abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:30:04 #76
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_92969466
Dat is 'm, al loopt het nog wel achter met de actualiteiten.
Er schijnen door het regime soldaten uit Tsjaad gehaald te zijn, die op dit moment in Benghazi voor een bloedbad zouden zorgen...
http://twitter.com/ShababLibya

Tripoli is nog altijd helemaal rustig...
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
  vrijdag 18 februari 2011 @ 17:07:42 #77
273119 BeSimple
or die trying!
pi_92971432
Ik vind trouwens dat dit topic ook rustig was. Alle rampentoeristen weg nu er geen live stream is?

Libier (zwaar) gewond

Thugs? Pro regeringsaanhangers? iig wordt die orde soldaat of politieman begroet.

Met zen allen!

Doet me denken aan het ME busje in Egypte met waterkanon

Ook in Libya leeft het. Waarom kan NOS deze youtube filmpjes niet uitzenden!?
Laat me met rust!
pi_92976309
ok deze staatsradio in Benghazi - zeer grote protesten vandaag en nog steeds - is in handen van demonstranten en online te beluisteren: http://libya.blog-video.tv/

Grappige is dat ze in het Arabisch gewoon zeer onprofessioneel in de studio lijken te zitten en nu allerlei belangrijke boodschappen doorgeven aan het Libische volk wat betreft de revolutie van het volk, waar ze op moeten letten, facebookadressen worden doorgegeven, boodschappen en aan de broeders wordt opgeroepen de revolutie verder door te zetten om "crimineel Gadaffi af te zetten". Het is ook echt live, niet voorbereid en afentoe hoor je even de "microfoon" lijkt het heen en weer gaan om vervolgens iemand anders te horen spreken, of amateuristisch duurt het net iets te lang en valt er een stilte voordat de ander spreekt.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_92976396
Twitter reacties over die staatsradio nu in handen van demonstranten:

danmike1 RT @ShababLibya: http://libya.blog-video.tv/ spread to allll media right away truth from ON THE GROUND in Benghazi now now #Libya #Feb17

DeinAyurvedaNet RT @ianbirrell: This is Radio Benghazi run by protesters http://bit.ly/eIQVEv #libya #feb17

Het volgende twitter kanaal is zeer actief en interessant in de gaten te houden:
http://twitter.com/search(...)fi#search?q=%23feb17
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  vrijdag 18 februari 2011 @ 19:05:06 #80
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_92976961
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
pi_92977289
Op de staatsradio overgenomen door demonstranten in Benghazi wordt opgeroepen:

"Libiers wees niet bang, wees bang niet. Alle libiers moeten bevrijd worden, alle libiers zoals alle arabieren. Wees niet bang o volk van Benghazi." ... dan slaat die zojuist over naar andere spreker: "internet kan eruit gaan snel in Libie, we zullen hier codes doorgeven wat betreft verboden sites om toch toegang te krijgen".

Andere stem vanuit een stad in Libie die boodschap doorgeeft: "Het laatste nieuws is dat de huurlingen geen Libiers zijn mensen. Het zijn geen Libiers!".

Andere persoon die lijn krijgt met radiostation zegt: "O libiers probeer facebook te blijven gebruiken. Dit is zeer belangrijk, houd contact via facebook".
  vrijdag 18 februari 2011 @ 19:27:09 #82
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_92978344
En Facebook is geblokkeerd, mijn vrienden in Tripoli konden de laatste keer dat ik ze sprak ook niets zien op twitter. Wel is er inmiddels opgeroepen om ook te demonstreren in Tripoli (op de straat waar ik woonde, heel raar idee!), maar onduidelijk dus hoe dat nu allemaal gaat... er schijnt in ieder geval al een gebouw in de brand te staan...
Verder komt er een eenheid van Khamis (1 van de zonen van Qadhafi) om de boel neer te slaan. Ik vrees dat er al heel veel doden zijn gevallen en dat er heel veel extra zullen komen... Erg jammer dat er niet zoveel aandacht voor is, omdat het zo moeilijk is informatie te krijgen.
pi_92978567
Al Jazeera Arabisch wel veel meer aandacht dan op Engelstalige media, ook bellers uit Libie enzo en ik vermoed gezien de intensiteit dat het alleen maar zal toenemen. Ook speelt mee dat Libie zeer groot is en ook Gadafi's manschappen logistiek een zware kluif hebben. In de derde stad - ingelezen hoor ik ben niet zo bekend met Libie - Al-Bayda is de politiemacht en overheidsgezag tijdelijk overwonnen nu volgens zeer veel verschillende twitterberichten en ook nieuwssites inmiddels. Dit betekent dat het volk er aan de macht is, hoewel het een kwestie van tijd is voordat Gadafi zwaarder geschut daar inzet. Maar door de grote afstanden is hij meer gebonden om over logistieke oplossingen na te denken en als er maar genoeg mensen opstaan heeft hij die tijd niet.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 19:34:25 #84
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_92978783
Yep, zie mijn eerdere berichten. Het verschil met Egypte is alleen dat het een dunner bevolkt land is, minder aantal inwoners, journalisten totala afwezig zijn en Qadhafi absoluut geen waarde hecht aan mensenrechten of de mening van de internationale gemeenschap. Ik vrees het ergste, maar hoop er zo op!
  vrijdag 18 februari 2011 @ 19:35:23 #85
273119 BeSimple
or die trying!
pi_92978839
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:10 schreef Aloulou het volgende:
Op de staatsradio overgenomen door demonstranten in Benghazi wordt opgeroepen:

"Libiers wees niet bang, wees bang niet. Alle libiers moeten bevrijd worden, alle libiers zoals alle arabieren. Wees niet bang o volk van Benghazi." ... dan slaat die zojuist over naar andere spreker: "internet kan eruit gaan snel in Libie, we zullen hier codes doorgeven wat betreft verboden sites om toch toegang te krijgen".

Andere stem vanuit een stad in Libie die boodschap doorgeeft: "Het laatste nieuws is dat de huurlingen geen Libiers zijn mensen. Het zijn geen Libiers!".

Andere persoon die lijn krijgt met radiostation zegt: "O libiers probeer facebook te blijven gebruiken. Dit is zeer belangrijk, houd contact via facebook".
Tof! Ja begrijpelijk dat het onproffessioneel is. Maar dat maakt niet uit. Zolang ze maar weten dat ze alle informatie constant moeten herhalen. Zodat iedereen het luistert.
Laat me met rust!
pi_92978975
Ik denk dat Oost-Libie met de steden Tobrok, Al Baydha en Benghaz een hele zware kluif voor Gadafi zullen worden om dat weer onder de duim te krijgen. Als ik de info goed interpreteer dan is hij daar feitelijk al de macht verloren en heeft er geen controle meer. Het Westen lijkt het anders te zijn en de vraag is dus of hij terug kan slaan in het Oosten.

Het totale gebrek aan persvrijheid is juist iets wat ertoe leidt dat als eenmaal de geest helemaal uit de fles is zo'n leider het op zijn buik kan schrijven. Dat was ook in Tunesie zo waar ook totaal geen persvrijheid was, alle kranten waren direct te herleiden tot de president en zijn directe familie. Waren maar vijf krantjes in het land (twee franstalig) en allemaal staatspropaganda.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 19:38:23 #87
132191 -jos-
Money=Power
pi_92979000
Libie was de opening van het RTLNieuws, de 3 steden in het noordoosten zouden zijn overgenomen door anti-gov demonstranten en ik lees net op twitter dat het radiostation van Benghazi nu ook door hun wordt gebruikt: http://libya.blog-video.tv/ . Echter in Tripoli zag je Qaddafi op het dak van zn auto door een grote menigte rijden... :')
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_92979051
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:35 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Tof! Ja begrijpelijk dat het onproffessioneel is. Maar dat maakt niet uit. Zolang ze maar weten dat ze alle informatie constant moeten herhalen. Zodat iedereen het luistert.
Ja het is jammer dat het alleen Arabisch is anders hadden anderen het hier ook kunnen luisteren maar het is zeer interessant omdat je direct van de laatste ontwikkelingen op de hoogte blijft. Ze gebruiken het om essentiele info door te geven namelijk, korte berichten en niet als echte "broadcast" over een item.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 19:40:42 #89
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_92979135
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:38 schreef -jos- het volgende:
Libie was de opening van het RTLNieuws, de 3 steden in het noordoosten zouden zijn overgenomen door anti-gov demonstranten en ik lees net op twitter dat het radiostation van Benghazi nu ook door hun wordt gebruikt. Echter in Tripoli zag je Qaddafi op het dak van zn auto door een grote menigte rijden... :')
Vannacht, waarbij dat plein compleet was afgezet en de mensen eromheen waarschijnlijk wel wat geld zouden hebben gekregen (of echt aanhangers zijn, natuurlijk). Maar in andere delen van de stad waren demonstraties en ook nu schijnt er in Tripoli ook iets te gebeuren.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 19:42:54 #90
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_92979252
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:39 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ja het is jammer dat het alleen Arabisch is anders hadden anderen het hier ook kunnen luisteren maar het is zeer interessant omdat je direct van de laatste ontwikkelingen op de hoogte blijft. Ze gebruiken het om essentiele info door te geven namelijk, korte berichten en niet als echte "broadcast" over een item.
Bizar idee trouwens, voor heel veel Libiers voor het eerst in hun leven dat ze openlijke kritiek horen...
  vrijdag 18 februari 2011 @ 20:18:06 #91
132191 -jos-
Money=Power
  vrijdag 18 februari 2011 @ 21:05:22 #92
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_92984601
Telefoonberichtje uit een voorstad van Tripoli: de situatie wordt op twitter enigszins overdreven, men schijnt elkaar vooral op te fokken, in plaats van dat er daadwerkelijk dingen gebeuren.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 22:21:05 #93
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_92989453
Verkeerde topic :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 18 februari 2011 @ 22:30:34 #94
132191 -jos-
Money=Power
pi_92990020
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:05 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
Telefoonberichtje uit een voorstad van Tripoli: de situatie wordt op twitter enigszins overdreven, men schijnt elkaar vooral op te fokken, in plaats van dat er daadwerkelijk dingen gebeuren.
alnitak250 Up to 72 reportedly killed in #Libya according several Human Rights groups. #feb17
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_92991453
Al Jazeera Arabic behandelt Libie uitgebreid en live nu:

