abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92448986
Wat een leuke poesjes. :Y
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 7 februari 2011 @ 10:29:43 #177
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92450335
Jan komt nu ook met "pas" , aan z'n broek / luier trekken en naar de wc willen. Echt, hij zit weer in een (mentale) groeispurt heb ik het idee. Middagdutje overslaan, steeds meer en herkenbaarder (voor ons dan wel) babbelen en 't naar de wc willen. Zou hij (onbewust wellicht) een grote jongen willen zijn voor z'n broertje geboren wordt? Van mij had nog mogen wachten tot de zomer (met dat middagdutje en zindelijk worden dan ;) )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_92451213
Die poezen zijn tof O+
Goed idee!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 7 februari 2011 @ 12:23:02 #179
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92454039
Dat wordt voortaan dus extra onderbroeken meegeven naar de PSZ. hij had zelf z'n luier uitgetrokken om te gaan plassen, maar was vergeten om op de wc te gaan zitten :X met een natte onderbroek als resultaat :') hier maar eens kijken wat ik als oplossing kan verzinnen.. de verkleiner standaard op de wc en een krukje ernaast/voor zetten? (zodat het potje boven kan blijven om daar te "trainen" ) mensen daar ervaring mee??
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_92459518
leuk tico ,en een gezonde traktatie ^O^
Als ik zie wat er allemaal getrakteerd wordt.....tis 90% snoepgoed hier.

Meike mag straks ook trakteren, en die trakteert op cakejes. Dat wil ze zelf zooooo graag.
En daarbij, voor mee naar huis, een kleurplaat met Meike erop en een doosje kleurpotloodjes.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_92459846
Heel leuk Tico! En Jen is gewoon al bijna 3. :o

Leuk Karin, prinsessencakejes? ;)
Bij ons op het KDV is het vrijwel allemaal snoepgoed. Gelukkig wordt het dan wel mee naar huis gegeven.
Damian trakteert knijpfruit en rozijntjes en een leuk badspeeltje erbij, want dat wilde hij graag.

DJMO, gaat hij zonder verkleiner niet op de wc? Bij ons was alleen een krukje genoeg.
Wel goed dat Jan het zelf al aangaf, dan is een ongelukje helemaal geen probleem toch.
pi_92459893
is Damian al weer vaker naar de basisschool geweest om te wennen?
pi_92460094
Leuk die mandarijntjes :Y

Hier is het ook veel snoep/koek/cake of een klein cadeautje. De laatste tijd is het een trend om cake mee te geven zodat ze smiddags met zn allen een plakje cake eten als er iemand jarig is. Wel best gezellig ;)

Afgelopen week voor het eerst iets van fruit en dat was van een leidster die afscheid nam. Was wel erg leuk, een appel waar een gezichtje opgemaakt was :)

En DJMO, wij hadden in het begin een losse verkleiner en het potje..dan mocht ze zelf kiezen wat ze wou. Daarna hebben we een trapje met een verkleiner er aan vast gekocht, die stond beneden. En boven ging ze gewoon op de grote wc. Ik ben er toch altijd bij als ze naar de wc moet. Alleen als ze meot poepen zegt ze vaak dat ik even in de woonkamer moet wachten :D
pi_92460174
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 14:53 schreef XXXKarinXXX het volgende:
is Damian al weer vaker naar de basisschool geweest om te wennen?
Woensdag en vrijdag mag hij weer.
En Meike?
pi_92460254
Meike mag 4 woensdagen wennen, ze heeft er nu 2 gehad. Gaat prima.
Al verteld ze: "ik heb nog niet met de kindjes gepraat, want ik ben nog een beetje verlegen"....aaaaah
Kan wel merken dat het veel is voor dr op het moment, ze is dwars en huilerig.
Is Damian nu ook 2 keer heen geweest?

en o ja, uiteraard prinsessencakejes.....ze gaat ze bakken met oma, wij zitten in een tijdelijk huis, zonder oven. Maar zelf maken is natuurlijk het leukste.
pi_92470217
oooow O+ Zelf zeggen dat ze verlegen is O+

Leander is sinds een weke of 3 ineens ook af en toe verlegen :o Dat zijn we niet gewend :D
Vanmiddag met hem naar de fysio geweest. Volgende week weer voor wat testen, maar hij is iig hypermobiel.... Goh :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 7 februari 2011 @ 19:24:14 #187
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92470946
verlegen kindjes zijn altijd zo O+

Wennen op de basisschool .. ver van mijn bed show O-) wel fijn dat meike en damian het zo leuk vinden!

Jij en tara hebben daar toch ook allebei last van Freecell?

Zonder verkleiner wil hij idd niet op de wc (thuis althans), ik denk dat hij de pot/bril te groot vind, hij zakt er ook meteen in :D Boven hebben we sowieso geen wc, dus daarom 't potje boven ;) . Ik vind het maar lastig dat zindelijk worden :') kon je maar met je vingers knippen en *poef* zindelijk zijn ze :P

Viel Jan de laatste tijd nog wel in slaap in de wagen als hij goed moe was, werkte zelfs dat trucje vanmiddag niet. Het middagslaapje is er dus definitief uit hier. Of hij moet weer mee willen slapen met de baby straks, maar daar hoop ik maar niet op ;)

pi_92534484
DJMO, wij hebben een dubbele wc-bril. Dus voor ons een grote, maar dan kun je (uit het deksel) nog een kinderbril neerklappen. Chris vind het ook niks op de grote bril. En op het potje lijkt hij ook zere billen te krijgen. Dus nu met een krukje en dan op de gewone wc.

Hier gisteren een ziek guppie, de hele dag al duf, en tegen 5 uur kwam zijn eten eruit. En na 2 uur spugen was het klaar. Hij is ook lekker naar bed gegaan. Vannacht goed geslapen, ook ontbeten, dus hij zit toch weer op het KDV vandaag. Eens kijken of hij het red, gelukkig ben ik er in 10 minuten als het nodig is.
1 voordeel van spugende peuters: je kunt ze gewoon met een emmer op de bank zetten :P

Ook nog logopedie gehad gisteren, dat ging eigenlijk best goed. Hij zegt nu een paar woorden consequent goed. Zoals Chris, kijk, geel, Cars. Dus met wat oefening gaat dat wel goedkomen..
Op het KDV hebben ze nu nieuwe leidsters, maar 1 daarvan verstond Chris dus echt niet zo goed. De oude leidster is dus ook al erg gewend aan Chris zijn taaltje. Dus die mag lekker vertalen :X
pi_92534532
Ik heb een jarige Jen afgegeven op het kdv. Ze heeft een hello kitty dekbed gekregen en een dora borstel en van haar zus een prinsessenjurk. Ze deelt vandaag de poezenmandarijntjes uit en ze had al een mooie verjaardagsmuts gekregen, ook van hellokitty en lange roze slierten.

Vanavond lekker eten bij mn pap en mam.

(Duimen jullie even mee dan onze hond het vandaag niet gaat begeven? Voor morgen staat de afspraak om hem te laten inslapen, leukemie)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 februari 2011 @ 09:06:44 #190
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92534617
gefeliciteerd met Jen! en sneu van jullie hond ;( sterkte ermee morgen

beterschap met chris DF! hopelijk gaat het gewoon geod vanmorgen ;)

pi_92534659
Gefeliciteerd Jen :)
pi_92534723
Gefeliciteerd Tico met je grote peuter *O*
  woensdag 9 februari 2011 @ 09:20:35 #193
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_92534909
Tico, van harte met Jen.

En ik ga heel hard duimen voor jullie hond...
I'm so glamourous I piss glitter!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 februari 2011 @ 09:22:10 #194
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92534967
ik ga steeds meer "woorden" herkennen bij jan, aan, dicht, uit, pas (plas?) baaaaaa (bal) maau (mauw, de poes) en ofcourse papa, mama en sinds een dag of twee ook een verdwaalde opa. Soms dan zeg je iets, en lijkt hij het in een keer na te zeggen, maar dan hoor je het daarna niet meer.

pi_92535074
Gefeliciteerd met jen *O*
Sterkte met de hond ;(

Seb gaat soms op het potje, allemaal heel interessant. Maar geloof niet dat hij het al echt aanvoelt komen als hij moet plassen. Poepen wel denk ik want hij begint steeds vaker ' luier, auw ' te roepen en daarna heeft hij meestal gepoept. Ik start nog niet met zindelijkheidstraining want we hebben geen eigen huis. En om nou het huis van mijn shcoonvader onder te plassen :P Las ergens dat grote veranderingen en zindelijkheidstraining niet de beste combinatie is, dus wachten we maar tot de zomer. Tijd genoeg.

Verder gaat het allemaal super met hem. Hij is soms onmogelijk, vaak heel lief en eigenlijk altijd grappig. Hij zegt alle woorden na en we verbazen ons iedere dag weer over de ontwikkeling. Laatst zag hij een sleepauto met een zwaailicht en toen zei hij: 'mama kijk, politieauto' . Wauw, een paar maanden geleden zei hij alleen maar bal en papa. Waar is mijn baby gebleven? :o
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_92535100
Dat gaat dan toch ineens hard DJMO want een paar weken geleden was het toch nog een stuk minder?

Deepfreeze wat fijn dat er vooruitgang is.

Tico gefeliciteerd met jouw mooie meid!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 februari 2011 @ 09:43:00 #197
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92535487
Het gaat ook ineens heel hard Appelsap :Y ik weet niet tot wanneer ze "sprongetjes" maken, maar zijn gedrag van de laatste weken lijkt verdomd veel op een sprong. zeker als ik alles bij elkaar optel: het slechte slapen, het krijsen, het leren praten, het zindelijk willen worden (althans, daar lijkt het op) en het overslaan van dat middagdutje. Ik heb ineens geen dreumes meer, maar een heuse peuter. (en dat zal ik weten ook :') )

woensdag 9 februari 2011 @ 10:36:47 #198
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_92536962
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:43 schreef DJMO het volgende:
Het gaat ook ineens heel hard Appelsap :Y ik weet niet tot wanneer ze "sprongetjes" maken, maar zijn gedrag van de laatste weken lijkt verdomd veel op een sprong. zeker als ik alles bij elkaar optel: het slechte slapen, het krijsen, het leren praten, het zindelijk willen worden (althans, daar lijkt het op) en het overslaan van dat middagdutje. Ik heb ineens geen dreumes meer, maar een heuse peuter. (en dat zal ik weten ook :') )
Die "sprongen" zijn bij het ene kind meer zichtbaar dan bij het andere. Bij mijn oudste waren heel erg lang de sprongen te zien (met 6 jaar nog), bij mijn 2e heb ik nooit een sprong gezien (gelukkig ontwikkelt ze zich wel ;)) en mijn jongste hangt daar dan weer tussenin. Soms gaat het bij haar met een sprongetje, andere dingen ontwikkelen zich gelijkmatiger.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_92537018
gefeliciteerd tico en jen en de rest van de familie *O*
hopelijk een mooie leuke dag, ik duim voor de hond :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 februari 2011 @ 10:47:52 #200
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92537281
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 10:36 schreef Grijs het volgende:

[..]

Die "sprongen" zijn bij het ene kind meer zichtbaar dan bij het andere. Bij mijn oudste waren heel erg lang de sprongen te zien (met 6 jaar nog), bij mijn 2e heb ik nooit een sprong gezien (gelukkig ontwikkelt ze zich wel ;)) en mijn jongste hangt daar dan weer tussenin. Soms gaat het bij haar met een sprongetje, andere dingen ontwikkelen zich gelijkmatiger.
toen hij nog baby was, was het niet zo duidelijk zichtbaar/merkbaar. nu hij een peuter is, merk ik het des te beter. ik moet ineens terugdenken aan de voorspelling van zijn karakter .. (steenbok) en het klopt aardig moet ik zeggen :X

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')