Heb je Mertens ooit zien falen omdat hij klein is? Ik niet.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:49 schreef peaceman het volgende:
Mertens... tja leuke voetballer, maar we hebben al zoveel kleintjes.. Dost is wel groot. Ik heb liever Dost dan Mertens.
Dat niet, maar we kunnen best wat body+lengte gebruiken en dan moet je toch echt niet bij Mertens zijn. Daarbij hebben we zat buitenspelers.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:50 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Heb je Mertens ooit zien falen omdat hij klein is? Ik niet.
Voor lengte moeten we middenvelders zoeken. Als we een buitenspeler gaan kopen is Mertens voor mij #1. Voor het middenveld hebben we idd body nodig.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat niet, maar we kunnen best wat body+lengte gebruiken en dan moet je toch echt niet bij Mertens zijn. Daarbij hebben we zat buitenspelers.
Barcelona heeft toch ook veel "kleintjes" die doen het toch ook goed?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:49 schreef peaceman het volgende:
Mertens... tja leuke voetballer, maar we hebben al zoveel kleintjes.. Dost is wel groot. Ik heb liever Dost dan Mertens.
Hoe komen jullie in godsnaam aan Vitessequote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:52 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Goedzo, je bent goed bezig. Nu alleen nog in de Vitesse-topic
Check 'm snel editten dan.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:53 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Hoe komen jullie in godsnaam aan Vitesse
Sorryquote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:53 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Hoe komen jullie in godsnaam aan Vitesse
Ja maar die hebben ook kwaliteit en om dat van de middenvelders van Ajax te zeggen dit jaar.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:53 schreef snellehenk het volgende:
[..]
Barcelona heeft toch ook veel "kleintjes" die doen het toch ook goed?
Mertens is niet nodig, zou wel een leuke versterking zijn. Maar een spits hebben we niet in de jeugd, dus die moeten ze kopen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:54 schreef Gizmo112 het volgende:
Kopen, kopen, kopen...Dacht dat ze dat nu wel gehad hadden ?
Ons Ajax met Barca vergelijken...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:53 schreef snellehenk het volgende:
[..]
Barcelona heeft toch ook veel "kleintjes" die doen het toch ook goed?
En waarom hebben we een buitenspeler nodig dan?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:53 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Voor lengte moeten we middenvelders zoeken. Als we een buitenspeler gaan kopen is Mertens voor mij #1. Voor het middenveld hebben we idd body nodig.
Twentequote:
Je moet wel kopen voorin zijn er amper mensen die een goal kunnen maken.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:54 schreef Gizmo112 het volgende:
Kopen, kopen, kopen...Dacht dat ze dat nu wel gehad hadden ?
Groningen? Daar kun je ook weer weglopen als ze volgend jaar weer 7de staan.quote:
Ik weet niet waarom we een buitenspeler nodig hebben. Maar zo te zien wil De Boer een buitenspeler kopen, dan zou ik ook voor Mertens gaan.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:55 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ons Ajax met Barca vergelijken...![]()
Als onze kleintjes nu allemaal dezelfde kwaliteiten hadden als die bij Barca dan had je wel gelijk...
[..]
En waarom hebben we een buitenspeler nodig dan?
Ja, oké daar heb je een punt.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:55 schreef heloef het volgende:
[..]
Ja maar die hebben ook kwaliteit en om dat van de middenvelders van Ajax te zeggen dit jaar.
Hmm Feyenoord? Of PSVquote:
Utreckt, omdat ze Ajaks vernederdenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:57 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Omdat ze 2e staan ineens '' een paar weken geleden was je nog voor Twente.
Ik niet, want ik ga er vanuit dat die wel minimaal 7 miljoen moet gaan kosten.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:57 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom we een buitenspeler nodig hebben. Maar zo te zien wil De Boer een buitenspeler kopen, dan zou ik ook voor Mertens gaan.
Ja het hoeft zeker geen nadeel te zijn was het begin 2010 ook niet bij Ajax.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:57 schreef snellehenk het volgende:
[..]
Ja, oké daar heb je een punt.
Maar kleintjes hoeven niet perse een nadeel te zijn.
Maar ik snap je punt
Vela van Arsenal was te huur en ook een optie lijkt mij voor ajax , nu op dit moment kun je niet 123 nog een spits vinden denk ik. Nja Dost, maar weet niet of dat wel zo slim isquote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:55 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Mertens is niet nodig, zou wel een leuke versterking zijn. Maar een spits hebben we niet in de jeugd, dus die moeten ze kopen.
Die wil vast niet naar Nederland.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:59 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Vela van Arsenal was te huur en ook een optie lijkt mij voor ajax , nu op dit moment kun je niet 123 nog een spits vinden denk ik. Nja Dost, maar weet niet of dat wel zo slim is
Hmm iedereen kent de prestaties van Ajax toch?quote:
Muntari? Die valt ook in de categorie Atouba, moet niet voor niks weg uit Milaan.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:02 schreef ajacied4lf het volgende:
Vela is naar West bromwich AlbionToen ik dat zag dacht ik gelijk: AJAX! WAAROM?!
En Muntari van Inter Milan, sterke middevelder, op huurbasis naar Sunderland, was ook leuk voor Ajax geweest.
Beide iddquote:Op zondag 30 januari 2011 00:02 schreef ajacied4lf het volgende:
Vela is naar West bromwich AlbionToen ik dat zag dacht ik gelijk: AJAX! WAAROM?!
En Muntari van Inter Milan, sterke middevelder, op huurbasis naar Sunderland, was ook leuk voor Ajax geweest.
We hebben toch echt een sterke, lange speler nodig. Vind het ook geweldig dat al deze jonge talenten een kans krijgen, maar we hebben toch echt meer kracht nodig. Ookal is het een eigen jeugdspeler, ik vind het best. Als we maar niet nog eens fysiek worden afgemaakt (net als tegen utrecht).quote:Op zondag 30 januari 2011 00:07 schreef BB-King het volgende:
[..]
Muntari? Die valt ook in de categorie Atouba, moet niet voor niks weg uit Milaan.
Nee, wat Ajax doet is goed, gaan voor jonge talentvolle Nederlandstalige spelers.
Ja hij zal vast wel weten wat Ajax is in zijn jeugd waren we nog Europese top. Maar ik denk niet dat een speler in de Eredivisie wil spelen dan gaat ie liever naar West Ham ofzo.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:00 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Hmm iedereen kent de prestaties van Ajax toch?
Charisteas was ook vrij groot...quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:49 schreef peaceman het volgende:
Als die zich nou bezig houdt met het versterken van de financiën.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:32 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Utrecht verslappen, zodat we de volgende keer winnen.Jaja, die Frank is slim.
Erikssen.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:47 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Driesje Mertens kan op het middenveld spelen en op de vleugels. Er ontbreekt creativiteit op ons middenveld. Met Mertens en Erikson zit dat wel snor. Daarnaast gewoon lekker Dost halen als toekomstige spits.
Tsjah Driesje kan op 10, links- en rechtsvoor. Er zijn weinig middenvelders die fysiek sterk zijn en ook nog kunnen voetballen. Lindgren en Enoh zijn fysiek redelijk maar brengen voetballend te weinig.quote:Op zondag 30 januari 2011 00:49 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Erikssen.
En Mertens op het middenveld? Neh. Op het middenveld hebben we eigenlijk lengte nodig.
Eriksen toch?quote:Op zondag 30 januari 2011 00:49 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Erikssen.
En Mertens op het middenveld? Neh. Op het middenveld hebben we eigenlijk lengte nodig.
Ja, één squote:Op zondag 30 januari 2011 01:02 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Eriksen toch?
Ik denk dat mertens best wel wat kan brengen bij ajax, ben al een beste tijd gecharmeerd van dat ventje. Al heeft hij de laatste tijd af en toe wel wat nare trekjes. Keertje knietje bij iemand in z'n rug springen enzo. Dat heeft hij echt niet nodig. Maar volgens mij brengt 'ie er wel weer wat spirit in. Wat meer vechtersmentaliteit, wat zonder suarez nogal eens ontbreekt. Echt heel jammer dat Suarez weg is trouwens! Maar als Mertens komt zie ik het wel weer wat zonniger in. Al ben ik wel bang voor wat ze zouden moeten neerleggen. Boven de 10 miljoen zou ik nog even achter m'n oren krabben.
Creativiteit op het middenveld...quote:Op zondag 30 januari 2011 00:47 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Driesje Mertens kan op het middenveld spelen en op de vleugels. Er ontbreekt creativiteit op ons middenveld. Met Mertens en Erikson zit dat wel snor. Daarnaast gewoon lekker Dost halen als toekomstige spits.
Ook te klein en fysiek 0,0.quote:Op zondag 30 januari 2011 01:16 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Creativiteit op het middenveld...
...het is heel gek, maar volgens mij zag ik vanavond bij Vitesse best een aardig marokkaantje lopen die het eigenlijk het hele seizoen daar al prima doet...
...ben alleen even zijn naam vergeten.
Tegen VVV en bij Ajax en PSV heeft Aissati het nog niet waar kunnen maken. Mischien is het over 2 jaar iets voor Ajax maar nu nog niet.quote:Op zondag 30 januari 2011 01:16 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Creativiteit op het middenveld...
...het is heel gek, maar volgens mij zag ik vanavond bij Vitesse best een aardig marokkaantje lopen die het eigenlijk het hele seizoen daar al prima doet...
...ben alleen even zijn naam vergeten.
Op die manier zal er nooit een corner/vrijetrap ingaanquote:Op zondag 30 januari 2011 02:00 schreef Santello het volgende:
Mertens brengt wat extra's, dat zou geen miskoop zijn alhoewel Utrecht er natuurlijk de hoofdprijs voor gaat vragen ...
Sneijder is ook een onderdeurtje waarvan op een gegeven moment gezegd werd dat hij het niet ging halen aangezien hij te klein was...quote:
El Hamdaoui is er nog. En die zou best wel eens redelijk wat speeltijd kunnen krijgen.quote:Op zondag 30 januari 2011 09:11 schreef Morendo het volgende:
Mits hij niet te veel moet kosten zou ik Mertens er absoluut bij willen hebben.
Mertens-------Dost-------Sulejmani
-----------------Eriksen
Ziet er niet verkeerd uit.
Tja, we zijn niet een vriendenclub. Alle posities dienen sterken bezet te zijn en wanneer we momenteel slechts één linksbuiten hebben, een jongen uit de jeugd die het nog maar moet laten zien, dan is dat een beetje karig.quote:Op zondag 30 januari 2011 09:45 schreef TheDutchguy het volgende:
Wel jammer dat Ebecilio dan niet meer kan spelen..
Misschien. Maar dat laat onverlet dat ik hem slecht vind passen in het Ajax-systeem. Eigenlijk dient hij zo snel mogelijk verkocht te worden.quote:Op zondag 30 januari 2011 10:53 schreef marcb1974 het volgende:
En die zou best wel eens redelijk wat speeltijd kunnen krijgen.
Ik hoop dat Ajax geleerd heeft van Sulejmani...quote:Op zondag 30 januari 2011 10:54 schreef stoeltafel het volgende:
HumbertoTan: Ajax heeft een eerste bod gedaan op Mertens, dat is door Utrecht afgewezen. Zo vertelde Foeke Booy aan #Eredivisie Live
?quote:Op zondag 30 januari 2011 11:57 schreef ajacied4lf het volgende:
Heerenveen.Hoor die gast praten dan.
quote:'Ajax koopt maximaal een speler'
Uitgegeven: 30 januari 2011 14:24
Laatst gewijzigd: 30 januari 2011 14:24
AMSTERDAM - Ajax versterkt zich voor dinsdag, als de transfermarkt sluit, met één of geen aanvaller. Dat vertelde algemeen directeur zondag vlak voor de uitwedstrijd van de Amsterdamse club tegen NAC Breda.
''Clubs denken dat we na de verkoop van Luis Suarez wanhopig zijn'', zei Van den Boog. ''Maar dat is absoluut niet het geval. Er komt één of geen nieuwe aanvaller."
"We hebben met Mounir El Hamdaoui en Dario Cvitanich ook goede spitsen. We zijn dus niet van plan om heel veel geld uit te geven. Laat dat duidelijk zijn.''
Afgewezen
Ajax verkocht Luis Suarez afgelopen vrijdag voor maximaal 26,5 miljoen euro aan Liverpool. De club meldde zich vervolgens bij Bas Dost (sc Heerenveen), Dries Mertens (FC Utrecht) en een nog onbekende aanvaller.
Heerenveen nam Dost afgelopen zomer voor bijna 3,5 miljoen euro van Heracles en vraagt naar verluidt nu 6 miljoen euro voor Dost. FC Utrecht heeft ook een eerste bod van Ajax op Mertens geweigerd.
Deadline
''We staan niet te popelen om Dries te laten vertrekken'', zegt technisch directeur Foeke Booy van FC Utrecht.
