abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92198824
Nou ja, het is niet alleen de verkapte reclame, maar er staat eigenlijk nooit een BV-succesverhaal in. Zo zonde vind ik dat. Tuurlijk weet ik wel dat de WIJ gesponsord wordt door de KV, maar het trekt wel erg scheef..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_92201637
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:40 schreef Morretje het volgende:
Toffe actie Orea! _O-

Had vandaag weer spam van Nutricia in de bus, irritant hoor! Als je toch niet zo goed geinformeerd bent als bv-mama, stap je makkelijk over zo. }:|
ik vind t wel handig :P
kreeg vandaag bonnen voor 15%korting op 2 pakken voeding, das wel lekker haha

maar das t enige voordeel van de spam :')
pi_92202000
Wil je de mijne ook? Ik doe er niets mee.
Vis ik ze weer ff uit het oudpapier.. :P
  dinsdag 1 februari 2011 @ 23:32:06 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92203184
Dat die bladen gesponsord zijn door o.a. Nutricia stoort me niet zo, wat me wel stoort is dat ze van Nutricia mailen en per post reclame sturen, zogenaamd allemaal over opvolgmelk, terwijl ze weten dat ik een baby van 2 maanden oud heb...

En dan ook nog een keer een boekje met tips voor de eerste maanden (die maanden waarin BV het allerallerbeste is voor de baby) en zodra je kijkt bij krampjes staat er in de eerste zin al iets over flesvoeding, en komt er geen woord meer over borstvoeding meer in voor.

Ik had er meer respect voor gehad als Nutricia het fatsoen had gehad te wachten met spammen tot m'n baby tenminste 5½ maand oud is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_92213060
Nou ik geloof bijna een record (op de overproductie hoeveelheid in de eerste weken na) 240 cc in 1 kolfbeurt :o thuis kolven (ben ziek thuis) levert dus echt méér op!

pi_92213160
Dat zijn melkkoe hoeveelheden!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92213178
Dan weet je wat je wat je te doen staat Orea! Thuis werken :Y Kan me wel voorstellen dat je thuis meer kolft, is toch wat relaxer.

Ik las die advertentie vermomd als artikel ook in de Wij. Ik dacht eerst, leuk gewoon een artikel over opvoeden. Is het heel overdreven een ophemeling van die melk.

Ik las in mijn babyboek dat mijn moeder met 4 maanden moest stoppen met bv omdat ik niet genoeg was gegroeid. Dat was dus de 4 maanden dip.
pi_92213239
Mijn moeder werd ook verteld dat ik er niet genoeg aan had.
  woensdag 2 februari 2011 @ 10:55:45 #260
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92213376
Mijn moeder had gelukkig lak aan al die dingen en heeft mij een half jaar en mijn zusje 9 maanden bv gegeven. Bij mijn schoonmoeder was het het bij allebei met 6 weken 'op' (regeldagen)
pi_92213456
Mijn oma vertelde dat het vrij normaal was om bij 3 maanden gewoon over te gaan op fles. Mijn mama was een echt flessenkind vertelt ze dan. Maar mijn oom weigerde de fles, die heeft dus 7 maanden bv gekregen, wat dus vrij uitzonderlijk was.
pi_92213597
Mijn moeder en schoonmoeder hebben beide alle kinderen bv gegeven, maar kunnen zich niet meer herinneren hoe het met de hoeveelheid melk zat (ik vermoed met 3 maanden minder, omdat voeden op schema). Maar mijn schoonmoeder vertelde laatst wel dat mijn zwager met 4 maanden een week uit logeren ging. Toen kreeg ie dus in elk geval geen bv meer.
pi_92213633
Toen het hier niet lekker liep met Amy's gewicht en ik gaf nog borstvoeding zei mijn moeder ook wel eens dat het misschien op was ofzo. Met de kennis die ik nu heb door het lezen van dit topic, weet ik nu wat je er allemaal aan kan doen. Op het moment van borstvoeding geven was ik zo onzeker erover. Ik vind het nog jammer dat ik er mee gestopt ben. Ook met flesvoeding groeit het meiske niet.
pi_92213696
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 11:03 schreef Solagratia het volgende:
Toen het hier niet lekker liep met Amy's gewicht en ik gaf nog borstvoeding zei mijn moeder ook wel eens dat het misschien op was ofzo. Met de kennis die ik nu heb door het lezen van dit topic, weet ik nu wat je er allemaal aan kan doen. Op het moment van borstvoeding geven was ik zo onzeker erover. Ik vind het nog jammer dat ik er mee gestopt ben. Ook met flesvoeding groeit het meiske niet.
Ja, maar dat wist je van tevoren niet. Je maakt de keuze met de kennis die je op dat moment hebt.
pi_92213946
Ja dat klopt hoor en ik kan er ook prima mee leven. Want ergens is het ook fijn om te weten wat ze (niet) drinkt. Bij een volgende zou ik het gewoon anders aanpakken. Hoe weet ik alleen nog niet :P maar daar heb ik ook nog wel wat jaren de tijd voor.
pi_92215775
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 11:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, maar dat wist je van tevoren niet. Je maakt de keuze met de kennis die je op dat moment hebt.
Dit inderdaad!! :Y

Ik schijn een 'luie' drinker geweest te zijn :P (goh waar herken ik dat van... Leia?) wilde in elk geval niet lekker aanhappen steeds.. Mijn moeder is destijds in no time overgestapt op flesvoeding, want het ging toch niet werken.. en met in no time, bedoel ik binnen een paar dagen al..
pi_92217303
zo he wat hebben jullie een hoop geschreven!

goede aktie hoor orea met het bellen! alhoewel het hier idd niet goed wilde binden met de bv

een familielid heeft wel eens tegen me gezegd dat ik niet zo aan de bv moest vasthouden,
minidraak groeide een paar keer niet echt lekker mee, en toen zei ze: wist je dat kleine mensen het sociaal gezien later moeilijker hebben dan wat groter mensen, als nou flesvoeding helpt haar toch wat groter te worden

ik weet ze bedoelde het goed, maar vond het ook een beetje raar,
bovendien ben ik zelf ook de langste niet (1.57)
pi_92217720
Door die irritatie heb ik ook nooit nutrilon gekocht. er stond en staat hier friso in de kast als backup.

orea _O_ hoeveel dom gebruik jij nu nog? en ga je afbouwen? ik zit een beetje te twijfelen namelijk. Heb gisteren 100cc de vriezer ingeschoven en er staat nog 160 in de koelkast *O* Heb duidelijk een (relatieve) overproductie, Emma laat het meerendeel staan. Ik denk dat ik nog even een paar werkdagen doorga en dus voorraad opbouw en dan ga afbouwen.

Enneh, mijn borstvoeding is veel aantrekkelijker verpakt dan die kunstvoedingsmeuk }:|

Solagratia, bij een volgende is het misschien goed om te weten dat je er nooit alleen voor staat. Als je vragen of problemen hebt, kun je áltijd met de VBN of LLL bellen of een lactatiekundige IBCLC. En wij zijn er natuurlijk ook om je wat handvatten te bieden :)

draculettetje dat vind ik wel de meest bizarre overtuiging tot nu toe :? Goed dat je naar je eigen gevoel luistert.
pi_92218170
Als Leyla mijn eerste was geweest had ik denk ik ook de borstvoeding niet doorgezet. Maar omdat ik gewoon wist dat Jen er wel goed op groeide dat het echt niet aan de melk of het beleid kwam dat ze niet groeide en dat ze wel genoeg binnen kreeg heb ik toch doorgezet. Maar het is wel het eerste waar je aan gaat twijfelen. En dan probeer je nog van alles, dat heeft Sola ook gedaan, maar ook als een ander beleid niet helpt, bijvoeden niet helpt, dan kan ik me er alles bij voorstellen dat je dan zoiets hebt van ze zal vast wel gaan groeien als we overstappen.
pi_92218492
Ghehe, al die flesjes melk met die trotse berichten erbij... :D

Ik wil wel iets meer in de vriezer hebben aangezien ik nu ook wat extra (2 x150) op het KDV heb achtergelaten, maar heb echt geen zin om extra te kolven. Wat ik op werkdagen kolf gaat (gelukkig) schoon op. Nou ja, tot nu toe heb ik eigenlijk ook helemaal geen voorraad nodig gehad.

Elise krijgt 2 x 180 cc mee naar het KDV. Ik kolfde eerst op een werkdag 2 x 150 en 's avonds nog een beetje, maar dat heb ik nu veranderd naar 1 x 200-220. 's Avonds om een uur of 22.30 - dat is hier ca. 1,5 uur na de laatste voeding - kolf ik de rest dan bij. Hoe ik het eerst deed is qua productie en opbrengst natuurlijk beter, maar ik kolf echt 10 keer liever thuis. Tot nu toe gaat dat eigenlijk prima. Als ik niet genoeg heb dan kolf ik op mijn niet-werkdagen nog wat extra.

Verder had ik nog een vraagje: Elise gaat naar de 6 maanden toe, dus denk ik vast na over het introduceren van vast voedsel. Ik ben van plan het thuis op de Rapley-manier te gaan aanbieden. Maar nu vroeg ik me af of er in het bv-drinkpatroon van jullie kinders veranderd is toen er vast voedsel bij kwam. Aten ze gelijk iets substantieels of waren het muizenhapjes? Ging er een voeding af? Dronken ze minder per voeding? Bleef het hetzelfde? Hoe zag een dag er eettechnisch ongeveer uit?

Het zal vast bij iedereen weer anders zijn, maar gewoon een beetje voor de beeldvorming. :)
pi_92218657
Cantare hier heeft het wel een paar maanden geduurd voor ik echt verschil merkte. Ze kwam iets minder vaak. Ik heb altijd op verzoek gevoed en kan dus gewoon geen eetschema geven. Het verandert met de dag. Borstvoeding gaat altijd voor bijvoeding. In het begin nam ik dat letterlijk in de zin dat ik eerst voedde en dan bijvoeding gaf, later liet ik dat wat los en voedde ik wanneer Emma dat wilde. En zo gebeurde het wel eens dat we aan tafel zaten en ik Emma zat te voeden tijdens het eten :')
pi_92218745
Oké. Voor thuis maakt het niet echt veel uit, want dan merk ik het vanzelf wel, maar ik vraag me af wat ik het best tegen het KDV kan zeggen. Ze geven daar namelijk in principe gepureerd fruit en ik kan me voorstellen dat dat best makkelijk naar binnen gaat. Maar ik ben een beetje bang dat haar behoefte aan bv daardoor minder wordt. Of wordt dat weer opgeheven doordat ze natuurlijk ook groter wordt en meer nodig heeft?
pi_92218824
Het ligt eraan wat je wilt... Je kan de vaste voeding aanbieden na de fles/borst of ervoor. Doe je het erna dan eet ze eerst haar buikje vol met melk en dan gaat er relatief minder vast voedsel in. Doe je het ervoor dan vervang je sneller een voeding aan de borst / fles door een fruithap/groentehap.

Vast voedsel is in principe bijvoeding tot ze 1 zijn, melk is het belangrijkste..
pi_92218827
:) Ik voed ook op verzoek, maar Elise is blijkbaar zelf nogal van de klok, want het is tegenwoordig steeds ongeveer hetzelfde met 3 á 4 uur ertussen en een lange nacht.
pi_92218847
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 13:20 schreef Ticootje het volgende:
Het ligt eraan wat je wilt... Je kan de vaste voeding aanbieden na de fles/borst of ervoor. Doe je het erna dan eet ze eerst haar buikje vol met melk en dan gaat er relatief minder vast voedsel in. Doe je het ervoor dan vervang je sneller een voeding aan de borst / fles door een fruithap/groentehap.

Vast voedsel is in principe bijvoeding tot ze 1 zijn, melk is het belangrijkste..
Hoe ga jij het doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')