abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:20:31 #121
100412 mefke79
komt goed!
pi_96376583
Groofsken, dan moet je die luier ook wel goed omdoen he ;) Effe serieus, welke maat heeft ie nu en waar lekt ie? Wij zitten een beetje te klooien met de ene keer 4, dan weer 4+ en dan weer 5. Past allemaal, maar poep lijkt het beste binnen gehouden te worden door 4, terwijl ie daarbij in de nacht wel nat wordt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_96376637
Pampers is in elk geval geen optie. Die lekken altijd door kwa plas. Kruidvatluiers kunnen in mijn ervaring veel meer hebben wat dat betreft. Hij 'lekt' poep bij zijn beentjes. Ik moet dus een luier hebben denk ik die strakker bij zijn beentjes zit. Hij draagt de blauwe van de kruidvat. Geen idee welke maat dat is eigenlijk. Iets met 4 wel. :o :@
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:27:46 #123
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_96376721
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:18 schreef Vanyel het volgende:
Ze zit ergens rond de 6 kilo denk ik, maatje 3.
New baby vond ik minder fijn voelen, maar ik stap zo over als het werkt :)
Het gekke vind ik dat ze al zeker 3 pakken lang baby dry krijgt en dit pas nu gebeurt. Aan de andere kant hoor je het nu echt met kracht eruit/erin spuiten...
Bij ons werkte het wel, maar ik kan nu niet zeggen of het bij Dottir ook werkt.
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:27:58 #124
100412 mefke79
komt goed!
pi_96376723
volgens mij is blauw 4....4+ is tegenwoordig paars geloof ik...(al die kleurtjes ook, niet bij te houden)
pi_96376751
Dat snap ik :)
Daarom wacht ik nog ff of er meer tips komen :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_96376772
Ik kom zodadelijk bij de Lidle in de buurt. Ik ga meteen maar even een pak kopen, eens kijken of dat wat is. :Y
pi_96377832
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:30 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik kom zodadelijk bij de Lidle in de buurt. Ik ga meteen maar even een pak kopen, eens kijken of dat wat is. :Y
Maar die hebben geen 4+ (dan ga ik er even vanuit dat hij dezelfde maat als Wolf draagt)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_96378934
Ik heb twee pakken gekocht net. 7 tot 18 kilo, lijkt me prima. Ik ben heel benieuwd.
pi_96381819
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 08:49 schreef Vanyel het volgende:
Zijn er luiers die van achter een stuk hoger sluiten dan Pampers baby dry? Dottir spuit op het moment zo ongeveer elke tweede poepbeurt van achter uit haar luier, we worden een beetje moedeloos van het verschonen en de rompers worden er ook niet mooier op.
Ik vind Huggies daar goed voor, die hebben een hoge rug met een elastiek.
pi_96382809
Gaan we daar ook weer een pak van proberen. Dank je :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_96383340
Vanyel, dat hebben wij hier ook een tijdje gehad. Ben toen tijdelijk overgestapt naar een grotere maat, tot de poep iets vaster begon te worden.

Over de Simply dry kan ik je niks vertellen... met die goede acties hier is baby dry voor ons goedkoper als de simply dry (die worden niet in de actie meegenomen). Hier scheelt een pamper ong. 1ct met een eigen merk luier, door de couponnetjes die je krijgt van Pampers bij de geboorte. Een pak kost 8,95. Bij aankoop van 2 pakken, of een doos krijg je 4¤ korting. En billendoekjes met 2¤ korting per pak ^O^
Lotte!
Noah!
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:52:45 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96383696
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:01 schreef Zana het volgende:
nu, ik hoop maar dat als reactie op de luiertest veel aanbiedingen komen, misschien ook van de merken die het minder goed deden en die zo de klanten willen overtuigen toch voor hun merk te kiezen

ik weet eigenlijk niet wat ik van de test moet vinden, op televisie kwam het niet zo heel duidelijk over wat ze nu eigentlijk hebben mee laten wegen...op zich hoeft er geen kilogrammen vocht te worden opgenomen als het vocht wat er is maar snel wordt opgenomen en verdeeld en niet meer weg kan, ook de plakstrips hoeven wat mij betreft niet supersterk te zijn, als ze maar gewoon sterk zijn en de boel bij elkaar houden...
ook heb ik niet gezien dat er een verschil gemaakt wordt tussen jongens en meisjes, maar ik kreeg wel de indruk dat de pasvorm soms wel ervan afhankelijk is....vroeger had je nog wel eens aparte luiers, maar die zijn van de markt verdwenen, of?
Zo rond 1990 hadden ze op luiergebied het ei van Columbus uitgevonden, en waren er ineens verschillende jongens- en meisjesluiers... omdat jongens anders plassen dan meisjes, en omdat je met iedere innovatie de prijs weer kunt verhogen.

Een paar jaar geleden hebben ze het ei van Columbus opnieuw uitgevonden; unisexluiers... wederom een "geweldige" innovatie die een prijsverhoging rechtvaardigde.

Met andere woorden: iedere 15 a 20 jaar vinden ze het wiel opnieuw uit, en gebruiken ze die uitvinding als excuus de prijzen te verhogen (of in het geval van luiers; het aantal luiers in een pak te verlagen).

Oh, en Pampers hier, heb in 1991/1992 het hele luiercircus al een keer doorlopen en kwam toch na iedere ander-merk-poging weer bij Pampers uit, dus die moeite bespaar ik me dit keer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_96394458
Het is idd een periode die poep op rug,haha, nu gebruiken we weer Kruidvat of AH.
Pampers vind ik niet beter dan andere luiers,alleen maar duurder..oja en een leuker plaatje erop.

Toen mijn zusje een baby was had ze idd meisjesluiers, ik ging dan ook in m'n zwangerschap op zoek naar jongensluiers, maar zag het niet meer,haha
  vrijdag 6 mei 2011 @ 10:23:39 #134
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_96423359
Wij zijn van 4 (pamper dry) weer terug naar newborn 3 :( a) omdat m'n ventje erg is afgevallen, maar ook omdat de newborn iets geschikter is voor absorbtie bij spuitluiers. Dus aan mij niet veel in deze discussie.

Tip : Als je erg vaak toch doorlekkers hebt kan het slim zijn gedurende deze periode donkere rompers te gebruiken waarin de moeilijk/nauwelijks uitwasbare vlekken een stuk minder opvallen. Denk bv aan donkerbaluw, zwart en voor meiden aan paars, fel rood etc. Na het ongelukje gelijk in een emmer met koud water spoelen, steradenttabletje erbij en 15min laten intrekken dan je wasmachine in... vlekken zijn dan beperkt tot het minimum zonder dat je met aggresieve middelen aan de slag hoeft.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  Licht Ontvlambaar vrijdag 6 mei 2011 @ 10:27:20 #135
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_96423500
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:29 schreef Vanyel het volgende:
Dat snap ik :)
Daarom wacht ik nog ff of er meer tips komen :D
Je kunt boodschappen doen in Duitsland? Probeer dan eens Moltex Öko

Passen perfect om smalle meisjesbillen, stinken niet en geen last van luieruitslag. Althans dat was bij Isa het geval :) Een pak kost ongeveer 9 euro bij bijvoorbeeld Kaufland.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 10:34:11 #136
37248 BertV
Klei indiaan
pi_96423737
Kruitvat, niet duur, werkt perfect. (dochter 3.5 maanden)
Af en toe is het vreemd om te zien hoeveel vocht zo'n ding vasthoudt als je het gewicht vergelijkt met een schone luier.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_96424404
Steradenttabletje? Bedankt, die ga ik proberen!
pi_96537372
Kruidvat vanaf morgen actie met 2+1 gratis op de midpacks.

Hoeveel pakken newborn en groter gaan erdoor heen? Tja, dat is afhankelijk van het gewicht, maar zo ongeveer en wanneer stap je over op de volgende maat...
  maandag 9 mei 2011 @ 11:05:55 #139
48000 Vlinder
Vlinder
pi_96538625
Ik heb weer wat luiers getest:

Jumbo; Houdt plas prima tegen, maar de poep gaat er standaard bij langs als je niet snel genoeg bent.

AH: Neemt de plas niet goed op, soms was de romper bij zijn buik helemaal nat terwijl de luier lang niet 'vol' was. En zijn piemel lag gewoon naar bendeden :{ Houdt de poep ook niet binnen de randjes.

Lidl, Neemt de plas goed op, houdt de poep binnen de randjes ^O^ Is alleen wel ietsie dikker dan bovenstaande luiers. Maar niet heel hinderlijk.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 9 mei 2011 @ 11:09:53 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96538734
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:20 schreef Zana het volgende:
Kruidvat vanaf morgen actie met 2+1 gratis op de midpacks.

Hoeveel pakken newborn en groter gaan erdoor heen? Tja, dat is afhankelijk van het gewicht, maar zo ongeveer en wanneer stap je over op de volgende maat...
Daar is echt helemaal niets over te zeggen.
Als je een kindje van 3000gr hebt doen ze er een stuk langer mee dan als je een kindje van 4500gr hebt. En de een groeit in de lengte, de ander is weer veel forser etc. etc.

Dit soort aanbiedingen heeft het Kruidvat (en elk ander luiermerk trouwens) minstens 4 keer per jaar, dus laat je alsjeblieft niet gek maken...
  maandag 9 mei 2011 @ 11:54:14 #141
100412 mefke79
komt goed!
pi_96540179
Kruidvat doet die aanbiedingen inderdaad om de zeg 10 weken ofzo. Wij slaan dan altijd groot in namelijk, maar dat kan ook omdat het nu iets makkelijker inschatten is.
Ik ga wel wat luiers halen voor Tienus, maar niet heel veel, dat komt later wel. En wij beginnen met Pampers met die strip die aangeeft of ze plassen, dat is makkelijk als je het moet opschrijven voor de kraam. En laat ik daarvan nou net een pak over hebben van de vorige keer. Bovendien, alle bonnen (in van die gratis dozen) moeten eerst op, dat is allemaal pampers.
  maandag 9 mei 2011 @ 12:51:14 #142
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_96542245
Mefke, bonnen combineren met aanbiedingen, dat levert altijd leuke prijsjes op. Ik heb nog een bon liggen voor 10 euro korting bij 3 pakken. Nu is de aanbieding bij de etos 4 pakken voor 30 euro, combinatie levert me euro per pak op! Doen ze bij mijn etos, niet overal helaas.
pi_96542281
Zeg, die Pampers instapbroekjes... Moet dat hechtstripje nou aan de voor- of aan de achterkant..?
  maandag 9 mei 2011 @ 12:53:54 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96542345
Bij die van het kruidvat zit dat op de achterkant.
Maar daar kan je het ook aan de afbeelding zien, aan de voorkant zie je het gezichtje, aan de achterkant de staart.
  maandag 9 mei 2011 @ 12:55:48 #145
100412 mefke79
komt goed!
pi_96542412
o, en hoe zit het dan bij de zwemluiers van de kruidvat? Wij doen altijd maar wat, geen idee wat voor en achter is...(overigens...nog steeds in de kleinste maat daarvan...al anderhalf jaar!)
pi_96542671
Bij de zwemluiers weet ik het ook nog steeds niet, Mef. Volgens mij maakt het weinig uit.

Thanks Be, ik denk ook de achterkant. Ik vind de achterkant vrij laag zitten, maar als ik 'm omdraai zit ie nog lager. Heb een pak dat over was van een vriendinnetje gekregen, vandaar.
  maandag 9 mei 2011 @ 13:13:22 #147
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_96543117
Hier ook Lidl-fan, we hebben veel merken geprobeerd en Pampers en Lidl werken het best. Waarbij ik nu dus voor Lidl kies omdat die goedkoper zijn...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 9 mei 2011 @ 13:13:24 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96543120
Zwemluiers heb ik nooit gebruikt.
En die broekjes ook niet veel. Ik heb ooit een pak gekregen van mijn zus, 2 jaar terug ofzo, en dat pak heb ik nu nog steeds. Ik vond gewone luiers net zo makkelijk en Sasha maakte ook geen bezwaar.
  maandag 9 mei 2011 @ 13:17:35 #149
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96543316
ik zoek gewoon een wasbare zwemluier. Die broekjes houden geen plas tegen en goede spuitpoep zal er ook goed uitspoelen. Alleen een keutel zal zo'n ding wel tegenhouden, dus een goede zwembroek houdt dat ook wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_96543346
Ik vind het ook niet echt wat toevoegen. Het verschil is dat je ze staand aan kan trekken, maar als ze gepoept heeft moet ie toch liggend uit.

Ik vind de Nature Babycare-luiers van de Etos van begin af aan al het fijnst. Ze zijn wat stugger, maar voelen zoveel ademender en natuurlijker aan dan andere luiers. Ik vind Pampers echt eng en plastic aanvoelen daardoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')