abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91947928
quote:
Homo-activist Oeganda vermoord

KAMPALA - Een Oegandese homo-activist is woensdag vermoord in zijn woning net buiten de hoofdstad Kampala. David Kato stond vorig jaar op een homo-dodenlijst van een lokale krant, zei zijn advocaat donderdag.

Kato was actief voor de organisatie Seksuele Minderheden Oeganda. Volgens ooggetuigen drong een man zijn woning zijn binnen en schoot hem twee keer in zijn hoofd, voordat hij ervandoor ging, berichtte de BBC. Kato zou onderweg naar het ziekenhuis zijn overleden. De politie zoekt twee verdachten.

Foto's
Vorig jaar publiceerde een lokaal krantje foto's van homo's en lesbiennes met hun naam en adres erbij. Met de tekst 'Hang ze op. Ze werven nieuwe leden onder onze kinderen' werden de lezers van de Rolling Stone opgeroepen de mannen en vrouwen aan te vallen.

Hoofdredacteur Giles Muhame meende het land een gunst te verlenen. 'Het doel van onze krant is het kwaad in onze maatschappij te tonen', zei hij toen. Muhame pleit voor invoering van de doodstraf op homoseksualiteit.

Na de publicatie klaagden Kato en twee anderen het nieuwsblaadje met succes aan voor een schadevergoeding. Ook slaagden zij er via het hooggerechtshof in dat er een verbod is gekomen op het zwart maken van seksuele minderheden in media.

Onpartijdig
Mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch heeft de politie in Oeganda opgeroepen 'de moord snel en onpartijdig' te onderzoeken.

Homoseksuele handelingen zijn verboden in het Centraal-Afrikaanse land. Straffen kunnen oplopen tot veertien jaar gevangenisstraf. Een parlementslid probeerde onlangs de doodstraf ingevoerd te krijgen in sommige gevallen.
Het valt me nog mee dat de politie erachteraan is. God, wat stemt mij dit treurig over de toekomst van Afrika.
  donderdag 27 januari 2011 @ 17:14:58 #3
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91948206
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_91948258
gekke mensen daar hoor :N
niet meer
pi_91948777
Het is de schuld van de linksen.
Feyenoord Rotterdam
pi_91949052
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:28 schreef o.us het volgende:
Het is de schuld van de linksen.
Nee, het is de schuld van de christenen in christenland Oeganda.
pi_91951867
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:35 schreef Rambolin het volgende:

[..]

Nee, het is de schuld van de christenen in christenland Oeganda.
Geloof leid tot de zoveelste keer naar problemen :)
pi_91952639

Wanneer kunnen we die smerige paus naar Den Haag sleuren voor misdaden tegen de mensheid?
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:31:49 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_91954194
quote:
13s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:59 schreef Doler12 het volgende:
[ afbeelding ]
Wanneer kunnen we die smerige paus naar Den Haag sleuren voor misdaden tegen de mensheid?
Leider van een internationale criminele organisatie van Pedosexuelen, geldwitwassers en Nazismokkelaars.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_91954834
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:08 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Het valt me nog mee dat de politie erachteraan is. God, wat stemt mij dit treurig over de toekomst van Afrika.
Waarom? Alsof dat jaren terug in ons land niet net zo is gegaan.
Geef het tijd.
pi_91954852
quote:
13s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:59 schreef Doler12 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een enge foto. :{
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:24:08 #12
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_91956830
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Geef het tijd.
Als in, de Utrechtse homoseksuelenaffaire, bedoel je? Ik denk dat het grote verschil is dat dat destijds werd aangestuurd door de (kerkelijke) autoriteiten en dat het in Oeganda vooral drijft op grassroots-haat. En die ontwortel je niet zomaar.
pi_91961289
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:24 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Als in, de Utrechtse homoseksuelenaffaire, bedoel je? Ik denk dat het grote verschil is dat dat destijds werd aangestuurd door de (kerkelijke) autoriteiten en dat het in Oeganda vooral drijft op grassroots-haat. En die ontwortel je niet zomaar.
Nee ik bedoel veel langer terug. Landen in Afrika lopen gewoon nog heel erg achter.
Maar ook die cultuur kan door de jaren heen veranderen in meer beschaafdheid.
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2011 @ 21:48:22 #14
230491 Zith
pls tip
pi_91961997
'Toekomst van Afrika' - wat een onzinnig gezeur zeg, alsjeblieft.

Een private krant roept op tot geweld/moord, dat is fout, ook daar, dus is die krant successvol aangeklaagd. Vervolgens sciet een homo-hater alsnog die persoon dood.

Als in nederland een lokaal SGP krantje oproept tot het doden van de dorpshomo, dan kan die dorpshomo naar de rechter, en zal successvol zijn in. Goh, net als 'daar in afrika'.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:58:58 #15
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_91962831
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:48 schreef Zith het volgende:
'Toekomst van Afrika' - wat een onzinnig gezeur zeg, alsjeblieft.

Een private krant roept op tot geweld/moord, dat is fout, ook daar, dus is die krant successvol aangeklaagd. Vervolgens sciet een homo-hater alsnog die persoon dood.

Als in nederland een lokaal SGP krantje oproept tot het doden van de dorpshomo, dan kan die dorpshomo naar de rechter, en zal successvol zijn in. Goh, net als 'daar in afrika'.
Lokaal krantje, zegt ie. En wat te denken van die minister-president laatst die zei dat homoseksualiteit fout was. En 95% van de bevolking die er grote moeite mee heeft. En massale openlucht-manifestaties. En rechtszaken.

Verdiep je er aub eerst in voordat je wat zegt.
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2011 @ 22:04:16 #16
230491 Zith
pls tip
pi_91963213
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:58 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Lokaal krantje, zegt ie. En wat te denken van die minister-president laatst die zei dat homoseksualiteit fout was. En 95% van de bevolking die er grote moeite mee heeft. En massale openlucht-manifestaties. En rechtszaken.

Verdiep je er aub eerst in voordat je wat zegt.
Wat moet ik er van denken? Verhaal in OP is gewoon prima staatsrechterlijk gegaan en zou net zo met een regering als NL heeft kunnen gebeuren. Als je iets wilt zeggen over de homo-acceptatie in oeganda moet je dat anders verwoorden en niet dit bericht gebruiken om de gehele toekomst van afrika aan te vallen.

Heb 10 jaar in west en oost afrika gewoond dus snap er wel aardig wat van dank je wel.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_91964182
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Geef het tijd.
:D :D :D :D :D

Afrikanen en tijd? :o _O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_91965954
quote:
6s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D :D :D :D :D

Afrikanen en tijd? :o _O-
pi_91966692
Toekomst van afrika?

Daar staat de tijd al zo,n 100000 jaar stil.
pi_91974713
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:39 schreef -Strawberry- het volgende:
Nee ik bedoel veel langer terug. Landen in Afrika lopen gewoon nog heel erg achter.
Maar ook die cultuur kan door de jaren heen veranderen in meer beschaafdheid.
Met "geef het tijd" kom je er niet. Harde sancties zijn nodig. Verplicht het land om wetten aan te passen; dat zou een begin zijn. Ik ben van mening dat er geen euro aan ontwikkelingshulp naar dit soort landen moet.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 01:37:53 #21
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_91974798
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 01:34 schreef Boldface het volgende:

[..]

Met "geef het tijd" kom je er niet. Harde sancties zijn nodig. Verplicht het land om wetten aan te passen; dat zou een begin zijn. Ik ben van mening dat er geen euro aan ontwikkelingshulp naar dit soort landen moet.
Maar ik geloof ook niet dat dat zin heeft. Daarom stemt het bericht mij zo treurig. Waar moet het heen met die landen?
pi_91974808
Dit wordt nu vrij breed uitgemeten, maar hoe waarschijnlijk is het eigenlijk dat het een incident betreft?
  vrijdag 28 januari 2011 @ 01:39:26 #23
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_91974843
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:04 schreef Zith het volgende:

[..]

Wat moet ik er van denken? Verhaal in OP is gewoon prima staatsrechterlijk gegaan en zou net zo met een regering als NL heeft kunnen gebeuren. Als je iets wilt zeggen over de homo-acceptatie in oeganda moet je dat anders verwoorden en niet dit bericht gebruiken om de gehele toekomst van afrika aan te vallen.

Heb 10 jaar in west en oost afrika gewoond dus snap er wel aardig wat van dank je wel.
Ik moet nog maar zien hoe de berechting verder verloopt. En dit is geen incident, dit is symptomatisch voor een hele cultuur van achterlijkheid waar ik geen uitweg uit zie. Goed, het is misschien wat overdreven om dat naar heel Afrika door te trekken, maar die hoek, van Kenia en Oeganda, tja, waar dan heen moet?
pi_91974894
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 01:39 schreef Louis22 het volgende:
Goed, het is misschien wat overdreven om dat naar heel Afrika door te trekken, maar die hoek, van Kenia en Oeganda, tja, waar dan heen moet?
Dat is niet te voorspellen. Het is buitengewoon onwaarschijnlijk dat wij nog meemaken dat er daar een 'acceptabele' samenleving zal ontstaan.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 01:44:05 #25
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_91974942
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 01:38 schreef StringsOfLife het volgende:
Dit wordt nu vrij breed uitgemeten, maar hoe waarschijnlijk is het eigenlijk dat het een incident betreft?
Als je de berichtgeving een beetje hebt gevolgd de afgelopen tijd, weet je dat dit geen incident is. Check anders deze reportages:

http://actua.canvas.be/vranckx/homohaat/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')