abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91954415
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:32 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Je hebt ook anti-rokers die steeds grotere stukken van de wereld willen hebben en andersdenkenden dermate in een hoekje willen drukken dat ze terugslaan.

Waar heeft de anti rook maffia gezeten toen er rookvrije kroegen waren? Die waren allemaal zo weer van de kaart geveegd? Zaten zij toen ook gewoon in de rookkroeg? Moeten ze nu niet hypocriet gaan doen met een halve wet in de hand.
Roken mag nagenoeg overal; stop met die zielige slachtofferrol. Verder hebben niet-rokers een volledige wet in de hand, niet een halve. De wet is heel duidelijk: roken in de horeca is verboden, met uitzondering van rookruimtes en kleine cafés die de eigenaar zelf runt.

Desondanks wordt op tal van plaatsen gerookt; mensen overtreden dus de wet, die democratisch is ingevoerd. Aanpakken die handel.
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:36:15 #202
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_91954439
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:35 schreef Boldface het volgende:

[..]

Roken mag nagenoeg overal;
t/m de kroeg aan toe, en zo hoort het ook.

quote:
De wet
Was er laatst niet een wet om Joden te vermoorden?
quote:
democratisch
Volgens WikiLeaks heeft Amerika meer macht in NL dan het parlement.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_91954602
Vermoeiend... - blijf vooral lekker in je eigen fantasiewereldje geloven.
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:40:17 #204
pi_91954675
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:39 schreef Boldface het volgende:
Vermoeiend... - blijf vooral lekker in je eigen fantasiewereldje geloven.
Ik leef niet in een fantasiewereld waarin iedereen volgens mijn ideaal leeft.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:41:42 #205
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91954752
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:35 schreef Boldface het volgende:

[..]

Roken mag nagenoeg overal; stop met die zielige slachtofferrol. Verder hebben niet-rokers een volledige wet in de hand, niet een halve. De wet is heel duidelijk: roken in de horeca is verboden, met uitzondering van rookruimtes en kleine cafés die de eigenaar zelf runt.

Desondanks wordt op tal van plaatsen gerookt; mensen overtreden dus de wet, die democratisch is ingevoerd. Aanpakken die handel.
Hoe democratisch is het eigenlijk? Blijkbaar niet democratisch genoeg. Waarom mogen ondernemers zelf niet bepalen waar ze hun boterhammetje mee kunnen verdienen?

Of is dit net zo democratisch als blijven zenden naar Afghanistan, waar 70% van de Nederlandse bevolking tegen is?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_91954812
Verbod = verbod. Dan moet men het ook handhaven. Dat is een taak van de overheid. Niet van een eng clubje als Clean Air Nederland.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:43:41 #207
pi_91954858
quote:
6s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:41 schreef Staal het volgende:

[..]

Hoe democratisch is het eigenlijk? Blijkbaar niet democratisch genoeg. Waarom mogen ondernemers zelf niet bepalen waar ze hun boterhammetje mee kunnen verdienen?

Of is dit net zo democratisch als blijven zenden naar Afghanistan, waar 70% van de Nederlandse bevolking tegen is?
En heel democratisch heeft heel NL besloten op zondag de winkels dicht te houden. Of ligt dat aan de standaard gedoogconstructie van CDA en VVD met de kleine christelijke partijen?

Democratie is een HOAX.
pi_91954900
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En heel democratisch heeft heel NL besloten op zondag de winkels dicht te houden. Of ligt dat aan de standaard gedoogconstructie van CDA en VVD met de kleine christelijke partijen?

Democratie is een HOAX.
De winkels in Den Haag blijven gewoon open op zondag hoor :P.
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:44:38 #209
pi_91954914
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:42 schreef StarGazer het volgende:
Verbod = verbod. Dan moet men het ook handhaven.
Nee dat moet helemaal niet. Als een wet veel geld kost, niemand het er mee eens is en alleen maar problemen veroorzaakt, moet je die wet schrappen.
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:45:03 #210
pi_91954936
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:44 schreef StarGazer het volgende:

[..]

De winkels in Den Haag blijven gewoon open op zondag hoor :P.
Misdadigers! :( Opsluiten! :(
pi_91954981
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee dat moet helemaal niet. Als een wet veel geld kost, niemand het er mee eens is en alleen maar problemen veroorzaakt, moet je die wet schrappen.
Ja een wet schrappen is wat anders. Zolang de wet van kracht is moet je het handhaven. Zo moeilijk is het niet. Vooropgesteld: ik ben ook tegen het rookverbod in de horeca.
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:03:15 #212
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_91958938
Een kliklijn voor roken :')

Wat voor triest persoon ben je dan :')
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:40:14 #213
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91961370
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daar zorgt de muziek ook voor.
Klopt, maar het verschil is dat de muziek verschilt per horecagelegenheid. Zonder dwang zijn er geen rookvrije kroegen.
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:41:03 #214
pi_91961436
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:40 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Klopt, maar het verschil is dat de muziek verschilt per horecagelegenheid. Zonder dwang zijn er geen rookvrije kroegen.
Dan moet je de anti-rokers de kroeg in dwingen, niet andersom.
pi_91962118
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:57 schreef Beach het volgende:

[..]

Nee ruiken naar bier en zweet is lekker :')
daar krijg je tenminste geen kanker van :')
stand by me
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:50:18 #216
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91962156
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan moet je de anti-rokers de kroeg in dwingen, niet andersom.
Jij denkt dat anti-rokers niet naar rookvrije kroegen gaan? Het probleem is dat verschillende genotsmiddelen grotendeels door dezelfde groep worden gebruikt. Hierdoor hebben rookvrije kroegen weinig overlevingskans omdat veel drinkers ook roken. Dan heb je nog een groep mensen die het niet zo erg vind dat er gerookt wordt, maar het liefst niet in die rook zit. Deze mensen zullen over het algemeen toch naar de rookkroeg gaan omdat veel van hun vrienden roken.

Ik vind er helemaal niks mis mee om de last die anderen hebben van het gebruik van een bepaald genotsmiddel te beperken vanuit overheidswege. Ik heb trouwens totaal geen sympathie voor rokers, na alle hypocrisie die ik van hun kant heb gezien.

Ow ja en niet alle horecagelegenheden zijn kroegen he.
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:52:09 #217
pi_91962297
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:50 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Jij denkt dat anti-rokers niet naar rookvrije kroegen gaan?
Ik weet het zeker. Die zaken gaan altijd failliet.

quote:
Ik vind er helemaal niks mis mee om de last die anderen hebben van het gebruik van een bepaald genotsmiddel te beperken vanuit overheidswege. Ik heb trouwens totaal geen sympathie voor rokers, na alle hypocrisie die ik van hun kant heb gezien.
Je kiest zelf voor die last als je naar een rook-kroeg gaat. Ik ben niet tegen anti-rook-kroegen, maar niet ten koste van rook-kroegen. Pertinent en principieel tegen.
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:58:25 #218
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91962792
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik weet het zeker. Die zaken gaan altijd failliet.
In de rest van mijn post geef ik daar ook een verklaring voor. En ik wil nogmaals benadrukken dat niet alle horecagelegenheden kroegen zijn. Het is gewoon een onzinnige gedachte dat roken erbij hoort in de horeca.

quote:
[..]

Je kiest zelf voor die last als je naar een rook-kroeg gaat. Ik ben niet tegen anti-rook-kroegen, maar niet ten koste van rook-kroegen. Pertinent en principieel tegen.
Dat is dus het probleem, je kiest er meestal niet zelf voor omdat rookvrije kroegen weggeconcurreerd worden.
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:03:48 #219
pi_91963176
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:58 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

In de rest van mijn post geef ik daar ook een verklaring voor.
Ja. Sociaal gedrag.
quote:
En ik wil nogmaals benadrukken dat niet alle horecagelegenheden kroegen zijn. Het is gewoon een onzinnige gedachte dat roken erbij hoort in de horeca.

[..]
Niet minder onzinnig dan de stelling dat horeca rookvrij dient te zijn.
quote:
Dat is dus het probleem, je kiest er meestal niet zelf voor omdat rookvrije kroegen weggeconcurreerd worden.
Dan moet je DAT probleem oplossen, niet iets anders gaan doen.

Het is ouderwetsche verdeel-en-heers-tactiek, en jij trapt er met open ogen in.
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:10:39 #220
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91963607
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja. Sociaal gedrag.
Nee, een grotere poel om uit te tappen voor niet-rookvrije kroegen.
quote:
[..]

Niet minder onzinnig dan de stelling dat horeca rookvrij dient te zijn.
Eens, ik vind een totaalverbod dan ook te ver gaan. Wmb moeten horecagelegenheden de mogelijkheid krijgen om een toeslag te betalen om zonder rookruimte roken toe te staan.

quote:
[..]

Dan moet je DAT probleem oplossen, niet iets anders gaan doen.

Het is ouderwetsche verdeel-en-heers-tactiek, en jij trapt er met open ogen in.
Ik trap helemaal nergens in, het kost me alleen nogal veel moeite om het zielig voor de rokers te vinden. Nogmaals, ik heb totaal geen sympathie voor rokers. Ik betrap heel veel rokers erop dat ze roken als een recht zien dat ze overal moeten kunnen doen. Overdekte stations, precies voor deuren (onder het mom van "ik sta toch buiten"), in bushokjes overal wordt achteloos een sigaret opgestoken. Elk initiatief om de gedachte dat je moet kunnen roken terwijl anderen er last van hebben te bestrijden ben ik voor.
pi_91964615
Ik heb totaal geen sympathie voor niet rokers.
Zeuren over last hebben van de rook en dat het ongezond is en dat men er niet voor kiest, terwijl je zelf ook gewoon auto rijd en dergelijke.

Men moet gewoon weer wat te zeuren hebben. Ga je gang, ondertussen steek ik nog wel een sigaretje op voor de deur, ik sta immers toch buiten? :)
Op dinsdag 15 februari 2011 01:47 schreef skattebaut het volgende:
Dat vieze genetisch afval ligt nog steeds hiernaast op de bank met een uitkering.
Hoezo?
pi_92000887
Ik ben blij dat er eindelijk wat meer aan wordt gedaan. Vind het raar dat met de huidige wetenschap mensen überhaupt nog roken. Laten we dan in ieder geval afspreken dat ze het niet in sociale gelegenheden doen, zodat je als niet roker ervoor kan kiezen daadwerkelijk niet te roken. Doordat moeders bijvoorbeeld de laatste jaren minder hoeven mee te roken zijn de longfuncties van hun baby's met 20 % procent verbetert. Dat juich ik alleen maar toe.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 18:46:59 #223
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_92001078
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:57 schreef Beach het volgende:

[..]

Nee ruiken naar bier en zweet is lekker :')
Naar bier en zweet ruiken doe je toch wel, maar dat + de geur van sigaretten is kanker :r

En die geur krijg ik voor 2 dagen ook niet uit m'n haar :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  vrijdag 28 januari 2011 @ 19:51:11 #224
333491 timmahhhh
just timmehh
pi_92004317
raar dat mensen dat doen dat je je stoort aan rokers ok ik als roker heb daar alle begrip voor en zal m,n best doen rekening te houden met de niet roker maar dat de overheid dan oproept tot verklikken getsie zo onvolwassen en triest net alsof het rookprobleem dan de wereld uit is of dat je dan de ilussie hebt als veraader dat je dan je steentje heb bijgedragen ofzo? onberijpelijk
  vrijdag 28 januari 2011 @ 19:54:32 #225
333491 timmahhhh
just timmehh
pi_92004493
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:43 schreef Chrrris het volgende:
Ik ben blij dat er eindelijk wat meer aan wordt gedaan. Vind het raar dat met de huidige wetenschap mensen überhaupt nog roken. Laten we dan in ieder geval afspreken dat ze het niet in sociale gelegenheden doen, zodat je als niet roker ervoor kan kiezen daadwerkelijk niet te roken. Doordat moeders bijvoorbeeld de laatste jaren minder hoeven mee te roken zijn de longfuncties van hun baby's met 20 % procent verbetert. Dat juich ik alleen maar toe.
onbegrijpelijk voor jouw ik zou graag niet willen roken en ben de laatste die gaat zitten paffen bij niet rokers maar ik ben nog van de generatie dat het je met miljardendollar reclamecampagnes werd aangesmeerd dat het stoer was om te roken btje respect voor elkaars situatie dan ipv generaliseren
  vrijdag 28 januari 2011 @ 19:59:23 #226
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_92004724
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:27 schreef Mrs.Vixen het volgende:
Ik heb totaal geen sympathie voor niet rokers.
Zeuren over last hebben van de rook en dat het ongezond is en dat men er niet voor kiest, terwijl je zelf ook gewoon auto rijd en dergelijke.

Men moet gewoon weer wat te zeuren hebben. Ga je gang, ondertussen steek ik nog wel een sigaretje op voor de deur, ik sta immers toch buiten? :)
Snap nou eens dat door roken die andere negatieve dingen niet worden geneutraliseerd het komt er nog eens bovenop. Verder zie ik weinig niet-rokers met hun uitlaat op de deur gericht de motor even aanzetten.

Ik ben trouwens een wietroker en daar komt mijn gebrek aan sympathie voor rokers ook grotendeels vandaan. Ten eerste vind ik het totaal geen moeite om ergens te staan waar anderen er zo min mogelijk last van hebben en ten tweede merk ik dat er meerdere rokers rondlopen die bij wiet opeens niet vinden dat het gewoon moet kunnen. :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')