quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:14 schreef GS42 het volgende:
Je komt wel altijd met leuke voorbeelden.
[ code verwijderd ]
Deze regel in ongedefinieerd, omdat C++ de argumenten van de functie in willekeurige volgorde mag evalueren.
Het klassieke voorbeeld is:
[ code verwijderd ]
Hierin weet je niet of functie(0, 1) aangeroepen wordt of functie(1, 0) omdat de compiler beide mag doen. In jouw geval worden de argumenten blijkbaar van rechts naar links verwerkt. Oplossing: minimaal 1 temp value gebruiken.
C++11 is gewoon 'normaal C++', he? Het betreft een nieuwe versie, geen alternatief op de standaard ofzo. Natuurlijk is het wel zo dat de veranderingen niet zo belangrijk zijn als je net de taal leert, maar onderscheid tussen 'normaal C++' en C++11 is er niet.quote:Ik ga maar eerst normaal C++ verder leren, zodat ik het mogelijk nut van C++11 kan inzien.
Wordt er zo over gehyped? Dat heb ik niet zo meegekregen.quote:Ik vind dat hele C++11 gedoe een beetje mosterd na de maaltijd om eerlijk te zijn. Er wordt gedaan alsof er allemaal nieuwe superfeatures in zitten, terwijl andere programmeertalen dit soort zaken jaren geleden al ondersteunden.
| 1 | error: using temporary as lvalue [-fpermissive] |
Kun je minimale code posten die dat soort foutmeldingen geeft? Je hebt grote kans dat de code sowieso al niet helemaal jofel was, maar dat de oude compiler het allemaal door de vingers zag.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:16 schreef netolk het volgende:
oke, na mn computer opnieuw te hebben opgestart bleek het wel te werken
nu krijg ik alleen wel een hoop error's die ik met de vorige compiler niet kreeg
waaronder dat class-members private zijn terwijl de functie die ze bewerkt friend is van die class
en dit soort error's:
[ code verwijderd ]
terwijl dit dus enum's zijn...
moet ik dingen dan anders gaan schrijven dan in C++ gebruikelijk is(/was)?
Ondertussen weet ik al waarom die class-members een error opleveren omdat ik een thread via windows maakte en dat nu oud is en niet meer ondersteund wordquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:11 schreef thabit het volgende:
[..]
Kun je minimale code posten die dat soort foutmeldingen geeft? Je hebt grote kans dat de code sowieso al niet helemaal jofel was, maar dat de oude compiler het allemaal door de vingers zag.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | struct Fluid{ enum Fluid_Type{ None, Fresh_Water,Salt_Water, Beer,Rum, Unknown }_TYPE; } _FLUID._TYPE = Fluid::None |
| 1 | error: using temporary as lvalue [-fpermissive] |
Ik ben ooit begonnen met een tut te volgen om pengo (een spel) te maken. Echter leer je hier niet zo veel van en heb ik toen een boek gekochtquote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:21 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Een vraagje aan de mensen met verstand van C++:
Ik wil leren ontwikkelen in C++. Hoe zijn jullie begonnen? En kan ik C++ applicaties werkende krijgen op Linux én Windows?
Is het onder Windows noodzakelijk Visual Studio te gebruiken? Verschilt de manier waarop je programma's schrijf onder Windows met Linux?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:34 schreef netolk het volgende:
[..]
Ik ben ooit begonnen met een tut te volgen om pengo (een spel) te maken. Echter leer je hier niet zo veel van en heb ik toen een boek gekocht
Het is inderdaad mogelijk om programma's voor zowel Linux al Windows te maken maar als je niet moeilijk wilt doen zal dat wel alleen in een console zijn
Ik zou gewoon met iets als minGW compiler werken en iets van notepad++ (als kladblok) en dan gewoon beginnen of idd een IDE gebruiken maar dan zou ik persoonlijk niet voor Visual studio gaanquote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:49 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Ik heb ook gehoord dat het goed is om te programmeren onder Linux, gezien je het systeem dan beter leert kennen. Hoe zit dat nou?
Oke, bedanktquote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:04 schreef netolk het volgende:
[..]
Ik zou gewoon met iets als minGW compiler werken en iets van notepad++ (als kladblok) en dan gewoon beginnen of idd een IDE gebruiken maar dan zou ik persoonlijk niet voor Visual studio gaan
Heb je al kennis van andere talen? C, Java, Basic?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:49 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Ik heb ook gehoord dat het goed is om te programmeren onder Linux, gezien je het systeem dan beter leert kennen. Hoe zit dat nou?
Nee, heb ik helaas niet. Ik denk dat ik standaard voor Linux wil gaan programmeren.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:34 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Heb je al kennis van andere talen? C, Java, Basic?
Windows of Linux maakt vrij weinig uit. Ligt er een beetje aan wat je wilt, code maken die op zowel Windows als Linux draait blijft lastig en zou ik in het begin niet proberen.
Onder Windows sowieso voor Visual Studio gaan. Dat is niet voor niets de standaard in de commerciele softwarebedrijven. Alleen al vanwege de debugger stukken handiger dan een notepad en een losse compiler.
De gratis Express-versie is voor een beginner prima.
Ik zou voor Qt gaan.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:21 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Een vraagje aan de mensen met verstand van C++:
Ik wil leren ontwikkelen in C++. Hoe zijn jullie begonnen? En kan ik C++ applicaties werkende krijgen op Linux én Windows?
In/Met Qt kan je c++-applicaties ontwikkelen die werken in Linux en Windows?quote:Op maandag 12 maart 2012 08:57 schreef netolk het volgende:
[..]
Welk deel snap je niet van ik wil ontwikkelen in C++???
sorryquote:Op maandag 12 maart 2012 09:09 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
In/Met Qt kan je c++-applicaties ontwikkelen die werken in Linux en Windows?
Die parameters worden direct aan main() gevoerd. Ik zie niet waarom je allerlei vage libraries daarvoor nodig zou hebben.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:15 schreef FastFox91 het volgende:
Ik gebruik getopt om wat parameters binnen te halen zoals -h voor help en -s voor scan, maar ik heb nou er nog ééntje nodig voor save. De s is al 'bezet', dus ik wil van -s -scan maken. Moet ik per se een andere library gebruiken zoals getoptpp of kan ik wat aanpassen zodat zoiets ook mogelijk is met de standaard lib?
Qt is niet alleen een IDE, maar ook een UI cross-platform framework. http://qt.nokia.com/products/quote:Op maandag 12 maart 2012 18:24 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Is dit de beste IDE of zijn er nog meer die geschikt zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |