Het zal best wel kunnen gebeuren.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kijk op CNN hoe die tanks opgesteld staan, let maar op morgen.
Vannacht als de rust wedergekeerd is en de tanks en het leger de plaats van de Police heeft ingenomen op slimmere punten zal dat een grote verassing zijn morgen.
Gewoon de boel neerslaan, of het 'dood laten bloeden'. Als je de belangrijke posities constant kan beveiligen dan kan je het in principe natuurlijk erg lang volhouden. Het is maar de vraag of de bevolking dat ook kan (en wil)quote:
Ik denk eigenlijk dat zwijgen ook gewoon het slimste is dat de overheid kan doen. Mensen in onzekerheid laten.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:36 schreef rakotto het volgende:
Wat mij wel irriteert en verbaast, is dat de Amerikaanse regering al 4x een persconferentie heeft gegeven en dat Egypte er 0 heeft gegeven.
quote:* Security forces in disarray
* Country "on brink of explosion", protester says
By Dina Zayed and Marwa Awad
CAIRO, Jan 28 (Reuters) - While soldiers shook hands with protesters on one street in downtown Cairo on Friday, elsewhere security forces lashed out at the crowd with tears in their eyes.
"We can die but Egypt must live!" came a cry from the crowd of tens of thousands of people who turned out to try to unseat President Hosni Mubarak.
Young men hurled stones at police, flipped gas canisters over and set them on fire.
Security forces used batons, tear gas, water cannons and rubber bullets against protesters of all ages. Medical sources said at least five protesters died in Cairo on Friday and 870 were wounded.
"They know that we are too powerful and they know the entire country is on the brink of explosion," Zeinab, aged 20, said of the police.
Die gedachten had ik ook. Hoop het niet voor de bevolking.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kijk op CNN hoe die tanks opgesteld staan, let maar op morgen.
Vannacht als de rust wedergekeerd is en de tanks en het leger de plaats van de Police heeft ingenomen op slimmere punten zal dat een grote verassing zijn morgen.
Iraanse staats TV zegt alles om amerika tegen te werken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:37 schreef intellectuele_user het volgende:
Iraanse zender Press TV:
'US supports Mubarak, not Egyptians'
A political analyst says the US call on the Egyptian authorities to heed demands for reforms is a charade, as Washington will continue to support President Hosni Mubarak.
"There is no ambiguity about what [the US] stance is. The Egyptian military and police are completely supported and backed by the US and by the Central Intelligence Agency," the author of The Hidden History of Zionism Ralph Schoenman told Press TV in an interview.
"It's a country selling regime that does the bidding of US and Israeli policy in the region at the expense of the very livelihood and survival of its own people," he added.
http://www.presstv.ir/detail/162467.html
Ik ben het bangst voor dat het leger doet alsof ze voor zijn maar ondertussen strategische punten inneemt en voordat het daglicht wordt dit voltooid is waarnaar de protesterende niet veel meer kunnen en als ze het toch doen het er hevig aan toe zal gaan.quote:
Op de engelse site krijg ik nogsteeds beeld..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:39 schreef Muridae het volgende:
http://www.aljazeera.net/ down ?
(arabische versie)
Mijn les is juist dat je minder afhankelijk moet worden van dergelijke zaken, niet huilen dat overheden precies doen wat je van ze kan verwachten.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wijze les voor iedereen. Hint: ACTA.
Je moet voor dat soort zaken niet afhankelijk zijn van een overheid. In Cairo heeft iedereen de WiFi van z'n laptop open staan en hebben ze een alternatief netwerk voor communicatie.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:40 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Mijn les is juist dat je minder afhankelijk moet worden van dergelijke zaken, niet huilen dat overheden precies doen wat je van ze kan verwachten.
Dat is dan de 20ste keer deze week,quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:38 schreef rakotto het volgende:
Nelson Mandela schijnt overleden te zijn nu.
Da's mooi.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:43 schreef intellectuele_user het volgende:
Army secures Egyptian Museum in Cairo, protecting pharaoh treasures including death mask of boy king Tutankhamun - Reuters
Maar wat zullen de orders zijn?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Pentagon is in contact met het leger in Egypte, goh echt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |