abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91955693

League of Legends

League of Legends (LoL) is een arena multiplayer spel waar twee teams het tegen elkaar op nemen om zo elkaars Kasteel te vernietigen.

Klinkt saai en makkelijk, is dat zo?

Nee.

Je moet een weg naar je vijand vrij maken, om zo bij de basis te kunnen komen en zo de Nexus te vernietigen, lees een stukje verder.

Het draait om twee teams, elk bestaande uit 5 Champions die elkaars Nexus moeten zien te vernietigen.
Dit is kan alleen gebeuren als er één van de drie Lanes vrij is gemaakt van de Turrets en de Inhibitor die het verdedigen tegen Minions en vijandelijke Champions.

Nu vraag je je misschien af wat is een Nexus, een Inhibitor en een Minion?

Champion = Een Champion is een held die je kiest om mee te strijden, er zijn verschillende varianten en types, denk aan een Tank, een Damage Dealer, een Support
Minion/Creep = Een hersenloze strijder die tot de dood de Lane aanvalt met de Turrets en de Champions die het verdedigen totdat de vijandelijke Inhibitor is vernietigt.
Turret = Kanon dat de Lane verdedigt tegen Champions en Minions.
Nexus = Een groot crystal in het midden van het kasteel, hier spawnen de minions uit, deze wil je dus verdedigen en die van de vijand vernietigen.
Inhibitor = Een crystal dat de Nexus beschermd, deze word weer beschermd door de Turrets.
Jungle/Forrest = Gebied tussen de Lanes waar monsters zitten die exp, gold en een tijdelijke kracht bonus geven.
Map/Arena = Veld waar je in strijdt.

Nou, hoe gaat dit te werk dan?
Als volgt;

Je hebt een Map/Arena;

Summoners Rift een 5v5 map.

Zoals je ziet zijn er 3 banen (Lanes) met daarin wat blauwe/paarse stippen(Turrets).
Elke lane heeft 3 Allied Turrents en 3 Enemy Turrents.

Elke Lane heeft dezelfde volgorde waarin de turrets moeten worden vernietigt, van buiten naar binnen ( dus van uit het midden naar de basis toe ).
Elke Lane heeft een Inhibitor die de Turrets van de Nexus beschermen tegen schade, deze Turrets beschermen weer de Nexus tegen schade.

De volgorde is dus; Turret 1, Turret 2, Turret 3, Inhibitor, Nexus Turret A, Nexus Turret B, en uiteindelijk de Nexus zelf.

Ok leuk, en die Champions, zitten er ook tieten bij?

Ja zeker! Heel veel tieten, want Riot ( de makers ) die houden van dikke tieten!
Er zijn dus veel Champions en ongeveer elke 2-3weken komt er een nieuwe bij.

Er zijn er op het moment (24-01-2011) 68 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus.

Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;

Wil je het zelf proberen?

League of Legends EU

Vids

uitleg over turrents

Nasus gameplay

Een vid van ReginalD die verteld hoe hij zn Shaco in Jungle speelt

Community site links

CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.

Solomid Community site, met handige info, tournaments etc

Ingame name van FOK!kers

FOK!ker: backgammon
Naam ingame EU: Subligar
Naam ingame US: -

FOK!ker: Thormodo
Naam ingame EU: Thormodo
Naam ingame US: -

FOK!ker: nyny83
Naam ingame EU: PublicPervert
Naam ingame US: WeakAndPowerless

FOK!ker: Fruitsalade
Naam ingame EU: Jaiba
Naam Ingame US: -

Wil je in de OP stuur me dan een PM in dit formaat;

FOK!ker: (je fok naam)
Naam ingame EU: (EU Nickname)
Naam Ingame US: (US Nickname)

Deze OP is een WIP

Ik heb maar even een OP gemaakt met wat info, als je iets wilt toevoegen, opmerkingen en verbeteringen laat het me weten.

Ik heb niks aan flame of trolling, anders zat ik wel op de Community Forums

[ Bericht 46% gewijzigd door backgammon op 29-01-2011 18:01:47 ]
hey sexy, ooohhh you already know!
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:02:12 #2
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_91955768
Waarom heb je in godsnaam deze OP gekopieerd -,-.
pi_91955790
Nou, net een geweldige game gehad.

Mijn team; Rammus, Shen, Mundo, Mord en ik als Soraka

Tegenstander: Jax, Irelia, Mord, Shen en Udyr

Mundo ging na 15min eruit, DC....

wij maar door spelen, 4v5 en gewoon winnen, GG HEAL :D
pi_91955814
-piew!-

[ Bericht 51% gewijzigd door backgammon op 27-01-2011 21:58:16 ]
pi_91962957
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:52 schreef ems. het volgende:

[..]

. In het begin makkelijk lasthitten met een sterke auto attack
Ik vind Ashe echt de vervelendste autoattack animation hebben van alle champs, daarom mis ik altijd veel te veel last hits :')
Met sivir, MF, Corki of wie dan ook allemaal geen probleem, maar die animation van Ashe is imo echt dramatisch.
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 15:49 schreef ems. het volgende:
Ik vind caitlyn nog steeds niet bijzonder heel eerlijk gezegd. Alleen irritant om als melee tegen te lanen early game door die grote range en harde harass.

Ik zie eigenlijk uitsluitend AP sion's. Laatste kwam ik een keer een gefarmde AD sion tegen in de 3on3. Misschien vond ik die nog wel enger :'(
Fantastische harassment aan het begin, maar als de tegenstander +2 boots heeft raak je 0 meer als hij een beetje competent is.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_91963940
Laatste 20 games alleen maar als akali gespeeld :)
ging behoorlijk goed als mijn team tenminste hersenen had.

flink wat potjes 20/5/10 enzo ook vaak genoeg 3+ champs vermoord in mijn eentje :P dat krijg je als je gefeed wordt met de start :D
pi_91964300
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:15 schreef totalvamp het volgende:

flink wat potjes 20/5/10 enzo ook vaak genoeg 3+ champs vermoord in mijn eentje :P dat krijg je als je gefeed wordt met de start :D
Als Akali al snel mejai's stacks kan verzamelen vind ik haar echt unstoppable :)
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_91964312
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:15 schreef totalvamp het volgende:

Altijd leuk als ze niet weten wat ze met je aan moeten.
Ik heb eigenlijk nooit echt problemen als ik tegen Akali's speel, gewoon weten hoe je haar moet counteren en 9/10 Akali spelers kunnen maar 1 truukje met haar, zodra er Oracles en slows of nukes aan te pas komen is het vaak al gedaan met d'r.

Maar goed, Solo Qeue :|
pi_91964504
Ligt eraan welke champs ik in mijn team heb. Met een soraka/nunu/zilean ben ik best wel unstoppable :P

Ik vind het altijd leuk als er 3 achter me aan zitten en ik heb low health -> dustcloud -> ulti op verste weg -> de andere kant op rennen :P vaak zat trappen ze erin xD
pi_91964679
MIsschien een nummertje 2 in de tt?
I'm the motherfucking baboon
pi_91964787
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:25 schreef totalvamp het volgende:
Ligt eraan welke champs ik in mijn team heb. Met een soraka/nunu/zilean ben ik best wel unstoppable :P

Ik vind het altijd leuk als er 3 achter me aan zitten en ik heb low health -> dustcloud -> ulti op verste weg -> de andere kant op rennen :P vaak zat trappen ze erin xD
Soraka = Heal
Zilean = 2nd Chance
Nunu = Slow

Maakt niet uit welke carry je speelt, je owned.

Dustcloud word alleen maar een slow als je team een beetje hersenen heeft ;)
quote:
MIsschien een nummertje 2 in de tt?
Goed idee, ik pas hem even aan
-edit- ik pas hem even niet aan, TT kan niet worden verandert, moet ik weer de MOD aanspreken ;/
pi_91964910
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:29 schreef backgammon het volgende:

[..]

Soraka = Heal
Zilean = 2nd Chance
Nunu = Slow

Maakt niet uit welke carry je speelt, je owned.

Dustcloud word alleen maar een slow als je team een beetje hersenen heeft ;)

Ja ik gebruik vaak dust om mijn team te helpen weg rennen, maar het is goede afleiding omdat ze vaak denken dat je erin zit :P
pi_91965002
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:31 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ja ik gebruik vaak dust om mijn team te helpen weg rennen, maar het is goede afleiding omdat ze vaak denken dat je erin zit :P
Idd, het is ook een goeie slow hoor, ik baal altijd als ik chase en krijg die circle voor mn voeten :(
pi_91977056
Turrents? :')
╔═╦═╦╦═╗
║═╣═║║╔╝
║═╣╔╣║╚╗
╚═╩╝╚╩═╝
  vrijdag 28 januari 2011 @ 10:49:56 #15
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_91980884
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 07:33 schreef J3wphin het volgende:
Turrents? :') Geachte backgammon, er staat een spelfout in de OP. Turrents moet namelijk turrets zijn.
Verder kan je de link in de OP beter veranderen naar: http://eu.leagueoflegends.com/ (dus niet de Amerikaanse).
En eigenlijk moeten we even een lijstje maken met FOK!ers:

Thormodo - Thormodo

Nu 3 potjes gedaan met Renekton 8-1-7 , 5-4-9 & 4-2-12 (allemaal wins). Hij is inderdaad vrij snel dood te krijgen in teamfights, maar met een dubbele dash kan je een aardig eindje vluchten.
pi_91981327
Naam op forum: nyny83
Naam ingame (EU): PublicPervert
Naam ingame (US): WeakAndPowerless

Ik speel af en toe op US servers als EU weer eens kut doet (chat eruit, lags, crashes, niet kunnen inloggen etc. etc.). Je kan beide versies gewoon naast elkaar installeren, als je ze maar in een andere map zet.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_91994004
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 10:49 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Verder kan je de link in de OP beter veranderen naar: http://eu.leagueoflegends.com/ (dus niet de Amerikaanse).
En eigenlijk moeten we even een lijstje maken met FOK!ers:

Thormodo - Thormodo

Nu 3 potjes gedaan met Renekton 8-1-7 , 5-4-9 & 4-2-12 (allemaal wins). Hij is inderdaad vrij snel dood te krijgen in teamfights, maar met een dubbele dash kan je een aardig eindje vluchten.

haha, nooit in de gate gehad dat het turret was, bedankt Thormodo.

Goed idee van die lijst met Spelers, zet het er meteen even bij
pi_92049698
zo, heerlijke 6 lose streak.

te veel "noobs" die zomaar een guide volgen of totaal niet weten hoe ze moeten spelen met welke champ dan ook :/
  zondag 30 januari 2011 @ 14:11:22 #19
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_92075929
Nystiq - Nystiq

Voeg me erbij.
pi_92079267
Er staan trouwens nog 2 turrents in de OP, onder het plaatje van SR. :P
I'm the motherfucking baboon
pi_92110360
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 19:05 schreef backgammon het volgende:
zo, heerlijke 6 lose streak.

te veel "noobs" die zomaar een guide volgen of totaal niet weten hoe ze moeten spelen met welke champ dan ook :/
Ik zat ook in een losing streak. 10 games ofzo verloren, daarna maar weer eens Soraka opgepakt, en zit nu weer in een winning streak (op een game na ofzo).
Doe eens niet.
pi_92112642
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 01:16 schreef Necrodeath het volgende:

[..]

Ik zat ook in een losing streak. 10 games ofzo verloren, daarna maar weer eens Soraka opgepakt, en zit nu weer in een winning streak (op een game na ofzo).
Ik krijg het echt niet voor elkaar om een knappe Soraka te bouwen. Je hebt geen escape en behalve je ult healt alles maar 1 poppetje. In een teamfight kun je dus proberen degene te healen die gefocussed wordt, maar dat is echt zijn dood met 0,5 seconden uitstellen. Vervolgens heb je geen enkel ontsnappingsmechanisme, dus als je zelf gefocussed wordt is het gelijk klaar. Daarbuiten geen noemenswaardige damage en geen crowd control skill zoals de Ult van Janna. Ik snap het niet... Welke items bouw jij? Kan ik dat ook eens proberen.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_92122400
Sowieso haal ik altijd wards, en heb ik Clairvoyance en Ghost.
Ik zie daardoor ook eigenlijk altijd wanneer het andere team een gank gaat proberen op me.
Ik begin met of een Health Crystal, of zo'n mana regen pendant + ward + health pot.
Daarna boots1, en Shurelya's Reverie afmaken. Mijn silence icm Shurelya's betekent dat ik early/mid game niet/nauwelijks dood ga, en het helpt je team om weg te rennen/om runners in te halen.
Ionian boots maken, en vanaf hier is het eigenlijk per game verschillend.
Gaat het heel goed, en ga je niet dood, dan haal ik een Mejai's.
Tegen veel casters: Banshees. Tegen veel phys dps, Hourglass.

Ionian + Shurelya's + Masteries zit je al rond de 37-38% CDR.
Goeie runes heb ik niet :P Niet genoeg IP atm. Speel met ArPen rood, dodge yellow, mana5/lvl blues en health quints.
Doe eens niet.
pi_92129033
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:32 schreef Necrodeath het volgende:
Sowieso haal ik altijd wards, en heb ik Clairvoyance en Ghost.
Ik zie daardoor ook eigenlijk altijd wanneer het andere team een gank gaat proberen op me.
Ik begin met of een Health Crystal, of zo'n mana regen pendant + ward + health pot.
Daarna boots1, en Shurelya's Reverie afmaken. Mijn silence icm Shurelya's betekent dat ik early/mid game niet/nauwelijks dood ga, en het helpt je team om weg te rennen/om runners in te halen.
Ionian boots maken, en vanaf hier is het eigenlijk per game verschillend.
Gaat het heel goed, en ga je niet dood, dan haal ik een Mejai's.
Tegen veel casters: Banshees. Tegen veel phys dps, Hourglass.

Ionian + Shurelya's + Masteries zit je al rond de 37-38% CDR.
Goeie runes heb ik niet :P Niet genoeg IP atm. Speel met ArPen rood, dodge yellow, mana5/lvl blues en health quints.
Goeie build, ik heb net zo iets, ligt er aan of ik soul shroud neem of niet anders vergeet ik de Shurelya en ga ik voor Visage.

Voor runes heb ik

Blue: cooldown
Red: Mpen ( gewoon, omdat het kan )
Yellow: mp5
Quints: +HP ( voor early game )

Flash & Ghost.

Flash helpt echt heel veel, jammer dat het er waarschijnlijk uit gaat -O-

En met Soraka moet je leren spelen, je bent altijd een target maar als je gewoon zorgt dat je veilig blijft dan komt het vaak wel goed

-ik kan de OP niet meer aanpassen :(-
pi_92140059
net 4v5 met Master Yi gewoon de hele zooi echt vies gecounterd :')
2.5 attack speed, 5k hp en 16-6-16
sup
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')