Roken mag nagenoeg overal; stop met die zielige slachtofferrol. Verder hebben niet-rokers een volledige wet in de hand, niet een halve. De wet is heel duidelijk: roken in de horeca is verboden, met uitzondering van rookruimtes en kleine cafés die de eigenaar zelf runt.quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:32 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Je hebt ook anti-rokers die steeds grotere stukken van de wereld willen hebben en andersdenkenden dermate in een hoekje willen drukken dat ze terugslaan.
Waar heeft de anti rook maffia gezeten toen er rookvrije kroegen waren? Die waren allemaal zo weer van de kaart geveegd? Zaten zij toen ook gewoon in de rookkroeg? Moeten ze nu niet hypocriet gaan doen met een halve wet in de hand.
t/m de kroeg aan toe, en zo hoort het ook.quote:
Was er laatst niet een wet om Joden te vermoorden?quote:De wet
Volgens WikiLeaks heeft Amerika meer macht in NL dan het parlement.quote:democratisch
Ik leef niet in een fantasiewereld waarin iedereen volgens mijn ideaal leeft.quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:39 schreef Boldface het volgende:
Vermoeiend... - blijf vooral lekker in je eigen fantasiewereldje geloven.
Hoe democratisch is het eigenlijk? Blijkbaar niet democratisch genoeg. Waarom mogen ondernemers zelf niet bepalen waar ze hun boterhammetje mee kunnen verdienen?quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:35 schreef Boldface het volgende:
[..]
Roken mag nagenoeg overal; stop met die zielige slachtofferrol. Verder hebben niet-rokers een volledige wet in de hand, niet een halve. De wet is heel duidelijk: roken in de horeca is verboden, met uitzondering van rookruimtes en kleine cafés die de eigenaar zelf runt.
Desondanks wordt op tal van plaatsen gerookt; mensen overtreden dus de wet, die democratisch is ingevoerd. Aanpakken die handel.
En heel democratisch heeft heel NL besloten op zondag de winkels dicht te houden. Of ligt dat aan de standaard gedoogconstructie van CDA en VVD met de kleine christelijke partijen?quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:41 schreef Staal het volgende:
[..]
Hoe democratisch is het eigenlijk? Blijkbaar niet democratisch genoeg. Waarom mogen ondernemers zelf niet bepalen waar ze hun boterhammetje mee kunnen verdienen?
Of is dit net zo democratisch als blijven zenden naar Afghanistan, waar 70% van de Nederlandse bevolking tegen is?
De winkels in Den Haag blijven gewoon open op zondag hoorquote:Op donderdag 27 januari 2011 19:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En heel democratisch heeft heel NL besloten op zondag de winkels dicht te houden. Of ligt dat aan de standaard gedoogconstructie van CDA en VVD met de kleine christelijke partijen?
Democratie is een HOAX.
Nee dat moet helemaal niet. Als een wet veel geld kost, niemand het er mee eens is en alleen maar problemen veroorzaakt, moet je die wet schrappen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:42 schreef StarGazer het volgende:
Verbod = verbod. Dan moet men het ook handhaven.
Misdadigers!quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:44 schreef StarGazer het volgende:
[..]
De winkels in Den Haag blijven gewoon open op zondag hoor.
Ja een wet schrappen is wat anders. Zolang de wet van kracht is moet je het handhaven. Zo moeilijk is het niet. Vooropgesteld: ik ben ook tegen het rookverbod in de horeca.quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee dat moet helemaal niet. Als een wet veel geld kost, niemand het er mee eens is en alleen maar problemen veroorzaakt, moet je die wet schrappen.
Klopt, maar het verschil is dat de muziek verschilt per horecagelegenheid. Zonder dwang zijn er geen rookvrije kroegen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar zorgt de muziek ook voor.
Dan moet je de anti-rokers de kroeg in dwingen, niet andersom.quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:40 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Klopt, maar het verschil is dat de muziek verschilt per horecagelegenheid. Zonder dwang zijn er geen rookvrije kroegen.
daar krijg je tenminste geen kanker vanquote:Op donderdag 27 januari 2011 14:57 schreef Beach het volgende:
[..]
Nee ruiken naar bier en zweet is lekker
Jij denkt dat anti-rokers niet naar rookvrije kroegen gaan? Het probleem is dat verschillende genotsmiddelen grotendeels door dezelfde groep worden gebruikt. Hierdoor hebben rookvrije kroegen weinig overlevingskans omdat veel drinkers ook roken. Dan heb je nog een groep mensen die het niet zo erg vind dat er gerookt wordt, maar het liefst niet in die rook zit. Deze mensen zullen over het algemeen toch naar de rookkroeg gaan omdat veel van hun vrienden roken.quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je de anti-rokers de kroeg in dwingen, niet andersom.
Ik weet het zeker. Die zaken gaan altijd failliet.quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:50 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Jij denkt dat anti-rokers niet naar rookvrije kroegen gaan?
Je kiest zelf voor die last als je naar een rook-kroeg gaat. Ik ben niet tegen anti-rook-kroegen, maar niet ten koste van rook-kroegen. Pertinent en principieel tegen.quote:Ik vind er helemaal niks mis mee om de last die anderen hebben van het gebruik van een bepaald genotsmiddel te beperken vanuit overheidswege. Ik heb trouwens totaal geen sympathie voor rokers, na alle hypocrisie die ik van hun kant heb gezien.
In de rest van mijn post geef ik daar ook een verklaring voor. En ik wil nogmaals benadrukken dat niet alle horecagelegenheden kroegen zijn. Het is gewoon een onzinnige gedachte dat roken erbij hoort in de horeca.quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik weet het zeker. Die zaken gaan altijd failliet.
Dat is dus het probleem, je kiest er meestal niet zelf voor omdat rookvrije kroegen weggeconcurreerd worden.quote:[..]
Je kiest zelf voor die last als je naar een rook-kroeg gaat. Ik ben niet tegen anti-rook-kroegen, maar niet ten koste van rook-kroegen. Pertinent en principieel tegen.
Ja. Sociaal gedrag.quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:58 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
In de rest van mijn post geef ik daar ook een verklaring voor.
Niet minder onzinnig dan de stelling dat horeca rookvrij dient te zijn.quote:En ik wil nogmaals benadrukken dat niet alle horecagelegenheden kroegen zijn. Het is gewoon een onzinnige gedachte dat roken erbij hoort in de horeca.
[..]
Dan moet je DAT probleem oplossen, niet iets anders gaan doen.quote:Dat is dus het probleem, je kiest er meestal niet zelf voor omdat rookvrije kroegen weggeconcurreerd worden.
Nee, een grotere poel om uit te tappen voor niet-rookvrije kroegen.quote:
Eens, ik vind een totaalverbod dan ook te ver gaan. Wmb moeten horecagelegenheden de mogelijkheid krijgen om een toeslag te betalen om zonder rookruimte roken toe te staan.quote:[..]
Niet minder onzinnig dan de stelling dat horeca rookvrij dient te zijn.
Ik trap helemaal nergens in, het kost me alleen nogal veel moeite om het zielig voor de rokers te vinden. Nogmaals, ik heb totaal geen sympathie voor rokers. Ik betrap heel veel rokers erop dat ze roken als een recht zien dat ze overal moeten kunnen doen. Overdekte stations, precies voor deuren (onder het mom van "ik sta toch buiten"), in bushokjes overal wordt achteloos een sigaret opgestoken. Elk initiatief om de gedachte dat je moet kunnen roken terwijl anderen er last van hebben te bestrijden ben ik voor.quote:[..]
Dan moet je DAT probleem oplossen, niet iets anders gaan doen.
Het is ouderwetsche verdeel-en-heers-tactiek, en jij trapt er met open ogen in.
Naar bier en zweet ruiken doe je toch wel, maar dat + de geur van sigaretten is kankerquote:Op donderdag 27 januari 2011 14:57 schreef Beach het volgende:
[..]
Nee ruiken naar bier en zweet is lekker
onbegrijpelijk voor jouw ik zou graag niet willen roken en ben de laatste die gaat zitten paffen bij niet rokers maar ik ben nog van de generatie dat het je met miljardendollar reclamecampagnes werd aangesmeerd dat het stoer was om te roken btje respect voor elkaars situatie dan ipv generaliserenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:43 schreef Chrrris het volgende:
Ik ben blij dat er eindelijk wat meer aan wordt gedaan. Vind het raar dat met de huidige wetenschap mensen überhaupt nog roken. Laten we dan in ieder geval afspreken dat ze het niet in sociale gelegenheden doen, zodat je als niet roker ervoor kan kiezen daadwerkelijk niet te roken. Doordat moeders bijvoorbeeld de laatste jaren minder hoeven mee te roken zijn de longfuncties van hun baby's met 20 % procent verbetert. Dat juich ik alleen maar toe.
Snap nou eens dat door roken die andere negatieve dingen niet worden geneutraliseerd het komt er nog eens bovenop. Verder zie ik weinig niet-rokers met hun uitlaat op de deur gericht de motor even aanzetten.quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:27 schreef Mrs.Vixen het volgende:
Ik heb totaal geen sympathie voor niet rokers.
Zeuren over last hebben van de rook en dat het ongezond is en dat men er niet voor kiest, terwijl je zelf ook gewoon auto rijd en dergelijke.
Men moet gewoon weer wat te zeuren hebben. Ga je gang, ondertussen steek ik nog wel een sigaretje op voor de deur, ik sta immers toch buiten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |