Nee, maar als je publiekelijk een vuist durft te maken tegen de machthebbers dan loop je nou eenmaal de kans dat ze je te grazen nemen. Dat hoeft niet in alle gevallen te gebeuren maar ik denk dat mevrouw Bahrami wel degelijk op de hoogte was van de risico's. En als ze zo'n afloop had willen uitsluiten had ze niet een grote mond moeten hebben tegen 'de baas'.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom niet onverwachts ? Dus iedere Nederlander die in dat land iets zegt dat de regering niet bevalt wordt opgehangen ?
uit een beschrijving van haar leven, een kennis van haar die ook danseres was vertelde dat ze nooit alcohol gebruikte en ook niets met drugs had.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:15 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik wil het graag weten! Dus laat eens zien waar die informatie vandaan komt.
Die brede steun valt wel mee hoor heb ik het idee.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:37 schreef stekelzwijn het volgende:
Het Iraanse volk heeft destijds zelf gekozen voor een islamitisch bestuur. Dat hebben ze nu, en dat zal niet voor iedereen een pretje zijn. ik zou zelf ook maken dat ik wegkwam en nooit meer teruggaan, gezien de brede steun onder de bevolking voor dat regerende tuig.
ik hoop oprecht dat ik het mis hebquote:Op zondag 30 januari 2011 21:03 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Die brede steun valt wel mee hoor heb ik het idee.
OH NOESquote:Op zondag 30 januari 2011 19:57 schreef tong80 het volgende:
Het ministerie van Buitenlandse Zaken
van Iran heeft de Nederlandse
ambassadeur op het matje geroepen.Hem
is verteld hoe Iran omgaat met
drugshandelaars en waarom er nooit een
tweede rechtszaak is geweest tegen de
Iraans-Nederlandse Zahra Bahrami.
Gisteren werd bekend dat Zahra Bahrami
is geëxecuteerd.Volgens Iran mag de
executie geen invloed hebben op de
relatie tussen Iran en Nederland.
Minister Rosenthal van Buitenlandse
Zaken heeft gisteren alle ambtelijke
contacten met Iran bevoren en hij raadt
Nederlanders met een Iraans paspoort af
om naar dat land te gaan.
of dat iran om elk wissewasje om toestemming moet vragen,quote:Op maandag 31 januari 2011 02:11 schreef Hathor het volgende:
Tsja, het is gewoon een vreselijk eng land met hele enge mensen, maar er valt inderdaad niks aan te doen. Betrekkingen bevriezen raak je ze echt niet mee, en nu krijg je ook dat gezever dat de ambassadeur op het matje geroepen word nadat eerst die van hen op een Nederlands matje moest verschijnen. Het zijn net een stel kleine kinderen die hun knikkers zijn afgepakt soms.
quote:Op 6 december 2010 verklaarde de advocaat van Bahrami in NRC Handelsblad dat de Nederlandse staat niets doet voor Bahrami:
Bahramis advocaat zegt dat geen enkele Nederlandse vertegenwoordiger met haar of de rechtbank contact heeft opgenomen. Niemand vraagt hoe het gaat, er is geen enkele druk op de rechters, zegt ze. Ik zou verwachten dat de Nederlandse staat meer om zijn burgers zou geven. Ze zouden ten minste kunnen laten zien dat de zaak hun aan het hart gaat.
Ook wilde BuZa pas financieel helpen nadat er de doodstraf zou worden uitgesproken.quote:Maar sinds de komst van het kabinet-Rutte, waarbij Uri Rosenthal als minister van Buitenlandse Zaken aantrad, lijkt Nederland verscheidene kansen te hebben laten schieten om Bahramis zaak bij de Iraanse autoriteiten te bepleiten. Zo zegden de Nederlandse autoriteiten, onder druk van Iraanse actievoerders in Nederland, op het laatste moment twee belangrijke bezoeken uit Iran af: een onderminister en het hoofd van de Iraanse staatstelevisie konden hun vlucht annuleren. Vorige week zou de Iraanse minister van Buitenlandse Zaken Mottaki Nederland bezoeken voor een internationale bijeenkomst in Den Haag. Daar zou ook een ontmoeting plaatsvinden met Rosenthal. Maar nadat eind november het Centrum Informatie en Documentatie over Israël (CIDI) had geprotesteerd tegen deze geheime bijeenkomst, zegde Mottaki plotseling af. Mogelijk had Rosenthal ook al besloten af te zien van de ontmoeting maar zijn ministerie ontkent dat.
Het kan me niets schelen of ze schuldig is. Iran zit sowieso fout door z'n doodstraf.quote:Op maandag 31 januari 2011 14:41 schreef RobertVH het volgende:
maar op een of andere manier is iedereen er van overtuigd dat Iran fout zit.
Ja, het zal Iran inderdaad boeien wat voor kabinet we hebben.quote:Op maandag 31 januari 2011 20:26 schreef remlof het volgende:
Onze rechtse regering heeft haar eerste slachtoffer gemaakt met haar rücksichtloze pro-VS en pro-Israël beleid. Te schandalig voor woorden
Dan had de minister van Buitenlandse Zaken gewoon een onderhoud met zijn Iraanse ambtsgenoot gehad begin december en was er wel alles op alles gezet om deze Nederlandse bij te staan.quote:Op maandag 31 januari 2011 20:39 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja, het zal Iran inderdaad boeien wat voor kabinet we hebben.
Nou, als Femke premier was had ze evengoed de strop gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |