Nog een leuk plaatje.quote:The program says your spot on the map is near Diyarbakir, Turkey.
It says you are 90% Turkish and the rest Indian.
The chromosome painting is typical for Turks. You show a modest amount
of recent (10 generations) continental-scale mixing.
Ik dacht altijd dat ik tot de eerste groep hoorde. Mijn familie is niet Avsar, maar de Avsars zijn niet zo ver van ons verwijderd. Maar aangezien mijn vader R1b is en het Aziatische in mij erg oud is (volgens verdere DNA analyses van Mr.Mcdonald) behoor ik waarschijnlijk tot de twee groep. Nu vraag ik me af, kwam mijn grootvader echt uit Khorasan? Mijn mtDNA is een puur Siberische mtDNA. Dat mijn overoveroveroverovergrootmoeder uit Siberië/Centraal-Azië kwam is een feit. Maar over mijn vaderkant ben ik nog niet helemaal uit. Als er in April nog een actie komt, dan ga ik nog twee testen kopen en twee mannen mannen uit mijn familie laten testen. De vaders van mijn aangetrouwde tantes. Beide komen uit hetzelfde gebied, zijn familie van ver en hebben allebei andere achternamen - en dus ook andere Y-DNA's. Ik vraag me af of hun Y-DNA Aziatisch zal zijn (N).quote:The latest study from Turkey by Gokcumen (2008)[28][29] took into account oral histories and historical records. They went to four settlements in Central Anatolia and did not do a random selection from a group of university students like many other studies. Accordingly here are the results:
1) At an Afshar village whose oral stories tell they come from Central Asia they found that 57% come from haplogroup L, 13% from haplogroup Q, 3% from haplogroup N thus indicating that the L haplogroups in Turkey are of Central Asian heritage rather than Indian, although these Central asians would have gotten the L markers from the indians from the beginning. These Asian groups add up to 73% in this village. Furthermore 10% of these Afshars were E3a and E3b. Only 13% were J2a, the most common haplogroup in Turkey.
2) An older Turkish village center that did not receive much migration was about 25% N and 25% J2a with 3% G and close to 30% of some sort of R1 but mostly R1b
Nee, verwacht inderdaad geen verassingen als je volbloed Nederlands bent.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:59 schreef karton het volgende:
Interessant.
Zou wel willen weten wat ze over mij weten te vinden (zal wel geen verrassing zijn gezien mijn familie, tot zover ik weet, volledig Nederlands is).
Maar ik begrijp uit dit topic dat ze ook je aanleg voor ziektes kunnen bepalen, dat is iets wat ik liever niet te weten kom.
bedankt voor de tipquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:26 schreef Landysh het volgende:
DNA dag valt dit jaar op 15 april. DNA Day = korting bij ftDNA + 23andme.Dus alle mensen die van plan zijn/waren om een DNA test te bestellen moeten 23andme.com + ftDNA goed in de gaten houden.
Nou echt voor niks is het niet. Uiteindelijk ben je iets van 125 euro kwijt (verzendkosten heen en terug en verplicht jaarabbo). Maar het is nog steeds goedkoop.quote:Op maandag 11 april 2011 21:50 schreef RoW_0 het volgende:
Wat BAAL IK!!!
Hij is nu voor niks en ik heb geen creditcard
Mijn oom laten betalen.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:54 schreef AryaMehr het volgende:
Hoe hebben jullie dat gedaan dan met die creditcard?
En? Heb je al een test gekocht?quote:Op zondag 1 mei 2011 01:11 schreef San_Andreas het volgende:
Altijd al mee willen doen met zoiets, moest maar eens de daad bij het woord gaan voegen.
Hier is trouwens nog zo'n project:
https://genographic.natio(...)hic/participate.html Een samenwerkingsverband van National Geographic, IBM en een gerenommeerd wetenschapper.
Kan je die namen doorsturen? Heb maar 10 Turken ofzo..quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:35 schreef Landysh het volgende:
[..]
En? Heb je al een test gekocht?
-----
Y- en mtDNA van de Turken die zich hebben laten testen door 23andme (de Turken in mijn lijst dan, stuk of 30).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is goed Ayc, PM mij de namen van de Turken die je al in je lijst hebt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:51 schreef Ayca het volgende:
[..]
Kan je die namen doorsturen? Heb maar 10 Turken ofzo..
Of anders een lijst van mensen waar ik hoog mee scoor?
Jammer dat je die actie net had gemist.quote:
Cool!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:45 schreef Ayca het volgende:
Oke, dit is wat ik tot nu toe weet van m'n relatives.
[ afbeelding ]
Wat heb jij allemaal landysh?
De volgende actie is pas in December weer denk ik. Maar ik denk niet dat je in je DNA veel zult merken van die verre Assyrische voorouder.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:57 schreef Baghdaddy het volgende:
Enig idee wanneer er een actie is? Ben heel benieuwd. Weet alleen dat ik heel ver een beetje Assyrisch bloed heb, dacht ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |