jaar, pas net in Ajax 1. Blind heeft een half jaar niet gespeeld, afwachten dus. En Ajax moet Driest Mertens niet halen, waarom zou je dat doen. Ozbiliz vind ik beter dan ebecilio, en in potentie beter dan Mertens. En Hamdaoui deed het toch best wel goed in die 20 minuten
We hebben net wat geld, moet je het niet meteen uitgeven. Dost voor 4mln max meer niet, en geen mertens. Als Ajax meer dan 4 mln gaat uitgeven falen ze gewoon. Moeten ze niets halen.En dan Perez, de stijging van de prijs van Dost vergelijken met die van Suarezquote:Op zondag 30 januari 2011 16:49 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Denk het wel. Maar om nou meteen weer 8 mln + uit te geven aan Mertens. Moet je gewoon niet doen.
Ligt beetje aan hoeveel utrecht vraagt voor mertens ja. Maar zal wel weer ziek hoog bedrag zijnquote:Op zondag 30 januari 2011 16:49 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Denk het wel. Maar om nou meteen weer 8 mln + uit te geven aan Mertens. Moet je gewoon niet doen.
quote:Op zondag 30 januari 2011 16:51 schreef mash_ het volgende:
ajaxnetwerk Ajax Netwerk
[video] Van den Boog: Bedrag Mertens niet reëel, we gaan niet meer bellen http://netwerk.to/a/23962 #ajax
quote:ajaxnetwerk Ajax Netwerk
Van den Boog: Ajax zal hooguit een aanvaller halen http://netwerk.to/a/23961 #ajax
Twente en PSV speelde inderdaad wereldvoetbal dit weekend.quote:Op zondag 30 januari 2011 16:52 schreef Devz het volgende:
Slechte wedstrijd, Ajax gaat echt geen kampioen worden.
Gelukkig was NAC nog veel slechter.
Ik vermoed zo rond 8m+quote:Op zondag 30 januari 2011 16:50 schreef mash_ het volgende:
[..]
Ligt beetje aan hoeveel utrecht vraagt voor mertens ja. Maar zal wel weer ziek hoog bedrag zijn
Ja, heel goed is Enoh. Kan goed de bal veroveren...om hem vervolgens verkeerd te pasen of 10x te draaien zodat we weer balverlies hebbenquote:Op zondag 30 januari 2011 16:54 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
De wedstrijd van vandaag was niet al te best, maar toch verdiend een altijd lastige uitwedstrijd gewonnen. Ik snap trouwens niet dat er altijd zoveel kritiek op Enoh is, hij is misschien niet de beste voetballer, maar hij is oh zo belangrijk, hij zat er vandaag ook een aantal keer erg goed tussen en veroverde veel ballen. Spelers als Enoh heeft Ajax gewoon nodig.
Vrijdag De Graafschap in de ArenA. Ik verwacht wel een makkelijke overwinning, mits Ajax in de eerste 20 minuten weet te scoren. Maar dat moet wel lukken tegen de graafschap die dinsdag ook nog een wedstrijd hebben.
Ik vond Enoh nog best redelijk spelen vandaag.quote:
Je doet nu net of elke bal die enoh heeft meteen wordt ingeleverd. Hij geeft af en toe een slechte pass ja, maar maakt dat weer goed met het veroveren van 2e ballen en kleine overtredingen die de counter eruit halen. ook vandaag sprong hij weer een aantal keer net voor een aanvaller van Nac die op het punt stond te scoren. Bovendien heeft Ajax geen redelijk alternatief voor hem.quote:Op zondag 30 januari 2011 16:56 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja, heel goed is Enoh. Kan goed de bal veroveren...om hem vervolgens verkeerd te pasen of 10x te draaien zodat we weer balverlies hebben!
Meest ondergewaardeerde speler Enoh. Hij is elke speler de baas op het middenveld, is het niet in eerste instantie dan wel in tweede. Uitstekende inzet en fungeert als stofzuiger als een aanval misloopt verovert hij vaak de bal weer waarna deze weer ingespeeld kan worden. Onbegrijpelijk dat mensen dat niet zien.quote:Liever Lindgren dan Enoh.
Helemaal mee eens, Enoh is een van de pijlers van dit Ajax.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:01 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Meest ondergewaardeerde speler Enoh. Hij is elke speler de baas op het middenveld, is het niet in eerste instantie dan wel in tweede. Uitstekende inzet en fungeert als stofzuiger als een aanval misloopt verovert hij vaak de bal weer waarna deze weer ingespeeld kan worden. Onbegrijpelijk dat mensen dat niet zien.
Een stofzuiger is waardeloos als hij zijn zooi er weer uitgooit. Hij voegt niks toe aan het voetballende spel van Ajax en heeft altijd zijn momenten van treurnis. Ik kan je garanderen dat hij binnen een jaar vervangen is door een voetballende verdedigende middenvelder.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:01 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Meest ondergewaardeerde speler Enoh. Hij is elke speler de baas op het middenveld, is het niet in eerste instantie dan wel in tweede. Uitstekende inzet en fungeert als stofzuiger als een aanval misloopt verovert hij vaak de bal weer waarna deze weer ingespeeld kan worden. Onbegrijpelijk dat mensen dat niet zien.
Helemaal gelijk.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:01 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Enoh speelt nog wel een jaar in de basis(ik hoop nog wel langer), wel stom dat elke trainer hem als een van de eerste op het wedstrijdformulier zet en jij hem alleen maar afkraakt. Dan zullen de boer, blind, Jol etc er allemaal wel geen verstand van hebben. Ook de trainer van kameroen weet er allemaal niks van. Enoh is een waardeloze voetballerquote:Op zondag 30 januari 2011 17:06 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Een stofzuiger is waardeloos als hij zijn zooi er weer uitgooit. Hij voegt niks toe aan het voetballende spel van Ajax en heeft altijd zijn momenten van treurnis. Ik kan je garanderen dat hij binnen een jaar vervangen is door een voetballende verdedigende middenvelder.
Goed dat je inhoudelijk ook nog op mijn punten ingaat, dat bevestigd mijn gelijk natuurlijk alleen maar meer.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:11 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
Enoh speelt nog wel een jaar in de basis(ik hoop nog wel langer), wel stom dat elke trainer hem als een van de eerste op het wedstrijdformulier zet en jij hem alleen maar afkraakt. Dan zullen de boer, blind, Jol etc er allemaal wel geen verstand van hebben. Ook de trainer van kameroen weet er allemaal niks van. Enoh is een waardeloze voetballer
Een trainer stelt het team op dat in zijn ogen het best functioneert, Enoh is hierin onmisbaar.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:13 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Goed dat je inhoudelijk ook nog op mijn punten ingaat, dat bevestigd mijn gelijk natuurlijk alleen maar meer.
Overigens is jouw redenatie natuurlijk lachwekkend en tevens vrij naïef, denken dat een trainer altijd naar eer en geweten handelt is een lachertje.
Ik hoop dat Enoh z.s.m. opdondert.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:11 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
Enoh speelt nog wel een jaar in de basis(ik hoop nog wel langer), wel stom dat elke trainer hem als een van de eerste op het wedstrijdformulier zet en jij hem alleen maar afkraakt. Dan zullen de boer, blind, Jol etc er allemaal wel geen verstand van hebben. Ook de trainer van kameroen weet er allemaal niks van. Enoh is een waardeloze voetballer
Enoh en onmisbaarquote:Op zondag 30 januari 2011 17:17 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
Een trainer stelt het team op dat in zijn ogen het best functioneert, Enoh is hierin onmisbaar.
Je kunt wel zeggen dat Enoh niks aan het voetballende spel toevoegt, maar dat is zijn taak ook niet. Hij moet ervoor zorgen dat Ajax in balbezit komt en dat de counters eruit worden gehaald. Om aan het voetballende spel toe te komen zal de bal toch eerst verovert moeten worden.
Hij raakt elke bal die hij heeft kwijt en voegt 0,0 toe aan de opbouw. Hij staat er elke wedstrijd in omdat we niemand anders hebben. Ja Lindgren maar dat is ook niksquote:Op zondag 30 januari 2011 17:17 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
Een trainer stelt het team op dat in zijn ogen het best functioneert, Enoh is hierin onmisbaar.
Je kunt wel zeggen dat Enoh niks aan het voetballende spel toevoegt, maar dat is zijn taak ook niet. Hij moet ervoor zorgen dat Ajax in balbezit komt en dat de counters eruit worden gehaald. Om aan het voetballende spel toe te komen zal de bal toch eerst verovert moeten worden.
HET IS EEN VERDEDIGENDE MIDDENVELDER.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:19 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Hij raakt elke bal die hij heeft kwijt en voegt 0,0 toe aan de opbouw. Hij staat er elke wedstrijd in omdat we niemand anders hebben. Ja Lindgren maar dat is ook niks
Ja. Maar niet goedquote:Op zondag 30 januari 2011 17:20 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
HET IS EEN VERDEDIGENDE MIDDENVELDER.
Klopt, en dat doet hij aardig. Maar het is wel essentieel dat hij meedoet aan het spel als je wil spelen zoals De Boer voor ogen heeft. En dan is zijn passing met name nogal armoedig.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:20 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Nee, een Ajacied heeft in zowel offensief als defensief opzicht een taak. Enoh voegt alleen defensief iets toe en ook dit niet naar behoren. Als hij nou toch eens begint met zich aan te bieden en eens na gaat denken voordat hij een pass verstuurt dan zou het nog ergens op lijken maar het feit dat hij al 2,5 jaar stilstaat is voldoende om voor mij aan te nemen dat dit niet verandert en ook niet meer gaat veranderen. Doorselecteren aub.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:17 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
Elke modernde CDM voegt voetballend iets toe, Song, Toure, Busquets, Alonso etc.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:20 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
En hoevaak is Enoh de redder? Hoevaak kan Ajax door een ingreep van Enoh countere? Natuurlijk is het geen Essien of Busquets, maar hij heeft zeker zijn waarde en is op dit moment de beste.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:22 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja. Maar niet goed. Misschien verdedigend, maar vaak is het ook zijn schuld dat Ajax in verdedigende situaties komt. En waar is je Knudde avatar, de rl derksen is veel minder
!
Een verdedigende middenvelder speelt meestal beheerst en minder aanvallend. Er zijn verschillende typen verdedigende middenvelders. Ten eerste is er de zogenaamde anchorman. Deze bevinden zich tussen de verdediging en de overige middenvelders in en richten zich vooral op het afpakken van de bal, die ze erna inleveren bij de andere middenvelders, die verder opbouwen.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Elke modernde CDM voegt voetballend iets toe, Song, Toure, Busquets, Alonso etc.
Met het spel waar de Boer heen wilt, het Barca spelletje is een voetballende CDM van vitaal belang, hij dirigeert, schuift in en zakt in. Enoh is 1 dimensionaal.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:31 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Een verdedigende middenvelder speelt meestal beheerst en minder aanvallend. Er zijn verschillende typen verdedigende middenvelders. Ten eerste is er de zogenaamde anchorman. Deze bevinden zich tussen de verdediging en de overige middenvelders in en richten zich vooral op het afpakken van de bal, die ze erna inleveren bij de andere middenvelders, die verder opbouwen.
....Je hebt ook spelers waar jij het over hebt, maar daar zijn er weinig van, en dus erg duur. Dacht dat jij het wel zou weten. Noem eens zo'n middenvelder die betaalbaar is.
Verdedigers helpen ook mee in de opbouw. Enoh is een goeie stofzuiger, maar helpt 0,0 in de opbouw en dus niet geschikt vind ik.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:20 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Al deze spelers zijn aanvallender ingesteld.Jij hebt vandaag alleen de twee verkeerde passes van Enoh gezien zeker, en niet hoe hij een aantal keer een counter tegenhield, en hoe hij door het jagen NAC in een moeilijke situatie zette?quote:Op zondag 30 januari 2011 17:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Met het spel waar de Boer heen wilt, het Barca spelletje is een voetballende CDM van vitaal belang, hij dirigeert, schuift in en zakt in. Enoh is 1 dimensionaal.
Nee joh, daar zijn er enorm veel van. Vormer, Brama, Bonevacia(!!!!), Biglia, Moussa Sissoko. Overigens is het altijd een zwaktebod om een speler die onder presteert vervolgens te verdedigen met een antwoord als: Noem eens een betere, ik mag hopen dat Ajax dat lijstje beter op orde heeft dan ik uit mijn hoofd, akkoord?
De 2? Hij had misschien in totaal 2 goeie passesquote:Op zondag 30 januari 2011 17:40 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Al deze spelers zijn aanvallender ingesteld.Jij hebt vandaag alleen de twee verkeerde passes van Enoh gezien zeker, en niet hoe hij een aantal keer een counter tegenhield, en hoe hij door het jagen NAC in een moeilijke situatie zette?
Je moet misschien beter naar spelers kijken als ze de bal niet hebben, misschien dat je dan kunt zien hoeveel werk ze verzetten en hoe belangrijk het is.
Jammer dat je op de man gaat spelen, maakt je verhaal niet bepaald overtuigender maar dat is ook een manier van discussieren en je gelijk proberen te halen natuurlijk.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:40 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Al deze spelers zijn aanvallender ingesteld.Jij hebt vandaag alleen de twee verkeerde passes van Enoh gezien zeker, en niet hoe hij een aantal keer een counter tegenhield, en hoe hij door het jagen NAC in een moeilijke situatie zette?
Je moet misschien beter naar spelers kijken als ze de bal niet hebben, misschien dat je dan kunt zien hoeveel werk ze verzetten en hoe belangrijk het is.
Wat heb je in godsnaam aan een verdedigende middenvelder als hij zodra hij de bal verovert hem gelijk in de voeten van de tegenstander schuift? Dan moet ie toch gewoon weer van voor af aan beginnen? Ik erger me wedstrijd na wedstrijd compleet dood aan Enoh en zijn ongelooflijke domheid. Lijkt wel of je die vent niks kan leren. Ik zou zelf het liefst Vertonghen op die plek zetten en dan een goede aankoop of een jeugdspeler als Boilesen (die speelt toch centraal achterin?) inschuiven. Het is waar dat er geen echt goed alternatief is voor Enoh als Vertonghen onmisbaar is achterin, maar als het aan mij vraagt is dat het enigst wat voor hem pleit.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:40 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Haha hij kan inderdaad goed ballen terugveroveren die hij vlak daarvoor heeft ingeleverdquote:Op zondag 30 januari 2011 17:01 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ja basisspeler.quote:Op zondag 30 januari 2011 18:46 schreef Morendo het volgende:
Hoe zit het met Maduro van Valencia? Speelt hij daar vaak?
En die mooie bal die hij van leonardos kop pakte, ik vond die anita veel slechter.quote:Op zondag 30 januari 2011 17:40 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Lijkt mij niet een heel slecht plan. Mits RKC geen 6 miljoen vraagt.quote:
Obvious trollquote:Op zondag 30 januari 2011 18:54 schreef OreO het volgende:
[..]
En die mooie bal die hij van leonardos kop pakte, ik vond die anita veel slechter.
Ikweet zeker dat de concurrentie van Ajax wel bereid is om mee te betalen aan de komst van Theo bij Ajax...quote:Op zondag 30 januari 2011 18:51 schreef Morendo het volgende:
Als vervanger van Enoh zouden we de gok kunnen nemen met Theo Lucius. Die hoeft vast niet veel te kosten.
quote:Op zondag 30 januari 2011 20:04 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ikweet zeker dat de concurrentie van Ajax wel bereid is om mee te betalen aan de komst van Theo bij Ajax...
Wat een ongelooflijke faalhaas is dat.Destijds bij Feyenoord was hij zo'n beetje in zijn 1-tje verantwoordelijk voor vrijwel al het puntenverlies in de eerste seizoenshelft... (weet niet meer welk seizoen, maar bij vrijwel iedere tegengoal was hij betrokken...)
quote:Op zondag 30 januari 2011 20:47 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Je wilt zo'n kop in een Ajax shirt zien?
[ afbeelding ]
Dat past niet in een Ajax shirtquote:Op zondag 30 januari 2011 20:47 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Really...? Jij vond Anita de slechtste? Haha leg me eens uit wat hij fout deed naast het foutloos passen, herhaaldelijk aanbieden, goed afjagen en veel 1 keer raken.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:32 schreef OreO het volgende:
[..]
Says the troll.... misschien had je de wedstrijd moeten kijken carebear
Leek me een troll van Morendo. Toch?quote:Op zondag 30 januari 2011 20:47 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het foute passen en balverliesquote:Op zondag 30 januari 2011 20:52 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Really...? Jij vond Anita de slechtste? Haha leg me eens uit wat hij fout deed naast het foutloos passen, herhaaldelijk aanbieden, goed afjagen en veel 1 keer raken.
quote:Op zondag 30 januari 2011 20:53 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Maar hij was niet de slechtste, dat was Enoh.
quote:
Guilty as charged.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Leek me een troll van Morendo. Toch?
Uit het geruchtentopic.quote:Bas Dost heeft bij de KNVB een spoedarbitrage aangevraagd tegen sc Heerenveen teneinde een transfer naar Ajax af te dwingen. Maandag zal in Zeist de spoedarbitrage bij de KNVB dienen.
Nee, dat gaf ík aan.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:59 schreef Mangoworks2002 het volgende:
scheerenveen.nl geeft aan dat Dost een spoedarbitragezaak tegen de club aangespannen heeft
Geruchtentopic...quote:
Wat zijn eigenlijk de criteria waarop zo'n verzoek wordt beoordeeld?quote:Op zondag 30 januari 2011 21:04 schreef Adames het volgende:
Beetje jammer dat het zo moet lopen, maar kan me het wel voorstellen. Dost is geen dragende kracht bij Heerenveen, speelt weinig en kan in een betere ploeg nog belangrijk worden. Daarbij is Ajax zijn Nederlandse droom.
Sportieve verbetering meen ik, grote kans dat het dus wordt ingewilligd. Zeker gezien de kansen bij Heerenveen nu.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat zijn eigenlijk de criteria waarop zo'n verzoek wordt beoordeeld?
Ajax is ook een verbetering. Ben alleen benieuwd hoe de vraagprijs nu bepaald zal wordenquote:Op zondag 30 januari 2011 21:07 schreef Adames het volgende:
[..]
Sportieve verbetering meen ik, grote kans dat het dus wordt ingewilligd. Zeker gezien de kansen bij Heerenveen nu.
Maar hij staat toch onder contract bij Heerenveen, dus ze hoeven hem toch niet te laten gaan???quote:Op zondag 30 januari 2011 21:07 schreef Adames het volgende:
[..]
Sportieve verbetering meen ik, grote kans dat het dus wordt ingewilligd. Zeker gezien de kansen bij Heerenveen nu.
Dat lijkt mij ook. Als het zo makkelijk gaat dan hoefde Sulejmani geen 18 miljoen te kosten.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:08 schreef Ebbao het volgende:
[..]
Maar hij staat toch onder contract bij Heerenveen, dus ze hoeven hem toch niet te laten gaan???
Dat maakt weinig uit, zie de komst van Suarez. Dat werd ook een zaak, maar niet gewonnen door Suarez. Suarez had namelijk een contract bij Groningen en werd genoeg opgesteld. Dan moet je je aan je contract houden.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:07 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Ajax is ook een verbetering. Ben alleen benieuwd hoe de vraagprijs nu bepaald zal worden
Sulejmani speelde in 34 wedstrijden en scoorde 14 keer. Dat maakt het een ander verhaal.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Als het zo makkelijk gaat dan hoefde Sulejmani geen 18 miljoen te kosten.
Dost heeft 19 vd 21 wedstrijden van Heerenveen gespeeld (Bron: vi.nl). Misschien is hettoekomst perspectief wat minder, maar daar ben je bij Ajax ook niet zeker van natuurlijk.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:13 schreef Adames het volgende:
[..]
Sulejmani speelde in 34 wedstrijden en scoorde 14 keer. Dat maakt het een ander verhaal.
Hetzelfde als Suarez deed.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:17 schreef marcb1974 het volgende:
WTF doet Dost nou weer. Dit moet Ajax ook niet willen
als invaller ..quote:Op zondag 30 januari 2011 21:17 schreef Ebbao het volgende:
[..]
Dost heeft 19 vd 21 wedstrijden van Heerenveen gespeeld (Bron: vi.nl). Misschien is hettoekomst perspectief wat minder, maar daar ben je bij Ajax ook niet zeker van natuurlijk.
Niks, alleen geinformeerd.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:18 schreef Adames het volgende:
[..]
als invaller ..
Ik vraag me af wat Ajax zijn invloed is in deze zaak ..
quote:RT @Roelofdevries83: Opvallend: vanmiddag om 3 uur, tijdens de wedstrijd, is de zaak aangevraagd. #Dost
Ik vind het echt een zeer onwenselijke verrichting, zeker vanuit Ajax-oogpunt.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:24 schreef ajacied4lf het volgende:
Heerenveen moet nu ook slim zijn, ze hebben nu al weinig aan hem, als ze hem na deze zaak ook niet laten gaan dan zal z'n waarde toch echt dalen naar 1/2 miljoen.
Het hoort niet ..quote:Op zondag 30 januari 2011 21:25 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik vind het echt een zeer onwenselijke verrichting, zeker vanuit Ajax-oogpunt.
Denk eerder dat ze nog vanavond gaan onderhandelenquote:Op zondag 30 januari 2011 21:24 schreef ajacied4lf het volgende:
Heerenveen moet nu ook slim zijn, ze hebben nu al weinig aan hem, als ze hem na deze zaak ook niet laten gaan dan zal z'n waarde toch echt dalen naar 1/2 miljoen.
Ben benieuwd wat er uit gaat komen. Ik denk dat ie sowieso wel komt.quote:Dost wil via spoedarbitrage vertrek naar Ajax forceren
30/01/2011 21:25
SC Heerenveen wees een aanbod van Ajax, om Bas Dost over te nemen, af. De 21-jarige spits is het niet eens met de zaken en wil nu via een spoedarbitrage alsnog een vertrek naar Amsterdam afdwingen.
Na het vertrek van Luis Suarez naar Liverpool wil Ajax zijn selectie versterken. De pogingen bij Dost, en ook bij Dries Mertens van FC Utrecht, liepen echter spaak omdat de clubs het bod van Ajax te laag vonden. Dost neemt daar geen genoegen mee en laat de zaak voorkomen. Maandag, de laatste dag van de transferperiode, zal het voorkomen.
Dost verkaste afgelopen zomer voor een slordige drie miljoen euro van Heracles Almelo naar het Abe Lenstra Stadion en tekende een contract tot medio 2015. Ondanks zijn acht treffer, waarmee hij clubtopscorer is, geeft coach Ron Jans de voorkeur aan Victor Elm als meest vooruitgeschoven man van zijn ploeg.
Betekent deze zin dat er ook een opgeruimde drie miljoen euro te besteden is?quote:Dost verkaste afgelopen zomer voor een slordige drie miljoen euro van Heracles Almelo
Wel een precieze 3 miljoen, maar inderdaad, ongeveer 3 miljoen klinkt beter.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:35 schreef Ebbao het volgende:
Weet je wat ik nooit begrijp?
[..]
Betekent deze zin dat er ook een opgeruimde drie miljoen euro te besteden is?![]()
En nog gekocht voor 5,5m ookquote:Op zondag 30 januari 2011 21:41 schreef Devz het volgende:
Ik ben niet zo voor arbitragezaken, maar in dit geval vind ik het toch anders liggen. Heerenveen vraagt een belachelijke prijs (6 miljoen) voor een bankzitter die overhoop ligt met de trainer en zeer ontevreden is.
Vorige week was de prijs van Dost nog 3 miljoen, dus ik kan me voorstellen dat hij nu zo'n stap zet. Zou wel beter zijn als Ajax en Heerenveen er alsnog samen uitkomen voor 4 miljoen ofzo. Wel slim, want Dost zijn toekomst bij Heerenveen is nu helemaal verkeken en dat weet Heerenveen ook, die zullen eieren voor hun geld kiezen.
begin nou niet over harder trainen, want dan mag je mooi terug naar je feyenoord topic.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Gaan we weer... Smerige spelletjes dit. Hij tekent met zijn volle verstand een contract. Een team bestaat uit meer dan 11 spelers dus als je op de bank beland moet je niet zeuren en harder trainen om weer in de basis te komen. Wat een faalhaas.
Met het idee een grote kans te maken in de basis 11quote:Op zondag 30 januari 2011 21:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Gaan we weer... Smerige spelletjes dit. Hij tekent met zijn volle verstand een contract. Een team bestaat uit meer dan 11 spelers dus als je op de bank beland moet je niet zeuren en harder trainen om weer in de basis te komen. Wat een faalhaas.
blablalilabla.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Dan moet hij dat intern oplossen en op de trainingen laten zien dat hij beter is dan Elm. Als hij beter is staat hij vast en zeker in de basis.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:45 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Met het idee een grote kans te maken in de basis 11
Ik snap heel goed dat hij zich miskend
voelt
Blijkbaar niet dus.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dan moet hij dat intern oplossen en op de trainingen laten zien dat hij beter is dan Elm. Als hij beter is staat hij vast en zeker in de basis.
Nou, zoveel beter vind ik die Elm niet. Ik denk dat het een privé kwestie tussen Jans en Dost is.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dan moet hij dat intern oplossen en op de trainingen laten zien dat hij beter is dan Elm. Als hij beter is staat hij vast en zeker in de basis.
Dan moet hij maar beter zijn best gaan doen en niet al na een half seizoen al de hoop opgeven. Dat zegt genoeg over zijn mentaliteit als je het mij vraagd.quote:
Ja, dat is het hele punt. Als die romige Elm nou echt beter was, ok. Maar dat is absoluut niet het geval.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:49 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Nou, zoveel beter vind ik die Elm niet. Ik denk dat het een privé kwestie tussen Jans en Dost is.
Vraagtquote:Op zondag 30 januari 2011 21:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dan moet hij maar beter zijn best gaan doen en niet al na een half seizoen al de hoop opgeven. Dat zegt genoeg over zijn mentaliteit als je het mij vraagd.
quote:Op zondag 30 januari 2011 21:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dan moet hij maar beter zijn best gaan doen en niet al na een half seizoen al de hoop opgeven. Dat zegt genoeg over zijn mentaliteit als je het mij vraagd.
Joh, schei toch eens uit met je gezwamquote:Op zondag 30 januari 2011 21:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zit trouwens naar Das je goed recht te kijken. Leuk programma....²
Ik had het al gezien maar op de mobile layout kun je geen berichten aanpassen.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:52 schreef Devz het volgende:
[..]
Maar ik heb niet het idee dat hij nu op de bank zit vanwege een gebrek aan kwaliteit. De trainer moet hem gewoon
niet en dat weet jij ook heel goed. Over zijn mentaliteit kan ik verder niet
oordelen, daar ken ik hem niet goed genoeg voor. Ik weet alleen dat hij blijkbaar graag naar Ajax wil.
Dost heeft alles om een grote te worden. Hij is een typische punt spits. Beter dan bv. van Wolfsshop.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:54 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Joh, schei toch eens uit met je gezwam
Jawelquote:Op zondag 30 januari 2011 21:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik had het al gezien maar op de mobile layout kun je geen berichten aanpassen.
Niemand deed dat.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nou, waar zit die knop dan? Ik zie hem echt niet.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:56 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Jawelook nog eruit proberen te lullen
edit: kijk
+'je bij je eigen bericht. Hoe je ook quote.quote:Op zondag 30 januari 2011 22:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nou, waar zit die knop dan? Ik zie hem echt niet.
Aha kijk. Ik quote mezelf nooit dus ik had die functie niet gezien.quote:Op zondag 30 januari 2011 22:07 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
+'je bij je eigen bericht. Hoe je ook quote.
Lijkt me toch logisch dat hij daar hoort te staan. Maarja, gelukkig weet je het nu en zul je nooit meer zulke fouten te maken.quote:Op zondag 30 januari 2011 22:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Aha kijk. Ik quote mezelf nooit dus ik had die functie niet gezien.
Voor 4 miljoen zou lekker zijn ja. Als ze maar Mertens niet halen.quote:Op zondag 30 januari 2011 22:49 schreef ajacied4lf het volgende:
Dost zal morgen voor 4 miljoen naar Ajax gaanweet het bijna zeker.
5mquote:Op zondag 30 januari 2011 22:49 schreef ajacied4lf het volgende:
Dost zal morgen voor 4 miljoen naar Ajax gaanweet het bijna zeker.
5 mil betalen ze er niet voor. Al helemaal niet nu met die arbitragezaakquote:
Die moet Dost maar eerst nog eens winnen.quote:Op zondag 30 januari 2011 22:57 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
5 mil betalen ze er niet voor. Al helemaal niet nu met die arbitragezaak
Zeg alsjeblieft dat dit een grap is.quote:Op zondag 30 januari 2011 18:51 schreef Morendo het volgende:
Als vervanger van Enoh zouden we de gok kunnen nemen met Theo Lucius. Die hoeft vast niet veel te kosten.
Je denkt toch niet dat dit serieus is?quote:
Het je nog afvragen ook.quote:
Zo ging het met meerdere spelers uit het noorden. Silva, Suarez, Lindgren... Is gewoon een tactiek van zequote:Op zondag 30 januari 2011 23:04 schreef Enchanter het volgende:
Ik hoop dat ze er op een normale manier uit komen , ben niet zo van de arbitrage zaken enzo.
Is ook niet goed voor onderlinge verhoudingen tussen de clubs
Tja, met sommige Fokkers weet je het nooit. Maar ik heb ondertussen het hele topic doorgelezen. Dus.quote:Op zondag 30 januari 2011 23:00 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat dit serieus is?
Hij doet het best goed bij Fc den Bosch hoor!. Daarbij als hij bij Ajax weer zou schitteren zoals hij deed in zijn gloriedagen, zette je Feyenoord direct voor lul om zo'n topper gratis te laten vertrekken.quote:
Tja misschien gaat de reden dat ze hem ooit hebben weggestuurd wel dieper dan het missen van kwaliteit in de ogen van Ajax.quote:
Sowieso, gok gewoon wagen, meer dan een paar ton zal hij niet zijn.quote:Op zondag 30 januari 2011 23:31 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Tja misschien gaat de reden dat ze hem ooit hebben weggestuurd wel dieper dan het missen van kwaliteit in de ogen van Ajax.
En wie halen we er dezelfde dag nog voor terug ?quote:Op zondag 30 januari 2011 23:40 schreef ajacied4lf het volgende:
Verdediging van de Spurs is vandaag weggespeeld. Dus willen ze nog snel iets doen; voor de topprijs mag hij weg, dus 15 miljoen
Oleguerquote:Op zondag 30 januari 2011 23:41 schreef marcb1974 het volgende:
Hij is niet te missen voor Ajax
Suarez is op te vangen, hij niet
15 mil mag hij ook niet weg.quote:Op zondag 30 januari 2011 23:40 schreef ajacied4lf het volgende:
Verdediging van de Spurs is vandaag weggespeeld. Dus willen ze nog snel iets doen; voor de topprijs mag hij weg, dus 15 miljoen
Ja maar niet nu, en talenten zijn leuk, heel leuk, maar niet nog meer talenten in dit jonge elftal.quote:Op zondag 30 januari 2011 23:46 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
OleguerHoe dan ook hij gaat natuurlijk een keer wel weg, dus misschien is het toch tijd voor een nieuwe verdedigende aankoop. Wel weet ik dat ze een groot Deens talent hadden aangekocht ergens vorig jaar. Laten we hopen dat hij een goede speler blijkt te worden.
Edit: http://www.ajax.nl/Nieuws(...)Nicolai-Boilesen.htm hij dus, weet iemand of hij een beetje progressie maakt bij de beloftes?
En tactisch/mentaalquote:Op zondag 30 januari 2011 23:53 schreef ajacied4lf het volgende:
Ajax heeft een geweldige talent rondlopen in de jeugd. Goede opbouwende kwaliteiten, snel, alleen fysiek minder
Ik zeg ook worden, want ik vind de verdedigende linie te jong momenteel. Misschien is dat ook wel dereden waarom ze af en toe de concentratie kwijt zijn. Het probleem is alleen dat een speler als Oleguer 1 tegen 1 goed is, maar geen bal over 2 meter kan passen (En Ooijer gewoon te oud). Mocht Vertonghen vertrekken dan hoop ik dat Ajax een keer de tijd neemt een verdediger te scouten, en hier ook geld in durven steken. Ipv de zoveelste paniekaankoop ala Wielaerd, Oleguer, Atouba etc. etc.quote:Op zondag 30 januari 2011 23:59 schreef Adames het volgende:
[..]
Ja maar niet nu, en talenten zijn leuk, heel leuk, maar niet nog meer talenten in dit jonge elftal.
[..]
En tactisch/mentaal
Zelfs Verthongen is vervangbaar.quote:Op zondag 30 januari 2011 23:41 schreef marcb1974 het volgende:
Hij is niet te missen voor Ajax
Suarez is op te vangen, hij niet
VD Wiel kan naar het centrum. Iedere speler is vervangbaar. Bij elke club.quote:Op maandag 31 januari 2011 00:13 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Door wie dan? Wie zou Ajax nou kunnen halen of doorschuiven om op zijn plek te spelen?
VD Wiel heeft zelfs de concentratie niet om een hele wedstrijd bij zijn man te blijven op de linksback positie. Daarbij is het altijd eng om hem in je strafschop gebied te hebben door de vele domme tackles die hij daar maakt. Dus nee daar ben ik het totaal niet mee eens, en ja uiteraard is iedereen vervangbaar zolang je geld, tijd en een welwillende speler/club hebt. (Waarschijnlijk ga jij nu herhalen "Iedereen is vervangbaar")quote:Op maandag 31 januari 2011 00:14 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
VD Wiel kan naar het centrum. Iedere speler is vervangbaar. Bij elke club.
Koppen is inderdaad niet iets waar in de Ajax jeugd op wordt getrained. Want het is dat Vertonghen zijn lengte mee heeft maar ook hij kan alleen de bal omhoog koppenquote:Op maandag 31 januari 2011 00:23 schreef StevenHyde het volgende:
Dan zou hij flink de weg kwijt zijn als ie op de linksback positie zou lopen. Maar ik snap je punt;)
VD Wiel is ook een dramatische kopper. het is goed dat hij naar de back positie is gegaan. Denk dat ze dan Blind wel centraal kunnen zetten. Maar laten we hopen dat het echt niet zover gaat komen nog dat Jan weg gaat..
Mwa ik heb de transfer van Ooijer altijd wel begrepen als ervaren backup die waar mogelijk het team kon coachen, volgens mij was dit ook de insteek van de transfer. Het ging alleen een mis toen Jol ook de weg een beetje kwijt begon te rakenquote:Op maandag 31 januari 2011 00:30 schreef StevenHyde het volgende:
Ja lijkt me ook wel zo verstandig voor komende zomer idd. Hopen iig dat ooijer deze zomer stopt.
Tja er moet toch iets gebeuren, ook vandaag moesten ze weer scoren uit een gigantische blunder en een eigen doelpunt.quote:Op maandag 31 januari 2011 00:35 schreef stevenmac26 het volgende:
alsjeblieft geen 5miljoen voor drost
Over 3 jaar is hij het 3 dubbele waardquote:Op maandag 31 januari 2011 00:35 schreef stevenmac26 het volgende:
Dostquote:Op maandag 31 januari 2011 00:35 schreef stevenmac26 het volgende:
Inderdaad, hoewel hij wel handig is om de verdedigers extra te coachen, is Frank de Boer uiteraard daar beter inquote:Op maandag 31 januari 2011 00:30 schreef StevenHyde het volgende:
Ja lijkt me ook wel zo verstandig voor komende zomer idd. Hopen iig dat ooijer deze zomer stopt.
Ik hoop het, want ik vrees dat hij finaal door het ijs gaat zakken...quote:Op maandag 31 januari 2011 00:40 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Over 3 jaar is hij het 3 dubbele waard
Gelukkig ben jij geen expertquote:Op maandag 31 januari 2011 00:56 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Ik hoop het, want ik vrees dat hij finaal door het ijs gaat zakken...
Ik heb er een hard hoofd in.quote:Op maandag 31 januari 2011 03:30 schreef Adames het volgende:
Ik geloof wel in hem en eindelijk wat lengte voorin
mertens is te duur en ham kan op links.quote:Op maandag 31 januari 2011 06:16 schreef Mike-Style het volgende:
Waarom Dost hallen als je El Hamdaoui al hebt?
Kan je beter voor Mertens gaan.
Inderdaad. Over het algemeen valt dat nog niet mee.quote:Op zondag 30 januari 2011 22:59 schreef Adames het volgende:
[..]
Die moet Dost maar eerst nog eens winnen.
Zo duur zal die toch niet zijn?quote:Op maandag 31 januari 2011 06:37 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
mertens is te duur en ham kan op links.
4 Miljoen voor Mertens zou echt niet veel zijn, maar ik zou het nog moeten zien. Utrecht kan wel wat meer krijgen dan dat denk ik, al zal het dan niet deze winter zijn. Maar stel dat Utrecht er toch mee akkoord gaat, zou Ajax dan toch allebei halen, aangezien Dost nu ook al een arbitragezaak aanspant?quote:'Ajax gaat niet verder dan 3,5 miljoen euro'
Bas Dost heeft sc Heerenveen zondag voor de arbitragecommissie gesleept. De aanvaller hoopt op die manier een transfer naar Ajax af te dwingen. In de ogen van Dost eist zijn werkgever een te hoge transfersom.
Volgens De Telegraaf verlangt Heerenveen, dat weet dat Ajax 26,5 miljoen euro ontvangt voor Luis Suarez, een bedrag van zes miljoen euro. De Amsterdammers gaan niet verder dan 3,5 miljoen euro. Feyenoord mengde zich in de strijd met een bod tussen de drie en vier miljoen euro.
Dost en sc Heerenveen staan maandagmiddag om 13.30 uur tegenover elkaar. Mogelijk komen Ajax en sc Heerenveen voor die tijd al tot een akkoord.
Ajax is ook nog in gesprek over Dries Mertens. De hoofdstedelingen hebben FC Utrecht een aanbieding gedaan van vier miljoen euro en dat is voorlopig niet genoeg. De club uit de Domstad stevent echter af op een miljoenenverlies, wat er mogelijk voor zorgt dat de transfer van de snelle Belg maandag alsnog wordt afgerond.
Als je een te jong elftal hebt en het gaat een paar keer niet goed heb je zo maar kans dat hetzelfde met Ajax gebeurd als met Feyenoord. Een heleboel goede jonge spelers, maar als het een paar keer fout gaat kunnen ze zich niet er overheen zetten waardoor ze afglijden.quote:Op zondag 30 januari 2011 23:59 schreef Adames het volgende:
[..]
Ja maar niet nu, en talenten zijn leuk, heel leuk, maar niet nog meer talenten in dit jonge elftal.
[..]
En tactisch/mentaal
Een Dost zie ik ook niet zo snel slagen bij Ajax. Mertens zou dat wel kunnen, alhoewel ik misschien wel door een gekleurde bril kijk. 4 miljoen is natuurlijk een lachertje.quote:Op maandag 31 januari 2011 09:55 schreef alphalpha het volgende:
Dost hoeft van mij niet, alles wat je meer betaald dan 3 miljoen is te veel, zo geweldig doet hij het niet bij Heerenveen en dat ligt echt niet alleen aan de trainer. Mertens is een goede voetballer maar die hebben we toch niet nodig. Die clubs ruiken geld, en we hebben al te vaak meer dan de hoofdprijs betaald. Laten we dat geld van Luis maar even bewaren, en in de zomer misschien een verantwoorde goede investering doen.
Op zich is het best een goede optie. De Boer wil dat zijn aanvallers bewegelijk zijn. Als je er voor kunt zorgen dat zowel Hamlap als Mertens (er vanuit gaande dat hij komt) of Sulejmani om Dost heen gaan spelen kan het een succes worden. Mits Dost daar goed genoeg voor is. Mertens geloof ik wel. Dost.... ik vraag het me af.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:22 schreef Kremers het volgende:
Soms kan een verandering in omgeving iemand op het goede spoor zettenWeet jij veel, wellicht knalt hij er straks enorm veel in
Soms moet je ook een risico durven nemen, alleen niet te groot. Vandaar ook dat Ajax niet meer dan 3.5milj. wil betalen.
Toch snap ik Heerenveen wel volkomen dat ze hem niet laten gaan voor 3,5 miljoen, en ik vind het scoringsvermogen toch een beetje zorgelijk momenteel. Want wat moeten ze doen als El Hamdioui weer een "terugslag" krijgt. Niet elke team is zo vriendelijk als Nac gisteren was.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:22 schreef Kremers het volgende:
Soms kan een verandering in omgeving iemand op het goede spoor zettenWeet jij veel, wellicht knalt hij er straks enorm veel in
Soms moet je ook een risico durven nemen, alleen niet te groot. Vandaar ook dat Ajax niet meer dan 3.5milj. wil betalen.
Jij geeft het dus al op voor dit seizoen? Accepteren dat we geen kampioen worden en geen CL halen, hooguit EL. Want zonder spits gaan we echt nog heel veel punten verspelen, dat is de laatste wedstrijden wel duidelijk geworden.quote:Op maandag 31 januari 2011 09:55 schreef alphalpha het volgende:
Dost hoeft van mij niet, alles wat je meer betaald dan 3 miljoen is te veel, zo geweldig doet hij het niet bij Heerenveen en dat ligt echt niet alleen aan de trainer. Mertens is een goede voetballer maar die hebben we toch niet nodig. Die clubs ruiken geld, en we hebben al te vaak meer dan de hoofdprijs betaald. Laten we dat geld van Luis maar even bewaren, en in de zomer misschien een verantwoorde goede investering doen.
Dat dacht ik ook steeds, maar het duurt wel erg lang. Zijn doelpunten tegen NAC waren leuk, maar niet meer dan dat.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:50 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik moet trouwens wel zeggen dat Sulejmani aardig bezig is de laatste paar weken. Je moet die jongen gewoon een paar wedstrijden vertrouwen geven. Laat hem een tijdje erin staan en het komt vanzelf goed.
Als je een beweeglijke spits wilt, dan had je Suk gewoon dit komende half jaar de kans moeten geven. Hij is pas 18 jaar, dus nog meer dan genoeg ruimte voor verbetering, en tot op het bot gemotiveerd en werkt hard. Kan dus de ploeg aanjagen.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:50 schreef Komakie het volgende:
[..]
Op zich is het best een goede optie. De Boer wil dat zijn aanvallers bewegelijk zijn. Als je er voor kunt zorgen dat zowel Hamlap als Mertens (er vanuit gaande dat hij komt) of Sulejmani om Dost heen gaan spelen kan het een succes worden. Mits Dost daar goed genoeg voor is. Mertens geloof ik wel. Dost.... ik vraag het me af.
Aan de ene kant ben ik het ermee eens dat Sulejmani beter zal presteren wanneer hij langere tijd het vertrouwen krijgt. Aan de andere kant vind ik wel dat hij ERG veel krediet heeft, terwijl hij zeer regelmatig zeer zwak speelt.quote:Ik moet trouwens wel zeggen dat Sulejmani aardig bezig is de laatste paar weken. Je moet die jongen gewoon een paar wedstrijden vertrouwen geven. Laat hem een tijdje erin staan en het komt vanzelf goed.
Afgelopen 4 wedstrijden, 4 doelpunten. Ok, 2 strafschoppen, maar die moeten er ook in.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:59 schreef Adames het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook steeds, maar het duurt wel erg lang. Zijn doelpunten tegen NAC waren leuk, maar niet meer dan dat.
Aangezien we bezig blijven met jonge spelers. Ik ben er best voor om jonge spelers te gebruiken, maar Suk is gewoon niet goed genoeg. Daarnaast kun je niet een jongen van 18 voor vast in de spits zetten. Misschien speelt hij een paar leuke wedstrijden om vervolgens weer een terugslag te krijgen. Een half jaar goed spelen houdt hij zeker niet vol.quote:Op maandag 31 januari 2011 12:11 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als je een beweeglijke spits wilt, dan had je Suk gewoon dit komende half jaar de kans moeten geven. Hij is pas 18 jaar, dus nog meer dan genoeg ruimte voor verbetering, en tot op het bot gemotiveerd en werkt hard. Kan dus de ploeg aanjagen.
Als je als Ajax er dan voor kiest om jonge spelers een kans te geven, waarom een talent als Suk dan niet?
In het nieuwe jaar vind ik hem tot nu toe best aardig bezig.quote:[..]
Aan de ene kant ben ik het ermee eens dat Sulejmani beter zal presteren wanneer hij langere tijd het vertrouwen krijgt. Aan de andere kant vind ik wel dat hij ERG veel krediet heeft, terwijl hij zeer regelmatig zeer zwak speelt.
Nou, een aardig bedrag dacht ik. Maar los daarvan, Ajax moet zich niet richten op die plek. Daarvan hebben hebben we genoeg. Alleen centraal in de spits hebben we versterking nodig.quote:Op maandag 31 januari 2011 09:58 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Een Dost zie ik ook niet zo snel slagen bij Ajax. Mertens zou dat wel kunnen, alhoewel ik misschien wel door een gekleurde bril kijk. 4 miljoen is natuurlijk een lachertje.
Grapje hoop ik ?quote:Op maandag 31 januari 2011 12:11 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als je een beweeglijke spits wilt, dan had je Suk gewoon dit komende half jaar de kans moeten geven. Hij is pas 18 jaar, dus nog meer dan genoeg ruimte voor verbetering, en tot op het bot gemotiveerd en werkt hard. Kan dus de ploeg aanjagen.
Als je als Ajax er dan voor kiest om jonge spelers een kans te geven, waarom een talent als Suk dan niet?
[..]
Aan de ene kant ben ik het ermee eens dat Sulejmani beter zal presteren wanneer hij langere tijd het vertrouwen krijgt. Aan de andere kant vind ik wel dat hij ERG veel krediet heeft, terwijl hij zeer regelmatig zeer zwak speelt.
Yi maakt wel meer grapjesquote:Op maandag 31 januari 2011 13:02 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Grapje hoop ik ?Die Suk is één grote grap
14 miljoenquote:Op maandag 31 januari 2011 12:41 schreef Nielsch het volgende:
Minimaal 14 miljoen voor Mertens, anders moet Utrecht hem niet verkopen. Plus een clausule dat Utrecht een percentage krijgt van het transfergeld als Mertens over een paar jaar naar een grote buitenlandse club gaat.
De keren dat hij in het eerste de kans kreeg, maakt hij een goede indruk (fel, gedreven, maar ook al een paar keer zag je dat hij positioneel goed was en ook inzicht/overzicht had voor anderen), en volgens mij doet hij het bij Jong-Ajax ook niet verkeerd...quote:Op maandag 31 januari 2011 13:02 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Grapje hoop ik ?Die Suk is één grote grap
Volgens mij hangt dat gewoon van de speler af, en niet van de positie van de club. Kwestie van goed scouten enzo. Iets wat Ajax al jaren niet meer lukt, maar sommige provincieclubjes overduidelijk nog wel.quote:Op maandag 31 januari 2011 13:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
14 miljoen
Weet je zeker dat je de 1 niet per ongeluk hebt ingevuld? Alles boven de 5miljoen is voor een speler van een gemiddelde Ere Divisie club is te veel.
Alsjeblieft zeg.quote:Op maandag 31 januari 2011 13:10 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
De keren dat hij in het eerste de kans kreeg, maakt hij een goede indruk (fel, gedreven, maar ook al een paar keer zag je dat hij positioneel goed was en ook inzicht/overzicht had voor anderen), en volgens mij doet hij het bij Jong-Ajax ook niet verkeerd...
Dan zie ik liever Suk als diepe spits, ipv een ElHam die 9 van de 10 keer buitenspel staat.
quote:Op maandag 31 januari 2011 12:41 schreef Nielsch het volgende:
Minimaal 14 miljoen voor Mertens, anders moet Utrecht hem niet verkopen. Plus een clausule dat Utrecht een percentage krijgt van het transfergeld als Mertens over een paar jaar naar een grote buitenlandse club gaat.
Wat betreft leuke acties ja, maar zeer weinig rendement.quote:Op maandag 31 januari 2011 12:18 schreef Komakie het volgende:
[..]
In het nieuwe jaar vind ik hem tot nu toe best aardig bezig.
Alsof Suarez 26,5 miljoen waard isquote:Op maandag 31 januari 2011 13:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
14 miljoen
Weet je zeker dat je de 1 niet per ongeluk hebt ingevuld? Alles boven de 5miljoen is voor een speler van een gemiddelde Ere Divisie club is te veel.
Nee, maar het is wel een international die Uruguay naar de halve finale heeft geholpen. Dat kun je van kabouter mertens niet zeggen. maximaal 10 miljoen als een club dom is, anders 7 miljoen.quote:Op maandag 31 januari 2011 13:22 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Alsof Suarez 26,5 miljoen waard is
Goed. Schenk hem dan aan Feyenoord of VVV of Heerenveen. Gaan we kijken hoe hij het daar doet als hij wekelijks speelt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |