abonnement Unibet Coolblue
pi_91997520
De term die we sedert de jaren 60 kennen is Indonesisch als allesomvattende verzamelnaam voor de keuken van het land Indonesië dat uit verschillende regionale keukens bestaat waarvan de Balinese er 1 van is.



Sinds kort is in hartje Rotterdam aan de Karel Doormanstraat restaurant Sweet Bali gevestigd met een heuse Balinese keuken.
Normaliter neem ik dit soort uitspraken altijd met een korreltje zout want veelal is gebleken dat de meeste aziatische restaurants in Nederland verre van traditioneel zijn en hun smaak in het land waar men verblijft aanpast waardoor elke originaliteit van het betreffende gerecht verloren gaat en men al gauw in de categorie " zondagchinees " beland en waar alleen de ambiance sjiek en netjes oogt.



De zaak zelf is wat donker in aanblik en verdiend publiek om echte warmte uit te stralen.



De menukaart is simpel in opzet met hele redelijke prijzen en laat een verscheidenheid aan allerlei gerechten zien met onderin in hele kleine lettertjes geschreven dat ¤ 2,- extra wordt doorberekend voor gebakken of gele rijst,en andere supplementen. Maw elke gerecht wordt alleen met witte rijst geserveerd, en het welbekende Hollandse zondag chinees verzoek "in plaats van witte rijst,gratis gebakken rijst" is er niet bij.

Ook is duidelijk dat men in dit restaurant klanten die verzoeken doen om de gerechten naar hun zondag chinees/indonesische smaak aan te passen,beter deze zaak kunnen mijden want men wil vooral de traditionele keuken van Bali promoten en niet een standaard zondag Indonesisch/Chinees restaurant worden.

De bediening is aziatisch(chinees) en erg jong, maar de koks zijn allemaal afkomstig uit Indonesië en dan met name Bali waardoor je dus mag verwachten dat alle gerechten op traditionele wijze worden bereidt.

Op advies van de bediening en met eigen aangegeven voorkeuren werden de volgende gerechten bestelt en uit geprobeerd.



- Soto Ayam

-Lumpia

-Sate Ayam Kacang

-Dendeng Baracik

als drank werd Bintang bier bestelt en gedronken.

De lumpia van Sweet Bali is niet zoals wij die kennen van de zondag chinees te weten 1 grote deegrol met taugé en ei,wat ham en een enkel stukje kipfilet, maar een mooi krokant deegrolletje met daarin een zacht gehaktvlees dat niet alleen heerlijk smaakt maar ook niet droog aanvoelt.



De soto ayam is zoals je die mag verwachten. Niet te pittig,vullend en smaakvol zonder flauw te zijn met een goede glasnoedel,verse kippenpootstukjes,en een half ei er in.



De sate ayam kacang met pindasaus aka gegrilde kipsate,was overheerlijk met een goed en sappig geroosterd stuk kippenvlees en een pindasaus die duidelijk van eigen fabrikaat was en niet afkomstig was uit een potje.( je proeft zelfs de hele kleine stukjes noot erin)



Totslot was daar de fraai opgemaakte dendeng baracik aka rundvlees met een pittige pikante saus die als gerecht aan alle verwachtingen voldeed.
Wel bereide sappig stukjes rundvlees met een goede en stevige bijt en een saus die niet te overheersend was.

De twee Bintang biertjes bij al deze gerechten smaakten prima.

Al met een al een hele plezierig eetervaring,en met een totaalrekening van ¤ 30,- kan ik nu al zeggen dat Sweet Bali een klein Balinees pareltje aan de Karel Doormanstraat is geworden en voor liefhebbers van de traditionele keukens een vast adresje voor echt lekker traditioneel Balinees eten.


9
/10
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 28 januari 2011 @ 17:43:22 #2
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_91998056
Ik heb hem even in Eten & Drinken gezet.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_91999009
^O^ deze review doet mij goed, dus binnenkort ook eens proberen :Y
pi_92026187
Als ik het zo zie, baal ik dat ik zo ver van Rotterdam woon -O-. Ziet er heerlijk uit en je review overtuigt!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_92033461
Sweet Bali is echt de moeite waard. Gisteravond weer geweest en de nasi rames schotel genomen en ook die was uitstekend. :Y Vlees mooi gaar,sappig,groente vers bereidt,kortom 1 dag na de recensie wederom niet teleurgesteld.

Moet wel zeggen dat de zaak langzaam naam begint te krijgen want hij begint al aardig vroeg in de avond snel vol te lopen met mensen die het via via hebben gehoord dat Sweet Bali geweldig is ( of ze lezen FOK! natuurlijk) :D ;) en dan moet je lang wachten eer er een plaatjes vrij is. :{
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_92037932
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_92175616
Omdat ik het niet gezien had en eerlijkheidshalve een eigen review in een eigen topic leuker vind dat het plaatsen in een algemeen topic, waar het na verloop van tijd toch in is ondergesneeuwd. :O
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_92182031
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:36 schreef rubje het volgende:
Omdat ik het niet gezien had en eerlijkheidshalve een eigen review in een eigen topic leuker vind dat het plaatsen in een algemeen topic, waar het na verloop van tijd toch in is ondergesneeuwd. :O
Niks mis mee :P.
pi_92238860
Leuk review,bedankt.
  donderdag 3 februari 2011 @ 00:45:28 #10
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92257729
Misschien vrijdag de sate kambing eens uitproberen.
Hebben ze ook Babi guling? Dat zou pas gaaf zijn.
pi_92258188
Klinkt goed! Ga er ook wel eens heen binnenkort denk ik!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 7 februari 2011 @ 19:46:34 #12
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_92472144
Als ik dat zo zie lijkt het me je standaard burgertrutjes Azië-vreetschuur, jammer.
pi_92593174
Gast... :{ als je niet goed kan lezen en al een vooroordeel heb,houd dan je mond harry :6
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_93983093
thanks voor de review :)
  maandag 14 maart 2011 @ 15:51:22 #15
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_94096743
Vrienden van mij gaan dit weekend naar Rotterdam en gaan dan bij Sweet Bali eten n.a.v.mijn verhalen over jouw review,dus ik ben erg benieuwd naar hun ervaringen als ik ze weer spreek.
pi_94188622
Leuk restaurantje, lekker gegeten, jammer genoeg nog niet zo druk overdag
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 18 mei 2011 @ 20:03:10 #17
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97003257
Dank voor je link in DEF rubje. ^O^

Als ik in de buurt ben ga ik daar zeker eten.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:40:24 #18
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_97121499
Ik heb intussen begrepen van vrienden van mij dat het een uitstekend restaurant is en ik zal het dus komende maanden ook eens bezoeken met de vriendin als we in de buurt van Rotterdam zijn.
pi_104262759
Update

Helaas is per 1-11-2011 restaurant Sweet Bali opgeheven en gesloten en is nu een algemeen Bistro geworden genaamd Le Bistro (franse keuken) :'(
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 11 november 2011 @ 20:58:51 #20
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_104263005
Apart?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_104350973
Wat bedoel je met apart? :? Ik vond het jammer dat de zaak er niet meer is. ;(
Had alle potentie voor liefhebbers van echt lekker traditioneel eten Bali style om door te breken. :Y
Schijnbaar is Rotterdam toch een typische stad waar allerlei aangepaste 'rommel' tegen belachelijke prijzen liever wordt getolereerd dan een echte traditionele smaak van het land van herkomst. }:|
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')