abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 februari 2011 @ 18:58:46 #76
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_92237047
Chaolutie.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_92237403
De helden van de revolutie zijn de boeven van morgen. Ben echt eens benieuwd hoe dat allemaal georganiseerd gaat worden.
pi_92237573
quote:
7s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
De helden van de revolutie zijn de boeven van morgen. Ben echt eens benieuwd hoe dat allemaal georganiseerd gaat worden.
Niet. Een van de grootste onderliggende grieven zijn de gestegen voedselprijzen, helaas voor Egypte worden die vooral door de grondstoffen bepaald en Egypte heeft geen grip daarop.
pi_92237667
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 18:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, Mubarak was een betere garantie voor het Westen op een pro-Westers Egypte. Als Eqyptenaren zelf heel die vrijheid niet willen maakt het ook niet uit voor hen wie de macht heeft.

Vergeet even niet dat deze opstand vooral economisch is en niets anders en dat Egyptische economie als deze opstand voorbij is zwaar in de puin zal liggen, alle westerse bedrijven trekken zich nu schielijk terug. Een groot Amerikaans bedrijf met een fabriek aldaar heeft niet alleen de deuren gesloten maar de hele installatie in beton gegoten en afgeschreven, lokaal personeel moet het zelf maar uitzoeken, buitenlands personeel is geevacueerd.
ik bedoelde te zeggen dat minderheidsgroepen het nog veel moeilijker gaan krijgen. mensen met modernere opvattingen en/of een andere leefwijze zullen straks zwaar de pineut zijn.
pi_92237720
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:10 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

ik bedoelde te zeggen dat minderheidsgroepen het nog veel moeilijker gaan krijgen. mensen met modernere opvattingen en/of een andere leefwijze zullen straks zwaar de pineut zijn.
Exact. Hoorde op Radio 1 ook al dat veel Christenen inmiddels al niet meer demonstreren omdat het voornamelijk een feestje van Moslims geworden is.
pi_92237947
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:10 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Dat is goed mogelijk, ja, maar wat veel erger is dat is dat een machtswisseling de echte problemen niet gaat oplossen en dat Egypte wel eens voor een zeer lange tijd een uitermate onstabiel land kan gaan worden.
  donderdag 3 februari 2011 @ 04:37:33 #82
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_92260925
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:24 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Pew is een redelijk gerenomeerd onderzoeksbureau. De steun voor democratie onder moslims in Egypte is volgens hun onderzoeken niet heel erg hoog, al is het wel een meerderheid. Van de onderzochte moslimlanden scoort alleen Pakistan lager op dit vlak (Libanon en Turkije het hoogst)

http://pewresearch.org/pu(...)est&proj=peoplepress

Voor wat betreft het toerisme-argument. Dat heeft bijvoorbeeld Indonesië er ook niet van weerhouden om allerhande zeer omstreden wetgeving door te voeren. Zie het proces tegen popster Ariel van deze week.
Beste Dwersdriever, mijn antwoord is ook niet bedoeld om jouw antwoord onderuit te halen.
Maar mijn ervaring leert dat een gerenomeerd onderzoeksbureau juist zo gerenomeerd is, omdat het kan omgaan met kritische vragen... meer dan met mensen die zich direct achter een onderzoek scharen.
Ik sluit dan ook niet uit, dat het waar is wat dit onderzoeksbureau zegt...maar ik vraag alleen om meerdere bronnen.

En wat Indonesië betreft... ja het klopt dat er in sommige streken de sharia is ingevoerd aldaar... tegelijkertijd doet de Indonesisiche overheid er alles aan om in andere (meer toeristische streken) -zoals Bali- een meer seculiere wetgeving te voeren. Daarom wordt ook die leider van Al Al Shaaria die banden heeft met Al Quaida nu ook vervolgt voor samenzwering en terrorisme. En daar staat de doodstraf op.
Hij eet misschien van 2 walletjes... maar hij kiest hiervoor wel voor een strikte scheiding van machten in bepaalde gebieden.

Dat kan in Egypte ook gebeuren... het gebied rond de Rode Zee, en Luxor en de opgravingen, waar men voornamelijk toeristisch georiënteerd is voor de nationale inkomsten (en eventueel nog wat wijken in Caïro etc... tegenover andere wijken, waar de Sharia telt... en weer andere wijken waar men noch de sharia wil, noch het Westers recht...

Het zal een hele opgave worden voor een eventueel nieuwe regering om die afwegingen goed te maken in de betwiste gebieden... maar waar de stemming overduidelijk is, kan men net doen als de Indonesische president; de meerderheid's keuze resecteren.
En ja, als het daar Talibanachtig is... dan kan dit duidelijk zijn als een no-go area voor toeristen... en als dit toeristisch is, dan blijft dit een gebied waar men alcohol mag blijven nuttigen (als toerist... en misschien zelfs als Egyptenaar).

Maar dan zou men ook de gevolgen moeten dragen... de binnengekomen gelden van toeristen, moet men ook uitgeven aan toeristische gebieden.. en de gebieden waar weinig toeristen komen (en niet in potentie ook ooit dit worden) moet verstoken blijven van elke gelden - behalve gelden voor het overleven van de mensen uit deze regio- ).

En laat men dan nog eens per 5 jaar bekijken, waar men wel of niet de sharia wil invoeren... democratischer kan niet. Maar op dit moment profiteert slechts een kleine elite van Westers geld... en die kleine elite moet groter worden, juist door democratie.

Democratie moet als een olievlek zich kunnen verspreiden in plaats van (financieel) een kleine elite bereiken en daar vast stropen aan de strijkstok.
In welke wereld wonen wij (en voornamelijk Amerika) dat we democratie denken te brengen door alleen de elite te bevoorrechten? Dat kan nooit echte democratie zijn... We zullen eindelijk moeten begrijpen dat we de meerderheid van een volk achter ons moeten krijgen... Dan hoeven we niet te concureren met China en Rusland... want die kennen geen democratie, en zijn alleen qua invloed te verslaan, wanneer ze anti-democratisch kiezen.

Dus ja, alleen bij democratische hervormingsgezinden hebben we iets te winnen. Laat alle andersdenkende voormalig bondgenoten los... en misschien zal het niet direct tot resultaten leiden, maar uiteindelijk zal elke bevolking diens eigen lot in handen willen nemen... En dan kunnen we beter niet aan de verkeerde kant staan...
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_92261020
Hopelijk niet el baradei want die zit ook in de zak van amerika.

http://www.plaintruth.com(...)egyptian-revolt.html
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_92263244
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 05:31 schreef truepositive het volgende:

Hoe doet El Baradei het eigenlijk bij het "moslimbroederschap"?
  donderdag 3 februari 2011 @ 10:09:58 #85
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_92264001
quote:
Op donderdag 3 februari 2011 05:31 schreef truepositive het volgende:

:D

Die bron is grappig.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_92294016
Dat kan, maar alle connecties die de man heeft volgens dat artikel zijn makkelijk te bewijzen.
Voltaire.
pi_92294118
Het lijkt erop dat de moslim broederschap niet met hem in zee wil volgens de haaretz.

http://www.haaretz.com/ne(...)out-mubarak-1.340168
Voltaire.
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:00:14 #88
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_92296898
Die domme Egyptenaren die slaan voor een paar euro hun landgenoten in elkaar, lekker hoor
had ik nooit gedaan , liever nog zou ik me schoenen opvreten

En er zijn ook geen militairen die hen voorzien van mitrailleurs en granaten ??

En de EU beperkt zich tot ongerustheid omtrent de toevoer van hun dure Egyptische sperzieboontjes naar de EU
http://www.agf.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=57829

[ Bericht 20% gewijzigd door michaelmoore op 03-02-2011 22:05:25 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:46:22 #89
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_92299995
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:00 schreef michaelmoore het volgende:
En de EU beperkt zich tot ongerustheid omtrent de toevoer van hun dure Egyptische sperzieboontjes naar de EU
http://www.agf.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=57829
Voor een succesvolle democrati(e)sering is een volle buik toch wel een noodzaak, anders is het bij voorbaat al een verloren zaak.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_92303682
Het gaat hier om de boontjes voor ons, niet voor het egyptische volk :P
Voltaire.
pi_92575784
ik ben nu in egypte, en kan jullie vertellen dat er niet veel mensen zitten te wachten op de brotherhood...

wat de egyptenaren niet willen is:

corruptie (omkoping, fraude, politie die alles mag, vervalste verkiezingen, etc)
prijsverhogingen (spreekt voor zich)

ze zitten dus niet te wachten op strengere regels betreft de islam...
ik bedoel maar... de meerderheid van de mannen smoked hasj om maar een voorbeeld te geven :P

wat ik nog niemand heb horen zeggen is dat sommigen Amr Moussa ook zien als potentiele president
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:06:48 #92
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_92597542
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 00:26 schreef WhiteMagic het volgende:
ik ben nu in egypte, en kan jullie vertellen dat er niet veel mensen zitten te wachten op de brotherhood...

wat de egyptenaren niet willen is:

corruptie (omkoping, fraude, politie die alles mag, vervalste verkiezingen, etc)
prijsverhogingen (spreekt voor zich)

ze zitten dus niet te wachten op strengere regels betreft de islam...
ik bedoel maar... de meerderheid van de mannen smoked hasj om maar een voorbeeld te geven :P

wat ik nog niemand heb horen zeggen is dat sommigen Amr Moussa ook zien als potentiele president
Ik ben ook al vaak in Egypte geweest en neem van mij aan , er zijn wél veel mensen die op de Moslimbroederschap en strengere regels ivm Islam zitten te wachten. Maar het hangt sterk af van waar je bent. Vergelijk het met Amerika waar er ook een sterk verschil is tussen de 'moderne' Oost en Westkust met z'n grote steden en de "Midwest" die ertussen ligt en véél conservatiever is. Dat is in Egypte net zo het geval. In Cairo en de toeristische gebieden is men misschien weinig "Islam-fundamentalistisch" maar ga het maar eens in de tussenliggende gebieden gaan vragen wat ze denken ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_92606739
klopt wel wat je zegt... buiten de steden om, is het idd veel conservatiever. Alleen is het wel zo dat sommige regels gewoon ronduit belachelijk zijn (stenigen, handen afhakken, etc). Ik snap wel wat je bedoelt met "conservatiever", maar dit is toch niet waar ze op uit zijn lijkt me :{

gelukkig zijn er ook veel mensen die gewoon niet stemmen, en laat dat nou net de mensen zijn die strengere regels betreft islam willen :) wel weet ik zeker dat heel egypte niet zit te wachten op de Shiaa islam (gelukkig):{w

zelf hoop ik op een soortgelijke mentaliteit van het volgende regime. Natuurlijk wel zonder corruptie hea, want wees nou eerlijk, tis hier corrupt als wat :')
  donderdag 10 februari 2011 @ 22:25:36 #94
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_92613719
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:46 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Voor een succesvolle democrati(e)sering is een volle buik toch wel een noodzaak, anders is het bij voorbaat al een verloren zaak.
De Egyptenaren zien niets van die boontjes hoor
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_92613735
MaLek كنا اربعة وفضلت لوحدي - LIVE at http://bambuser.com/v/1404097

verkeerde topic
hoezo adhd ?
  donderdag 10 februari 2011 @ 23:14:46 #96
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_92616942
Die hersenloze demonstranten mogen van mij part morgen met bruut geweld van dat plein gejaagd worden. Ik ben pro-Mubarak, want ik weet dat er niets goeds zal volgen na deze revolutie, want dat is gewoon nooit voorgekomen. Ik zit niet te wachten op een 2e Iran dat geregeerd word daar baardluizen, dus die onwetende demonstranten mogen van mij gewoon met bruut geweld weggeveegd worden. Over 10, 20 jaar zal 't wel een Iran-de-2e-regime worden, als deze schijtluizen winnen. Als de demonstranten het echt meenden, zouden ze wel hard geweld gebruikt hebben en de regering gewoon keihard hebben afgezet. Niet dus.
Op zaterdag 12 maart 2011 om 01:05:55 zei Redskillz:
*plaatje van een net wat te dikke neger*
OMG HE SAID THE N WORD! OMG HE SAID THE N WORD!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')