Man belt uit Benghazi dat geen enkele politie, vorm van ordetroepen of leger aanwezig is in de stad daar en de demonstranten alles in handen hebben.

Imam belt uit Benghazi en bevestigd dit. Hij herhaald op de vraag wat men in Libie wil een leven in vrijheid en waardigheid, waar de waarheid gezegd mag worden, een verenigd Libie zonder verschillen etc.

Op Twitter wordt gesproken en gaan geruchten dat tanks onderweg zijn naar Benghazi en men is bang dat er deze nacht keihard wordt ingegrepen. In hoeverre dit waar is weet ik niet maar de bovenstaande berichten bevestigen elkaar dat er op dit moment geen vorm van overheid in Benghazi (Oost-Libie) is.

Als ik het zo van buitenaf zie is het proces, de vorming en de roep naar alle Libiers om verder op te staan nog in volle gang en dit alles behalve het hoogtepunt van wat er nog kan gebeuren vanuit het volk. Zo wordt herhaaldelijk nog de oproep herhaald dat een ieder die van Libie houdt en er om geeft nu op moet staan tegen Gadafi. Volgens mij is er ook een groot verschil tussen Oost en West, waarbij het in het Westen een stuk rustiger lijkt. Van de hoofdstad Tripoli (Westen) naar de tweede grootste stad Benghazi in het Oosten praat je over een afstand van 1000 km (!). In het Oosten is het een puinhoop volgens berichten in Benghazi, al-Baydha - respectievelijk tweede en derde stad van Libie - en nog een stad.
pi_92991860
is moea'mar ghadaffie al in zurich gezien?
pi_92992012
Kadaffi zorgt wel voor basisvoorzieningen. Volgens mij hoeven mensen het daar niet slecht te hebben. En Kadaffi neemt zijn eigen tent mee als op reis gaat :)
pi_92992063
Zawia vanavond:
http://www.facebook.com/video/video.php?v=1719750966401

Emergentculture RT @ShababLibya: Confirmed: revolutionary guard building now up in flames in Zawia #Libya #Feb17

Benghazi vandaag:

Benghazi, demonstranten schreeuwen "martelaren" over gevallen slachtoffers:

[ Bericht 28% gewijzigd door Aloulou op 18-02-2011 23:37:55 ]
  vrijdag 18 februari 2011 @ 23:08:35 #99
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_92992540
quote:
Op vrijdag 18 februari 2011 22:30 schreef -jos- het volgende:

[..]

alnitak250 Up to 72 reportedly killed in #Libya according several Human Rights groups. #feb17
Die zijn voornamelijk buiten Tripoli gevallen... Denk niet dat mijn vrienden die daar zitten en de NL ambassadeur op radio1 daarover zouden liegen. (edit: achteraf zie ik dat dit heel bot klinkt: zo is het niet bedoeld hoor!)
Denk dat het echt om Tripoli zal gaan... Als Qadhafi dat kan behouden voorzie ik niet veel verandering.

[ Bericht 5% gewijzigd door HetwasietsmeteenF op 19-02-2011 00:07:00 ]
pi_92993036
Al eerder berichten vanavond dat in Tripoli rommelde, nu dan wat concreter via Al Jazeera ook:
CenteredPols RT @JShahryar: #Libya: Eye-witness tells AlJazeera that there R protests in at least 3 districts of Tripoli. Live ammunition used against protesters #Feb17

Ander plaatsje:
derekrootboy RT @Tripolitanian: Police building burned down in Yefran #Libya #Feb17 - can all of you believe there is so much action there yet no news on TV? ty 4 twitter!

Insider report: Saif Al-Gadaffi attempts to flee Libya, denied access to airport

An insider to the Feb17 team reports that Saif Al-Gadaffi attempted to flee Libya this evening. He was stopped by authorities on orders from his father, Muammer Gadaffi.

Source: http://feb17.info/latest-(...)d-access-to-airport/

[ Bericht 65% gewijzigd door Aloulou op 19-02-2011 00:33:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')