''De transfermarkt sluit maandag, maar we hebben Ajax een deadline gesteld. Mertens is een belangrijke speler voor ons. Die laten we dus niet zomaar vertrekken. Maar we hebben natuurlijk ook te maken met Dries zelf. Verder wil ik er nu niet al te veel over zeggen.''
Mertens is bezig met zijn tweede seizoen bij FC Utrecht en verlengde onlangs zijn contract tot de zomer van 2014. De vleugelspeler speelde daarvoor bij AGOVV. Meerdere scouts van Ajax hebben de vleugelspeler destijds bekeken en afgetest.
Als hij echt heel veel moet gaan kosten is het een te groot risico, maar De Boer gebruikt voorlopig een linkspoot op rechts (Sulejmani) en een rechtspoot op links (Ebecilio of Hamlap) dus je hebt maximaal 2 spelers op links waarvan Ebecilio nog een jeugdspeler is en makkelijk een terugslag kan krijgen en Hamlap nog niet fit is, waarvan ik me afvraag hoe lang het nog gaat duren. Dan is het ook nog eens de vraag hoe hij gaat renderen op links.quote:Op zondag 30 januari 2011 09:03 schreef 0634 het volgende:
Mertens kan goed ballen, maar gaat natuurlijk veel te veel kosten. Dat moeten we echt niet willen. Een spits en een linksback, dat is in eerste instantie belangrijk. Maar goed, linksbacks kopen we al jaren niet, dus dat zal nu ook wel niet gaan gebeuren.
Maar Mertens is niet nodig. We hebben Ebecilio, Sulejmani die op links goed kan en De Boer wil naar het schijnt ook El Ham daar proberen. Dus waarom Mertens dan nog?
Ajax speelt 4-3-3. Eén van de drie, Eriksen, is 18 jaar, speelt vrij diep en moet vooral voor creativiteit zorgen. De ander, Enoh, is de stofzuiger die niet goed is mét bal. De overgebleven speler op het middenveld is dan ook een beetje de lul, die moet echt goed zijn.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:16 schreef OreO het volgende:
Anitawat speelt die gast slecht zeg. Hij kan het niveau het echt niet aan
Iedereen speelt matig ik vind Anita zeker niet de slechtste.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:16 schreef OreO het volgende:
Anitawat speelt die gast slecht zeg. Hij kan het niveau het echt niet aan
Is een kwaliteit.quote:Op zondag 30 januari 2011 16:20 schreef mash_ het volgende:
Kut psv en kut twenteallebij tegen 2 slechte ploegen en dan in de 90e min en later nog scoren
klopt, niet om aan te zien zo slechtquote:Op zondag 30 januari 2011 16:21 schreef Littlerabbit het volgende:
Wat een ongelooflijk slechte wedstrijd was dit weer... maar ja 3 punten etc. dus ik moet niet zeuren.
Geen eens gezienquote:Op zondag 30 januari 2011 16:28 schreef King_of_cubes het volgende:
Mickey pakt ook nog z'n doelpuntje mee.
Ja prima.quote:Op zondag 30 januari 2011 16:28 schreef King_of_cubes het volgende:
Mickey pakt ook nog z'n doelpuntje mee.
Mertens is goed hoorquote:Op zondag 30 januari 2011 16:47 schreef Smoofie het volgende:
Ebicilio kun je niets verwijten.19 jaar, pas net in Ajax 1. Blind heeft een half jaar niet gespeeld, afwachten dus. En Ajax moet Driest Mertens niet halen, waarom zou je dat doen. Ozbiliz vind ik beter dan ebecilio, en in potentie beter dan Mertens. En Hamdaoui deed het toch best wel goed in die 20 minuten
Denk het welquote:Op zondag 30 januari 2011 16:48 schreef mash_ het volgende:
[..]
Mertens is goed hoorEn of Ozbiliz beter word dan mertens kan je nu nog vrij weinig overzeggen
met zo'n bank word je geen kampioen. We hebben 4 aanvallers.quote:Op zondag 30 januari 2011 16:47 schreef Smoofie het volgende:
Ebicilio kun je niets verwijten.19 jaar, pas net in Ajax 1. Blind heeft een half jaar niet gespeeld, afwachten dus. En Ajax moet Driest Mertens niet halen, waarom zou je dat doen. Ozbiliz vind ik beter dan ebecilio, en in potentie beter dan Mertens. En Hamdaoui deed het toch best wel goed in die 20 minuten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |