quote:
Op zaterdag 29 januari 2011 14:57 schreef Tyler-Girl het volgende:Hier ook al zo'n moeder die alles verboden heeft. Tragus hebben ze eigenlijk nooit nix van gezegd, ik mocht toen nog een oorbel en volgens mij zijn ze er gewoon akkoord mee gegaan...
Nou, jij mocht tenminste oorbellen,
dat mocht ik ook niet eens. Waarom niet? Omdat mijn moeder ze zelf op haar 30 had laten zetten en er op haar 31ste al spijt van had. Oordeel: "verminking van het lichaam." Pffff.
Lang verhaal:Mijn zus en ik wilde op ons 12de natuurlijk al oorbellen, maar toen was het antwoord dus: "Niet voor jullie 18 zijn!" Maar toen mijn zus 18 werd (is 3 jaar ouder dan ik), hoefde ze ze niet meer...
Je begrijpt, mocht ik de boel weer in mijn uppie openbreken...en toen ik dus 17 was, jaaaaaren geleden, wilde ik geen oorbellen, maar een tragus. (had ik gezien bij een punker met een groene hanekam die zijn oren helemaal vol had zitten, maar die tragus bleef maar in mijn hoofd spoken, hehe) Maja, het was januari en ik werd pas in mei 18. Toen heb ik met carnaval een penne-ringetje doorgeknipt en in mijn tragus geknepen. Kei gaaf stond het. Maar na carnaval wilde ik er geen afstand van doen dus liet ik het daar zitten.
Tot mijn verbazing zagen mijn ouders dat helemaal niet. Dus toen ik ongeveer een maand voor mijn verjaardag "de afspraak over oorbel-toestemming als ik 18 zou zijn" aankaartte, zei mijn moeder dat dat nog geldig was. Ik liet mijn ouders het penneringetje zien en zei dat ik de oorbel daar wilde. Mijn moeder vond het maar raar, en mijn vader zei; waarom doe je hem niet meteen in je neus. (Waarop ik antwoordde: "JA! Dat vind ik ook gaaf!!!" maar toen keken ze allebei heel sceptisch, haha)
En een week voor ik 18 werd met een vriendin gespijbeld en op naar Amsterdam. Eerste (en toen nog enige) piercingshop in Nederland zat daar, Bodymanipulations, en heb ik de tragus laten zetten en de vriendin een navelpiercing.
Kwam ik thuis, zegt mijn moeder ineens, out of the blue: "...en doe dat gekke ding toch uit je oor."
oops. Toch maar gezegd dat ik hem juist die dag had laten zetten en dat 'ie niet meer uit kon (weten zij veel, hehe)
Tot mijn verbazing vond ze het toch wel stoer ofzo en was ze alleen maar geinteresseerd in het feit of ze wel handschoenen aan hadden gehad en of ik desinfect-middel had meegekregen...tjsa, bezorgde moeders houd je toch.